Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może te starsze DF były lepsze kumpel kupił agrotrona i mówi mi że już nigdy więcej tej marki wyremontował silnik skrzynia też sie posypała w tej chwili jak podliczył to jakieś słabe 40tyś wsadził w niego a dał za niego 58tyś. Ogólnie w mojej okolicy marka omijana szerokim łukiem.

Najwyraźniej trafił raczej na padaczkę lub jakiś pechowy egzemplarz

Agrotron był produkowany już po przejęciu DF przez Same. Serie AgroStar, AgroPrima, AgroXtra, Intrac i starsze Dx to jeszcze KHD - stąd może wynikać różnica w jakości...

Opublikowano

Od kiedy ilość zrobionych w sezonie mtg jest wyznacznikiem zarobku? Co raz więcej rolników zaprzyjaźnia się z uprawą uproszczoną odpadają takie roboty jak orka przy której mtg zbierało się sporo. Cięższy sprzęt to również większe maszyny uprawowe jak masz 360 i uprawiasz agregatem 2,5 to nie to samo co jazda ze sprzętem 2x większym...! Im więcej traktorów tym mtg się bardziej rozkładają i sprzęt się rzadziej psuje. Druga sprawa to czas... dobrze wiem co to znaczy bo nie zajmuję się tylko polem ale również pracuję zawodowo. Jak przyjeżdżam do chaty o 17 to nie ma czasu na odpalanie T25 i oranie 1ha przez 5h.... co z tego, że ktoś powie, że starcza na 5ha...!

Opublikowano

Ja mam takie pytanie: zastanawiam się nad zamianą 3p na zetora 3320 (z okrągłą maską) i czy ktoś może mi napisać ile taki zetorek spali więcej od 3p w %? Wiem że to cięzko określić ale tak około

Opublikowano

A ma ktoś może ewentualnie miał taki model jak (international)CASE895XL rok 1991 i starszy? (np model 744 845 856itp) Coś takiego około 80km. Chodzi mi wadliwosc tych maszyn. Słyszałem że skrzynie biegów mają nie za mocne. A potrzebuję go jako pierwszy ciągnik na 12ha. Zastanawiam się nad kupnem jakiegos z tych modeli Case albo jakąś Renault 85.14. Chętnie poczytam opinię posiadaczy tych ciągników. http://otomoto.pl/case-895xl-A287114.html

Opublikowano (edytowane)

Ja w Case bym się nie pchał... Od znajomka co handluje częściami wiem że są one strasznie drogie i mało kto te ciągniki naprawia ... Prędzej renate radził kupić ...

 

Teraz nawiążę coś do mojego tematu ... Z racji że pogoda nie za bardzo była okazja do poważnej rozmowy z tatą na temat co kupujemy ... Doszliśmy jednak do innego consensusu i zwracam tu honor osobą na których trochę najechałem wcześniej ... Tata uświadomił mi pewną rzecz... Kiedyś ten areał czyli to 15ha i to głównie łąki obrabiało się Ursusem C-330 i Zetorem 7211 i jakoś się go obrabiało ... Areał od tych lat 1989 się nie zwiększył (no może o 1,5ha bo tyle udało się dokupić łąk) a wcześniej od lat 70tych obrabiało się go Ursusem C-330 i też było obrobione... Doszliśmy do wniosku z tatą że jednak odpuścimy sobie ten 3ci ciągnik i zostaniemy przy dwóch, a za ten 3ci ciągnik można się będzie doposażyć w maszyny typu agregat uprawowo-siewny 2,5m czy kupić większą zgrabiarkę... Tym bardziej że mamy nowego Majora z ładowaczem więc uważam że 77KM to aż świat i myślę że wystarczy tak jak Zetor 7211 na 23 lata (przebieg zetora przy sprzedaży 7500mth od nowości czyli rocznie robił - 326mth) ... Tym bardziej że idzie zima i te 3 ciągniki będą stały nie ruszane przez ten czas... A tak naprawdę nikt nie wie ile jeszcze te małe gospodarstwa czyli takie jak moje pociągną...

 

Czyli tak z racji że w dzisiejszych czasach ten przedni napęd jest już podstawą zastanawiam się nad ciągnikiem uniwersalnym mianowicie który dało by radę i podczepić do prasy a w razie co i do pługa np. w razie awarii Majora (oby ich wcale nie było :D ) ale głównymi jego zadaniami była by współpraca z lekkimi maszynami czyli, kosiarka, zgrabiarka karuzelowa, opryskiwacz, rozrzutnik obornika, przetrząsarka siewka itp ...

Oczywiście C-362 idzie na sprzedaż ale gdyby miała przedni napęd to byśmy ją jednak zostawili ale kombinować i dokładać to nie ma sensu ... Najbardziej pasowałby mi Ursus 4514 lecz ich cena jest zbyt wysoka.

Więc moje pomysły na takowy uniwersalny ciągnika są takie: (kolejność przypadkowa)

1. Zetor 5245 - ten pewnie do takich rzeczy jak prasa będzie już za słaby no i ich cena jest za wysoka moim zdaniem

2. Zetor 6045/7045 - one w takich pracach troszkę pewnie za dużo spalą ceny korzystniejsze ale i są one starsze

3. Massey Ferguson 675 - ten byłby dla mnie idealny lecz ciężko znaleźć jakiegokolwiek z napędem :(

4. Massey Ferguson 690 - on już by był dla mnie raczej za duży

5. Renault 75.14 - też by było chyba ciut za duże ale nie znam mniejszego modelu Renaty

 

Co o tym myslicie?? Co polecacie ??

 

 

Sorki wszystkich za kołowanie ale po to jest to forum żeby drugiemu doradzić :) :)

 

Z góry wielkie dzięki :)

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Trochę picowany, ale obejrzeć można...

http://allegro.pl/massey-ferguson-675-zarejestrowany-stan-b-dobry-i3689094352.html

Wiem, że za drogie są Ursusy, ale taki 5314 ma tyle samo mocy, co major i byłby niezły jako "awaryjny" na zastępstwo. Masz rację, że dobry byłby 4514.

Ursusy ściągane z zagranicy są tańsze i jeśli myślisz o ciągniku do poprawek, to możesz szukać importowanych.

http://allegro.pl/ursus-4514-sprowadzony-1996-rok-i3704106656.html

Nieźle kręcisz z tymi ciągnikami... :blink: Zdecyduj się na coś wreszcie... B)

Opublikowano

Wiem wiem że kręce ale to wina sąsiadów ... i naszych okolic gdzie im więcej ciągników tym "lepiej" ... Tak jak wspominałem wcześniej u nas mało który mający ponad 20ha nie ma ciągnika powyżej 150KM a ja głupi zapatrzony na nich bo mają po 6 albo i więcej ciągników ... tylko jak ktoś tutaj dobrze zauważył te ciągniki muszą pracować na siebie ... a wiadomo opony, koszty eksploatacji, naprawy itp są nie małe w szczególności przy zachodnich markach...

XMK13 powiem Ci szczerze że na tego mfa byłbym chętny jakby był tańszy o 10 tysi bo nie ukrywajmy ale jest to rocznik 1982 ... To stanowczo wolałbym już tego 4514 ...

Opublikowano

Tak więc po takiej cenie, względnie znośnym stanie, mocy ok 70KM, z 4x4, to albo CI zostają albo staruszki z zachodu, albo MF seria 30xx:

http://otomoto.pl/massey-ferguson-3060-90r-A368071.html

http://otomoto.pl/massey-ferguson-3060-A367565.html

albo jakiś MTZ (osobiście nie polecam, ale części są tanie jak barszcz, napęd mają, więc coś też się znajdzie...:

http://otomoto.pl/ltz-60-tornado-A341187.html

Opublikowano

A nie lepiej kupić 3 ciągnik czyli do tego co planujesz jeszcze stary typ Vladka za jakieś 4500-5000zł np: do owijarki czy tam jakiegoś 'zamiatania podwórka' :D

http://tablica.pl/oferta/sprzedam-wladymirca-t-25-super-silnik-lanie-pracuje-super-okazja-ID46RKL.html#90d6a7df37

Wg mnie jako pomocnika lepiej 3cyl. niż 4 bo jak głównie w lekkiej robocie ma ganiać a od wielkiej biedy pług ciągnąć to raczej takie rozwiązanie będzie bardziej racjonalne :)

Np coś takiego tylko że w starszym roczniku niż ten: http://otomoto.pl/valmet-565-nie-valtra-deutz-claas-renaul-t-landini-same-zetor-ursus-fendt-case-A294747.html

Opublikowano (edytowane)

Ostatecznie można C-362 zmodernizować. Wiem, że Ci to nie pasuje Luke16, ale za te 30tyś można kupić kompletny napęd od Zetora, nawet pompę wtryskową rotacyjną da się wstawić i przez zimę wszystko można zmontować. Zawsze jest to jakieś wyjście...

Tu masz ciągniczek w strasznym stanie wizualnym, ale może mech. jest trochę lepiej:

http://otomoto.pl/ur...14-A371157.html

A to co mnie bardzo zdziwiło - Foton, 2011r za taką cenę :blink: (ktoś tu się nieźle pomylił):

http://otomoto.pl/fo...24-A370452.html

Edytowane przez XMK13
Opublikowano

Wiem wiem że kręce ale to wina sąsiadów ... i naszych okolic gdzie im więcej ciągników tym "lepiej" ... Tak jak wspominałem wcześniej u nas mało który mający ponad 20ha nie ma ciągnika powyżej 150KM a ja głupi zapatrzony na nich bo mają po 6 albo i więcej ciągników ... tylko jak ktoś tutaj dobrze zauważył te ciągniki muszą pracować na siebie ... a wiadomo opony, koszty eksploatacji, naprawy itp są nie małe w szczególności przy zachodnich markach...

XMK13 powiem Ci szczerze że na tego mfa byłbym chętny jakby był tańszy o 10 tysi bo nie ukrywajmy ale jest to rocznik 1982 ... To stanowczo wolałbym już tego 4514 ...

Widze kolego że dobrze kombinujesz ja mam 25 ha i tylko Ursusa 4514 i za dużo roboty nie ma no ale bydła nie hoduję tylko uprawy B)

Opublikowano

henio2 właśnie uprawy a produkcja to troszkę coś innego :P U mnie ciągniki mają więcej obowiązków ... Chociaż przychodzi zima i tak naprawdę wszystkie stoją .... Te 3 ciągniki najbardziej przydają się wtedy kiedy przychodzą sianokosy... Byle by jak najszybciej wszystko zrobić ... A do innych akcji typu żniwa czy ququ potrzebne są tak naprawdę tylko 2... Po zakupie agregatu uprawowo-siewnego praca w polu zostanie też ograniczona tak naprawdę do minimum, orka i od razu siew ... a takiego władka jakby nawet dokupić kiedy faktycznie mógłby się przydać zawsze można to nie majątek ale i zaraz o jedno miejsce w garażu mniej gdzie można np. przyczepę wprowadzić ...

 

Szkoda naprawdę że te Ursusy 4514 są tak drogie... Bo naprawdę myślę że to byłby ten odpowiedni ciągnik dla mnie... Albo żeby dorwać takiego MFa 675 :)

Bo raczej Zetor 7245 czy 6245 też swoje wypiją w lekkich pracach ...

Opublikowano

Kris1976 a spojrzałeś na cene ile one kosztują ?? Bo ja będę miał na wydanie na 2 ciągniki max 40 tysi a im mniej tym lepiej

Opublikowano

Sorki bylem zaspany z rana :P 40 tys na 1 ciągnik doszedlem do wniosku ze 3 ciągniki na taki areał to za dużo a w razie co mozna kupic za 6 tys albo władka albo za ok. 10 tysz zl C-385 ... ale myslę że jeden zamiast dwóch z napędem spokojnie wystarczy nie zapominając że stoi Major :)

Zastanawiam sie juz glownie nad ursusem 4514 lub Renault Ceres 75 ... Wiekszego ciągnika na taki areał jak 80KM nie ma sensu kupowac ... wole za to co zostanie kupić np. agregat uprawowo-siewny...

Opublikowano

Miałem zadać to samo pytanie co kolega pawel885 powiem szczerze że zastanawiałem się dużo nad taką renówką z perkinsem ...

Opublikowano (edytowane)

napisalem "jak dla mnie", mam jakies uprzedzenie do tych silnikow <_< co zrobic

dlaczego? a dlaczego nie montowali tych silnikow w innych modelach?

silniki MWM byly lepsze, wiekszosc kreci sie do dzis bez remontu,

wyszlo kilka modeli starszej serii, ktore ciezko nawet trafic oraz ten ceres, tez nie czesty widok

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano (edytowane)

Faktycznie wytrzymałe są silniki MWM. Ale jak przegrzejesz silnik to pożniej lubi uszczelke zpod głowicy wydmuchiwac.

Edytowane przez KRISTOFORn
Cytowanie poprzedniego posta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v