schemat pedału sprzęgła ursus 4512
 

schemat pedału sprzęgła ursus 4512

  • 3862 wyświetleń
witam. proszę o podpowiedź którą dźwignie przedłużyć aby pedał sprzęgła wciskał się lżej. po dłuższym manewrowaniu kolano potrafi zaboleć dlatego proszę o podpowiedzi.

Informacje o zdjęciu schemat pedału sprzęgła ursus 4512




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • KubaMF
  • 818 4101

 W sumie to na podobnej zasadzie, jest w mtz zrobione. Tylko w mtz jest na jednym sworzniu sprzęgło i hamulec. Trochę to koliduje ze sobą, tutaj pewnie lepiej to chodzi. Ja zawsze gdzie mogę to rozbieram na łączeniach smarem poczęstuje a tam gdzie nie mogę to smarem w płynie i zawsze jest inaczej ;) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • teybe
  • 3 92

smarowane jest regularnie. słyszałem że niektórzy robią przedłużenie jednej z wajch i jest dużo lżej.


ole

danielooo8441 napisał:

Przy 1 wydłuż trochę dźwignie

ile mogę ją wydłużyć?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • szymon09875
  • 9914 7845

Na tyle aby nie kolidowala z niczym przy pelnym zakresie pracy. Wciskaj sprzęgło i zobacz ile jest miejsca.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • danielooo8441
  • 58 497
teybe napisał:

smarowane jest regularnie. słyszałem że niektórzy robią przedłużenie jednej z wajch i jest dużo lżej.


ole

danielooo8441 napisał:

Przy 1 wydłuż trochę dźwignie

ile mogę ją wydłużyć?

Ja mam tak z 4-5 centymetrów przedłużenia jak więcej zrobisz to już może za mało wysprzeglać

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • teybe
  • 3 92

ok dzięki


a co myślicie o przeróbce na docisk hydrauliczny?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • CARYX
  • 11 94

na drążku sprzęgła jest śruba nie pamiętam dokładnie 22 klucz może do regulacji sprzęgła zacznij od tego później bym skracał łącznik , między 1 a korpusem powinno być ileś tam milimetry nie pamiętam dokładnie w instrukcji jest wszystko o regulacji sprzęgła

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • teybe
  • 3 92

bardziej mi chodzi o lżejszą pracę pedału. tak to wyregulowane jest dobrze

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Obsrywator
  • mikad
  • 1136 2965

Wydłużając dźwignię zwiększasz skok, to co zrobił producent to kompromis między siłą potrzebną do wciśnięcia sprzęgła a skokiem. Najczęstszą przyczyną tzw ciężko chodzącego sprzęgła jest jego rozregulowanie w miarę zużywania się tarczy i docisku, trzeba na łapkach pogmerać, nie regulować łącznikiem.

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • KarolTD90
  • 1320 4136

Trzeba wydłużyć dźwignię 1 lub 2 zależy gdzie będzie Ci łatwiej 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • romeo500
  • 8 43
32 minuty temu, KarolTD90 napisał:

Trzeba wydłużyć dźwignię 1 lub 2 zależy gdzie będzie Ci łatwiej 

Jak przedłuży 2 efekt będzie odwrotny czyli ciężej 😄

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik1973
  • 15388 13392

Toż w nich lekko pedał chodzi, 

Może masz za mocną sprężynę co pedał odciąga i przy wciskaniu stawia opór, 

Ja tam ręką wcisnę sprzęgło.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rocknrollnik1
  • 1276 3834

trzeba przedłużyć dźwignię 1. W Belarusie 952 przedłużyłem ją o ok 1/3 i jest dobrze.Wcześniej działało koszmarnie,a ciągnik z turem to kolano siadało .Tylko trzeba luzu pilnować,żeby łożysko się darmo nie zużywało.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • danielooo8441
  • 58 497
teybe napisał:

ok dzięki


a co myślicie o przeróbce na docisk hydrauliczny?

Sorry niedoczytałem najpierw o jakiego ursusa ci chodzi, i tak po rysunku myślałem że o c360 Ci chodzi, więc o ile przedłużyć to musisz sam mniejwięcej dojść.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jonek98
  • 2650 10451
rocknrollnik1 napisał:

trzeba przedłużyć dźwignię 1. W Belarusie 952 przedłużyłem ją o ok 1/3 i jest dobrze.Wcześniej działało koszmarnie,a ciągnik z turem to kolano siadało .Tylko trzeba luzu pilnować,żeby łożysko się darmo nie zużywało.

to ten Rusel ma sprzęgło na linkę ?


w sensie mechaniczne

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rocknrollnik1
  • 1276 3834

mechaniczne ale nie na linkę tylko na cięgło.żeby było śmieszniej  nie jest "ciągane" tylko "pchane".I nie bardzo jest tam miejsce na przeróbki,bo blokuje z jednej strony obudowa sprzęgła  ,z drugiej łapa od kabiny , a z góry podłoga kabiny i metalowe przewody hydrauliczne..

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • slawek99
  • 16 480

W T25, też tak jest rozwiązane i bardzo lekko chodzi, dźwignią ta na pedale jest bardzo krótka, natomiast ta na osi do sprzęgła wydłużona a za całość odbijania pedału odpowiada sprężyna. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jedrus
  • 73 390

Tak jak kolega wyżej pisał - przy jedynce trzeba przedłużyć tą dźwignię - o ok 10 cm i będzie lekko chodziło.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tomasz0611
  • 5604 5393
3 godziny temu, Rolnik1973 napisał:

Toż w nich lekko pedał chodzi, 

Może masz za mocną sprężynę co pedał odciąga i przy wciskaniu stawia opór, 

Ja tam ręką wcisnę sprzęgło.

Sprzęgło w 5314 a 4512 to inna bajka Rysiu ;) Pierwszego miałem, drugiego mam i miałem porównanie ;) 

Edytowano przez Tomasz0611

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • KubaMF
  • 818 4101

@rocknrollnik1 Czyli w rusku wydłużyłeś to cięgno które idzie już do dźwigni która wchodzi do obudowy? Ale w przypadku wydłużenia będzie później łapał ? Czy regulowałeś go na docisku ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukbold
  • 1054 5840
3 godziny temu, Rolnik1973 napisał:

Toż w nich lekko pedał chodzi, 

Może masz za mocną sprężynę co pedał odciąga i przy wciskaniu stawia opór, 

Ja tam ręką wcisnę sprzęgło.

a to nie wiesz, że to teraz wszystko takie słabe i delikatne, jedzą jak panienki i wszystko fit...  temu pstryczki teraz w modzie :P też się zastanawiam o czym ten temat i ile lat ma autor... a może w ogóle do pedału nie sięga :P

Wydłużysz dźwignie to skok łożyska zmniejszysz i wcale nie wyprzęgli

Jedyne co można sprawdzić to czy czasem oś, na której chodzi pedał nie jest wyłamana i pedał się nie klinuje... 2x to robiłem + tulejowanie pedału.. to się ręką wciska bez wysiłku !

Edytowano przez lukbold
    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rocknrollnik1
  • 1276 3834
1 godzinę temu, KubaMF napisał:

@rocknrollnik1 Czyli w rusku wydłużyłeś to cięgno które idzie już do dźwigni która wchodzi do obudowy? Ale w przypadku wydłużenia będzie później łapał ? Czy regulowałeś go na docisku ?

wydłużyłem to ,które jest osadzone na wałku ,który obracając się wciska łożysko oporowe. Z czasem zacząłem wstawiać łożysko od ursusa 912 itp ,jest kilkakrotnie trwalsze i dużo grubsze.. Wiadomo,że regulację zawsze trzeba przeprowadzić  ,zwłaszcza po zamontowaniu większego łożyska.Luz na łapkach jest minimalny ,ale wystarczający. Lekkość pracy i wydłużenie czasu między wymianą łożyska rekompensuje konieczność częstszego kontrolowania luzu. Zaglądam tam może 2 razy w roku.Raz mi się zdarzyło,że łożysko oryginalne wytrzymało 2 tygodnie. Ursusowskie wytrzymuje 1,5-2lata,a ciągnik pracuje z turem i przerzuca rocznie ok 3 tys bel .

1 godzinę temu, lukbold napisał:

a to nie wiesz, że to teraz wszystko takie słabe i delikatne, jedzą jak panienki i wszystko fit...  temu pstryczki teraz w modzie :P też się zastanawiam o czym ten temat i ile lat ma autor... a może w ogóle do pedału nie sięga :P

Wydłużysz dźwignie to skok łożyska zmniejszysz i wcale nie wyprzęgli

Jedyne co można sprawdzić to czy czasem oś, na której chodzi pedał nie jest wyłamana i pedał się nie klinuje... 2x to robiłem + tulejowanie pedału.. to się ręką wciska bez wysiłku !

do wyglądu modelki to mi daleko i sił też człowiek miał niemało ,ale po całym dniu pracy to kolano trzeszczało.W mtz 82 sprzęgło starego typu chodzi leciutko w porównaniu do 952.Sprzęgło jest tak twarde,że wałek wysprzęglający pękał mi kilkakrotnie w ciągu 2 miesięcy.Musiałem dorobić z porządnego materiału . 

AAA sorry, to temat o ursusie.

Edytowano przez rocknrollnik1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marcincaja
  • 23 136

dołóż sprężyn na docisku i bedzie lekko chodzic ja tak zrobiłem i lekko chodzi

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339

Kiedyś tak elementarne rzeczy jak zasada dźwigni były w szkole podstawowej... Albo już tak kompletnie zmienili program pod największych debili, albo niektórzy nie ogarniają materiału z podstawówki. Tragedia.

P.S. Zmniejszając siłę potrzebną do naciśnięcia pedału zmniejszasz skok sprzęgła, więc jest to droga donikąd. 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj