Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

XMK13 myślę nad nim intensywnie bo mi się podoba ten ciągnik akurat :P Ale mało o nim wiem szczerze powiedziawszy...

Opublikowano (edytowane)

Silnik jest oszczędny do bólu - MWM (Deutz) chłodzony powietrzem.

:wacko: MWM to nie Deutz! To są 2 różne silniki a tak w ogóle w Explorerze jest silnik włoski marki Same.

 

Co do Majora to ma 76/77KM powód to rejestracja... Mój w dowodzie ma o dziwo 77KM a wujka ma już 72KM pytałem człowieka który go sprzedawał i mówi że faktyczna moc to 77KM ale musieli to zmienić na homologacji bo przepisy wymagają już filtra cząsteczek to Zetor obszedł ten przepis :P Ale podobno w tych najnowszych ma się to zmienić ale ile w tym prawdy tego on sam nie wie... Ahh te normy :/

Moc Majora podają wg starej normy która kilka lat wcześniej stosował Zetor obecnie moc podają wg normy ISO.

Proxima 80 też tak ma? Bo w niej chyba DPF'a też nie montują?

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

Widziałem dużo Renat ostatniego czasu bo szukaliśmy takowe w przedziale 65-75KM i powiem szczerze ceny tych ciągników urosły dużo za dużo a druga sprawa to co sprowadzają handlarze to jakieś nie porozumienie jestem w stanie dać nawet to 5 tys zł więcej ale 40 tys zł za totalny złom ?? To ja chyba poczekam jak zetor wypuści Majora 70 i sobie nowego wezmę bo zarówno ja jak i wujek szukaliśmy ciągnika i szczerze odechciało mi się szukać używek po tym co zobaczyłem ... :/ Z resztą wujek też wziął nówkę bo jak sam powiedział jak ma za złom z lat 90tych z przebiegiem ok. 10 tys mth wydać 70 tys zł to wolał resztę wziąć w leasing i przynajmniej ma nówkę ...

MgrLukash sprzedający wujkowi Zetora powiedział że będą musieli do wszystkich ciągników powyżej 70KM montować filtr ... Kiedy tego on sam nie wie...

Mikruss ja jak pogoda się zmieni to będę Same szukał bo Renówka w tym momencie to za duży koszt... Chyba że tak jak napisałem będzie Major 70 to kupie nówkę ...

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o normy emisji, to:

od 2012 roku obowiązuje norma Euro IIIB dla mocy 76-102KM i 102-177KM

od 2013 roku normie Euro IIIB podlegają silniki 50-76KM

"etap" IV dla silników 76-177KM będzie obowiązywać od 30.09.2014r

Producenci mogą jeszcze 2 lata po wejściu nowej normy sprzedawać silniki spełniające starą normę, ale tylko te, które zostały już wyprodukowane lub kupione "z góry". Ilość ich jest jednak ograniczona w oparciu o odpowiednie wzory związane z ogólną produkcją silników danego producenta.

 

To jest moje źródło danych: http://www.abc.com.p...u-2005-202-1681

§ 14, § 15, § 18 - § 20

Edytowane przez XMK13
Opublikowano

Coś Ci się pokicikało bo Farmtrac dopiero teraz wprowadza normy Euro 3B.. w ciągnikach 100 km.

 

Co do Proxim, to Proxima 80 ma moc w katalogu 77km i niema filtra. Filtr jest dopiero od Proximy 90 co mnie bardzo smuci.

Opublikowano

Panowie, mając taki mały areał zdecydowałem się wymienić moją 360 :P chciałbym ciągnik w granicach 65-75KM do 50 tys. Rzucił mi się zetor 6340 jak i Renault Ceres 75. Co waszym zdaniem lepsze jak na moje hektary :P byłby do wszystkich cięższych prac jak orka, uprawa czy z sieczkarnią kuku. Docelowo chciałbym kupić do niegu tura do sianokiszonki i słomy. Może jakieś inne pomysły? :)

Opublikowano

Jak uważacie warto brać drugiego Majora? Mieliśmy i tak coś kupować z przednim napędem i tak za kwotę do ok. 40 tys zł ale dealer w ramach podzięki bo załatwiłem mu 2 kupców na Majory zaoferował mi takowego za kwotę delikatnie ponad 100 tys zł... I zaczynam się zastanawiać czy zamiast używki nie wziąć drugiego Majora ... Przynajmniej nie było by problemu z prasą i mocy by nie brakowało no i nie musiałbym się przejmować o awarię ... Co uważacie robić? Warto ryzykować?

Opublikowano

Nie stać cię na używkę za ponad 40 tyś, a myślisz o nówce za ponad 100 tyś? :)

Nieźle Ty kręcisz w tym temacie :P

Wiadomo, że lepszy nowy, niż używany, ale czy Cię na to stać? No i powiem szczerze, że te Majory nie są zbyt nowoczesne. Ciężka seria Ursus/Zetor była nowocześniejsza.

Weź lepiej temu dealerowi podsuń jeszcze kilku klientów, to może jeszcze opuści cenę...

Opublikowano

Ciężka seria ursusów/zetorów nowocześniejsza??? W czym?? Miałem 8145 i 100 razy lepiej pracuje się Majorem :D :D :D Jestem zwolennikiem prostoty a nie nowoczesności która ciągle się psuje ciągnik ma być mechaniczny i koniec kropka... Jak popatrzę na ludzi który mają MF serii 30XX to nic tylko im współczuć ...

Co do tego czy mnie stać czy nie... 40 tys zł wpłacam a resztę w leasing. Powinno się dać radę w spłacaniu bo mleka jest dużo...

Opublikowano

bratrolnika szczerze to na mój areał taki ciągnik ok. 80KM wystarczy a dwa to już w zupełności... Kiedyś się obrobiło ten areał C-330 i Zetorem 7211 i też było dobrze, a jeszcze wcześniej samą C-330 ... Wiadomo teraz bez przedniego napędu ani rusz.... Co do dania rady :P To najwyżej jakby coś nie poszło zabiorą ciągnik :P

Opublikowano

Ciągnika poniżej 70km niema sensu kupować ;) Co do niego zapniesz ? ;)@Luke16 Bierz nie patrz na nic, nówka to nówka, wiem sam po sobie. Kiedy chcesz to siadasz i wiesz, że robotę skończysz :) Co do używanych... Tego to w ogóle się nie opłaca brać, nie dość że kupe kasy władujesz, to jeszcze nie wiadomo czy remontować nie będziesz musiał. W dodatku na używany ciagnik NIKT Ci nie da dobrego kredytu... Raty bedą podobne co za nowy ciągnik ;) A jeśli ktoś za gotówkę chce kupić używany ciągnik, to lepiej tą kasę wpłacić resztę na kredyt i nówką jeździć ;) Ostatecznie można tą kasę na konto wpłacić i powoli sobie spłacać ;)

Opublikowano (edytowane)

UrsusC385 jeździłem za ciągnikami używanymi i szczerze co fakt to fakt ale zakup używanego ciągnika za ok. 60/70 tys zł wogóle się nie opłaca... Można coś fajnego kupić ale trzeba przepłacić za ciągnik który też to prawie 20 lat będzie miał czyli i tak się będzie psuł... Ja mam 40 tysi na to żeby kupić używkę tylko ta używka będzie z lat 80/90 czyli swoje przeszła... Dlatego czy nie lepiej płacić nawet tego tysiaka na miecha a mieć święty spokój przez to powiedzmy 10 lat... 7211 też był nowy i przechodził tak naprawdę bez awaryjnie 23 lata ... No i kredyt zetorowski jest o tyle ciekawy że naprawdę odsetki są niziutkie ...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

2 nowe ciągniki tej mocy na kilkanaście ha to teoretycznie dożywocie ale nie zapominajcie że to ciągnik "niskobudżetowy" i porównanie do starego 7211 jest bez sensu bo nikt nie wie co zostanie z majora przy 5 czy 7 tys mth.

Opublikowano (edytowane)

bratrolnika szczerze to na mój areał taki ciągnik ok. 80KM wystarczy a dwa to już w zupełności...

z tego co pamiętam to mamy podobny areał i podobną produkcję, tylko że u nas jest trochę warzyw jeszcze

moim zdaniem lepszym rozwiązaniem byłoby coś ok. 60KM, 4x4, z Turem, ale tak jak juz pisałem to tylko moje zdanie

dwa identyczne ciągniki to trochę bezsens wg. mnie, nie a wyboru np. ciągnika mocniejszego, ciągnika oszczędniejszego do danej pracy...

Edytowane przez bratrolnika
Opublikowano (edytowane)

Na twoim miejscu mając 40 tyś szykał bym używki do remontu koło 20-25 tyś, rozjechać go na czynniki pierwsze porobić go uczciwie, nowy lekier itd. i powiedzmy jak byś z kosztami dobił do 40 tyś to masz 3 takie ciągniki za jednego zetora (100 tyś + odsetki). Kwestia tylko postawić na jąkąś dobrą marke ciągnika i zbadać ceny czesci zamiennych. W nowym zetorze nikt ci nie da 100 % pewności że po 5 latach nic ci sie nie wysypie do roboty.

Edytowane przez bogus56
Opublikowano (edytowane)

Co do Majora to spalanie jego jest naprawdę śmieszne... I pali znacznie mniej niż 7211 ... Co zostanie z Majora? Zostanie i to sporo podobne Farmtracki chodzą już ileś lat i mają pewnie i więcej niż po 7 tys mth i chodzą a Majora możemy spokojnie do nich porównywać ... I psują się jakoś na potęgę?? Nie

MF stary może i tak a seria 30XX to masakra ...

bogus56 takie porównanie to nie porównanie nowy to nowy wiem to już po swoim nowym Majorze ... Tak jak samochód z przebiegiem 300 tys a nowy z salonu ... :P :P Raczej nie ma co porownywac

 

bratrolnika tura już mam na Majorze:P

 

Jeszcze jedno za prostotę major wygrywa w sprzedaży modelowej... U mnie w obrębie samej okolicy 25km jest ich już 4 i sąsiad też planuje nowkę zakupić ...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

pawel to co mam Fendta kupić na ten areał ?? :D :D :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v