Zetor 7211
 

Zetor 7211

  • 17214 wyświetleń

Głupie 50 tys  wydane ale...

Marzenia są po to by je spełniać. 😊


Informacje o zdjęciu Zetor 7211




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • mf362
  • 526 3998
20 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

 Chyba nie masz pojęcia o czym mówisz. Wystarczy wyciągnąć panewkę korbowodową żeby wiedzieć czy wał był już szlifowany, są oznaczone. U mnie w C360 wał był po II szlifie a więc silnik już 2 razy remontowany. Chyba że za pierwszym raz wyszła taka padaka że nie mógł szlifierz na pierwszy szlif złapać ale w takim stanie silniki z reguły kończą z wywaloną korbą przez blok a nie w szlifierni.

Już Ci wszyscy wierzą 🤣. Te maszyny jak wykręciły 1/3 z tego to było święto lasu.

Ciśnienie na zimnym 4.5 na wolnych , dodać gaz 5.5/6

Po całym dniu pracy 3 na bardzo wolnych obrotach przy dodaniu gazu wskakuje 4.5-5.5 ( zależy jakie obroty ) to było na superolu. Na lepszym oleju na gorącym może jest lepsze ciśnienie .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Adi96

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1773 10968
22 godziny temu, Desperado napisał:

Zetor ma większe zawory niż 60-tka.

Owszem,mają Zawory większe ale na tulejach fi 100 i fi 102 jak ktoś myślał żeby zawory dać większe pod tuleje pod fi95 to się mocno zdziwi... 

@mf362 U mnie identycznie ciśnienie 3 bardzo wolne obroty 250 300 obr/min coś takiego dam gazu na jałowe 550 obr. min od razu jest 4 bar,Od 1200  obr mam 5 bar.

Edytowano przez Adi96
    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Desperado
  • 408 484
45 minut temu, Adi96 napisał:

Owszem,mają Zawory większe ale na tulejach fi 100 i fi 102 jak ktoś myślał żeby zawory dać większe pod tuleje pod fi95 to się mocno zdziwi...

Nie da się, głowica praktycznie identyczna jak w 60-tce, ale przyłożyć do tulei 95, to wystają poza ranty tulei.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 523 2220
Dnia 28.06.2022 o 17:09, mf362 napisał:

Ciśnienie na zimnym 4.5 na wolnych , dodać gaz 5.5/6

Po całym dniu pracy 3 na bardzo wolnych obrotach przy dodaniu gazu wskakuje 4.5-5.5 ( zależy jakie obroty )

Co kompletnie o niczym nie świadczy tak ogólnie a jedynie w przypadku tego konkretnego silnika. Zauważyłem pewną zasadę że im większy silnik tym mniejsze ciśnienie na gorącym oleju oleju przy min. i maks. obrotach. Najważniejsze żeby przy pełnym obciążeniu nie spadało poniżej 3 barów a na jałowych obrotach poniżej 0.6 - 0.8 bara (na tyle jest wycechowana większość włączników ciśnieniowych). To zasada znana od momentu wprowadzenia ciśnieniowych systemów smarowania w silniku spalinowym.

 

Dnia 28.06.2022 o 17:09, mf362 napisał:

Na lepszym oleju na gorącym może jest lepsze ciśnienie .

Lepszość oleju nie decyduje o ciśnieniu ale jego drugi parametr lepkościowy, tzw. letni. Chcesz zwiększyć ciśnienie to np. zamiast oleju 15W/40 zalej 15/W50. Lepszość oleju to fakt jaką ma normę API. Silniki Zetora UR1 to konstrukcyjnie początek lat '60-tych, każdy olej CD wystarczy, w tym Superol.

290698467_2149440175233788_5612281599606398643_n.jpg

Edytowano przez Kaszlak79

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1773 10968

@Kaszlak79 W te swoje normy że CD to wsadź sobie gdzieś,praktyka pokazała że c-360 tki są po 3 4 szlifach właśnie na olejach CC CD i nie ważne że bedziesz zmieniał co 100 mtg.Olej jest ubogi w dodatki i trzeb patrzeć na paramter jak indeks lepkości w konkretnej temperaturze.Jak lepszy olej nie ma wpływu na ciśnienie,chłopie co ty pier*****lisz.Zmierz sobie na takim Turdusie a na Shellu to będzie różnica duża.Pokaż jeszcze ten olej 15W50 gdzie bedzie cholernie drogi.Jeszcze jedno wytłumacz jak to się dzieje że na oleju 10W40 na półsyntetyku c-360 miała lepszy paramter ciśnienia o 2 bary na gorącym niż na 15W40 na gorącym.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 523 2220

Ty sobie tam wsadź głowę - bez różnicy. Normy ustalali naukowcy w ośrodkach akademickich a nie gimby z Podlasia na "siuntce" - na szczęście. 15W50 kupisz poniżej 15 zł za litr - ja ostatnio tutaj kupowałem https://allegro.pl/oferta/platinum-ultor-15w50-20l-diesel-11703166831?snapshot=MjAyMi0wNy0xNlQxMToxNDowNi41NDdaO2J1eWVyO2FhMGFmZWEzZjI0ZDg4N2Y4Mzk1ODhkNjU4ZTBkMDMxMTk2ZDVmZmNhZWQzNmZlMmI3Zjg0MTg0NmE5NjJkZDU%3D

I prosze Cię, C-360 czyli najgorszy syf to żaden przykład reprezentatywny. Ja w swoich ciągnikach stosuję 15W50, przy tym stopniu wysilenia jednostek (poniżej 25 KM/l) i bez precyzyjnych układów wtryskowych praktycznie każdy obecnie dostępny olej o tej gęstości się nadaje.

Ale Ty zaraz pewnie wyskoczysz ze swoim "bo u mnie w C-360" 🤣. Chłopcze, C-360 to nie tyle że stara maszyna, to już dawno skansen.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mf362
  • 526 3998

U mechanika raz widziałem jak ktoś c330 przyprowadził do remontu to taki kit był w silniku że olej nie chciał ściekać korkiem . Pewnie ciągle dolewki bez wymiany. 

Najdroższy olej nawet nie pomoże jak ktoś będzie przeciągał wymiany.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Krzysztof81
  • 2435 6514

To raczej jakość oleju albo/i niedogrzanie. Zazwyczaj stary olej jest rzadki jak woda.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Adi96

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1773 10968
13 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

Ty sobie tam wsadź głowę - bez różnicy. Normy ustalali naukowcy w ośrodkach akademickich a nie gimby z Podlasia na "siuntce" - na szczęście. 15W50 kupisz poniżej 15 zł za litr - ja ostatnio tutaj kupowałem https://allegro.pl/oferta/platinum-ultor-15w50-20l-diesel-11703166831?snapshot=MjAyMi0wNy0xNlQxMToxNDowNi41NDdaO2J1eWVyO2FhMGFmZWEzZjI0ZDg4N2Y4Mzk1ODhkNjU4ZTBkMDMxMTk2ZDVmZmNhZWQzNmZlMmI3Zjg0MTg0NmE5NjJkZDU%3D

I prosze Cię, C-360 czyli najgorszy syf to żaden przykład reprezentatywny. Ja w swoich ciągnikach stosuję 15W50, przy tym stopniu wysilenia jednostek (poniżej 25 KM/l) i bez precyzyjnych układów wtryskowych praktycznie każdy obecnie dostępny olej o tej gęstości się nadaje.

Ale Ty zaraz pewnie wyskoczysz ze swoim "bo u mnie w C-360" 🤣. Chłopcze, C-360 to nie tyle że stara maszyna, to już dawno skansen.

No i co z tego że stara? Nie jestem gimbą staruchu bo gimbe skończyłem 10 lat temu.Testowałem różne oleje i twoja teoria jest obalona,bo olej jest zależny od dodatków głównie a nie od lepkości i gęstości jak ty myślisz.Jak żaden przykład? Najwięcej tych Ciągników nadal jest w Polsce czy ci się podoba czy nie.Przyszedł znafffca,co sam jeździ skansenami🤣wypierdzianego przez Czecha i Francuza.Skoro takie masz maszyny czemu  Polski olej zalewasz?

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 523 2220
33 minuty temu, Adi96 napisał:

No i co z tego że stara? Nie jestem gimbą staruchu bo gimbe skończyłem 10 lat temu.

Więc jesteś gimbazą i tak myślisz - nie myliłem się.

34 minuty temu, Adi96 napisał:

Testowałem różne oleje i twoja teoria jest obalona,bo olej jest zależny od dodatków głównie a nie od lepkości i gęstości jak ty myślisz.Jak żaden przykład?

Tak, żaden przykład. Oleje testuje się na tzw. silnikach wzorcowych i w ustalonych warunkach. Na stanowiskach do tego przystosowanych i wg. ustalonych norm, jest ich parę. Ty ani żaden inny przeciętny użytkownik nie ma warunków w żeby przeprowadzić tego typu testów, więc twoje wyniki są subiektywne.

 

36 minut temu, Adi96 napisał:

Najwięcej tych Ciągników nadal jest w Polsce czy ci się podoba czy nie.

Mi się bardzo podobało jak go sprzedawałem, bardziej niż kupowałem.

 

37 minut temu, Adi96 napisał:

Przyszedł znafffca,co sam jeździ skansenami🤣wypierdzianego przez Czecha i Francuza.

Jeden i drugi dzieli od "siutnki" pierdylion lat świetlnych pod KAŻDYM względem. Wiem, dupka boli - też możesz zmienić i zrozumiesz że nie trzeba w ciągniku siedzieć na skrzyni biegów, zdychać od gorąca latem albo marznąć zimą.

 

39 minut temu, Adi96 napisał:

Skoro takie masz maszyny czemu  Polski olej zalewasz?

Już Ci pisałem - bo mają silniki o śmiesznym w porównaniu do dzisiejszych standardów wysileniu w przeliczeniu na litr pojemności silnika (poziom 22 KM/l, dziś się osiąga nawet 35KM/l), poza tym ten "zwykły" polski olej spełnia normy jakie należy stosować do ww. silników. Normy opracowane na silnikach wzorcowych, w określonych warunkach i z określonymi zasadami oceny w ośrodkach naukowych a nie rolnika Adi96 na siuntce. Nadążasz?? Obawiam się że nie bo jesteś odporny na argumenty i literaturę, zapewne na ten artykuł też odpowiedz "bo ja w mojej siutnce"... Więc to tyle z mojej strony 🤣. https://autoexpert.pl/artykuly/sae-api-acea-czy-specyfikacje-producenta-samochodu

    • Haha 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Desperado
  • 408 484

Panowie, olejami nie podnosi się ciśnienia w silniku, jest silnik dobry, to na 15w40 nic złego się nie dzieje, nie przyrównujcie szlifów wałów to co kiedyś robiły 60-tki, głównie w SKR- ach i PGR ach, to były głównie główne ciągniki, dzisiaj to one nic nie robią.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 523 2220

Jak Ci się będzie chciało to poczytaj tutaj https://www.agrofoto.pl/forum/topic/8755-cisnienie-oleju/page/3/#comments Ludzie w silnikach serii UR2 podnoszą wymianą filtrów na nowsze albo wymianą oleju lub jednym i drugim. Mi się udało tak podnieść z 1.8 bara na wysokich obrotach do 3.2. W tych silnikach czasem nawet po remoncie kapitalnym nie ma więcej jak 3 bary - pompa oleju jest tam ponoć taka sobie. U mnie w Renault ktoś przede mną założył filtr od MF-a i w orce na wolnych potrafiła się kontrolka zapalić. Po wymianie na oryginał - o 1 bar wyższe. Silnik MWM ma 11.5 tys. mth, do śmierci mu jeszcze daleko. To samo w Zatorze 8011, ma moc, nie kopci. Po co remontować silniki które spokojnie oblecą jeszcze parę sezonów?? Osobiście zauważyłem jedną zależność, im większy silnik tym niższe ciśnienie oleju. To moja subiektywna opinia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1773 10968
Dnia 26.07.2022 o 13:01, Kaszlak79 napisał:

Więc jesteś gimbazą i tak myślisz - nie myliłem się.

Tak, żaden przykład. Oleje testuje się na tzw. silnikach wzorcowych i w ustalonych warunkach. Na stanowiskach do tego przystosowanych i wg. ustalonych norm, jest ich parę. Ty ani żaden inny przeciętny użytkownik nie ma warunków w żeby przeprowadzić tego typu testów, więc twoje wyniki są subiektywne.

 

Mi się bardzo podobało jak go sprzedawałem, bardziej niż kupowałem.

 

Jeden i drugi dzieli od "siutnki" pierdylion lat świetlnych pod KAŻDYM względem. Wiem, dupka boli - też możesz zmienić i zrozumiesz że nie trzeba w ciągniku siedzieć na skrzyni biegów, zdychać od gorąca latem albo marznąć zimą.

 

Już Ci pisałem - bo mają silniki o śmiesznym w porównaniu do dzisiejszych standardów wysileniu w przeliczeniu na litr pojemności silnika (poziom 22 KM/l, dziś się osiąga nawet 35KM/l), poza tym ten "zwykły" polski olej spełnia normy jakie należy stosować do ww. silników. Normy opracowane na silnikach wzorcowych, w określonych warunkach i z określonymi zasadami oceny w ośrodkach naukowych a nie rolnika Adi96 na siuntce. Nadążasz?? Obawiam się że nie bo jesteś odporny na argumenty i literaturę, zapewne na ten artykuł też odpowiedz "bo ja w mojej siutnce"... Więc to tyle z mojej strony 🤣. https://autoexpert.pl/artykuly/sae-api-acea-czy-specyfikacje-producenta-samochodu

Ty masz Mózg gimbazy pomimo masz 40 parę lat.Zachowujesz się jak zbuntowany nastolatek,od kiedy to lepkoscia podnosisz ciśnienie? CHŁOPIE wytłumacz po profesorsku że u gościa zalany 10w40 półsyntetykiem miał lepsze ciśnienie niż na 15w40.Cały czas pije do podejścia bo wlewasz gnój.W zimie nie jest zimno mam ogrzewanie,to ty miałeś trupa zajedżonego z kółka.Nie będę wymieniał ciągnika na parę ha.Rolnikiem się nie nazywałem bo nim nie jestem,więc mi nie przypisuj swoich pobudek.Bo nie masz co robić w życiu że wchodzisz specjalnie na dział tego ciągnika nienawidzisz pozbyłeś się 11 lata temu i wylewasz swoje wypociny.Znajdź sobie babę i się nią zajmij.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 523 2220

No to wytłumacz mi jak u mnie w obu ciągnikach na 5W/40 (pełen syntetyk) ciśnienie było niższe?? Twój przypadek inny - mój inny ale literatura fachowa potwierdza to co ja mówię. Z mojej strony po temacie - tak samo jak w innej części tego forum 😉.  Na odchodne i na szybko https://liqui-moly.pl/sposob-na-niskie-cisnienie-oleju/

https://liquimoly.sklep.pl/publikacje/klasyfikacja-olejow-silnikowych-jak-czytac-oznaczenia-oleju-silnikowego-b34.html?gclid=CjwKCAjwrZOXBhACEiwA0EoRD-AcpxnX4xbmc7lMh0bV3IB8J5WBw_NZbCcS79Lr5fB3BeVAQSV6FxoCoycQAvD_BwE

Tu napisane wyraźnie że niższa lepkość - niższe ciśnienie. Ale Ty masz swoją C-360 i rozmowa z d&py nie będzie miała końca.

Zacytuję pierwszy link "Zbyt niskie ciśnienie oleju może być spowodowane usterką filtra oleju lub zastosowaniem środka smarnego o zbyt małej lepkości. "

Zacytuję drugi link "

Klasyfikacja lepkościowa olejówsilnikowych

Lepkość decyduje o właściwości przepływu oleju w określonej temperaturze. Im wyższa – tym ciecz przepływa wolniej. SAE to oznaczenie olejów silnikowych, które można łatwo znaleźć na każdym opakowaniu tego typu produktów. Klasyfikacja ta została stworzona przez Society Automotive Engineers, a jej zadaniem jest podział olejów na podstawie ich parametrów użytkowych, zawiera ona 14 klas lepkości: 

  • 8 klas wysokich temperatur (letnich) – 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50 i 60,
  • 6 klas niskich temperatur (zimowych) – 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W.  

Zimowe klasy oleju silnikowego ustalane są na podstawie takich czynników jak maksymalna lepkość, jaką może osiągnąć olej w konkretnej temperaturze, minimalna lepkość w 100°C i graniczna temperatura pompowalności. Z kolei letnie klasy olejów silnikowych dotyczą takich czynników jak minimalna i maksymalna lepkość w temperaturze 100°C oraz minimalnej lepkości w temp. 150°C i obciążeniu."

https://www.motofaktor.pl/lepkosc-ma-znaczenie/  tutaj dla potwierdzenia uparta gimbazo,

Szybki cytat "O wiele bardziej niebezpieczna jest zbyt niska lepkość, olej wówczas łatwo ścieka i nie wytwarza wystarczającego ciśnienia. Powoduje to szybkie zużycie łożysk, przetarcie tłoków, pierścieni, a nawet zatarcie. Niemal na pewno spowoduje to zwiększone zużycie oleju."

Porównaj to teraz z faktem że silniki o których mowa w naszej pyskówce są technologicznie siłą rzeczy wykonane już w fabryce z dużo mniejszą dokładnością i przez to przestrzenie między ich elementami są większe (większe "luzy). Gdybyś logicznie myślał doszedłbyś do wniosku sam że olej o większej lepkości czyli "gęstości" wolniej przepłynie przez te przestrzenie, z większym oporem - a więc wytworzy WYŻSZE ciśnienie w układzie.

A teraz napisz do autorów tych pierwszych z brzegu znalezionych artykułów że nie mają racji, bo Ty masz "siuntkę" i sam sprawdzałeś że lepkość nie ma nic do ciśnienia oleju a normy są dla głupich 🤣.

 

 

Żegnam.

Edytowano przez Kaszlak79

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj