Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ktoś na forum opisywał jak ustawić,jak znajde to podesle.

 

Nie zawsze regenerowane znaczy sprawne,

Sprawdź ustawienie zapłonu,jesli wszystko ok to wykręcaj pompę i wtryski i do majstra niech od nowa ja sprawdza,

Możesz też wyjąć wtryski z głowicy z podłączonymi przewodami i sprawdzić czy ładnie rozpylają,

 

Sam nie dawno miałem problem z nimi,pisałem na forum, dałem majstrowi wtryski by wymienił końcówki oraz ustawił je, końcówki kupowałem w swoim zakresie i po zamontowaniu silnik nie chciał chodzić, długo odpalał i słabo wkrecał sie na obroty, ale dziwne było że az tak nie dymił, zbawieniem były nowe koncówki za 10 zł niz te pierwsze za które zapłaciłem 100 zł. sztuka 50 zł, także miej swiadomość ze nowe,regenerowane nie oznacza dobre, Masz duzo do sprawdzenia.

Opublikowano

wtryski z koncówkami regenerowane sto pro sprawne, pompa też, bo pieknie chodzi, wkreca na obrtoty. Tylko zapłon. Na to stawiam. Musi być wcześniejszy. Jeśli kolego znajdziesz, to podeślij. Będe mega wdzięczny.

Opublikowano

Co do oleju silnikowego do ten superol jak dla mnie to teraz szkoda wlewać bo on już całkiem zszedł na psy. Jestem właśnie po wymianie turdusa we władku po blisko 200 mtg i ten olej nawet nie był jeszcze czarny a gdy był superol to po 100 mtg wyglądał jak woda a palce nawet nim nie chciały się pobrudzić , nie był wcale tłusty. Nawet koszt nie będzie większy bo dłużej można na takim oleju jeżdzić i ciśnienie oleju lepsze trzyma .

Opublikowano

Przecież jak kąt wtrysku jest źle ustawiony to słychać.

Żeby przestawić kąt trzeba odkręcić dekiel z wlewem oleju. Tam jest tarcza z wieloma otworami na obwodzie. Wykręcasz dwie śrubki z tej tarczy, przestawiasz ją i szukasz które otwory pokrywają się z otworami w drugiej tarczy. A żeby sprawdzić zapłon to wystarczy odkręcić rurkę od pompy idącą do pierwszego wtryskiwacza. Później dajesz pełną dawkę paliwa dźwignią od gazu i obracasz wałem do momentu aż paliwo w króćcu drgnie. W tym położeniu podwójny znak na kole pasowym ma się pokryć ze wskaźnikiem. 5 bminut roboty i już wiadomo czy trzeba go przestawić czy nie.

Nawet jak nie będzie idealnie to silnik powinien zapalać bez zająknięcia przy obecnych temperaturach przynajmniej mój tak ma.

Opublikowano

Oj dlugo mnie tu nie bylo...

Mozna kat delikatnie podregulowac wychyleniem pompy.

Przeczytaj kolego temat Awaria Silnika T25 mojego autorstwa, po 90mth silnik stanal i nadtopil sie tlok i przestal na niego pracowac. Po prostu kiepskiej jakosci material, moze tylko wytoczony bez owalizacji.

Kupilem drugi i teraz o niebo lepiej, a ten tlok, ktory zostal w 2 cylindrze tez musi lekko puchnac, bo sie bardziej nagrzewa cylinder (10 stopni roznicy, mierzone pirometrem).

Temperatura na oleju nie przekracza 60 stopni, a cylindry nawet w zimie maja od 80 do 90 stopni i najbardziej sa nagrzane na wolnych obrotach na luzie ;)

Opublikowano

Właśnie mi się przypomniało, że przed remontem kapitalnym, a po wymianie pompy na drugą regenerowaną zaczoł się taki stukot. Po remoncie też był to było moje zdziwienie. Wał po szlifie, panewki, jeden po wymianie bo był rozbity, trugi w porzadku jest i stukot. Taki pusty. To moze być objawa kąta wtrysku czy zapłonu ? regulacja popą pomorze ? to te 4 nakretki od strony pompy, popuszczam wszystkie i odchylam do silnika i w przeciwną na zapalonym ciągniku ? . Stukot słychać ja dodaje gazu. Mechanik mówi ze jest dobrze. Moim zdaniem piz*da nie mechanik za przeproszeniem. Dłużej zapala, stuka lekko. No cudów nie ma przecież. Ja jestem elektrykiem, mechanikiem zaawansowanym nie jestem, dlatego pytam was. Bo tu są naprawdę osoby co mają pojęcie. Jak by ktoś może wiedział czy jest jakiś film poradniczy na yt co kolwiek czy moze ktoś byłby w stanie nagrać taki film pokazujący ustawienie zapłonu, kąta wychcylenia pompy. Nie chce się brać za coś na czym się nie znam. A mechanika nie wezme napewno. Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli stary wał pękł to obowiązkowo.

