Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czyja gospodarka sie rozwija? narazie gościu dał zarobić dilerowi, bankowi. sam nic z tego nie ma.. no chyba że satysfakcje i jak widać w komentarzu wcześniej pośmiew we wsi. U mnie też nabijamy sie z takich pacjentów... do jednego to już mi się nawet dzwonić nie chche, żeby zapłacił za wożenie qq bo w kółko ten sam płacz

Opublikowano

To nie chodzi o szpan na wsi tylko o ekonomie,np taki Ursus 12-tka jest jak polonez, osiągi golfa 1.3 a spalanie passata 2.0 jak nie większe. Podobnie Ursusy. Zapinają do nich maszyny jak do 100- konnych zachodnich czwórek a i tak wolniej pracują..... W skali roku  to duże pieniądze nawet na 15ha. Te ciągniki były nieekonomiczne już 25 lat temu, podobnie jak stary czy żuki. Na poprawę humoru mały cytacik z nonsensopedi o samochodzie Star: "Jeżeli zza zakrętu dochodzi dźwięk zajeżdżanego na jedynce silnika – to na pewno Star wiozący dwie łyżeczki piachu i szczyptę żwiru"    Samo życie....

Opublikowano

Mi się wydaje ze to bylo ironiczne napisane. Ja kupiłem nowego majora i drugi raz bym tego błędu nie popełnił.

Opublikowano

Mowicie, że nie ma racji bytu, ale moim zdaniem do pomniejszych prac są potrzebne. Bo nie widzę sensu w gonieniu ciągnika 80km do koszenia czy zgrabiania łąki. No chyba że jakąś konkretną kosiarką dyskową. U nas kosi rotacyjna to nawet śmiesznie by to wyglądało podczepiać ją do takiego większego ciągnika. Tak samo pryskanie czy sianie. Jeśli idzie opryskiwacz 400l i zwykły siewnik bez agregatu to bez sensu ganiać z tym większy sprzęt. Moim zdaniem na ok 20ha spokojnie wystarczy taki zestaw coś mniejszego i drugi ok 80km do ciezszych prac. 

Opublikowano

Jakbyś poczytal tematy ludzi którzy tak jak ja kupili nowe ciągniki to byś zrozumiał. Tym bardziej mam dwie stare renowki i to jest jakość a nie badziewne plastikowe ciagniki z różnymi dziwactwami przy silniku. Z resztą nie będę pisał jeszcze tego raz bo wszystkie plusy i minusy wypisywalem w innym temacie

Opublikowano

.Powiem wam taka ciekawostke ze widze codziennie jak ukraincy wiaza na lawetach te wladimirce do siebie .Mieszkam przy trasie na Dorohusk i troche tego juz od nas wywiezli .Nigdy nie widzialem ani naszej 60 ani 30 tylko T25 i to niektore w strasznym stanie .A na wiosne mialem maske z t 25 po stluczce z zukiem pogieta byla i wrzucilem na olx za 100 zl i pewnego dnia przyjechal ukrainiec i to kupil .

 

dzieje się tak pewnie dlatego, że u nich są tylko sowieckie sprzęty, umieją je naprawiać, są dostępne części

Ursusów na Ukrainę nigdy nie eksportowano, przynajmniej tak mi się wydaje, więc pewnie i słaby dostęp do części ani brak doświadczonych mechaników osłabia popyt na C-330/C-360 do zera

Opublikowano

Pali nie "wiele" kuzyn w swoim zetorze 10145 nie może poniżej 11 litrów zejść... A kumpel ostatnio w takiego zetora 10145 włożył tyle pieniędzy że by drugiego kupił... Od remontu silnika po remont skrzyni kończąc na oponach i pompie paliwowej, a jak sprzęgło robili to ciągnik popracował 2 dni i nowe sprzęgło padło... kupił używkę oryginalną i lata... Ale ogólnie ma tego ciągnika dość wystawiony jest na olx zainteresowania zero i powiedział że jest to jego ostatni zetor... 

Opublikowano

z ekonomicznego punktu widzenia, mając 15ha i tylko produkcję roślinną nie opłaca się kupować ciągnika i maszyn tylko korzystać z usług

Opublikowano (edytowane)

z ekonomicznego punktu widzenia, mając 15ha i tylko produkcję roślinną nie opłaca się kupować ciągnika i maszyn tylko korzystać z usług

 

Może na 15 arach a nie hektarach.

Edytowane przez KlimekPL
Opublikowano

Szczerze to ja już nic nie rozumiem jeden pisze kup nowego drugi kup zachodni a trzeci polski . I jednemu pali strasznie dużo a drugiemu pare litrów jednemu sie cały czas psuje a drugiemu wcale no naprawde cieżki jest ten wybór ciągnika . 

Opublikowano

Bo jak szukasz uzywke zachodnią, to nie wszystkie muszą być w dobrym stanie, czasami warto trochę pojeździć, a nie brać 1 lepszego. Chociaż ja miałem takie szczęście że wziąłem pierwszego i to był dobry wybór

Opublikowano (edytowane)

A kto mówił że latwo bedzie? od tego masz rozum żeby wybrać opcje która Ci pasuje. Nie ma dwóch takich samych gospodarstw. Ja na 20ha nie narzekam, drugi będzie ledwo wiązał koniec z końcem. Jeden sie boi klucza złapać albo nie potrafi nic naprawić, drugi zrobi prawie wszystko sam. Nawet kwestia czy mając kase na nowy warto kupować nowy nie jest taka prosta.... nawet na forum można wyczytać o produkowanym obecnie dziadostwie choć... na 15ha o których tu mówimy nawet najtańszy nowy pare lat pojeździ bezawaryjnie

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Ale to tyczy się nie tylko zachodnich marek ale i wszystkiego... Trzeba uważać na wypicowane maszyny i handlarzy którzy nie mają o ciągniku żadnego pojęcia... 

Opublikowano

Ciągnik zachodni z lat 80-90 z niskim przebiegiem - to są maszyny które muszą dobić do tych minimum 20tys mth tak jak passat w dieslu musiał dobić pod milion km zanim padł. czy to takie trudne do pojęcia??? Inne materiały, technologia, to miało chodzić jak najdłużej a nie paść po 5 latach jak dzisiejsze.... Tanio ani łatwo nie będzie ale jak już ktoś znajdzie taki ciągnik to będzie się śmiał i z nowych Fendtów czy JD i ze starych Ursusów/Zetorów

Opublikowano

pawel885 a ja jakoś dziwnym trafem mam Renówkę 70.34 z Holandii prosto z podwórka od rolnika...  Przebieg autentyczny 6500 mth rocznik 1992 zaś 95.14 1984 rocznik przebieg autentyk 11500 mth też wyciągnięta od rolnika z podwórka ale jedną i drugą załatwiał mi kumpel zaś przyczepa do sianokiszonek Krone mimo że 1987r to wygląda jak nowa... Ale na sprzęt niekiedy długo musiałem poczekać więc jak się chce to się da kupić coś ładnego... 

Opublikowano

Tak więc ja zostaje przy mojej pierwszej myśli i pozostane z szukaniem ursusa 914 itp bo więcej jak narazie nie będę cudował no chyba że się jeszcze coś zmieni . A tam z kombajnem też miałem wybór trudny ale padło na bizona z056 i jestem zadowolony . 

Opublikowano

Nie skupiaj się na danym ciągniku tylko przejedź poszukaj obejrzyj wszystko to co jest w najlepszym stanie... Jak coś ładne będzie a droższe lepiej dołożyć... I cenna rada max 100km w swoim obrębie szukaj dalej nie warto bo każdy przez telefon będzie zachwalał że maszyna ach i och ... Szkoda nerwów i czasów na dalsze poszukiwania dodatkowo koszty transportu... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v