Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W każdym coś może nawalic w starych ursusach czy zetorach żeby wymienić mikropompke trzeba pół ciagnika rozebrać. Co do majora czas pokazał... nowy każdy jest fajny...

A ty pit81 nie lap mnie za słówka... jakoś każdy kto przesiadl się na zachodni sobie chwali... kolejna sprawa po co mam zmieniać za 15 lat na nowy? Dla idei? Jakoś c330 miałem z 1971 roku do 2010 roku i była chodziła i pewnie chodzi po dziś dzień

I jeszcze jedno weźmy nowe auta. Ile te nowe silniki wytrzymają 200 tyś km? Może i stać mnie by było na nowe ale wole jeździć starą renowka która wiem ze dociagnie do 500 tys km

Edytowane przez Luke16
Opublikowano (edytowane)

Luke16 jest szczęśliwym posiadaczem renaultów i ja go nie krytykuję ja ma zetory i też się z nich cieszę i jeśli tylko uda mi się uzyskać dofinansowanie sprzedam 9540 i kupię proksę bo to ta sama konstrukcja. Masz rację łapię Cię za słówka ale nie ze złośliwości poprostu krytykujesz wszystko co nie pochodzi z zachodu, głosisz populistyczne hasła a niczym się nie różnisz ode mnie betona co jeździ zetorem

 

Ja zmieniam maszyny nie dla idei porostu nie stać mnie na nowe a cieszy mnie jak kupię coś fajnego nie zniszczonego. Taka ludzka natura szczgólnie męska, żeby coś zdobywać i mam do dzego dążyć przy zachowaniu rozsądku oczywiście

Edytowane przez pit81
Opublikowano

Widzisz ja miałem zetory i jednego mam do tej pory i mam porownanie do zachodnich. I dzieki temu porównaniu wiem że do zetora bym już nie wrócił.

I nie piszę o nowych zetorach ale i innych nowych ciagnikach. Wiem z okolicy bardzo duzo o nowych nh a sporo ich pojechało na lawecie do serwisu... w starym pgrze w kilkuletnim fentdzie poszedł silnik przy przebiegu 7 tys mth zas staruszek z konca lat 80tych chodzi az milo a ma 15tys mth. Wcześniej nowe mfy posprzedawali bo rady nie mogli sobie dac z nimi został z czterech jeden 65KM.

Opublikowano

ale weźmy pod uwagę realia polskiego rolnictwa. Mając powiedzmy gospodarstwo 30-40 hektarowe to wybaczcie ale przy dzisiejszych cenach czy żywca, wołowiny, mleka i płodów rolnych niestety nie powalają na kolana. Co za tym idzie nie mając innego źródła dochodu tylko z gospodarstwa kupno nowego ciągnika bez środków zewnętrznych (mama unia) wiąże się zaciągnięciem kredytu. Ale tutaj pojawia się pytanie jeśli potrzebujemy ciągnika o mocy ok 100 KM to wiąże się z wydatkiem ok 150 tyś (w zależności od tego co dobierzemy z wyposażenia dodatkowego). Do tego dochodzą koszty serwisu i utrzymania tego ciągnika. I teraz spłacamy kredyt i nich coś padnie toż to robi się skarbonka.

 

@Luke16 kupił majora i okazuje się że nie powala jakością i wykonaniem (sorry ale 5 tyś za maskę to lekkie przegięcie) a Renie już dawno pełnoletnie i chodzą aż miło.

A fascynacja nowym mija wprost proporcjonalnie do szybkości pokazywania się awarii i usterek.

 

Powiem tak wszystko się psuje nie oszukujmy się ale ważne jest to jak szybko i za jakie pieniądze można to naprawić. Co do nowego to każdy liczy że nowe to nowe i powinno trochę posłużyć a czasami zderzenie z rzeczywistością może być bardzo bolesne.

 

Z własnego doświadczenia jak szukałem dla siebie ciągnika. Co ja się objeździłem naoglądałem. Potem załapałem się na MR i koncepcja się zmieniła. Po przemyśleniu sprawy i przeczytaniu wielu stron i tematów na forum odszedłem od zakupu ciągnika z MR bo akurat nie miałem z czego dołożyć. Zainwestowałem w sprzęt a dopiero później  szukałem ciągnika pod maszyny. Rozważałem MF z serii 3xxx, MTZ, Renault i oczywiście Ursusa/Zetora.

Stanęło na Renault i jestem zadowolony. Najważniejsze że robi robotę a ja nie muszę się męczyć no i z beczki tak nie zapierdziela.

 

Teraz szukam czegoś ok 60-70 KM do pomocy za c-360 i t25 ale do wiosny jest jeszcze czas.

Opublikowano

Więc sam widzisz że konieczny jest kompromis albo godzisz się na pękające błotniki albo wybory miss lawet albo betonujesz się w starym.

A niewiem czy wiecie odnośnie "beczki" że zetor proksima w niezależnym teście TopAgr ma najniższe spalanie a jeśli dodasz do tego że poza maską niewiele się tam zmieniło od 20 lat... Może jestem niepoprawnym fascynatem czeskich koni ale mam wrażenie że to jest jakiś kompromis między 20 a 21 wiekiem a kiedyś trzeba przejść tą granicę

Opublikowano

pit81 grzie proksa i 9540 ma ta samą konstrukcję bo ja tego nie widze...

9540 to pochodną cięzkiej starej serii jak mnie pamięc nie myli a proxa bazuje na małej serii czyli modelach 72xx i 77xx, ba śmiem twierdzić że jest nawet delikatniejsza no chyba że mnie oczy zawodzą i te zwojnice w proxie wyglądaja delikatnie mówiac śmiesznie biorąc model np 100 km....

Chyba forterra zastąpiła  ciężkie modele i też na nich bazuje, a cena nowej to hmmmm przegięcie biorąc stosunek jakości/wyposażenia/cena....

Opublikowano

no dobra ale w ciągniku ktory chodzi za głowny podnośnik to podstawa i tylni most a nie plastelina....

W dodatku jak pisałem wczesniej bardzo deliaktne zwojnice, ciekawe kiedy odlatują bo zaczepieniu pługa co waży 1,5 tony (a tyle powinien dźwigać ciągnik 100km bez zająknięcia wg mnie), no chyba ze to ma byc ciagnik do lekkich prac typu opryski nawóz itp ale tutaj też kłania się podnośnik bo jak opryskiwacz np. zawieszany 1200l to tez jest juz sporo wagi albo rozsiewacz nawozów 1400L....

Opublikowano

Kupiłem majora tylko dla tego ze 7211 zarobił na siebie i wyglądał zaskakująco dobrze jak na 1988 rok. Kucy trochę brakowalo niekiedy ale gospodarstwo obrobil i jakoś aż tak się nie psul. Fakt były awarie gdzie trzeba było go na lince przytaszczyc do domu ale trzymało się to jakies kupy major i pewnie wiele nowych ciągników po tylu latach pracy będzie się nadawała na zlom...

Opublikowano

Wychodzi na to, że trzeba nabyć na zapas części do maszyn z lat '90 lub nawet '80 oryginalnych oczywiście. I tu nie mam na myśli robienia se jajec za przeproszeniem. A tak BTW to kolezka ma jakiś mały NH ok 80 KM do oprysku (nowy) to cienko pierdzi pod górkę przy transporcie opryskiwacza 2 tys na pole tam gdzie Zetek 7340 z palcem w nosie to robi.

Opublikowano

Bardziej chodzi o to, że ta moc jest tylko na papierze chociaż to co Ty przywołujesz napewno ma wpływ na osiągi. Ale Powiedz szczerze czy dwie tony cieczy to jakieś nieporozumienie dla takiego ciągnika bez wlaczonego wałka ?? W transporcie ??

Opublikowano (edytowane)

Shaun masz rację te ciągniki są już całkiem inaczej zbudowane jak stare konstrukcje... Prosty przykład majora i kultywatora... Zapomniałem kiedyś napędu włączyć a ciągnik stał w miejscu i kręcił tylnymi kołami... Brat orał renówką pole i zapomniał przedniego włączyć to zorientował się po którymś przejeździe jak się pod górę zaczął kopać :P

 

P.S. Nie jestem zwolennikiem Renówki bo jeżeli trafiłby mi się  MF czy Same też bym się zainteresował byle by ładny i zadbany i zachodni :D

Edytowane przez Luke16
Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o prokse też nie podoba mi się konstrukcja zwolnic też mam wrażenie że wyglądają słabo ale mam znajomego który wozi gnojowicę beczką 16000 l proksimą 85 km i teraz wozi qq dwoma HL kami gdyby to była faktycznie plastelina to już by nie woził. A jeśli chodzi o moc poszczególnych marek to warto zainteresować sie według jakiej normy producent podaje moc silnika bo jedna mówi o obciążeniu samego gołego silnika druga na wom a trzecia na koło a tu różnice są do 15 procent.

Przykład z kultywatorem nie jest jednak tak prosty jak mogłoby się wydawać bo jak masz koło od pługa na końcu połowa masy pługa i ziemi która na nim jest dociąża traktor jeśli masz z przodu to go odciąża a kultywator ma koła z przodu. A kultywator stawia spory opór

Edytowane przez pit81
Opublikowano

U mnie w okolicy jest kilka proxim jedni je chwalą drudzy nie w szczególności za zbyt wysokie spalanie i ogólną cenę zakupu że wyposażenie standardowe jest kiepskie i za wszystko trzeba dopłacać. Jeden ze znanych mi ludzi proxe przyciągnął z pola bo wtryski poszły. Serwis się wypial na niego twierdząc że jeździł na kiepskim paliwie mimo że jeździł na orlenowskim...

Opublikowano (edytowane)

zetor 7211 u mnie w rodzinnym domu ciągał ładunek na dwóch przyczepach 22 tony plus masa przyczep niech będzie 6 ton co daje 28 ton do pociągnięcia, raz był problem tylko z jedną górką ale dość stromą i o mało co nie było zejscia do jedynki ale resztkami sił wczołgał się na 2ce ( jak ktos kojarzy starą cukrownię zduny k. Krotoszyna i podjazd włąsnie na Krotoszyn to wie która góreczka).

I żeby nie było zestaw ważony bo w drodze powrotne były brane wysłodki, buraków było zawsze ok 15-16 ton ładunku czyli z przyczepami już mialeś ok 22 ton i najmniejszego problemu nie miał przy tym zestawie.

Edytowane przez Mikruss
Opublikowano (edytowane)

autoostrowski napiszesz jeszcze coś mądrego?

 

Sieć stacji to jedno a kierownik (właściciel) drugie jeśli wtryski padły z dnia na dzień nie widzę innej możliwości jak paliwo do którego leją rozpuszczalnik. Ja zacząłem na opale jeździć kupuję latem po 2,5zł nie ma co dolać w tej cenie

Edytowane przez pit81
Opublikowano

A po skoszonej qq?


oczywiście zażają się wtopy ale nie o tym była mowa jeśli poczytasz wcześniejsze wpisy


ale właśnie według ciebie jaki ciężar spoczywa na ciągniku będzie 2-3 tony? bo rozmowa dotyczy wytrzymałości zwolnic ile razy ci się złamały?

Opublikowano

Sasiadowi w Renówce 113-14 zablokował się rewers w pozycji do przodu - trzeba rozbierać skrzynię, bo inaczej nieda się rozblokować...

 

@Luke jeszcze niedawno zapierałeś się rękami i nogami na majorem.

 

nie trzeba, ale nie o tym temat  ;)

Opublikowano

pit81 jak byś napisał że schodzisz jak pisze wyżej kolega  prawie że do jedynki to bym nie podważał ale nigdy nie wierzę w to co piszesz  chyba że traktor nie 85koni  tylko ci jedynka lub dwójka z przodu uciekła z konikami czyli 185 lub 285 koni wtedy jestem wstanie uwierzyć że pociągnie po polu

Opublikowano (edytowane)

autostrowski gdybyś czytał ze zrozumieniem to nie musiałbyś teraz prostować. Nie mam pojęcia jakim jeździ biegiem faktem jest że górki czuje dokładnie a

rozmowa dotyczyła słabych zwolnic w proksimie

Edytowane przez pit81

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v