Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Rozgrzewasz świecę a dopiero gdy kręcisz ma silnikiem paliwo ma się zapalić od rozgrzanego żarnika. Nie gdy silnik stoi. Jak myślisz na ile starczy tlenu w zamkniętym kolektorze... na  5 sekund? Dla tego paliwo ma się palić dopiero gdy kręcisz silnikiem i zasysa on powietrze do kolektora.

 

W pompie po zgaszeniu silnika nie ma ciśnienia. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

To odkręć przewód zasilający co idzie do pompy wtryskowej i zakręć po chwili z powrotem,zobaczysz czy zapali.

Pompa wtryskowa nie pobiera sama paliwa ze zbiornika.

Świece na zgaszonym silniku możesz grzać ile chcesz,powietrze w kolektorze jest z filtra powietrza.

Przynajmniej u mnie tak jest.

 

Edytowane przez asharot
Opublikowano

Powietrze w kolektorze jest z obu stron zamknięte. Z jednej głowica a z drugiej olejem w filtrze. Świeca na zgaszonym będzie się paliła krótko.

Na filmie zapaliła się na zgaszonym bo po otwarciu spłynęła część paliwa znad świecy z pionowego kawałka rurki.

Świece kup jaką chcesz. Miałem iskrę za 45 zeta spaliła się po sezonie. Kupiłem syfa za 25 zeta i chodzi do dziś. Nie ma reguły przy patencie grzanym ręcznie na oko.

Opublikowano

Gwarantuje że powietrza w kolektorze wystarczy na cały dzień palenia tej świecy.

Żeby paliwo z rurki grawitacyjnie spłyneło do świecy musiał by być układ otwarty a nie 100% szczelny jakim jest układ paliwowy.

Zawory ssące w silniku w najlepszym wypadku są zamknięte tylko trzy.

Opublikowano

Powietrze zamknięte olejem w filtrze? Olej jest po to aby powietrze odbijając się od lustra oleju oczyszczało się ale co ma tam zamykać?

Aby postał płomień ze świecy płomieniowej nie potrzeba dużego ciśnienia - oczywiście zależy jaki ten płomień ma być.

W MF-ach zawsze jest płomień bez kręcenia rozrusznikiem.

Opublikowano (edytowane)

U mnie w JD jest oryginalne grawitacyjne zasilnie swiecy z zbiorniczka zamontowanego na powrocie i dziala jak najbardziej poprawnie i niezawodnie. Takim samym sposbem zrobilem w swojej trzydziestce i dwuch innych. Moim zdaniem jakiekolwiek cisnienie jest zbedne. Grzejesz swieca sie zapala krecisz silnikem i pali bez problemu. Nigdy mi sie nie zdazylo zeby w kolektorze sie tlen skonczyl i mialo to jakis wplyw na rozruch chyba zeby palic ta swiece 10min ;)

Edytowane przez Milosz27
Opublikowano

Filtr olejowy działa trochę inaczej.

Powietrze nie odbija się od oleju tylko ciągnie olej razem z powietrzem do góry do tego wkładu drucianego,przez który przedostaje się już samo powietrze.

Zanieczyszczenia w powietrzu łapią się oleju i opadają razem z olejem w dół do tej miski.

Opublikowano (edytowane)

W ruskim dostęp powietrza jest odcięty przez olej w filtrze bo rura ssąca jest w nim zanurzona. W 60-ce nie ale i tak nie zaciągnie tamtędy powietrza bo jak? Silnikiem nie przeleci bo zawsze otwarty tylko jeden zawór. Za skarby świata świeca nie będzie się paliła długo gdy silnik stoi bo jak? Skąd  tlen? Nie da się by jednym końcem przez filtr powietrza wylatywał dwutlenek a wpadał tlen jeszcze w takim tempie jak się szybko spala.

Na filmie kawałek przewodu jest w pionie zawsze coś wyleci paliwo to nie woda ma małe napięcie powierzchniowe. Spłynie rurką na dół puszczając do góry powietrze. 

