Fendt 312
 

Fendt 312

  • 21505 wyświetleń
Przymiarki do Fenda:) Skrzynia vario poprostu bajka. Jednak cena w pakiecie Power z turem oryginalnym 380 netto nie zacheca...


Informacje o zdjęciu Fendt 312




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Zaczyn
  • 585 2100

Wyłączenie adblue 3 tys a nie 80 zł Zostaje poziom adblue który jest w zbiorniku nic nie trzeba do pełna zalewać

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Pietras892
  • 945 5797

Zanim kupiłem maszyne na ac czy tam cvx jak zwał tak zwał myslałem o używanym ciagniku fendt serii 8. Miałem fendta i wiem co to za maszyny. Byłem nawet w UK z nadzieją ze coś kupię. Niestety maszyny ok. 2010r miały 10tyś h i więcej. Byly nawet takie pod 20k wtedy ceny byly" dobre". Jak rozmawiałem z użytkownikami fendta i warsztatem który tylko je naprawia to mowili że jakieś problemy z osiemsetkami zaczynają sie w przedziale +13-20 tyś godzin.wiec przy zakupie musiałem brać pod uwagę remont przekładni. Średni koszt kompleksowej naprawy z olejami i filtrami to+- 20-30tyś zależy co wymieniają. Tak mi powiedzieli ludzie ktorzy to robią.Koszt zupełnie nowej skrzyni vario też nie jest wiekszy niż w przypadku cvx. Zadzwoń do serwisu i zapytaj jak pamietam to okolo 60tyś zł. Dowiedziałem sie też że większość części oprócz uszczelnień(też zamienników) to używki. Dlatego odpusciłem, w miedzy czasie załapałem jeszcze dofinansowanie. Mam w rodzinie gospodarstwo gdzie pracuje nh ac na 200ha. Dokręcił już do 10tyś godzin i nic sie nie działo ze skrzynią.Przed zakupem dzwoniłem do kilku zakladów naprawiających bezstopniowki o info na temat naprawy cvx'a to koszt był wiekszy o jakieś 30% co w vario ale części nowe, wiec to zasadnicza różnica. Cvx jest montowany w grupie cnh już ladnych parę lat i z tego co ostatnio mówił mi serwisant robiacy przegląd z tymi skrzyniami jest najmniej problemów jezeli chodzi o ten koncern. W 2017 jeszcze poprawili tam sterowanie i na prawde fajnie to jezdzi jak dla mnie. A kilka lat minie zanim nakrece te magiczne 10tyś więc wybór był prosty.Nowy fendt na pewno bije na glowę nowego NH ale w moim przypadku wybór fendta byłby mało uzasadniony ekonomocznie😁. To jak z autami jeden kupi nową toyotę inny 6letnie bmw... Który zrobi lepiej? Kwestia punktu siedzenia. 

Edytowano przez Pietras892

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robertbara
  • 75 2668
Nie chodzi o wymianę przekładni tylko o remont. Przecież uszczelnienia wymieniamy na nowe jest dostęp do tego jak można robić remont i założyć stare uszczelniacze? Jeśli ciągnik ma 20 tyś h to nie ma co liczyć na bezawaryjność aczkolwiek kiedyś było w gazecie opisane F 824 Favority które miały nakręcone po 42 tyś h i były na chodzi. To było w jakimś kołchozie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Pietras892
  • 945 5797

Nie porównuj favorita... Te maszyny i ich żywotność na silniku mana już nie wrocą, a szkoda bo to mega ciagniki szczegolnie serie 8 i9. Pidobnie jak stare johny. A uszczelnienia wymienisz na nowe to nie podlega dyskusji ale to nie bedą oryginały.fendt to fendt jakosc sama w sobie. Niestety ten nowy już nie odbiega bezawaryjnoscią o powiedzmy 10tyś godzin od innych. Kiedyś kupujac fendta na 100ha to się gospodarz razem z nim starosci by doczekał a teraz... 

Edytowano przez Pietras892

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • rolnik wlkp.
  • sumek666
  • 5084 18043

Favorit były na skrzyni powershift. Także tam Vario popsuć się nie mogło. Nie dawno dowiedziałem się że w mojej okolicy jest firma zajmująca się remontem Vario. Kompleksowa naprawa kosztuje ok 12 tyś złotych. Do tego trzeba doliczyć koszt demontażu i montażu z powrotem do ciągnika. Remont Vario polega na uszczelnianiu skrzyni. Także cena z demontażem i montażem faktycznie może kosztować między 20-30 tyś. We wrześniowym numerze Profi jest opisany remont ciągnika Fendt. W jedną noc serwis uwinął się z wymianą skrzyni. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Pietras892
  • 945 5797
@sumek Favority były i na vario już o 9x latach. O tym remoncie przez noc to czytałem w internecie. Fendt z budowy 927bodajże koszt 40k

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • iron
  • 1037 10803
bo te skrzynie łatwo się. wyciąga a właśnie najlepiej zawieźć niby do Niemiec i prawda jest taka że Vario przy właściwej eksploatacji wytrzyma tyle co Pietras pisał a najgorszy dla tego typu skrzyni to tępy operator i zły serwis .po za tym cnh teraz ma skrzynie zf czołowego producenta skrzyń i mostów dlatego skończyły się problemy w tym koncernie jeśli chodzi o te przekładanie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • rolnik wlkp.
  • sumek666
  • 5084 18043

Wróć wróć wróć. Napij się zimnej wody i ochłoń. ZF najlepszym producentem skrzyń w Europie? To wytłumacz mi proszę dlaczego Deutza Fahr z nich zrezygnował i wrócił do własnych skrzyń? 

Poza tym ZF dostarcza tylko JEDNA skrzynia 32x32 do modelu Luxxum i Multi

Edytowano przez sumek666

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kos_pl
  • 107 985

AC u CNH, TTV u Deutza, bezstopniówka Claasa mają jednego producenta... ZF.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • rolnik wlkp.
  • sumek666
  • 5084 18043

czyli dochodzimy do tego, że mamy 2 producentów skrzyń bezstopniowych? ZF i Fendt?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kierownik
  • 437 2018
cnh ma swoja bezstopniowke. JD w seriach 7r i 8r tez wrzuca swoją. Jedynie w 6r idzie zf.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Slůnzok
  • JD1052
  • 206 2975

Czyli jak? Najpierw cnh brało skrzynie zf smatic do case cvx i nh t7500 potem jak zaczęto produkcje modeli puma i nh t7000 lałdowało swoją a teraz znów biorą od zf?🤔

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • rolnik wlkp.
  • sumek666
  • 5084 18043
1 godzinę temu, iron napisał:

w cnh jest teraz zf

Powershifty czy bezstopniowki.?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kierownik
  • 437 2018
Tylko jesli chodzi o dzialanie sterowanie to kazda bedzie dzialac zupelnie inaczej. W MFie dyna VT to przecież ta sama skrzynia co w Vario w Fendtcie, ale nawet sam sprzedajacy MFa przyznał ze nigdy nie bedzie tak dzialac jak w Fendtcie bo ma jakies tam opoznienia przez inny program sterujacy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj