Zetor 5211
 

Zetor 5211

  • 12185 wyświetleń

Nowy nabytek. krajowy, rok 1990.  Jako że ejst to maszyna używana mam kilka rzeczy do poprawki i kilka pytań:

- zgrzyta bieg 4 oraz 5  czy moze to być wina  niewyregulowanego sprzegła czy też zapowietrzonej pompki od sprzegła ? czasem tez keidy wrzucam bieg stojac w miejscu zwykle 4 to tez od czasu do czasu sie takie cos pojawia. jak w ogole sie reguluje sprzegło ? W instrukcji pisza ze nei wykonuje sie takiego zabiegu przez okres uzytkowania sprzegła..

- Traktorem przejechałem ok 150 km. Po tym czasie zaczeło sie robic tak ze w prawo kierownica kreci lekko a w lewo juz nie jakby nie bylo wspomagania. A wiec czy wystarczy wyregulowac pozycje srodkowa w silowniku od wspomagania ? Jak sie to dokladnie robi i co jeszcze mozna na to zaradzić?  . Jaki olej lejecie do wspomagania i ile powinno go być wizualnie w zbiorniczku? 

- kiedy przełącze dzwignie załaczania wom w pozycje tylko pompa to podnoscik nie podnosi ale gdy zalacze walek to juz tak. co sie moglo stać?

 

Dziekuje za pomoc z góry i pozdrawaim serdecznie






Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301

No tak, uroiłem sobie że ten ciągnik ma 5 biegów xD

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość

Napisano (edytowany)

  • Gość

No oczywiście że uroiłeś . Ma 10 do przodu i 2 do tyłu . ^_^

Edytowano przez zetorki12

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Mega wku****ny chłop !
  • PRIMO
  • 8062 8884
8 minut temu, bears napisał:

Już Ci podałem, dwa biegi do pracy w polu, spalanie jak u 80 konnego ciągnika, udźwig marny, uciąg nie lepszy i drogie części. 

Ale bzdety piszesz -_-

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301

No to panowie konkrety dawać, wysłucham jaki ten ciągnik jest dobry skoro za mniejsze pieniądze można kupić chociażby MTZ z napędem

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

A kto będzie czas tracił na to żeby cię przekonywać . Grunt że większość użytkowników Zetora 5211 jest zadowolona i jakoś nie zmieniają na chociażby wymienionego przez ciebie MTZ- ta .^_^

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301

Nikt nie musi, zdaję sobie sprawę z tego że legenda Zetora z PRL nadal jest silnie zakorzeniona i przekazywana z pokolenia na pokolenie stąd ceny nawet dochodzące do 40 tyś za ciągnik o właściwościach C360. No może nie licząc tego WOM także ciesze się że spełniacie marzenia, jak by nie patrzeć o to w życiu chodzi.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Nom . Dobre rzeczy zawsze w cenie . :D

Z tymi właściwościami 60-tki , to się udałeś xD

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Mega wku****ny chłop !
  • PRIMO
  • 8062 8884

Ty porównujesz Zetora 5211 do Sześćdziesiątki O.o BRAWO TY! 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301

Pewnie, przecież wartość użytkowa jest nie lepsza, skrzynia ta sama czyli albo dwójka albo trójka w polu, nadal ciągnie dwie skiby, no może trzy bez górek na lekkiej ziemi. Silnik smok na paliwo dymiący jak lokomotywa. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Mega wku****ny chłop !
  • PRIMO
  • 8062 8884

Jaki udźwig ma podnośnik w Zetorze a jaki w Sześćdziesiątce.

I z kąd takie przypuszczenia że Zetor pali jak smok i dymi jak lokomotywa. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Dobra . Przekonałeś mnie . Sprzedaję .. , ale później . :P

Szczęśliwy ? Możesz pakować tornister i iść spać .B|

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
8 minut temu, PRIMO napisał:

Jaki udźwig ma podnośnik w Zetorze a jaki w Sześćdziesiątce.

I z kąd takie przypuszczenia że Zetor pali jak smok i dymi jak lokomotywa. 

I co Ci z tego udźwigu jak ten Zetor z pługiem dwójką na glinie zdycha? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

A czego byś wymagał od 50 koni ? Idź niedźwiadek spać bo na lekcjach znowu będziesz kimał .B|

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Mega wku****ny chłop !
  • PRIMO
  • 8062 8884

U mnie w pługu nie lata ale podnośnik ma co dźwigać. 

Odpowiedz na pytanie. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość

Napisano (edytowany)

  • Gość

Z tym tornistrem  to dobre, muszę zapamiętać :) zetor może i nie jest ideałem ale napewno jest lepszy od 3p

Edytowano przez tobi866

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bobas233
  • 61 926
Dla nie których marzeniem jest John czy inny Case.. Dla drugich jednak stary zetor. Moze akurat nie wszystkim wiedzie sie tak dobrze jak koledze krytykujacemu.Szczerze? Najlepiej zająć się swoją gitara każdy z osobna.. I wszyscy beda zadowoleni.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tomaszek8504
  • 52 1135

Mam 5 letnią prostą kubotę a w starym Zetorze komfort i tak wiele lepszy, ciszej mięcej. A ten dzwięk silnika, wrażenia jazdy bezcenne, pięknie pracuje, daje mi taką samą przyjemność jak silnik V6 w moim samochodzie, które ślicznie bulgocze i pieniążek na sztorc na nim ustoi, melodia dla uszu. Co tam warte te nowe gówna o mocach Zetorów 5011-7745, bo większe to inna historia. Nawet kolega serwisant Zetora mi tak mówił.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Lukas1992
  • 7 121
ladny zetorek kolego też myślałem że zamienia 3p na 5211 ale po namyśle i doświadczeniach jak sprzedam 3p to kupię 7211 może i w lekkiej robocie więcej spali ale to zawsze te parę koni więcej będzie :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • adrian2
  • 17 466
3 godziny temu, Gogisiov napisał:

@adrian2 ta sruba ma okolo 5 cm.  A co do pompki to wlasnie w peirwszej kolejnosci chcialbym ja odpowietrzyc i sprawdzic. Sprzegło łapie raczej pod koniec i jest dosć twarde. 

jesli to rocznik po 87 to chyba powinien meic synchonizowana 4 oraz 5 ?

 

 

jesli lapie dopiero przy podlodze to nalezy odpowietrzyc wysprzeglik jest po lewej stronie skrzyni i tam jest sruba odpowietrzajaca a procedura taka sama jak przy hamulcahc hydraulicznych

 

3 godziny temu, Mares napisał:

Te krajowe to były uboższe wersje niż zachodnie, ale jeszcze nie słyszałem, żeby synchronizacja w tych modelach nie była w standardzie. @adrian2 skąd masz te informacje ? 

PS. Faktycznie to była opcja, teraz się doczytałem :)

z katalogu jako na glownej karcie walkow sprzeglowych glownych itp jest sprzeglo zebate 4 i 5 biegu a synchronizator jest na innej i gdzies nawet bylo ze w 3 cylindrowych jest skrzynia bardziej pokorju tej z 360 ale jesli wiekszosc ma synchronizacje to chyba lepiej.

a propos zracych i kopcoacych to u mnie zetor 7711 zeby zakopcil to naprawde musi dopstac w tyte a smiga z plugiem 4 skibowym i to po goirkach na obrotach ok 1500 co prawda na lzejszych glebach ale na sztywniejszych tez szarpie ale wolniej a 60 glebsze wcisniecie gazu i woadpomo co ise robi hehe. i z tyum spalaniem to tez przesady chyba jak sie caly czas trzyma gaz w podlodze to duzo wezmie ja tam zbytnio nie marudze na jego "zarcie"

 

a z ta pompa top wlasnie dziwne bo to w duzej mierze roznic zetory tej serii ze mozna odzielnie zalaczyc pompe od WOM wiec raczej jest cos nie tak salabo zazebia czy sie zeby przytarly...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • withanight
  • 1108 3203
Szanowny kolega @bears jest jak ten jeden ze smerfów , maruda się chyba nazywał , wystarczy jego profil prześledzić i zobaczycie , że wszystko jest na "Nie" :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czarek7340
  • 107 1481
z tym wylaczaniem walka to jak zaciagniesz sprzeglo reczne pompe rozlancza i nisko ta dziwignia tez jest wylaczanie pompy. Mozesz ustawic sama pompe , pompa + WoM, wylaczenie wszystkiego-przydatne w transporcie, i zalezne.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • paulus841
  • 173 1552
Wszyscy piszecie że to może być wina pompki wysprzęglika bądz zapowietrzonego układu. A sprzęgło to nie tylko hydraulika. Na kole zamachowym są łapki wysprzęglające. Podparte są na takich grzybkach. W tych owych grzybkach potrafią naderwać bądz odkształcić się ranty co też będzie skutkowało słabym wysprzęglamiem. Dostaniesz się do nich przez okno rewizyjne po lewej stronie obudowy sprzęgła. A jeśli chodzi o win i pompę to w jakiej pozycji jest dźwignia jak wyłączadz wom i pompa nie działa? A te modele i na dodatek krajowe raczej nie posiadały synchronizacji.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj