Agrofarm 420 dźwignia podnośnika
 

Agrofarm 420 dźwignia podnośnika

  • 10104 wyświetleń

Albo mam pechowy traktor, albo mam pechowy pług, najpierw przy jeździe z pługiem pękło cięgno, teraz rozeszło się to ustrojstwo, chociaż pewnie musiało już wcześniej zacząć się coś dziać. Powiedzcie mi proszę, czy te traktory są robione z plasteliny? Czy ja coś robię źle, ciągnik ma deklarowane 4 tony udźwigu na hakach, więc powinien być materiałowo przystosowany do pewnych obciążeń i przeciążeń, znowu nie zawieszam na nim nie wiadomo jakich ciężarów , tylko maszyny podstosowane pod jego moc i udźwig, naprawdę staram się nie pędzić po dziurach, jeżdżę z fabryczną "amortyzacją" podnośnika, a on mi takie psikusy sprawia, mało tego ten trzpień widoczny na zdjęciu również nadpękł z jednej strony przy główce(z tej której nie widać) i może da się go jeszcze uratować, ale niecała płaca minimalna i tak pójdzie na tę dźwignię. Ręce i nogi opadają.


Informacje o zdjęciu Agrofarm 420 dźwignia podnośnika

Zrobione z LG Electronics LG-D315

  • 3.5 mm
  • 1/20
  • f f/2.2
  • ISO 200



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Chromek
  • 303 616

@agrotechnic ale są tutaj tacy fanatycy jak rolnik1973 tylko w odwrotną stronę, ogólnie śmieszą mnie te wojenki które wszędzie wybuchają a to bo zachodnie lepsze a to polskie to gówno :D Według mnie płacisz za jakość (tez nie zawsze) i w Polsce jak i na zachodzie są dobre jak i lipne firmy produkujące sprzęt za przykład można podać np. przyczepy Wieltona w porównaniu do Pronara.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • Zuro95
  • 4 71

@marcinwisniewski_186098 Jedyne maszyny z którymi podrywa mi przód do góry to gruber i w mniejszym stopniu agregat uprawowy, ale nie widzę innego wyjścia niż takie, że te sprzęty po prostu muszą być długie i ciężkie, nie przeskoczy się pewnych rzeczy, pół zawieszane mi nie pasują na moje pola. 

 

@Elektrotechnik Ja tam nie mam zamiaru ukrywać się z awariami, wszystko ma prawo się popsuć, czy zachodnie, czy polskie, a jak nawalają już takie części to czuję się prawie zobowiązany żeby to pokazać i piętnować, bo wg mnie to jest niedopuszczalne, tak jak pisałem wcześniej rozumiem, że materiał może się zmęczyć, coś może puścić, ale to co mi popękało raczej nie miało prawa pęknąć i tego będę się trzymać.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • marcinwisniewski_186098
  • 4 24

Panie Marcinie. Metoda FEM w prostym rombie? Co tu jeszcze upraszczać? Dla obliczenia samego akumulatora-amortyzatora tak ale dla tych dźwigien? Coś według mnie nie w tym kierunku to idzie...

Jesteśmy w Polsce wiec MES a nie FEM.

 

Tłumnik hydrauliczny trzeba jeszcze dobrać właściwy tak aby  częstość drgań układu ciągnik zawiesia maszyna  nie była w bliskim rezonansie do częstości wymuszeń od otoczenia  na przykład cofanie po bruzdach  na poprzyczach pola

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

@Elektrotechnik Ja tam nie mam zamiaru ukrywać się z awariami, wszystko ma prawo się popsuć, czy zachodnie, czy polskie, a jak nawalają już takie części to czuję się prawie zobowiązany żeby to pokazać i piętnować, bo wg mnie to jest niedopuszczalne, tak jak pisałem wcześniej rozumiem, że materiał może się zmęczyć, coś może puścić, ale to co mi popękało raczej nie miało prawa pęknąć i tego będę się trzymać.

I chwała Ci za to. Płacisz za to grube pieniądze, więc oczekujesz jakości. Ale niestety, to jest jeszcze jedna negatywna cecha producentów zachodnich maszyn: wziąć grubą kasę przy zakupie, a dalej radź sobie sam i płać jeszcze więcej za części. I tutaj ujawnia się przewaga polskiego sprzętu: tani w zakupie i tani w naprawie, a jakość podobna do zachodniego.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 1966 4267

Oczywiście jesteśmy w Polsce. Dokładnie to miałem na myśli pisząc, że coś tu jest nie tak. Bardziej jestem jednak skłonny do diagnozowania całości awarii czyli pęknięcie w miejscu otworu przez przeciążenie boczne a następnie destabilizację całego podnośnika. Japończycy odchudzają konstrukcje od wielu lat i im jakoś to wychodzi lepiej.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jonek98
  • 2654 10482

Jak koledzy pisali,niektorzy są fanatycznie zaślepieni jakością zachodnich a tu d*pa bo na Polskę Idę te gorszego sortu a ktoś i tak kupi.Nawet jeden kolega na forum pisal kiedyś o fendcie 936 na Polskę i Niemcy był podobny balast a ten Niemiecki był cięższy to o czymś świadczy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • Zuro95
  • 4 71

@Elektrotechnik, prawda z tymi drogimi naprawami, ale Polacy w tej kwestii nie są lepsi, w prasie pękł mi walec napędowy, który przenosi napęd z prasy na klapę z łańcuchami, dobrze że udało się go w swoim zakresie naprawić, bo tak to spokojnie 1700zł by poszło, przynajmniej w zeszłym roku tyle chyba kosztował i wtedy też wyszła na jaw wada konstrukcyjna(ciekawe czy nie celowa) tej prasy, czyli ten walec, z obydwu jego stron wychodzi frezowana oś, na której są tryby, ale nie jest to oś przez całą długość walca, tylko dwa kawałki wspawane z obydwu stron, z każdej strony utrzymywane w dwóch takich pierścieniach przyspawanych do tej osi i do walca i z jednej strony po prostu się one okręciły dookoła(przy walcu). Tamtędy też przenoszone są duże siły, logiczne więc że cała oś załatwiła by sprawę na wieki wieków, ale po co, jak nie zrobisz sam, to będzie płać i płacz

 

Na temat tego co nam wciskają to można by niezłą powieść napisać, a każdy kto wziął nowe maszyny dał się na to złapać, nie ma co zaprzeczać, ale takiej kasy jak na rolniku to chyba nigdzie nie da się zarobić.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

 No bo 1.8 DF Famarol to niemiecka prasa Deutz Fahr, dla którego produkował ją Vicon. Dlatego ceny części są na zachodnim poziomie. No i do dzisiaj nie poprawili tego walca. Famarol zmienił dostawcę tych walców, trochę go wzmocnili, ale nadal nie ma osi przez całą długość walca. I też czasami myślę, że to celowe działanie. U jednego klienta prasa stała tydzień zanim dostarczyli ten walec. Wszystko dobrze, bo prasa już po gwarancji, a wymienili go za darmo. Z tym, że u nas żniwa trwały 6 dni. I prasa nie zrobiła nic.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 1966 4267

Właściwie wspawane końcówki będą pracowały latami aż do napotkania np. wibracji w przenpszonym momencie. Końcówki wspawane w ustalonym procesie oraz rezimie czyli nie taśmowo będą miały wytrzymałość wału ale to nie nadaje się na masówkę.. Raczej byłbym zdala od szkalowania wyboru technologii. Awarie zmęczeniowe bywają i owszem, ale tu trzeba o wiele więcej niż stwierdzenia: pękło bo ktoś oszczędził. CBMy też macie powspawywane i jakoś problemu nie widzicie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • andrzej2257
  • 142 1307

Ja przed zmianą prasy, w sipmie power cat wymieniłem 2 walce. Koszt naprawy ok 5 tys. brutto. Co lepsze, żeby dostać się do większego, musiałem zdemontować całą podłogę nożową z podbieraczem.... Cały dzień roboty w 2-3 osoby ; ) Na szczęście opchnąłem ten polski szajs.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • agrotechnicZ165
  • 365 767

@agrotechnic ale są tutaj tacy fanatycy jak rolnik1973 tylko w odwrotną stronę, ogólnie śmieszą mnie te wojenki które wszędzie wybuchają a to bo zachodnie lepsze a to polskie to gówno :D Według mnie płacisz za jakość (tez nie zawsze) i w Polsce jak i na zachodzie są dobre jak i lipne firmy produkujące sprzęt za przykład można podać np. przyczepy Wieltona w porównaniu do Pronara.

 

Ale Pronara to ty szanuj bo to dobre przyczepy są. :P Zresztą ja fanatykiem nie jestem, po prostu lubię popracować czymś co nie wyje, nie cieknie, nie skrzypi i co rano nie trzeba traktować spawarką albo w inny sposób łatać bo się zdupcyło.

 

Co do jakości Polska vs reszta świata to przypomniało mi się jak pracowałem z takim jednym gościem. Wcześniej sezonowo robił w DE na Fergusonach, no i tak mu sie spodobało że zamówił i sobie. Jak przyszło co do czego to prawie inny ciągnik dostał, mimo tych samych rzeczy które miał w tym u niemca. Tak więc dymali nas kiedyś na jakości, i robią to do teraz bo pelikany i tak wezmą ile wlezie. Zresztą rynek sam to napędza. Dla porównania w tamtym roku w takich Czechach sprzedano około 1800 ciągników a na Węgrzech 2600. U nas rocznie NH się sprzedaje ponad 2500 sztuk, więc mają na czym dymać klientów i napędzać produkcję.

 

A pies mi mordę lizał, wrzucam ostatnią awarię naszego Volto 54:

 

18786410.jpg?1472490322

 

 

Jak widać ramię upindoliło się w dosyć efektywny sposób. Koszt zakupu nowego- 4 tysiące złociszy. Na usprawiedliwienie dodam że to i tak długo pochodziło biorąc pod uwagę realia nadrzecznych torfów i szuwarów a sama kondycja reszty elementów jest dosyć dobra jak na 6 lat eksploatacji. Samasz po 2 latach poszedł w strzępy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Chromek
  • 303 616

@agrotechnic może ciężka seria i lawety do bel są dobre :) znajomy kupił jednoosiówke od pronara i strasznie na nią narzeka.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • oniak
  • 404 1108

a dokładniej czemu narzeka ? 

mam jednoosiówkę, miała niecały rok jak się spaliła w stodole, burty pogięte, podłoga tak samo, poszła do piaskowania, trochę poprostowali i daje radę

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Chromek
  • 303 616

Miał jakieś problemy z piastami, mocowania jednej burty mu popękały i coś tam narzekał na jakość malowania.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kokoman0
  • 305 1784

@zuro95 reklamuj śmiało tą awarię. Ostatnio walneła mi kosiarka niby 2 lata po gwarancji a za free nową listwę dali. Nie powiem bo duża w tym zasługa dilera który mi tą kosiarkę sprzedał.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • DFpodlaskie
  • 10 24

Ohh matko co to sie staneło... :)  i czego tu beczyć i płakać.. naprawić i po o temacie :)

.........zagrożenie życia  :lol: :lol: :lol:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj