Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Osiowanie wałów polega na ustawieniu linii wału i doprowadzeniu do takiej sytuacji, gdy osie wałów dwóch lub więcej maszyn znajdują się w jednej prostej linii. Podczas osiowania do urządzenia wprowadza się parametry zespołu, co gwarantuje ustawienie 

maszyn zgodnie z normami dla danej wielkości i prędkości, można wprowadzić również jej nazwę i miejsce pracy.

 

Opublikowano

@DTaras nie unoś się tak :huh: jak ktoś przeczyta oba posty to może szybciej zakuma  ;)

Opublikowano

U mnie w zakładzie przed każdym szlifem wału jest sprawdzana osiowość wału, jeśli odchyłki spełniają dopuszczalne normy, wtedy szlifujemy wał.
To samo jest robione z blokiem silnika. Jeśli blok ma dopuszczalne odchyłki osiowości, wtedy można zakładać wał

Opublikowano

Nie zajarzyłem o co Ci chodzi.
Ciekawe jest odniesienie do norm. To raczej katalogi jeżeli chodzi o silnik. Normy w połączeniach napęd - maszyna.
Ale skoro wszystko już wyosiowane nie zaszkodzi posprawdzać korbowody - może krzywy a może okular już jajo.

Opublikowano

Witam jak myślicie dlaczego tak się stało jak na zdjęciu. Panewkę mi obróciło po 2 latach od remontu w kukurydzy. Olej ciągle był. Wał przy składaniu ładnie się obracał i trzymał ładne ciśnienie. Mam podejrzenie do tego ,że panewki mogły być jakieś wadliwe, bo nie było oryginalnych Ursusa i wziąłem jakieś tam Niemieckie. Nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby aż tak rozwarstwiło panewkę, 

20171031_211501.jpg

Opublikowano

Wał wtedy przy remoncie był nowy z ostrudy teraz to praktycznie złom rowy i rysy ma straszne  a przez to, że się obróciła to się wał fioletowy zrobił zwłaszcza na 2 głównej panewce, tam jest prawie fioletowy na reszcie rowy straszne ,a na tych od korbowodów są rysy. 

Opublikowano

Brak właściwego smarowania jest główną przyczyną, może być tak jak piszę Robert czyli złej jakości olej,niedrożny kanał olejowy.

Dobór dobrych jakościowo  panewek też ma znaczenie,Ja stosuję tylko Bimet albo Mahle i jeszcze nie miałem z nimi problemów podobno też są dobre ursusa,ale nie testowałem więc się na ich temat nie wypowiem.

Opublikowano

Ja używam Turdusa nie żadnego Superolu i zmieniałem go na początku kwietnia tak jak w 60-siatce i chodzi normalnie. Kanał olejowy wykluczylbym, bo po odkreceniu i wyjęciu pamewek olej wyciekł z kanału smarnego.

Opublikowano

Znajomy miał podobny przypadek z panewkami z tym, że na korbie. Silnik zaczął klepać po rozbiórce okazało się, że złuszczyły się. Panewki z Agtech w sumie też silnik po remoncie kilkaset Mth wcześniej.

Opublikowano

Co znaczy:

12 godzin temu, RometOgar200 napisał:

bo nie było oryginalnych Ursusa i wziąłem jakieś tam Niemieckie

... to nie wiesz co kupiłeś? Czy nikt nie chciał się do nich przyznać, czyli "no name"?

Opublikowano
3 godziny temu, AlaCapone napisał:

Co znaczy:

... to nie wiesz co kupiłeś? Czy nikt nie chciał się do nich przyznać, czyli "no name"?

Nie no name tylko nie pamiętam producenta  po 2 latach , ale wiem, że niemieckie.

Opublikowano

Powiedźcie mi gdzie te "niemieckie" panewki produkują, jestem bardzo ciekaw :)

Nawet najtańsze panewki pożyją więcej jak dwa lata. Błąd przy składaniu, nie wierzę że po zdarciu tak penewki nadal było ciśnienie w normie. Jeżdżone było bez ciśnienia do momentu aż obróciło panewkę. 

Opublikowano
17 minut temu, bears napisał:

Powiedźcie mi gdzie te "niemieckie" panewki produkują, jestem bardzo ciekaw :)

Nawet najtańsze panewki pożyją więcej jak dwa lata. Błąd przy składaniu, nie wierzę że po zdarciu tak penewki nadal było ciśnienie w normie. Jeżdżone było bez ciśnienia do momentu aż obróciło panewkę. 

Co ty gadasz panewka się obróciła i zatkała kanał olejowy i przez to było ciśnienie do końca. Jeśli nie wierzysz twój problem, ale wiem, że było ciągle ponad 3bary ciśnienia jak wjeżdżał do garażu. Jak mógł być błąd przy składaniu skoro wytrzymało prawie  2 lata, a wał ruszał się bez problemów i nigdzie się nie zacinał. Panewka ok może się zjechać, ale nie powinna się tak złuszczyć. Widziałem parę silników, które jeździły bez oleju lub z uszkodzoną pompą oleju i w żadnym panewka tak nie wyglądała.

Opublikowano

Zapewne kupiłeś panewki pod marką Agtech a oni niestety nie są producentem sensu stricte. Ktoś dla nich wytwarza produkt a oni tylko dają swoje logo. Ogólnie mówiąc to niszowa półka, ale mają także dobre produkty (widać zależy od kogo). W tym przypadku niestety jakość mierna, licha i kicha.
Osobiście uważam, że kupowanie tanio okazuje się w ogólnym rozliczeniu bardzo drogim wyborem.

Opublikowano
1 godzinę temu, AlaCapone napisał:

Zapewne kupiłeś panewki pod marką Agtech a oni niestety nie są producentem sensu stricte. Ktoś dla nich wytwarza produkt a oni tylko dają swoje logo. Ogólnie mówiąc to niszowa półka, ale mają także dobre produkty (widać zależy od kogo). W tym przypadku niestety jakość mierna, licha i kicha.
Osobiście uważam, że kupowanie tanio okazuje się w ogólnym rozliczeniu bardzo drogim wyborem.

 Miały być oryginalne ursusa, ale nie było ich, a ciągnik musiał chodzić i doradzili, że te będą dobre, ale jakiej firmy to nwm jaka była. Chyba, że znajdę paragon.

Opublikowano
2 godziny temu, RometOgar200 napisał:

Co ty gadasz panewka się obróciła i zatkała kanał olejowy i przez to było ciśnienie do końca. Jeśli nie wierzysz twój problem, ale wiem, że było ciągle ponad 3bary ciśnienia jak wjeżdżał do garażu. Jak mógł być błąd przy składaniu skoro wytrzymało prawie  2 lata, a wał ruszał się bez problemów i nigdzie się nie zacinał. Panewka ok może się zjechać, ale nie powinna się tak złuszczyć. Widziałem parę silników, które jeździły bez oleju lub z uszkodzoną pompą oleju i w żadnym panewka tak nie wyglądała.

Skoro wiesz że to panewka to po co zakładałeś ten temat? Przecież widać po panewce że chodziła na sucho, ludzie jeżdżą nawet na ciśnieniu poniżej 1 bar (przy świecącej się kontrolce oleju) i panewek nie obraca a tu 3 bary i obróciło? Na sucho chodziło to i obróciło bo innej rady nie ma. 
Kto składał silnik, kto i czym mierzył osiowość bloku, wymiary pod stopami wału, jakie były wymiary? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez krycha2000
      Drodzy użytkownicy URSUSÓW mam pytanie czy olej w URSUS 1014 mierzy się na bagnecie wkręconym czy na bagnecie wykręconym
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v