Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kombinujesz jak koń pod górę i za bardzo oglądasz się na sąsiadów. Masz traktor w stanie idealnym, co z tego, że trochę uciążliwy? Zatyczki do uszu i już ;)

A nie możesz pokombinować z Młodym Rolnikiem o ile będzie wprowadzony? Sprzedaż pola to największa głupota jaką możesz zrobić, już lepiej daj je pod dzierżawę, weź nawet jakiś niewielki kredyt i z kasy za dzierżawę go spłać, ale pod żadnym pozorem ziemi z rąk nie wypuszczaj!

Opublikowano

hebel a ja nie wiem o co Ci się rozchodzi?? Co masz do zachodu?? Tez byłem tak nastawiony do niego jak Ty... Mam zachodni pług, kosiarkę, prasę i co mogę stwierdzić że nie ma nawet co porównywać do polskiego goowna (sory że to pisze ale takie są realia) dlatego chce zachodni ciągnik który przede wszystkim będzie mniej palił od myśli czesko-polskiej kiedy paliwo było za bezcen... Osobiscie nic nie mam do Zetora ale brak ekonomiki to głowne jego motto a druga sprawa niezsynhronizowana skrzynia biegów...

Opublikowano (edytowane)

żebyś się nie zdziwił z tym paliwem!!! U nas też byli właśnie tacy jak ty i szybko zrozumieli swój błąd!! Bo ciągniki z zachodu to może i wygodniejsze ale ich eksploatacja jest dużo droższa.

Edytowane przez hebel1224
Opublikowano

co z paliwem

pewnie nie uwierzysz w spalanie 10-12l/h ciezkiej pracy w ciagniku 6 cyl. o mocy 100-140KM

nie chce mi sie kolejny raz rospisywac o wyzszosci zachodnich maszyn, kto ma to wie o co chodzi

a Ty dalej prracuj na tych wszystkich cudach, nawet nie polskiej techniki, bo w przypadku np. ursusa wiekszosc to konstrukcja zetora lub MF"a

Opublikowano (edytowane)

lukbold no żebyś się czasem nie zdziwił ile mam lat bo jestem nie znacznie młodszy od Ciebie:D :D :D To że mam 16 przy nicku to chyba nie świadczy o moim wieku :D :D :D Z resztą dużo osób mnie zna z tego forum więc sorry...

hebel1224 jaka eksploatacja?? Każdy się popsuje czy to Ursus, Zetor czy Fendt... Ale ile razy będziesz Ursusa robił a ile np. takiego Fendta?? Weźmy Bizona i Classa raz jaka jest wydajność obu i jaka jest awaryjność nawet dzisiaj rozmawiałem z człowiekiem który z Bizona przesiadł się na Classa i powiedział że do Bizona nigdy nie wróci ... /To wg. ciebie każdy rolnik w PL powinien Zetorami i Ursusami wszystko robić?? Aaa i jeździć Polonezem :D

Izydor6280 co my tutaj się będziemy produkować ja akurat Ci wierze w to co piszesz i mimo że sąsiadowi ciągle się MF 3095 psuje to sam powiedział że drugiego tak ekonomicznego ciągnika nie miał ... Ja po przesiadce z głupiej polskiej kosiarki na zachodnią dyskową i mimo że ta ma swój wiek nie chce innej bo w polskiej wiecznie coś było do roboty... pług RABEWERK rocznik pewnie z 1980?? kit go tam wie a kryje i idzie znacznie inaczej niż polskie wynalazki, prasa jd 550 jakoś kurcze 5ty sezon u mnie zero awarii więc no sorki gdzie te koszty eksploatacji?? W planach mam jeszcze zakup siewnika oczywiście Amazone D7 bo sorki ale polski Poznaniak on nie sieje w porównaniu do tego :D :D A wystarczyło od znajomego pożyczyć... Wracając do tematu ciągników większość zachodnich spali znacznie mniej od naszych zabytkowych ursusów czy zetorów

 

Ja też byłem wielkim zwolennikiem rodzimych produktów no ale po przesiadce już częściowej na zachodnie maszyny widzę ich jakość wykonania... do zachodu człowiek nie dokłada i nie siedzi wiecznie upiedzielony smarami ... Ludzie żyjemy w końcu w XXI wieku i części do zachodnich marek też jest już sporo zarówno zamienników jak i oryginałów...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

na same przeglądy gwarancyjne , oleje i filtry do dobrego zachodniego ciągnika przez 2-3 lata wyda się więcej niż na części do zetora ,ursusa czy mtz-a przez około 20 lat , nawet pozorna oszczędność w spalaniu jest nie do odrobienia w przypadku zakupu oryginalnych części zamiennych, filtrów i olejów (nie chodzi tylko o identyczną normę ,klasę lepkości bo niektórzy producenci maszyn mają w swojej ofercie oleje sygnowane własnym logo dedykowane do produkowanych przez siebie maszyn i sprzedawane po wyższych cenach niż identyczne od koncernów naftowych ) do zachodniego ciągnika

Opublikowano

konteno ale ja nie piszę o nowym ciągniku tylko o używanym z lat 80-90 który już takich super ekstra wymagań nie ma... I kwestia ile nam się zetor/ursus razy popsuje a ile zachodni na te same mth :D Dwa razy w życiu zdażyło mi się widzieć renówkę która miała przebieg ponad 20 tys mth :D a Ursus dotrzymałby takiego przebiegu??

Opublikowano

i tu cię kolego zawiodę Ursus 1634 rok produkcji 1997 przebieg przed remontem skrzyni biegów ponieważ uległ uszkodzenia synchronizatotr 23 tys mth. Silnik nie ruszany. były wymieniane jeszcze cylinderki sprzęgła i tarcz.

 

Nie chce tu nikogo obrażać ale prawdę powiedzieć można co te ursusy przeżyły w PGR-ach olej wymieniany co 2 raz a może i więcej bo pracownik musiał sprzedać!!! A ile pijanych ten sprzęt poczaskało!!! Jestem ciekawy czy jak by ktoś wsiadł na Fenda albo jakiegoś MF czy by wytrzymał podwójny przebieg na oleju albo tych kierowców co byli w latach 80 -90???

A te zachodnie to się tak samo psują jak te polskie a może i częściej!!!! Renówka czym ty się zachwycasz silnik dobry bo mww a reszta to co ? masło!

Opublikowano (edytowane)

hebel chciałbym to zobaczyć :D Z wujkiem razem kupowaliśmy nowe Zetory 7211... U mnie silnik przy przebiegu 7 tysi mth nadawał się do częściowego remontu... Wujek swojego generalkę robił przy 6 tys mth zas skrzynie przy 10 tys mth więc nie pitol mi głupot że ursus tyle wytrzyma :D Aaa i zapomniałem dodać że o ciągniki było dbane ;)

 

A co do pgrów było i minęło. Dzisiaj zatrudnia się kompetentne osoby... I dzisiaj te właśnie pgry u nas obrabiają Fendty, MFy, NH a w szczególności głownie Fendty i nikt o tych ciągnikach złego słowa nie powie ... i jakoś się nie psują ... Więc mi nie pitol że zachodnie to złe bo jest 100 razy lepsze od naszych rodzimych wynalazków ... I każdy to powie kto się przesiadł z ursusa na zachód ... A przykładów mam baaardzo dużo z życia wziętych ...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Tak tak, za serwis i oleje do MTZ czy Ursusa sie nie płaci... W MTZ nawet nie trzeba w sumie wymieniać bo sam go zgubi w czasie pracy, więc wystarczy dolać. Zetor jeszcze dziś coś znaczy bo poszli w zachodnią technologię, ale Ursus czy MTZ? To jak kupić typowo chińską wiertarkę zamiast Makity. Jaka różnica każdy ogarnięty w temacie dobrze wie.

Gdyby nie polski socjalizm, który wszystko robił byle wytrzymalsze od Zachodu to Ursusy i Zetory w tych PGRach po roku lądowałyby na złomie. Nie porównujcie produktów z dwóch odmiennych systemów gospodarczych, bo na Zachodzie jedyne o czym myśleli w przypadku ciągników powyżej 15-20tys mth to wysłanie na złom lub ścianę wschodnią. Ekonomia i komfort pracy to już w ogóle bajka w przypadku zachodnich. Jeśli jeszcze ktoś się łudzi, że z teraźniejszych roczników dostanie Ursusa/MTZ, który posłuży przez 20 lat bez włożenia do niego drugiej sumy jaką płacił u dealera, to jest bardzo ale to bardzo naiwny.

Opublikowano

Ja mam 33-letniego masseya, każda część którą wymieniłem - np stacyjka miała datę prod 1979/1980, i co z tego że pasowała od ursusa 4514 i dałem za nią 25zł jak po nie całym roku już trzeba wymienić bo ciągnik pali kiedy mu się podoba... Także mieć dziś ursusa i te super tanie części to tylko współczuć....

Opublikowano

Ale ja się przekonałem na śmiesznej rzeczy w C-330 co znaczy jakość nowych części do Ursusa/Zetora regulator napięcia wytrzymał bagatela 2 tygodnie przy czym na starym była data z 85 roku :D Ale i pamiętam sprzęgło do 7211 też za długo nie wytrzymało ... Więc nie oszukujmy się jakość tych "tanich" części odbiega znacząco od jednak oryginalnych zachodnich. Więc jak mi ktoś kit wciska teraz to się z tego śmieje co to jest ta "taniość" :D

Opublikowano

masz swiadomosc, ze probojesz obalic najwiekszy argument zwolennikow ursusa :D

@hebel1224 jeszcze nie slyszalem o powaznych awariach skrzyn, czyt. kompletny remont

a tak pozatym skrzynie ZF, czyli takie jak w MF

dziekuje za uwage, dla mnie koniec tematu, szkoda czasu na przekonywanie kogos, kto nigdy nie pracowal takim sprzetem

na koniec chcialbym przypomniec, ze temat jest o czym innym

:)

Opublikowano (edytowane)

ja tylko dopisze jedna uwage mianowicie powiedzial mi to mechanik ze awarie skrzyni wynikaja nie z winy maszyny lecz czlowieka. wezmy prosty przyklad nie za duzo rolnego Kowalskiego ktory przesiada sie do zachodu z c-360 w ursusie musi zgrzytnac a w zachodzie nie wolno nic na sile. Dlaczego sasiad musial skrzynie robic w mfie 3060? Bo jak syn do niego wsiadl to ino tylko byle by do przodu. Ja potencjalnego kupca juz na zetora mam i na bank stanie cos zachodniego. MF, RENAULT lub VALMET. Przedewszystkim wszystko zależy od stanu technicznego...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Dochodzi jeszcze kwestia dbałości i mieszania olei(szczególnie z tymi starymi, najgorszymi) a tego dobre skrzynie niestety nie lubią. Jest jeszcze część użytkowników która nie jest tego świadoma a później wychodzi co wychodzi... To że sprzęt jest trwały i wygodny nie oznacza że jest idiotoodporny ;)

Opublikowano

Jak myślisz że kupisz oryginalną część do zachodniego ciągnika i wytrzyma ona tyle co ta na pierwszy montaż to się grubo mylisz.

Nawet oryginalne części kupione w serwisie nigdy nie wytrzymają tyle co te które idą na pierwszy montaż,przekonałem się o tym na samochodach ciężarowych.

Opublikowano

hebel1224 to mój kolega z wioski i ja mogę potwierdzić tą informacje o tym Ursusie 1634 że ma tyle mth no ale jak jest dobry kierowca to się nie ma co dziwić. A pro po kiedyś hebel1224 pokłucił się z takim gościem który miał massey ferguson 8140 Jak to on mu powiedział cytuje "Ta twoja 17-stka z moim fergusonem nie ma szans" No i doszło do przeciągania podejście pierwsze było na polu lecz to nie dało żadnego wyniku ponieważ oby dwa się zakopały i koniec. Drugie podejście było na drodze asfaldowej stało się tak że ferguson zaczął podskakiwać i na dodatek coś się posypało w skrzyni biegów! wygrana była w tym momencie oczywista że ursus 1734 wygrał ale mniejsze z tym. Okazało się że do tej skrzyni nie było dostępnych wszystkich części, ciągnik stał z pół roku nieużywany, po jakimś czasie jakieś używane części się udało zdobyć a cena naprawy zamknęła się w kosztach prawie 20 tysiącach. A więc nie chcę ci mówić messy ferguson to masło niewarte świeczki, renault też się dobrą opinią nie cieszy a co do valmeta to nie wiem bo nie spotkałem się z jego użytkownikiem. więc jak chcesz to kup jakiegoś Johna deera lub fenda z lat 80 albo zostań przy tym co masz lub kup NOWEGO.

Opublikowano (edytowane)

Imponujące jest to co piszesz, ale wybacz miałem ursusy i mam teraz mf-a i renówkę. Np U1224 pali jak smok i gucio zrobi, to co spalił na orkę wystarcza w mf-ie na orkę, uprawę i siew. Przytocze Ci słowa znajomego co nabył 1224 jako główny ciągnik - " Paliwo spalone a robota nie zrobiona, ku*** musiałem byka sprzedać żeby pokończyć wszystko".

Edytowane przez pawel885
Opublikowano

pawel885 masz racje wczoraj gadałem z użytkownikiem mfa 698T w orce max 8litrów pali z 4 skibowcem w cieżkiej ziemi... Za to jak wczoraj miałem okazje 8145 zmierzyć to wyszedł "tylko" 12litrów :D :D :D

Opublikowano

No i doszło do przeciągania podejście pierwsze było na polu lecz to nie dało żadnego wyniku ponieważ oby dwa się zakopały i koniec. Drugie podejście było na drodze asfaldowej stało się tak że ferguson zaczął podskakiwać i na dodatek coś się posypało w skrzyni biegów! wygrana była w tym momencie oczywista że ursus 1734 wygrał ale mniejsze z tym.

To u Was są idioci za przeproszeniem a nie rolnicy :lol: lepiej by zrobili jakby każdy pojechał swoje pole obrobić. Po MF-ie lepiej by to wyglądało i jak już kolega wczesniej wspomniał więcej w baku by mu zostało. Przeciąganie zachodnich z topornymi "komuchami" jest tak samo bez sensu jak kupowanie 60tki w celu rozwoju :P

Opublikowano

Jakiego używanego czterocylindrowego zetora 4x4 z nowszych polecacie na około 15 ha ziemi (ok 10 ornej a reszta łąki i pastwiska) (nie będzie chodził w turze i belarce tylko pług 3 lub 4 skibowy , kultywator 2,7m , brony lekkie 5, prasa kostkująca sipma , czasem siewnik zbożowy 2,5m i rozrzutnik 4t oraz przywożenie zimą bel szpikulcem na tylnym tuz) ewentualnie gdzie szukać żeby się nie sparzyć ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v