Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Planuję pod koniec roku remont silnika w 3p z 86r. Silnik nie tykany od nowości. Przejechane ma 4800 na liczniku i jeszcze ze 2000 bo licznik nie chodził przez parę lat. Mocy mu nie brak, ale kopci na niebiesko i bierze kupę oleju,ciężko stwierdzić  ile bo ciągnik na razie nie robi w polu,ale ostatnio na 1 ha bronowanie zeżarł 0,5 litra oleju. Zastanawiam się czy zakupić całe komplety naprawcze ursusa, czy może tuleje kupić surowe. Wymieniać korbowody czy nie? Doradzicie. Wał raczej do szlifu. Pompa wtryskowa raczej też dobra bo pali od strzała.Będą nowe węże chłodnicy, chłodnica pewnie też bo raczej jej nie wyczyszczę,nowa pompka paliwowa,cały układ wydechowy,świece żarowe,panewki główne i korbowe. Co jeszcze by należało wymienić przy takim remoncie? I jaki olej bo teraz jest tego masa, Fabryka każe lać superol, ale wtedy wyboru nie było za dużego.Co się teraz leje? Najlepiej jakiś całoroczny bo ciągnik zimą też się przyda.

Edytowane przez chuck1807
Opublikowano

A na jakiego grzyba zmieniać korbowody jeśli wystarczy tulejki zmienić.Jeśli są  korbowody proste wystarczy zmienić tulejki  dać blok do planowania bo to 3P nie równości w silniku i wydmuchuje uszczelkę i  głowica do regeneracji  (gniazda zaworów,prowadnice zaworów,nowe zawory)  olej lać 15W40,nowe końcówki wtryksów dać pompę do sprawdzenia i sprawdzicw jakim stanie wałek rozrządu.Chłodnicy bym nie wymieniał bo dzisiejsze bardzo słabe chłodzą są delikatnie bym wyczyszczał starą

Opublikowano

Najlepiej u mechanika na prasie. A we własnym zakresie to nie wiem czy można zrobić tak jak w c 360, czyli tuleje do zamrażarki i młotkiem przez deseczkę wbijać. Niech się ktoś wypowie czy da radę tym domowym sposobem zmienić? Robił to ktoś?

Opublikowano

Nie obrażając nikogo ale deską i młotkiem to można siedzenie w składaku wbijać a nie tuleje do silnika... Jeśli musimy to zrobić na ciągniku to ściągaczem.

Opublikowano

U mnie w 3p tuleje przed włożeniem do bloku były schładzane w ciekłym azocie a blok grzany, wchodziły bez problem. Gość brał za tą usługę chyba 50 zł od tuleji, dokładnie nie pamiętam bo to dawno było. Mówią że te silnik są delikatne u mnie wał po 5 szlifie (producent przewiduje 3) panewki dorabiane. Ciągnik pracuje u mnie 13 lat i nie ma lekko a ile pracował u poprzedniego właściciela to tylko Bóg jeden wie.

Opublikowano

Ciekły azot schładza do ok -200*C - ciekawe jak wygląda mikrostruktura tulei po tym zabiegu:)

Do osadzania tulei w profesjonalnych zakładach stosuje się suchy lód ( ok -80*C) lub specjalny spray -45*C.

Spokojnie wystarczy te spray lub porządna zamrażarka. Tych tulei nie wbija się, ona ma sama wpaść, jedynie delikatnie dostukać na koniec aby pewnie osiadła.

Opublikowano (edytowane)

Post napisany w celach edukacyjnych. Cena remontu silnika 360 3p:

-komplety naprawcze              600zł

-panewki                                200zł

-szlif wału                               150zł

-regeneracja korbowodów      110zł

-regeneracja głowicy               350zł

-pompa oleju                            200zł

-pompa wody                           160zł

-olej i filtry                                 200zł

-wtryskiwacze                            200zł

-robocizna i dojazdy                   550zł

-uszczelki,uszczelniacze,śrubki   200zł

-kolektor wydechowy                   60zł

 

Łącznie +/- 3000zł

 

Tak się mają ceny remontu. Z tym że ja zawiozłem sam silnik do mechanika. Montaż  i demontaż- dodatkowe 300 zł

Edytowane przez chuck1807
Opublikowano

To tyle samo co w Paciorkowej woli koło Zwolenia 3tys za zrobienie samego silnika a 3,5 tys za silnik ze sprezarka. No i ta wygoda ze zawozisz rano a po 8-10 h odbierasz zrobiony silnik :) Kilku znajomych robiło tam silniki i kazdy jest zadowolony i kazdy poleca ;)

Opublikowano (edytowane)

Potrzebuję pilnie pomocy. Silnik po kapitalnym remoncie. Na potarciu zrobił 20 mth i z mojej nie uwagi brakło paliwa. teraz odpowietrzony filtr i pompa a zapalić  nie chce. gdy odkręcam przewód od pierwszego wtrysku na pompie nie idzie tam paliwo. Co sie mogło stać? Dodam że pompka paliwowa była nowa założona we wrześniu. Ciągnik był siągany ok 500m. i zapala na plaku.

 

Problem rozwiązałem sam.

Edytowane przez chuck1807

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v