Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

No dobrze. Zostawi wysuniętą tuleję nad blokiem, dokręci głowicę i tylej najpewniej się wciśnie i będzie na równo.A co będzie, gdy następnym razem, np po wydmuchaniu uszczelki będzie ściągał głowicę, znów będzie wyciągał tuleję 0,1 mm nad blok?

Opublikowano

tuleja powinna wystawać ponad blok max do 0,16 mm i właśnie mierzy się to szczelinomierzem, po dokręceniu głowicy wiadomo tuleja podda się ale i tak będzie wystawać tych 0,08 mm, równo z blokiem nie może być bo wypali uszczelke...

Opublikowano

Oczywiście tuleja musi wystawać nad blok ajeśli nie wystaje wystarczająco to trzeba dołożyc pod kołnierz cienkie miedziane podkładki ,miałem tak w C-360.

Opublikowano

to tego nie wiedzialem, czyli wystawanie tylko tego zatoczenia" na tulei to za mało? na styku bloku tulej a musi byc ciut wyżej tak? to juz wiem czemu i w 4011 wysrywa uszczelki :rolleyes:

Opublikowano

tak właśnie musi wystawać ciut wyżej, a jak nie wystaje to jak pisał kolega wcześniej podkładke miedzianą się podkłada pod kolnierz tuleji, ja wywala ciągle uszczelke to tuleja lub tuleje za nisko

Opublikowano

Witam.

Otóż, że nie było pasującego tematu dla ciągników 904 musiałem założyć nowy. Ciągnik kupiony był 3 lata temu w Bartołdach koło Przasnysza. Od tamtej pory spisywał się dobrze do czasu.

Problem polega na tym, że od jesieni ciągnik miał przedmuchy do chłodnicy-w chłodnicy panowało spore ciśnienie. Pomyślałem, że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą, więc dzisiaj zabrałem się do tego.

Zdjąłem głowicę i zdębiałem. Nie wiem czy tuleje cylindrowe 1 i 3 nie są pęknięte. Widać i można wyczuć poziome nieregularne rysy na 1 cylindrze i pionowe na 3. Zdziwił mnie także wygląd powierzchni tulei. Widać krzyżowe ślady, rysy po honowaniu i to chyba kiepskim na 1, 2, i 3 cylindrze. Rozbierałem nieraz 60-ke i tam powierzchnia tulei buła gładka i błyszcząca a tu jak by z rok stał. Na zaworach właśnie 1 i 3 cylindra widać biało-szary nagar. Do tej pory ani olej nie dostawał się do płynu chłodniczego ani płyn do oleju. Jedyne co było to wyciek oleju na zewnątrz silnika spod uszczelki na 4 cylindrze.

 

Na fotkach poniżej możecie przyjrzeć się temu dokładniej.

 

Bardzo bym prosił jeszcze o odpowiedź na poniższe pytania:

1-jaki powinien był luz zaworowy?

2-czy ustawianie początku wtrysku odbywa się tak samo jak 60-ce?

3-na jakie ciśnienie ustawione powinny być wtryskiwacze?

4-czy tak wyklepane dźwigienki zaworowe jak na zdjęciu poniżej można lekko zeszlifować, czy wymieniać na nowe a może nic nie robić?

 

Bardzo was proszę o pomoc.

 

83b32a80cc9c29c8m.jpg

f6895e1de02db3cam.jpg

9cf3a23c78af8274m.jpg

d2c4ce3dd21afa19m.jpg

e569f71f31fde0a0m.jpg

470dc9f0ee8c0308m.jpg

19f21a3eaea23364m.jpg

Opublikowano

Witam.

Więc tak:

1.luz na zaworarach 0.35mm

2.początek wtrysku ustawia sie tak sano jak w 60

3.Cisnie wtrysku ok.180 atm

4.wydaje mi sie ze bylo by lepiej kupic nowe dzwigienki szlifowanie moze je rozhartować.

A co do tych "pękniec" na tylejach to najlepiej je wyciągnąc i sprawdzic z drugiej strony. :mellow:

Opublikowano

Tuleje kolego to sobie wymień bo wyglądają masakrycznie, pierścienie także , podocieraj zawory, a dźwigienki ja bym zostawił, bo nie są jeszcze takie zle a będzie chodził.

Opublikowano (edytowane)

Grabcio- chyba 0.20mm i 0.30mm bo setne mm ciężko bd ustawić :lol: Żadne zdj się nie otwiera.

Szlifowanie napewno rozhartuje i osłabi dźwigienki a potem mogą być nie miłe kłopoty, więc lepiej kupić niż kombinować bo z teo nic dobrego nie wychodzi.

Edytowane przez motocrossboy
Opublikowano

siema;) mam na oku(trafił się przypadkiem) ursusa 1222 z 78 roku za 7,-tys na chodzie ale bierze olej reszta jest ok zarejestrowany opłacony na rocznych kapciach jak myślicie jest sens brać go? i pyt 2:jako ze nie jest mi potrzebna 6 to czy łatwo wymienić ten silnik na 4 i jak cenowo to na rynku wygląda czy jest opcja wymiany silników bez dopłaty ... jak ktoś coś może to niech doradzi koledze z góry dzięx;)

pozdro;)

Opublikowano

jak masz zmieniać silnik to nie lepiej poszukać jakiegoś c-385 albo podobny i mieć głowe spokojną a zazwyczaj przy takich przeróbkach to trzeba się tylko o robić i weź jeszcze pod uwage czy znajdziesz pewny motor do niego!

Opublikowano

a do czego chcesz ją używać za duzo wiecej nie spali wiem bo mialem c-385, a potem wrzuciłem szóstke i teraz jest 1201;d chodzi u mnie w orce agregacie i z cyklopem bo jest na 1000 obr/min wom przestawiony, w cyklopie na wolnych obrotach 4 litry na godz :D i jesli chcesz zmieniac na czwórke to tylko ze wzgledu na gabaryt spalania sie nie bój :)

Opublikowano

Ale nie gadajcie takich głupot że ta szóstka pali tyle samo co czwórka, bo tak nie jest i nie będzie. Szóstka wg mnie pali za dużo na swoją robotę, podkreślam chodzi o ciągnik bez przedniego napędu. Wytłumaczcie mi proszę, po jakiego ch*ja silnik 6 w takim ciągniku w polu (bo transport to inna bajka, trzeba zainwestować w szybką skrzynie i wtedy można trochę powojować).

Jeśli czwórka się mieli z pełnym obciążeniem na tyle w pługu czy bronach (lub agregacie jak kto woli) to po co te 2 dodatkowe cylindry które chleją za darmo, bo można chyba tak powiedzieć?

  • Like 1
Opublikowano

Po to że można wykorzystać tą moc w sieczkarni lub prasie do siana, słomy a spali to samo 4 10l paliwa na zaoranie 1 ha 4-skibowym pługiem, i 6 też 10 l na ha tylko w 5 skibowym bez wnikania na jakiej ziemi jak glebo, dla obydwu były te same warunki pracy i co najważniejsze 6 ma zawsze lekko .

Opublikowano

Zaorałeś szóstką 1 ha na 10 litrach ropy? Bo jeśli tak to przepraszam, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Nasza 912 pali około 13 - 14 l/ha w orce, a nie chcę się wypowiadać na temat spalania 1222 sąsiada, powiedział tylko "no mój to trochę ponad 20 l/ha weźmie" :)

Opublikowano (edytowane)

sam mam 1222 i wcale tak dużo nie pali, w ty roku to spalił na rędzinie ilastej ok 20 l na ha głębokość ok 25 cm a ten rok jest bardzo ciężki i orałem II 1 pierwszy raz od kiedy mam ten ciągnik. a przy normalnych warunkach 17 w rędzinach i 14-16 w bielicy ale znów górzystej. wcześniej orałem c-360 nie dość, że więcej spalił to warunki pracy dużo gorsze. a orka 1222 nie jest taka zła noga na blokadzie 1700 ( z większymi obrotami spalanie się radykalnie zwiększa, przynajmniej u mnie) obrotów i jazda do przodu z pługiem 5x35 pozdro

Edytowane przez gucik131
Opublikowano

Jeśli reszta jest faktycznie ok, to bierz ;) Jeżeli silnik trzyma ciśnienie oleju, to zarzucisz nową „górę” (a możliwe, że wystarczy tylko wymiana pierścieni) i będzie śmigał parę ładnych lat.

 

Co do wymiany silnika: z szóstki na czwórkę to nie ma problemu oprócz silnika wymienić musisz: zbiornik paliwa, drążek kierowniczy, ramę narzędziową, i ogólnie wszystko co jest w 80'tce krótsze ;)

 

Wszyscy piszą tylko o spalaniu, a nikt nie napisze, że szóstka ma wyższą kulturę pracy, jest dłuższa (z resorowanym przodem ciągnik po prostu płynie po polu, czego o króciutkiej czwóreczce powiedzieć nie można) i ma większy uciąg (jednak kilka ładnych kilogramów jej przybywa)

Ponadto bardzo trudno jest zajeździć 12'tkę bez przodu, bo po prostu silnik rzadko jest wykorzystywany w 100% (uślizg kół) co sprzyja ich długowieczności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez krycha2000
      Drodzy użytkownicy URSUSÓW mam pytanie czy olej w URSUS 1014 mierzy się na bagnecie wkręconym czy na bagnecie wykręconym
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v