MTZ 82 & Pług obrotowy Krone
 

MTZ 82 & Pług obrotowy Krone

  • 8666 wyświetleń

Rano było morko ale po południu przyzwoicie się robiło :)Po jutrze o ile pogoda pozwoli ciąg dalszy orki zimowej i dalej będziemy przyzwyczajać się do Ruska jak na razie idzie to całkiem nie źle : ) 






Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • AlaCapone
  • 5015 3282
9 minut temu, seweryn20 napisał:

Ja w orce 7 żółw i silnik 2000obr.

Takie obroty musi mieć?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Skoczek1994
  • 453 2935

Ja nie wiem czy macie tak lekkie ziemi czy mowicie jak mój starszy niezależnie czy  polowe czy szosowe on ma 6,7 lub 8 tylko wolne lub szybkie:) Poza tym nie wydaje mi się aby przez różnicę w ogumieniu jeden orał 7żółw a drugi 4 czy 5. U mnie w optymalnych warunkach 4x35 i wyższy bieg niż 4 zając równa się lokomotywa z tłumika i temperatura pod 100C.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 825 12074

Zależy od roboty najczęściej przy lżejszych jeżdżę na 1800. W ciężkiej  2000, bieg dopasowany tak by obciążenie silnika wymuszało ciśnienie doładowania turbiny około 0,5 bara. Przy 0,7 powinien osiągnąć moc maksymalną. Jeżdżąc na 0,5 zostaje zapas na chwilowy zwiększone opory. Przy niższych obrotach czuć że jest mu ciężej. Spalanie też jest w normie. Dopiero gdy się ciśnie ponad 2000 zaczyna doić. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • AlaCapone
  • 5015 3282

Wiadomo, każdy silnik ma swoje optymalne parametry, które warto wykorzystywać na swoją korzyść. :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 825 12074

Ja na takie rzezy zwracam akurat uwagę i takie wnioski z tego wysunąłem. Pruć na maksa nie ma sensu a przesadnie niskie obroty też nie są wskazane. Ogólnie wygląda jak by najlepiej pracował mniej więcej w połowie między max momentem a max mocą. 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mfek3050
  • 163 2380

Ja jak orałem na lekkiej ziemii 105 km z 4 obracaną kv na kołku 8-9 km/h jakieś 1700-1800 obr to dostałem zj*bki od ojca że za szybko jeżdżę i ciągnik katuję więc kazał mi półbieg niżej spuścić czyli jakieś 6-7 km/h a co do czego nawet temperatura się nie podniosła :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • AlaCapone
  • 5015 3282
9 godzin temu, seweryn20 napisał:

Ja na takie rzezy zwracam akurat uwagę i takie wnioski z tego wysunąłem. Pruć na maksa nie ma sensu a przesadnie niskie obroty też nie są wskazane. Ogólnie wygląda jak by najlepiej pracował mniej więcej w połowie między max momentem a max mocą. 

 

Nie znam się na tych silnikach więc się nie wypowiem :D, ale każdy "normalnie" myślący, użytkujący swój ciągnik dłuższy czas potrafi wyczuć kiedy silnik pracuje optymalnie i dobrać parametry pracy silnika do konkretnych warunków na polu i wykonywanej pracy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3400 12531

chyba tak mówię że nie mają biegów 3, 4 i 5 tylko same 6, 7 i 8 hehe orka na szosowym biegu dla mnie jest nie realna po pierwsze to lokomotywa po drugie to przy spotkaniu z kamieniem wyleciałby przez przednią szybe.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 825 12074

Orka na jakimkolwiek szosowym zającu poza dwójką to chyba z lekka przesada bo to biegi  od 13 km/h w górę.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3400 12531

mam zabezpieczenia kołkowe orze spokojnie to rzadko kiedy kołek zerwie, lemieszy nigdy nie urywa a szarpać szarpie zwłaszcza jak sucho.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj