Zetor 8011
 

Zetor 8011

  • 2224 wyświetleń

naprawa sprzęgła.

Moje pierwsze "rozjechanie" ciągnika 😜.


Informacje o zdjęciu Zetor 8011




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • szymon09875
  • 9918 7853

Mając 80ke  doszedłem do takiej wprawy że teraz i 20ke bez problemu rozbiore 🤭 

 

    • Haha 8

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769

Tu na szczęście nic poważnego, wysunął się sworzeń jedynej łapki (sprzęgło "stary typ"). Ale do wymiany mam wałek sprzęgłowy WOM-u, wyjechany na wieloklinie od strony skrzyni. Ktoś wie jakiego producenta warto kupić??

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Krzysztof81
  • 3882 8151

Jak mieliśmy kiedyś 30 to remont sprzęgła to było jak czyszczenie filtra:) Człowiek robił kilka razy w roku to z zamknietymi oczami.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769

Optymizmem to nie napawa 😂😂😂. Ciągnik dostał po tyłku z gruberem, u mnie bardzo ciężkie gleby.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2362 14130
Krzysztof81 napisał:

Jak mieliśmy kiedyś 30 to remont sprzęgła to było jak czyszczenie filtra:) Człowiek robił kilka razy w roku to z zamknietymi oczami.

a wystarczyło zrobić raz a dobrze...

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sylwekx25
  • 5594 8706
Kaszlak79 napisał:

Tu na szczęście nic poważnego, wysunął się sworzeń jedynej łapki (sprzęgło "stary typ"). Ale do wymiany mam wałek sprzęgłowy WOM-u, wyjechany na wieloklinie od strony skrzyni. Ktoś wie jakiego producenta warto kupić??

Wszystko jeden uj jakie kupisz takie będzie... Czy waryniak czy jakiś indyjskie no name to jeden czort, najwyżej w inny papierek zapakowane.

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Krzysztof81
  • 3882 8151
1 godzinę temu, robi57362 napisał:

a wystarczyło zrobić raz a dobrze...

Nie wiesz co to za qr** była. Rocznik 87 wykonanie z gównolitu. Chodziła z bronami, kultywatorem,  prasą, tak dostawała po d*pie że szok.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769
5 godzin temu, Sylwekx25 napisał:

Wszystko jeden uj jakie kupisz takie będzie... Czy waryniak czy jakiś indyjskie no name to jeden czort, najwyżej w inny papierek zapakowane.

No to żeś mnie pocieszył, chciałem kupił "łursusa" albo adorii. Oryginał ścięty prawie całkiem...

6 godzin temu, mironrak napisał:

Jaki gruber ciągasz tym potworkiem?

5 łap tzw. szerokich, systemu diamand podajże. W każdym razie ma za ciężko, zwłaszcza podnośnik i silnik. Potem zaczepiłem do Renault 103 54 i było dużo lepiej. No i nic się nie zepsuło...

 

IMG_20230904_184425940_HDR.jpg

IMG_20230913_184306109.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sylwekx25
  • 5594 8706
Kaszlak79 napisał:

No to żeś mnie pocieszył, chciałem kupił "łursusa" albo adorii. Oryginał ścięty prawie całkiem...

Do ciężkiej serii może jest inaczej z częściami ale do C360 nie warto przepłacać za te niby oryginały bo jakościowo to jedno i to samo co ten import .

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769

Ten wałek był już kiedyś na pewno wymieniany, ma etykietę ze stroną internetową i numerem komórkowym jakiejś czeskiej firmy. Obstawiam więc że nie wytrzymał długo w stosunku do wieku całej maszyny... Więc albo wałek marnej jakości, albo dużo WOM pracował, albo rację ma znajomy mechanik bo mówi że wałek wytarło przez luzy w skrzyni biegów i jaki by teraz nie założył - będzie wycierać...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • nunu85
  • 499 3098

czy wałek z gownolotu to przecież da się sprawdzić. spróbuj stary i nowy zwykłym pilnikiem zarysować i od razu będzie widać. albo jak nie masz takiego ogarnięcia to pojedź do jakiegoś lokalnego znajomego tokarza złotej rączki . On w 10 sekund oceni co to warte.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769

Jakieś tam ogarnięcie mam z żelastwem, ale fakt że mało to romantyczne żeby tak części sprawdzać. Tu właśnie pęka mit polskich/czeskich maszyn do których części wszędzie kupi. Bo jak przychodzi co do czego, to trzeba części gdzieś zamawiać żeby nie były byle jakie.

10 godzin temu, Sylwekx25 napisał:

Do ciężkiej serii może jest inaczej z częściami ale do C360 nie warto przepłacać za te niby oryginały bo jakościowo to jedno i to samo co ten import .

Znajomy mechanik co mentalnie pomaga mi przy tej naprawie radą i pożyczył wózek do rozjeżdżania mówi że mogą być 3 przyczyny tego, że ten wałek nie ma już prawie wieloklina. Pierwsza, materiał do d*py. Druga, był mocno tyrany WOM i być może to prawda, bo ten ciągnik ponoć gdzieś u Knedla z zamiatarką pracował. Trzecia to taka że reszta w skrzyni do czego wchodzi ten wałek jest już wymęczona i jaki by nie kupił - będzie "cięło" zęby,

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sylwekx25
  • 5594 8706

Stawiam na opcje 1... Dobry materiał sprawdzisz tak jak kolega wyżej napisał. Pilnikiem, przy piłowaniu pilnik będzie "gwizdał" po metalu a go nie weźmie lub weźmie w małym stopniu, przy słabym będzie go brał aż miło sypiąc opiłkami. Co do części jeszcze to tarcze sprzęgłowe w c360 zmieniałem dwa razy w przeciągu jakiś 8 lat, i zawsze to samo, obrobione nity i od II stopnia frez ścięty na gładko jakby go w tokarce zjechał. Podczas ostatniego remontu założyłem nową tarcze jeszcze z komunistycznych zapasów znalezioną na strychu, jak porównałem z nową kupioną w sklepie to dzień do nocy w wykonaniu.


Ps. Ta 60-tka jest pomocniczym ciągnikiem, pługa, agregatu i innych ciężkich maszyn nie widzi. Jakość obecnych części do ursusa to tragedia i komedia w jednym.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769

Też tak myślę, znalazłem dostępne u nas dwa "lepsze" takie wałki, z serii oryginał Ursus i Andoria-Mot. Obydwa w podobnej cenie. Ma może ktoś doświadczenie??

Co do starych części, jeszcze 5-6 lat temu był u nas w okolicy sklep w którym facet miał masę części "starej daty" które wymiótł z magazynów jak likwidowali w Polsce PGR-y. Ale wszystko się kończy. Z tego względu że dziś części do krajowych maszyn to ruletka chcę wymienić tylko to co niezbędne, żeby nie okazało się że nowa tarcza czy łożysko oporowe rozleci się szybciej niż to co jest...

EDIT: coraz bardziej się przekonuję że Zetor też lepiej żeby nie poznał ciężkiej pracy, miał niby pracować z tym gruberem ale widać że będzie się z tym sypał. Trzeba będzie kiedyś w przypływie chęci zwęzić rozstaw Renówki na jakieś 225-230 i zapinać tam grubera.

Edytowano przez Kaszlak79

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sylwekx25
  • 5594 8706

Oryginał ursus to waryniak, do 60-tki szajs totalny, jak jest do ciężkich to się nie wypowiem bo jedynie pompę wodną i pompki hamulcowe w zetorze zmieniałem ale to jakieś pierwsze lepsze były i narazie działa. Tej drugiej firmy nie znam, możliwe, że jest lepsza.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • szymon09875
  • 9918 7853

Rozrząd składałem na ursusie to tragedia. Oś koła pośredniego na otwory nie pasowała...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sylwekx25
  • 5594 8706

Jak kupiłem nową pokrywę rozrządu do 60 to też trzeba było kombinacje alpejskie robić żeby dopasować a później jeszcze ślimak napędu licznika przerabiać bo nowe pokrywy są za wysokie i to piórko nie sięga tryba...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Borekk17
  • 890 5418

do 80 jeszcze korurs jako tako trzyma jakość reszta to szajs kiedyś jeszcze dość dobre części miał crystal Sieradz

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769

Jak mi raz stary ślusarz tak naprawił zęby wrzeciona w 100 letniej wiertarce stołowej to nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać. Żeby to jeszcze jako tako zrobił ;).

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2362 14130

w wiertarce to chyba żeliwo to nic dziwnego,gdyby to byl walek od zachodniego ciagnika to nie jeden by myślał o napawaniu, a ja partacz pierwszy

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769

Jak by taki wałek kosztował pierdylion cebulionów do jakiegoś 30 letniego grata jak moja Renault to też bym rozważył jego "naprawę". W wiertarce było żeliwo, ale facet po prostu zrobił to wyjątkowo na odpi&rdol. Inną zębatkę w tejże wiertarce odtworzyłem już sam (nie znoszę słowa "regeneracja"). Poniżej foty z tego odtwarzania, taki mały ot.

W kwestii Zetora, sprzęgło prócz tarczy wygląda jeszcze na oryginalne, ciągnik rocznik 1972, silnik był kiedyś wymieniony na ten mocniejszy 82 KM, rok produkcji 1982. Rozłożyłem wszystko na części i oceniłem stan. Jedna miseczka sprężyny sprzęgłowej odpadła, mechanik polecił migiem zaspawać. Mam nadzieję że nie rozesra się przez to wyważenie, to raptem parę "kropelek". W łapkach są igiełki łożyskowe po 19 na sztukę, jedna łapka je pogubiła bo się sworzeń wysunął i przez to sprzęgło ogólnie zaczęło "ciągnąć". Te igiełki było widać na spodzie obudowy skrzyni biegów od wewnątrz, mechanik taki as że nawet nie wiedział skąd się tam mogły wziąć, twierdził że to być może od mechanizmu włączania pompy hydrauliki którego... w tym ciągniku nie ma, ktoś to wywalił i zrobił na krótko 😆.

Wałek WOM i łożysko wyciskowe/oporowe kupiłem Andoria - Mot, z tą marką nie mam jeszcze doświadczenia. Reszta wraz z tarczą wraca tak jak była. Międzyczasie dłubanina przy czyszczeniu gwintów, najpierw poprawiam gwintownikiem potem szczoteczka na wkrętarce i benzyna. Śruby daję zawsze na klej do gwintów, niebieski albo czerwony. Czekam na części z alledrogo 😜.

IMG_20220830_171814214.jpg

IMG_20220830_182451886.jpg

377144338_880204470160870_1170573249858344945_n.jpg

IMG_20230915_135029552.jpg

IMG_20230915_135247010.jpg

IMG_20230915_135621170(1).jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj