Adi96 1848 Napisano Wrzesień 19, 2023 Zaawansowany 1848 11291 Dnia 14.09.2023 o 22:01, Sylwekx25 napisał: Do ciężkiej serii może jest inaczej z częściami ale do C360 nie warto przepłacać za te niby oryginały bo jakościowo to jedno i to samo co ten import . Za które oryginały Waryński? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Sylwekx25 5609 Napisano Wrzesień 19, 2023 Zaawansowany 5609 8720 Taa, te z nalypką "ursus" Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Kaszlak79 749 Napisano Wrzesień 19, 2023 Zaawansowany 749 2769 Udało mi się z tą nalypką "łursus" kupić bardzo tanio wałek sprzęgłowy WOM (105 zł, normalnie w granicach 150). Zobaczymy co to warte, najtańsze z tych wałków były po 55-60 zł... U mnie WOM w tym ciągniku będzie włączany parę razy na rok. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
jaco512 1015 Napisano Wrzesień 19, 2023 (edytowany) Zaawansowany 1015 4861 Na youtube poszukaj kanał mrmisiek https://www.youtube.com/@MrMisiek0426 robi filmy o częściach do ursusów i zetorów, "andoria" to tylko marka wymyślona przez jedną hurtownię, producent części jest ten sam tylko pudełko inne Edytowano Wrzesień 19, 2023 przez jaco512 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Kaszlak79 749 Napisano Wrzesień 22, 2023 (edytowany) Zaawansowany 749 2769 Zetor już skręcony, ostatecznie poszły "graty" Ursusa, wałek WOM-u, łożysko oporowe i tuleja łożyska Rolmus. Reszta to jakaś drobnica jak sworznie łapek sprzęgła, igiełki, uszczelki czy podkładki pod sprężyny sprzęgłowe. Zwracam się z pytaniem do WSZYSTKICH którzy przeczytają ten post - jak się ustawia takie sprzęgło?? Przeczytałem już parę razy książkę, tematy tu na AF i parę filmów na YT obejrzałem. Wychodzi na to że w takim sprzęgle należy regulować trzema śrubami na klucz 22 które łączą łapki sprzęgła z "blaszaną" częścią zacisku. Wg. dostępnych danych, odległość od "górnej" części śrub łapek (tych co stykają się z łożyskiem oporowym) do piasty tarczy WOM musi wynosić 22-24 mm. Gdy tak wyregulowałem to sprzęgło, to łapki latały w jedną i drugą stronę swobodnie, do tego wysuwają się śruby które je trzymają z tych podkładek zabiezpieczających. Dwóch znajomych mechaników poradziło żeby ustawić te łapki tak, żeby łożysko oporowe było od nich oddalone o 2-3 mm i resztą się nie przejmować. Jakieś pomysły?? EDIT Ciągnik już złożony, sprzęgło pracuje poprawnie jak przed awarią. Może komuś się przyda sposób ustawiania, zrobiłem za namową znajomego mechanika tak jak w przypadku sprzęgła bezobsługowego "na słoneczku". 3 śruby które trzymają łapki dokręciłem do oporu, zabezpieczyłem i wyregulowałem żeby śruby łapek które opierają o łożysko dociskowe były w tej samej odległości od łożyska, tzn. 2 mm i żeby skok jałowy sprzęgła był 35-40 mm. Edytowano Wrzesień 28, 2023 przez Kaszlak79 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się