Ziel

Claas mercator 70 koło młocarni

Polecane posty

Ziel    116

Witam,

mam problem ze sciągnięciem połówki koła od młocarni, ślimak sciągnięty, klin też tylko koło ani drgnie. Było podgrzewane sciągaczem naciągane i bite młotem, ani drgnie..

jest tam jeszcze jakieś zabezpieczenie?

DF2B90CD-FF31-4B92-AF65-B4BB3622ECDE.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Delbeta    4

Zrzuc pas Pobij lewo prawo koło i powinno zejść, tylko przez jakiegoś debowego kolka albo breszka rozruszaj 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    116
3 minuty temu, Delbeta napisał:

Zrzuc pas Pobij lewo prawo koło i powinno zejść, tylko przez jakiegoś debowego kolka albo breszka rozruszaj 

Zrobilem tak z poczatku nawet przez drewno ale jak sie wkur to bezposrednio mlotem, siedzie jakby ktos przyspawal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    80

Jedynie palnikiem grzać i ściągaczem ciągnąć w przeciwnym razie może popękać i w koszty wpadniesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    116

Niestety było grzane palnikiem i naciagane sciagaczem i nie chce ruszyć. Chciałem śruby odkręcić ale bez zdjęcia połówki nie moge dojsc do nakretek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9314

i nie odkręcaj, bo wszystko pójdzie w kosmos, jak się zluzuje

zakręc śrubę M18 (bodajże) na wał młocarni, załóż porządny ściągacz , napinaj i wal młotem, nie ma innej rady, jak nie było ściągane, to droga przez mękę

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    116

Udało się sciagnąć koło, na osce jest czarny nalot tak jakby kolo bylo zalozone na farbe lub klej

D0AC541C-3915-4113-B34A-56CCC88FE2DD.jpeg

F217071B-0624-4A08-97F0-A89257101590.jpeg

A3F53E96-B2FB-4D72-804D-AD3A0CACAD0E.jpeg

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BusteR    16

Jaki długi pręt dawałeś i jakiej twardości?

Jak udało Ci się wyciągnąć klin?

 

Edytowano przez BusteR

Uczmy się na błędach i ich nie powtarzajmy. Sprzedam Simsona S51 stan dobry brak dokumentów kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9314

Ja dałem 8,8 cały pręt gwintowany 

Ściągacz miałem hydrauliczny 20t

Klin wybijakiem do klinów  albo dostawać pręta gwintowanego.

 

 

 

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BusteR    16

Druga połówka poszła bezboleśnie?

 


Uczmy się na błędach i ich nie powtarzajmy. Sprzedam Simsona S51 stan dobry brak dokumentów kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BusteR    16

Ja godzinę walczyłem z klinem i jak na razie jeszcze nie wygrałem 

 


Uczmy się na błędach i ich nie powtarzajmy. Sprzedam Simsona S51 stan dobry brak dokumentów kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    116

Ja mam problem z klinem w drugim kole.

w pierwszym wyszedl bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BusteR    16

Próbowałem z klinem ciągnąc ale to nic nie dało, jak do tej pory. Jutro zaczynam grzać i modlić się o to, że puści jedno i drugie 

 


Uczmy się na błędach i ich nie powtarzajmy. Sprzedam Simsona S51 stan dobry brak dokumentów kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9314

Próbowałeś czymś takim wybić klin za nosek ?

https://allegro.pl/oferta/wybijak-do-klinow-polksiezyc-390mm-bk389-9453734684?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+do+maszyn+i+innych+pojazd%C3%B3w+-+Cz%C4%99%C5%9Bci+do+maszyn+rolniczych&gclid=EAIaIQobChMIkuWlxMSm8QIVm94YCh1ZQAvkEAQYASABEgIhafD_BwE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BusteR    16

Dospawałem śrubę i próbowałem go wyciągnąć 

 

 


Uczmy się na błędach i ich nie powtarzajmy. Sprzedam Simsona S51 stan dobry brak dokumentów kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9314

Pomyśl nad czymś takim, czasem wystarczy poprzeczka z twardego materiału i dwie śruby, żeby ruszyć klin. Jak go spawałeś, to się nagrzał i powinien puścić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BusteR    16

Jeszcze uzbroję się w palnik i powinno puścić tylko nie wiem co :D

Edit 1 

Puścił klin, urwał się przy samym kole. 

Edytowano przez BusteR

Uczmy się na błędach i ich nie powtarzajmy. Sprzedam Simsona S51 stan dobry brak dokumentów kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    116

Udało się rozebrać, wyjalem to co zostalo z lozyska i jakis tulejek. Jesli ktos wie jakie tam sa elementy to prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9314

między kołem wewnętrznym a łożyskiem bębna jest tulejka dystansowa i podkładki regulujące. Podkładek należy dobrać tyle, żeby oba koła , tzn  nawale młocarni i to na wale jezdnym pracowały w lini (aby nie niszczył się nadmiernie pas/pasy)/ Ustawienie tego wewnętrznego koła jest najważniejsze, bo to zewnętrzne jest spięte z nim na sztywno szpilkami i tu nic nie da się zmienić

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BusteR    16

Miał ktoś problem z wbiciem klina przy wewnętrznym kole wariatora? U mnie klin dochodzi do połowy i nie chce się ruszyć w żadną stronę. Zastanawiam się czy tego tak nie zostawić i jedynie go przeszlifować, aby zewnętrzne koło szło założyć. 


Uczmy się na błędach i ich nie powtarzajmy. Sprzedam Simsona S51 stan dobry brak dokumentów kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9314

U mnie też nie doszedł do końca - zostało ze 2cm do koła. Trzeba mierzyć, dokąd dojdzie drugie koło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Damianek20
      Witam, może już był taki temat ale zapytam ponownie może coś się ciekawszego dowiem od ludzi bogatszych w doświadczenia. 
      Któren z nich będzie lepszy praktyczniejszy, prostszy w naprawie i mniej awaryjny . 
    • Przez dominator85
      Witam. Posiadam dominatora 85 i chciałbym wyregulować klepisko. A dokładnie szczeline pomiędzy klepiskiem a cepami. Chodzi mi o to jaka powinna byc dokładnie ta szczelina, jaka powinna być odległość pomiędzy klepiskiem a cepem . Jaka powinna być szerokość szczeliny na wlocie i wylocie.
    • Przez Artur312
      Witam .niema ktoś z użytkowników dominatora 76 schematu jak jest w środku w kabinie te cięgiełko  do rozdzielacza rury . Po prostu rozpadła mi się ta blaszka umocowana do dźwigni. I nie umie znalesc na internecie jej ? Może ktoś przerabiał temat ? 
    • Przez AndrzejG1972
      Może ktoś pomoże. Awaria rozdzielacza objawia się tym że dźwignia rozdzielacza (wajcha) w momencie uruchomienia silnika gdy jest w położeniu neutralnym ustawionym w pozycji na sterowaniu wysokością hedera samoczynnie ustawia się w pozycji podnoszenia tzn tłoczek wraz w wajchą wciągany jest do wewnątrz i heder się podnosi na maxa i dalej daje ciśnienie na tłoczyska. 
    • Przez AndrzejG1972
      Może ktoś pomoże. Awaria rozdzielacza objawia się tym że dźwignia rozdzielacza (wajcha) w momencie uruchomienia silnika gdy jest w położeniu neutralnym ustawionym w pozycji na sterowaniu wysokością hedera samoczynnie ustawia się w pozycji podnoszenia tzn tłoczek wraz w wajchą wciągany jest do wewnątrz i heder się podnosi na maxa i dalej daje ciśnienie na tłoczyska. Poproszę o poradę a nie jak jedna osoba napisała ,,no to musisz naprawić'' .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj