Zestaw zaworów pneumatycznych
 

Zestaw zaworów pneumatycznych

  • 4715 wyświetleń

Podpowie ktoś co zrobić żeby główny zawór sterujący w ciągniku był bardziej czuły to znaczy że delikatnie nacisnę hamulec a przyczepa zaczyna hamować, teraz trzeba nacisnąć dość mocno żeby zaczęła hamować instalacja w ciągniku 2 i 1 obwodowa zawory jak na zdjęciu 


Informacje o zdjęciu Zestaw zaworów pneumatycznych

Zrobione z HUAWEI MRD-LX1

  • 0 mm
  • 59999000/1000000000
  • f f/1.8
  • ISO 1459



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Załóż manometr na żółtą klamkę i sprawdź kiedy pojawia się tam ciśnienie. Myślę że szukamy w złym miejscu. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1587

No właśnie pojawia się zbyt późno koła w ciągniku są już zblokowane i dopiero wtedy pojawia się na żółtym a zanika na czarnym 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Tam jest podane ciśnienie reakcji przy którym zawór wystawia sygnał hamowania. Trzeba sprawdzić czy działa poprawnie. Jedyna regulacja jest na dźwigni hamulca ręcznego oraz twardością sprężyny w samej sekcji zaworu. Jakie masz ciśnienie na wejściu do zaworu sterującego? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1587

8 bar na wejściu bo wejście jest z butli. Ręczny działa poprawnie bo jego otwiera elektrozawór 

Piszecie o cięgłach ciegielkach a ich tam niema wogole i ja się pytam właśnie jak się reguluje zawór sterowany płynem a nie cieglem

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
31 minut temu, astrahxenon napisał:

Piszecie o cięgłach ciegielkach a ich tam niema wogole i ja się pytam właśnie jak się reguluje zawór sterowany płynem a nie cieglem

Wiem że język angielski jest językiem nie natywnym dla Polaka ale twój zawór hamulcowy ma funkcje hamulca ręcznego stąd zaznaczam że jest tam regulacja. To że nie używasz tej funkcji nie ma znaczenia. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1587

Wiem że ma dźwignie od ręcznego ale u mnie ona jest niewykorzystane a problem jest tylko z tym sterowaniem hydraulicznym

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • Adamo90
  • 1 46

Po mojemu to musisz zajrzeć w ten zawór hydrauliczny. Bo jak mówisz że pedał hamulca w podłodze a przyczepa dopiero zaczyna hamować, czyli by wynikało że pompka hydrauliczna na tym zaworze co wysłałeś zdjęcie musi dosyć mocno zadziałać na sprężynę która zamyka tak jakby przepływ powietrza poprzez jakiś tłoczek (tak jak w zaworze hydraulicznym ruszasz dźwignią przesuwasz suwak i olej idzie na gniazdo ). Gdyby zmienić sprężynę która najprawdopodobniej tam się znajduje na mniej twardą wtedy nie była by potrzebna taka siła do przełamania jej i w teorii po lekkim wciśnięciu hamulca ,,czas reakcji hamulca przyczepy'' był by szybszy. Co jak co ale najbardziej przydał by się schemat tego zaworu i wtedy było by czarno na białym co i jak.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • jacek456
  • 0 88

Bo mam ten sam problem w swoim JD i mam podpięte tylko jedne koło. Tak myślałem żeby podpiąć jeszcze drugie to by może szybciej zawór łapał. Ale w twoim przypadku to nie pomoże

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Załóżcie manometr na układ hamulca hydraulicznego i sprawdźcie jakie ciśnienie potrzebuje żeby się uruchomić zawór. Bo to dziwna sprawa żeby lepiej było docisnąć klocek do tarczy niż przesunąć kawałeczek spreżyny. 

1 minutę temu, astrahxenon napisał:

@jacek456 doradzali mi jedynie żeby podciągną ciegła których u mnie niema hehe😄

Doradzali ci żeby zmienił położenie dźwigni ręcznego i wtedy sprawdził ale ty tego nie zrozumiałeś. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • jacek456
  • 0 88

Podejżewam że zawór jest żle dobrany bo w moim przypadku sam zakładałem preumatykę ale kupiłem gotowy zestaw.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
Przed chwilą, jacek456 napisał:

Podejżewam że zawór jest żle dobrany

Tyle że takie wabco nie robi sobie 100 różnych odlewów jednego zaworu. Z rysunku którego zamieszczałem wcześniej wynika że albo różni się długością trzpienia albo twardością boś ustawienie wstępnego napięcia sprężyny. Jest to do ogarnięcia. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1587
16 minut temu, hubertb napisał:

Załóżcie manometr na układ hamulca hydraulicznego i sprawdźcie jakie ciśnienie potrzebuje żeby się uruchomić zawór. Bo to dziwna sprawa żeby lepiej było docisnąć klocek do tarczy niż przesunąć kawałeczek spreżyny. 

Doradzali ci żeby zmienił położenie dźwigni ręcznego i wtedy sprawdził ale ty tego nie zrozumiałeś. 

hehe ale ja właśnie od recznego niemam dźwigni tylko elektrozawór

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • jacek456
  • 0 88

U mnie akurat jest ręczny na cięgnie ale według mnie nie można go podciągać żeby przypadkiem podczas drań sam się nie uruchamiał

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
30 minut temu, astrahxenon napisał:

hehe ale ja właśnie od recznego niemam dźwigni tylko elektrozawór

Napiszę to drugi raz i jak dla głupiego: 

TO ŻE NIE ZAŁOŻYŁEŚ DZWIGNI DO ZAWORU NIE OZNACZA ŻE ZAWÓR NIE MA TAKIEJ FUNKCJI. Kosztowało to by pewnie sto lat roboty żeby pier.. dźwignią ruszyć prawda? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

A ta dźwignia na tym zaworze hamulcowym która jest pusta to jest od parady i po to żeby na niej czerwone wstążki wieszać. 

39 minut temu, jacek456 napisał:

U mnie akurat jest ręczny na cięgnie ale według mnie nie można go podciągać żeby przypadkiem podczas drań sam się nie uruchamiał

 

Jeśli lekkie zaciągnięcie ręcznego poprawi sytuacje to znaczy że należy zmienić jedynie długość trzpienia od hamulca ręcznego. Pojmujesz? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1587

Ta dzwignia jest od ręcznego jeżeli chcemy wykorzystać go mechanicznie jeżeli nie stosujemy elektrozawór. Próbowałem delikatnie ja pociągnąć i wtedy hamować ale to nic nie daje 

W tym zaworze głównym ręczny z hamulcami zasadniczymi nic wspólnego niema bo ręczny jest machanivzny a zasadniczy hydrauliczny

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • jacek456
  • 0 88
Przed chwilą, hubertb napisał:

A ta dźwignia na tym zaworze hamulcowym która jest pusta to jest od parady i po to żeby na niej czerwone wstążki wieszać. 

Jeśli lekkie zaciągnięcie ręcznego poprawi sytuacje to znaczy że należy zmienić jedynie długość trzpienia od hamulca ręcznego. Pojmujesz? 

Rozumiem cię bardo dobrze. Mam ustawionone tak aby lekkie zaciągnięcie recznego pwodowało zadziałanie zahamowanie przyczepy. Jeżeli więcej podciągnę to na spuszczonym ręcznym zawór zaczyna chamować

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 445 2207

@hubertb rzucając szybko okiem na przekrój z tego pdf to wygląda, że ruszenie dźwignia od ręcznego zmieni tylko wstępne napiecie wewnętrznej sprężyny, ale nie zmieni siły potrzebnej do przełamania jej siły w momencie załączenia hamulca przez hydraulikę.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj