Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli straszy Ci tym paliwem to powiedz mu że możesz mu dać próbkę paliwa niech sobie bada:) 500zł za regenerację pompy? Jaja sobie robisz? Do małego fergka sama głowica to większy koszt - oczywiscie oryginał. Wydaje mi sie że jakąś chińszczyznę założył i tyle. Strasznie niski koszt tej regeneracji.

Opublikowano

Czyli jednak przypudrowali trupa. Tak normalnie to przy nowym pomporozdzielaczu powinieneś zaplacić ok. 1500PLN. Nie ma czegoś takiego jak regeneracja tego zespołu. Albo ma swoje wymiary i wykonuje zadanie albo nie. Jezeli jest przytarte to nic nie pomoże. Trzeba by chyba napylać warstwę metalu i dopiero obrabiać.

Szkoda tylko że nie powiedzą czlowiekowi co tak naprawdę zrobili, szkoda po prostu jego czasu bo chłop dalej miota się między traktorem a warsztatem a to niczego nie wnosi.

Jak dla mnie to koszt jest za niski nawet jak na "chińczyka".

Opublikowano

Oczywiście że może być nowa głowiczka, czemu nie? Kiedyś obiło mi się o uszy że ok 200zł chińczyk. Tylko że one raz popracują jak oryginał np prawie, a druga się trafi jak koledze i problem od samego początku. Moim zdaniem daj spokuj sobie z tym maistrem i poszukaj konkretnego zakładu gdzie zrobią Ci to raz a dobrze.

Opublikowano

Jeśli straszy Ci tym paliwem to powiedz mu że możesz mu dać próbkę paliwa niech sobie bada:) 500zł za regenerację pompy? Jaja sobie robisz? Do małego fergka sama głowica to większy koszt - oczywiscie oryginał. Wydaje mi sie że jakąś chińszczyznę założył i tyle. Strasznie niski koszt tej regeneracji.

 

 

Ja regenerowałem pompe w MF 3090 i też zapłaciłem 500zł. Żeby ktoś mi czegoś nie zarzucił to głowiczke nie mam oryginalną tylko jakiś zamiennik. Ale mechanik który to robił powiedział, że zawsze składa pompy na tym zamienniku i sprawuje się bardzo dobrze, a i na wszystkie wymienione części dostałem 2 lata gwarancji ;)

Opublikowano

Ok.ja przecież nie napisałem nigdzie że nie będzie chodziło. Przeczytaj dokładnie moją odpowiedź.

Na każdą część kupioną na paragon lub fakturę na terenie UE musi być gwarancja. Tylko że ten pompiarz upiera się że wina klienta a co on może robić źle że pompę zaciera?

Opublikowano

Pytanie takie.... Pociła mi się pompa wtryskowa w 3060 a dokładnie leciało spod pokrywki regulatora (góra). Odkręciłem pokrywkę i wyszło że "nasi już tu byli". Brakuje sworznia http://dieselpaul.pl/popup_image.php?pID=376&osCsid=519d71d09e8c30298c960d62221d2532 o który zaczepia się sprężynę do tej pionowej płytki. Sprężyna była zaczepiona o najwyższy otwór w tej płytce.

Zastanawiam się czy na pewno była dobrze zaczepiona i czy bez tego sworznia ma prawo to poprawnie działać. Poskładałem to i wolne obr wzrosły mi z 800 na 1000. Niby silnik pracuje poprawnie ale czy to tak na pewno może zostać? Może zna ktoś przeciwwskazania?

Opublikowano

Jak silnik chodzi normalnie (bez dziwnych objawów), gaz reaguje poprawnie (skok, itp.) to może tak zostać. Nastawy w tej pompie są precyzyjne i wrażliwe na złe ustawienie, tak że jak dobrze chodzi to znaczy że jest git.

 

To samo przerabiałem w swoim, tylko że u mnie był taki objaw że nie można było ustawić jałowych obrotów, bo albo były bardzo niskie ok.400 a gdy lekko się podkręciło śrubkę to miał tendencje do rozbiegania i od razu dochodził do 1200-1400. Dałem pompe do pompiarza do regulacji, to jak ją ustawił, to mało mi traktor się w powietrze nie wzbił, takich obrotów dostał a niskich to wcale nie było.

Oczywiście ponowna wizyta u pompiarza, długa rozmowa łącznie z szefem, regulacja na moich oczach, i niby wszystko ok. Po włożeniu do ciągnika powtórka z rozrywki.

Ostatecznie metodą prób i błędów sam znalazłem odpowiednie ustawienia sprężynki, żeby wrócił stan z przed pompiarza. Następnie będąc na fali postanowiłem poszukać przyczyny rozbiegania, zacząłem regulacje takiego cięgiełka ze sprężynką i okazało się że wystarczyło przestawić nakrętki o dwa obroty i od teraz silniczek chodzi jak marzenie. 

Wniosek taki że i w moim jakaś rączka pogrzebała nie tam gdzie trzeba. Najgorsze to że pompiarz był bezradny.

