Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Izydor6280 nie masz racji jeżeli piszesz o dostępności do części oraz ich jakości, za orginalne części do zachodnich ciągników zapłacisz prawie 3 razy tyle nie mówiąc o tym że są nieosiągalne ,, od ręki " , jeśli jakikolwiek sklep, serwis w Polsce twierdzi inaczej to po prostu kłamie i wciska Ci Polskie rzemiosło w np. niemieckim opakowaniu. Czas realizacji takiej dostawy to ok 2 tygodnie i to pod warunkiem że mają.

Co do awarii naszych konstrukcji, to prosze pamiętaj że w niektórych rejonach kraju ciężko znaleść mechanika od zachodnich ( przepraszam za wyrażenie ) wynalazków, natomiast pełno ex mechaników po PGR-owskich którzy zrobią kapitalkę na miedzy i nie trzeba na nich czekać miesiącami, a to ważne jeśli czas goni.

 

Edytowane przez marcinp125
Opublikowano

marcinp125 tu się mylisz linka dzisiaj zakupiona do renaty i nie made in china czy poland lecz england i pasowała idealnie bez żadnego ale... Przy polskiej coś na bank było by sknocone (wiem to po kilku linkach od otwierania maski w aucie - dopiero oryginał ze szrotu był idealny...). Podobnie lampy do 95-14 leżały w sklepie na półce made in france a nie podróbki... To nie są te czasy że nie ma części... Kupi się praktycznie wszystko... W mojej okolicy sklepy są dobrze zaopatrzone. I wątpię żeby komuś np. na kloszach takich lamp chciało się nabijać w PL logo producenta francuskiego... I co jest aż tak skomplikowanego w zachodnich ciągnikach? Sąsiad sam naprawił skrzynie w mfie 3065 i z częsciami też nie miał jakiś problemów. Z resztą jak kupi się nie wyeksploatowany ciągnik zachodni to pochodzi długo. Ja nie mogę się napatrzeć na moją Renówkę z 1984 roku jak ona jest wykonana w porównaniu do ciągnika który miałem czyli Zetora 8145. W skrócie - nie ma co porównywać... 

Opublikowano

Zachodni ciągnik 10 lat przed awarią silnika unieruchamiającą ciągnik będzie brał olej i walił z odmy jak parowóz,także jak ktoś czeka do ostatniej chwili z remontem to jego problem.... 

Opublikowano

Jaczęści do Valtry 6550 mam w ciagu 2 dni, nawet pierdoły.

Filtry nie zamawiam w serwisie tylko w innej hurtowni.

A w serwisie jak zamawiałem elementy wnetrza typu gałki  i inne pierdoły, czy też nawet wtryski to były na miejscu w 2 dni i wszystko oryginał w miarę normalnych cenach.

Opublikowano

nie chce żadnych wynalazków ,hektarów nie mam dużo ,mam czas wiec troche poczekam i poszukam coś zadbanego bo można jeszcze znaleść zadbane egzemplarze c385 i 912 .Dzieki chlopaki za pomoc :) 

Opublikowano

filtry czy inny osprzęt do silników jest zwykle znormalizowany i nie ma problemu z ich dostępem,

ja przy reni mam filtry paliwowe jak np. w 3p, więc dostanę w każdym sklepie, jakieś łożyska też nie problem dostać i kosztują grosze

drogie są elementy np. kabin, które się niby nie psują, jak klamki czy pokrętła

 

oczywiście że w ciągniku z lat 80 naprawa skrzyni czy mostu jest prosta, do tego bebechy zwykle wyglądają jak nowe, U czy zetor nawet nowy tak nie wyglądał, nie mówiąc po tylu latach

Opublikowano

Czyta te pierdoły i nie mogę wyjść z podziwu. Jeśli ktoś zagłębi się w temacie zoriętuje się że to nie są oryginalne części tylko zamienniki bardzo dobrej jakości ale zamienniki zgadzam się że mogą być robione w Francji i GB bo tak jest faktycznie, jak czytam że pasują filtry od 3p rozumiem że takie kupuje z filtrona a nie np Mann Filter, a zużycie części macie racje że zachodnie mniej zużyte ale ze świecą szukać człowieka który w c360 zmieniał olej w skrzyni a pracuje nim 25 lat a kupił z pomu. jeśli ktoś kupi maszynę z zachodu jest bardziej zadbana a u nas się kombinuje żeby taniej bo filty takie samej jak w 3p łożysko podejdzie za 20 zł itd. łożyska są znormalizowane i to nie cód. Czemu ne zamówisz w serwisie jeśli tak pożądny ciągnik to nie ma co oszczędzać, rozumiem że ten sąsiad co zrobił remont skrzyni zalał nowym olejem dał 1200 zł za olej a nie dziadował na starym.  A klamki i pokrętła są drgie bo nie robią zamienników. Jest wiele firm które handlują częściami na duo żą skale sam znam dwie w okolicy Krakowa i zajmują się wysyłką każdego dnia wysyłają do mniejszych sklepów po kilka ciężarówek dziennie, dlatego macie części już następnego dnia

Opublikowano (edytowane)

w życiu więcej filtrona, do 15 zł można kupić ori ursus czy donaldson

60l oleju 10w40 kosztuje +/- 750zł, więc zalać cały tył wyjdzie z 800zł

dobre łożyska pcha się tam, gdzie dostęp jest przerąbany, jeśli jest odsłonięte i wymiana zajmuje godzinę to bez problemu można przyoszczędzić, jeśli się chce

 

Ceny w serwisach są kosmiczne i nie ma się co oszukiwać, chyba wie to każdy kto choć raz pytał o części do swojego auta

 

można kupić dobre części i nie drogie, tylko trzeba wiedzieć gdzie i czego szukać

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano

Sam wymienialem teraz olej hydrauliczno-przekladniowy w swoim MF 3085, 60 litrów 10w40 Agrifarm STOU MC Fusch'a, za ktory zaplacilem prawie 1000zł + do tego filtry 300zł... Nie ma co oszczedzac.

W poneidzialek zamawialem chlodnice wody do tego MF'a, bralem zamiennik bo roznica w cenie 2400zł (zamiennik 1600zł, a org 4000zł :)) i juz we wtorek byla, zamawiane u Korbankow, gdzie inne firmy jak dzwonilem to mowili, ze trzeba bedzie poczekac 2-3 dni :)

Opublikowano

Trzeba wiedzieć gdzie szukać, bo może się okazać że głowica Perkins jest tańsza od MF-a a nożyk do kosy SCH schumacher jest tańszy od

df-a a to to samo, druga sprawa- kiedy tylko się da kupujcie filtry itp w sklepach z częściami samochodowymi - mają ceny nawet 200% niższe niż śmieszne grene czy granit - filtr w grene 60zł a w sklepie auto 19zł, ta sama marka i numer....

Opublikowano

Ja filtry zamawiam w firmie "traker" w Koninie,mogąściagać oryginały albo zamienniki wysokiej jakości, łożyska kupuje w sklepach co tylko się tym asortymentem zajmują, przykład ostatnio z życia: musiałem wymienić łożyska w listwie kosiarki Vicon, w sklepie takie łożysko SKF niecałe 70 zł, w serwisie 160 zł, powiedziałem żeby ściągnął jedno i jeżeli będzie takie jak na pierwszy montaż (Koyo) to wezme, oczywiście przyszedł SKF w stawce x 3, więć pojechałem z powrotem do sklepu...

Opublikowano (edytowane)

Połączone

 

Pracowałby jako ciągnik główny, musiałby dać radę z plugiem zagonowym phx 5, zestawem uprawo - siewny unia 3m + Poznaniak 3 m , gruber 3 m, Talerzówka Bomet 3,1 M.Budżet to max 25000zl

Edytowane przez kris14
Pkt. 1.2 +1p. ostrzeżeń
Opublikowano

Od kiedy silnik 6 cylindrowy pali tyle samo co 4 cylindry ? :D

Sam niedawno stałem przed podobnym wyzwaniem tyle że wybrałem Zetora 7011 i teraz na niecałe 20 ha pasuje akurat :)

 

Za 25 tys to chyba najlepszym wyborem z 4x4 będzie MTZ 82/ Ursus 914

Za dobre 30 tys można już szukać MF 3060/3080 albo coś z Renault 110.54 :)

 

PS: A tak w ogóle to taki temat już na forum jest wystarczy go przejrzeć :D

 

Opublikowano

jezeli nie pracowales na tych maszynach to nie mow ile pala ja mialem przyjemnosc pracowac na Renault z silnkiem mwm jeszcze i aresem 610 z silnikiem johna i napewno mniej pala niz mtz i ursus w dodatku awaryjnosc nawet nie ma czego z czym porownac. porownywac renault badz deutz z rowiesnikami polskiej produkcja to tak jakby wistule z dominatorem porownac

Opublikowano

z mtz bym sie kłócił, bardzo oszczędne ciagniki :-) i na pewno tańsze w naprawach od silników JD i MWM. No i silniki sa twarde jezdza na najtanszych olejach, brudnych filtrach i nic im nie jest. Jak na taki areal to dobry osprzęt 15ha to tym obrobisz w 2 tygodnie :-D

Opublikowano

Za tą kase nie wiem po co ma się pchać w stary najprawdopodobniej zajeżdżony złom, a tym bardziej 6 cyl ^_^

 

Na pewno lepszym rozwiązaniem będzie ursus/zetor/mtz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v