 

Ogólnie nie ma to znaczenie. Świeca ma się palić gdy silnik kręci rozrusznik wcześniej nie musi. Po co? 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Każdy tu ma trochę racji, z filtrami nie ma reguły bo zależnie od ciągnika można spotkać też suchy filtr (mam w dwóch) i wtedy nie ma tematu oleju. Płomienica jest (jak piszecie) podłączona do filtra paliwa (czyli przed pompą wtryskową) i paliwo do niej pompuje pompka zasilająca a nie wtryskowa. Tlenu jest zawsze mało i to jest największy minus płomienic. Bo chyba każdy zauważył że gdy płomienica się pali to silnik niby łapie ale zaskoczyć nie chce, dopiero gdy zdmuchnie płomienice (która odbiera mu tlen) zaskakuje jak powinien. Porównując do świec żarowych, które tylko podgrzewają powietrze to na nich silnik zaskakuje dużo lepiej. Minusem jest to że ta z kolei potrzebuje więcej prądu, ale z praktyki wiem że o ile prądu nam wystarcza to podgrzewacz powietrza jest lepszy.

Opublikowano

No właśnie. Miałem swojego czasu 4011 i ona NAJLEPIEJ w zimie paliła po podgrzaniu kolektora opalarką. Pierwszy cylinder który złapał to powietrze uruchamiał silnik.

Osobiście wolę grzałkę płynu efekt taki sam tyle że podgrzewa powietrze w cylindrach i kanałach głowicy.

Opublikowano

grzałka płynu i po problemie... w perkinsie sobie chwale ale do 60tki grzałke montują na weżu chłodnicy.... ciekawe czy ta ogrzana woda w ogóle dotrze do silnika. Coś tam piszą, że termostat trzeba wywalić

Opublikowano

Wypisujecie tu teorie niczym naukowcy - robił ktoś z was badania na jak długo tego tlenu wystarczy? Nie spotkałem się jeszcze ze świecą płomieniową która by nie odpalała się bez kręcenia rozrusznikiem. 

Świeca żarowa jest zdecydowane lepsza tylko jest jeden podstawowy warunek - musi znajdować się bezpośrednio w komorze spalania. 

Opublikowano

A ty przeczytałeś uważnie? Nikt nie napisał że nie odpali tylko że będzie się paliła krótko i nie ma to sensu. Ma się palić gdy silnik zasysa powietrze i tyle.

W każdej oryginalnej konstrukcji paliwo jest podawane równocześnie z włączeniem rozrusznika. 

Opublikowano

Odkopuje temat. Mam pytanie czy jak podepnę świecę płomieniową, zamiast żarowych w starterze w c330, czy świeca będzie się paliła w czasie rozruchu czy tylko w czasie grzania?

Opublikowano

Podłącz żarówkę do świecy żarowej i zakręć silnikiem bo prawdę mówiąc nie wiem.

Jeśli chcesz w 30-ce założyć płomieniówkę to nie rób tego. Tam te świece dobrą robotę robią.

Opublikowano

Świecę  płomieniowa daje się w kolektor dolotowy a nie w komorę spalania.W komorze spalania i wyłącznie są żarowe i  ty tam nic nie kombinuj tylko zostaw tak jest bo to akurat zostało dobrze rozwiązane.

Opublikowano (edytowane)

Tylko że ja mam C-328, założył bym świece płomieniową w filtr powietrza, i wstawił nowy starter od c-330, bo mam teraz na przycisk i muszę wymienić bo się zacina. A mam taki sam problem jak kolega kilka postów wcześniej opisał, że jak ciepły to od strzała, a jak zimny to kręci kręci kręci i rzadko kiedy zapali (nawet tak jak dzisiaj było kilka stopni na plusie to nie odpalił), trzeba na rozciąg

Edytowane przez pawelek116a
Opublikowano

Świecę  płomieniowa daje się w kolektor dolotowy a nie w komorę spalania.W komorze spalania i wyłącznie są żarowe i  ty tam nic nie kombinuj tylko zostaw tak jest bo to akurat zostało dobrze rozwiązane.

Przecież kolega o 30-kę pytał a tam są świece żarowe w kolektorze.

Możesz wstawić płomieniówkę  spokojnie.

Opublikowano

Odkopuje temat. Mam pytanie czy jak podepnę świecę płomieniową, zamiast żarowych w starterze w c330, czy świeca będzie się paliła w czasie rozruchu czy tylko w czasie grzania?

 

Podczas rozruchu też się grzeją świece.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v