Opublikowano (edytowane)

jakiś czas temu miałem podobne objawy jak Ty.. odpaliłem zimny to obr 600... zagrzał się to utrzymywały się 750. Wtedy na zderzaku pompy se minimalnie podkręciłem i tak jeździłem.

Studiuje katalog i nawet pisze że to sworzeń i sprężynka jałowych obrotów... u mnie tego brak.

Kwestia tych nastawów. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2855050.html Tu któryś pisze, że to dawkę się zmienia przepinając sprężynę. Szczerze mówiąc nie wydaje mi się no ale... chodzi dobrze, nie kopci. O ile udało mi się znaleźć wspomniany na tamtym forum kod to te nastawy mam złe.

 

Mam instrukcje napraw do tej pompy to sprężynkę o której wspominasz ustawia się mierząc coś w tym korpusie pompy za pomocą suwmiarki... tyle z obrazków wiem :P

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

To że zimny ma trochę niższe obr. jak rozgrzany jest normalne. Kod o którym wspominasz jest kluczowy. Jest na każdej (typie) pompie i wg. niego ustawia się tą spręzynę która ma trzy otwory regulacji z każdej strony. Kłopot w tym że jak mi ustawili wg. tego kodu to były cyrki. Analizowaliśmy to wspólnie z szefem wg. specjalnej książki od napraw tych pomp i mi pokazywał czarno na białym jak ma być ustawione. Tylko że w ciągniku to się nie sprawdziło. Na zdjęciu z elektrody ładnie widać to cięgiełko ( teraz mi się wszystko przypomniało jak zobaczyłem przekrój) i ono idzie do zaworka dławiącego a ten zaworek reguluje (ustawia) dawkę chwilową paliwa (zależną od obrotów i obciążenia w danej chwili) aż do całkowitego odcięcia. Nie reguluje się nim maksymalnej dawki paliwa(która wpływa na max. moc sil.), to robi się w innym miejscu przez okienko.

Opublikowano

no bo to cięgiełko pewno ustawia się pod nastaw tej dużej sprężyny... pewno jakbyś wg książki ustawił u siebie to kręcąc nakrętka na cięgle w końcu by to zgrało.. eh szkoda kombinować.

Ten kod to w numerze seryjnym pompy będzie? bo analizowałem te numery u siebie i tylko jedna z cyfr miedzy literami w ów numerze by mi pasowała pod ten kod... co by znaczyło że mam sprężynę na dół płytki a nie górę zapiać

Opublikowano

Ten kod jest w numerze jak piszesz, jest 3 cyfrowy  i jest w ukośnikach, coś tak: /xxx/ i jest to w środku numeru. Jak Ci dobrze chodzi to nie kombinuj za dużo, żebyś se biedy nie na pytał. Chociaż Ty nie masz tak źle, bo jak masz zwykłą 4 bez turbo to robią nowe pompy w WSK Poznań. Jak się interesowałem to były coś po 1,2k, robią też regeneracje. Nie robią niestety części do wersji turbo, ale w razie czego kazali przysłać to może by coś wymyślili. http://www.wsk-poznan.com.pl/produkty-i-uslugi.html

Opublikowano

No własnie tak myślałem... w // ma cyfrę 8 więc trza zapiąć na dół. Tylko jak nie mam tego sworznia to sprężyna będzie bardziej napięta.... wyższe obroty zapewne.

Nie no... będę to obserwował bo części gdzieś widziałem a parę groszy

 

A te 1.2tys to pewno za kompletna regeneracje... ja tam na moc nie narzekam... depnę po gazie, na postoju to całym traktorem narywa :D

Opublikowano (edytowane)

Nie za regenerację tylko za nową pompę. Pompy WSK Poznań nie są jakieś drogie a można kupić bezpośrednio od nich i jest taniej niż na Allegro http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-polska-wsk-mf3-ursus-3p-3238f511-i6691055326.html Pompa do 4p jest nie wiele droższa, bo różni się tylko głowicą (ok.200zł różnicy). Sam byłem zaskoczony ich cenami. Brak wiedzy niestety kosztuje. Robią pompy do Polskiego fergusona 4p a to ten sam silnik co w 3060

http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-kompletna-mf4-wsk-poznan-i5122311875.html

http://allegro.pl/listing?string=pompa%20wtryskowa%20WSK%20Pozna%C5%84&bmatch=base-relevance-floki-5-uni-1-3-1025

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

Jakoś mi się nie chce wierzyć że to jest dobre za te pieniądze oglądałem je zanim swoją oddałem do jako takiej regeneracji

Czyli jak by kosztowała 2,5k to byś uznał że może być? 

Tak naprawdę to w pompie są dwa precyzyjne elementy: głowica i pierścień krzywkowy, cała reszta to mało skomplikowana technicznie drobnica gdzie koszt produkcji nie jest astronomiczny.

Opublikowano

Jakoś przywykłem że jak coś kosztuje to jest lepsze albo jakościowo albo trwalsze czy podzespoły ma dobre bo jak kupuję jakiś zamiennik to słabo z jego wytrzymałością no i taka moja wiara w części które dziwną cenę mają

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v