Jeśli stary tylko się zużył to można zaryzykować. Nowy wkładasz do bloku, skręcasz jak ma być, jesli kręci się bez najmniejszego oporu i zacięć to można zostawić. Można jeszcze poodkręcać stopy by sprawdzić czy nie ma na panewkach śladów.

Opublikowano

Witam mam pytanie po wyjęciu bagnetu Władzio rzuca olejem i lekko kopci po zdjęciu korka wlewu oleju pcha powietrze nie kopci,oleju nie ubywa pracuje normalnie nic nie stuka co może być za przyczyna.

Opublikowano

Powietrzem ma ma prawo dmuchać, Wyjmowałeś odmę, czy czyściłeś założoną?

Możliwe, że jakiś pająk się zagnieździł w środku rurki.

Silnik masz w porządku, nie powinien stanąć.

Oleju nie ma prawa wurzucać, u mnie jak wyjmę miarkę to nie rzuca, chyba, że zatkam odmę palcem.

 

Ty przypadkiem nie masz miarki w bloku silnika (silnik nowego typu D120), a nie w rurce przyspawanej do miski?

Jeśli w bloku, to całkiem możliwe, że wał chlapie olejem w otwór, czyli normalne.

Opublikowano

Bagnet w bloku rurkę demontowałem przedmuchana z kompresora z odmy leciutko tylko dmucha wszystko idzie w  korek wlewu oleju 


jaki by był objaw jakby pierścienie były do roboty?

Opublikowano (edytowane)

Bralby olej, caly czas z odmy lub wlewu lecialby dym, bialy i w duzej ilosci oraz ciezko by odpalal.

Z tym dmuchaniem tak ci sie wydaje. Wystarczy przylozyc reke do wyjscia subwoofera, tez sie wydaje, ze dmucha powietrzem.

 

Twoj silnk jest w porzadku, taki ruch powietrza jest normalny, przeciez blok silnika to komora zamknieta a ruch tlokow zmienia cisnienie i przez to silnik dmucha.

Nie wyjmuj miarki przy uruchomionym silniku, bo zawsze bedzie olej wyrzucac. To jest wlasnie smarowanie rozbryzgowe.

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Jaki przebieg silnika?

Nie byl przygrzany?

Lekki opar jest normalny, powtarzam, ze nie wyjmujemy miarki przy wlaczonym silniku.

Na miarce w wersji w bloku chyba powinien byc oring.

 

Jak juz chcesz, to mozesz zmienic pierscionki, to aby 3 godziny roboty przy odrobinie wprawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hubertoski
      Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.
    • Przez wajdek85
      Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić talerzówkę 2,4m,
      problem w tym że większość firm w opcji ma wał strunowy, a mnie interesuje rurowy.
      jak już znalazłem firmę która jest w stanie zrobić rurowy to chcą za niego 2500 zł.
      długo myślałem jak taki wał taniej zrobić i wymyśliłem:
      do kwadratowego wału przyspawam w odstępach 50cm talerze uzębione a do nich rurki.
      Stąd moje trzy pytania, czy według was taki wał wytrzyma?
      I najważniejsze pytanie jak przyspawać rurki, czy iść na łatwiznę i spawać w linii prostej czy męczyć się z ich gięciem i zrobić tak jak większość firm czyli spiralnie?
      no i czy według was średnica około 35mm rurki wystarczy?
    • Przez Wieslaw55
      Witam. Pytanie jak w temacie czy luz na przedniej osi może spowodować zerwanie wału napędowego oczywiście jeżeli tego nie naprawiamy. Słyszałem, że takie żeczy się zdarzają dlatego jak ktoś coś wie to proszę o odpowiedź.
    • Przez lejek
      Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.
      Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D

      zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą

      i poszły panewki

      garki i pierścienie są ok

      jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,
      może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.
      Będe wdzięczny-Dzięki.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.
      Prosze o garsc informacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v