poldas75

Forterra- temperatura cieczy chłodzącej.

Polecane posty

darecki037    0

śmigło zostaje, wizkoze demontujemy i na jej miejsce wchodzi zestaw opisany w poprzednim poście pewnie można zrobić to chałupniczo, ale nie próbowałem

Witam.Wizkoze można podregulować i będzie się włączać wczesniej. Zrobiłem to w swojej forterce ,ale jeszcze nie wypróbowałem.Wymieniłem też termostat na 77 stopni.Jak wyjdę w pole to się przekonam jak to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZF9641    22

Byłem wczoraj na wystawie w Zarzeczewie i rozmawiałem z o nowych proximach ,nie mają wiskozy tylko wentylator przykręcony jest do plastikowej tulei i obraca się zgodnie z obrotami silnika, a nie jak we wcześniejszych zgodnie z temperaturą.Wyrzucenie wiskozy i założenie tej tulei kosztuje 100 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maseey    79

czy ktoś z was miał taki przypadek podczas wymiany płynu chłodniczego weszło jedynie 10l? w książce piszę że mieści się około 20l i też około tylko zleciało z niego , ciągnik rozgrzewałem do 80 stopni i nic tak jak by krążenia nie było . Ciągnik to proxima 8441 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Poluzuj jakąś opaskę na przewodzie i zdejmując przewód zobaczysz czy nie ma powietrza, może nagrzewnica jest zapowietrzona nie ma żadnych odpowietrzników?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maseey    79

już kiedyś wymieniałem ale było normalnie weszło tyle  ile potrzeba było a teraz taka sytuacja . Nie mam pojęcia czy jest odpowietrznik musiał bym dach do górny podnosić , spróbuje poluzować któryś przewód :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

nie wiem jak w Proximach,ale w mniejszej serii Zetorów w termostacie był malutki otwór odpowietrzający , który jak się zabił to efekt po wymianie płynu był jak u Ciebie .

W w forterrach są odpowietrzniki układu chłodzenia tylko  na intercoolerze  ale ile razy zalewałem pusty układ nie było problemów z zapowietrzeniem nawet bez ruszania tych odpowietrzników.

Jeśli jest tak ,że spuściłeś 20 a wchodzi tylko 10 to nie ryzykuj grzania silnika do tak wysokiej temperatury bo gdzieś w środku są elementy do których ciecz nie dochodzi !

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maseey    79

serwisant mi poradził żeby ciągnik przez około 10 min pochodził i go zgasić i ciecz powinna pójść ale to nic nie skutkuje , a gdzie ten odpowietrznik jest ? w książce nic nie mogę znaleźć  próbowałem poluzować przewody ale równiez zbytnio nie pomogło doszło jeszcze 5l ale to jest jeszcze mało to niego mieści się 20.5l a mi tylko weszło 15. Próbować nim pracować czy szukać innego rozwiązania ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    328

Ja ostatnio spuszczalem ze swojej 11441 i z niecale 10 l mi zostalo i bardzo pomalutku obnizal sie poziom w zbiorniczku .Dolewalem przez 2 dni zanim wszystko weszlo .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

nie wiem jaki Masz intercooler - starszego typu w rodzaju chłodniczki  z przepływającym płynem czy powietrzny ?

Jak ten pierwszy to na górze tejże chłodniczki -dwie śrubki.

6,5 litra to stosunkowo dużo brakuje wszystko  zależy  od tego gdzie ten bąbel powietrza się zrobił . W instrukcji nie ma wskazówek ?

U mnie jest tak ( odpowietrzniki czerwonym kółkiem) :post-7673-0-58958100-1450889767_thumb.jpg

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj