Skocz do zawartości

Zdjęcie

C360 3P alternator ładuje 15,5V.


9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share ukaszBaran

ukaszBaran

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 23 wrzesień 2015 - 16:46

C360 3P alternator ładuje 15,5V.

Witam, jeżeli pozwolicie od razu przejdę to treści mojego problemu...

 

"Dostałem" Wymienioną w temacie 60tkę... Ale... Silnik w porządku, ale elektryka i osprzęt gorzej :D Rozkopana albo raczej brak instalacji elektrycznej...

 

Zajmijmy się ładowaniem... Stary zamiennik alternatora jaki był tam wstawiony to jakiś niemiecki 52A alternator... Dorwałem alternator od Mazdy 323, który IDEALNIE wpasował się w mocowanie... No ale kolejny problem... + podpięty, zostały 2 kable we wtyczce, gdzie mam je puścić ? Z internetowych schematów podają do kontroli... no więc podpiąłem kontrolkę ładnie zgodnie ze schematem, ale ani przed ani po odpaleniu ona nie świeci... Kolejny problem, a raczej zagwozdka, możliwe jest to, że jeżeli akumulatory są całkiem już padnięte to alternator podaje ponad 15V ? Trochę wydaje mi się to za dużo więc pytam... 

 

Pomógłby to ktoś rozwiązać :) ?

 

Kolejna sprawa na dziś, słyszał ktoś o "regeneracji" aku? Gdzie, co, jak to wygląda?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C360 3P alternator ładuje 15,5V. Dzisiaj, 17:18
  •  

#2 Share zetores

zetores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 458 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 wrzesień 2015 - 17:36

C360 3P alternator ładuje 15,5V.

alter do wymiany. jak by wina akumulatora to bys nawet nie odpalił. 

co do regeneracji. zacznij od pomiaru stezenia kwasu. powinna wynosic 1.23


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

#3 Share ukaszBaran

ukaszBaran

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 23 wrzesień 2015 - 18:44

C360 3P alternator ładuje 15,5V.

Akumulatory są całkiem raczej padnięte... nawet nie zakręci więc obstawiałbym wymianę najpierw aku :D

 

Co do pomiaru kwasu, czym :D ? albo gdzie takie mogą mieć?


Edytowany przez ukaszBaran, 23 wrzesień 2015 - 18:47.


#4 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1756 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 23 wrzesień 2015 - 22:01

C360 3P alternator ładuje 15,5V.

W sklepie z częściami do ciągników i maszyn kupisz gruszkę do pomiaru stężenia (areometr jak dobrze pamiętam). Akumulatory możesz częściowo zregenerować sam, przeprowadzając kilkakrotnie proces ładowania i kontrolowanego rozładowania, ale to ma sens w miarę nowym akumulatorze zajechanym w wyniku niewłaściwego użytkowania. Do 3p wystarczy jeden akumulator 12V 110Ah - ja tak mam.

Kontrolkę ładowania podłaczasz tak:

+ po kluczyku ze stacyjki (plus, który pojawia się po włożeniu kluczyka w stacyjkę)  > jeden zacisk kontrolki >deugi zacisk kontrolki kabelkiem do zacisku D+ alternatora. 

 

Działa to na zasadzie różnicy potencjałów między + akumulatora a wzbudzeniem alternatora (zaraz Elektrotechnik mnie zjedzie, ale to tak dla laików tłumaczenie). Jak na D+ pojawi się napięcie, to lampka przestaje świecić, bo zanika różnica napięć.

 



#5 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 24 wrzesień 2015 - 20:05

C360 3P alternator ładuje 15,5V.

Alternator do sprawdzenia na stole, a nie do wymiany jak pisze @zetores. Chyba, że sprezentuje Ci nowy, to rzeczywiście możesz go wyrzucić. @jahooo całkiem dobrze to wytłumaczyłeś, rzeczywiście chodzi o różnicę napięć między akumulatorem a D+, jednak tylko w alternatorze typu A124 i pochodnych. W innych alternatorach kontrolka nie bierze udziału we wzbudzaniu, i w zasadzie może jej nie być. To regulator podaje prąd wzbudzania na wirnik jak tylko wykryje, że wirnik  zaczyna się obracać i jednocześnie gasi kontrolkę. Ale dopóki nie wiemy jaki tam ma alternator dalsze pisanie jest bez sensu, tak samo jak gdybanie co może być przyczyną. Tylko po sprawdzeniu alternatora można cokolwiek powiedzieć na temat jego uszkodzenia.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C360 3P alternator ładuje 15,5V. Dzisiaj, 17:18
  •  

#6 Share ukaszBaran

ukaszBaran

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 24 wrzesień 2015 - 20:35

C360 3P alternator ładuje 15,5V.

Jak napisałem, alter z mazdy 323 :)  Czyli jednak nawet jeśli akumulatory są całkiem "zniszczone" to powinien dawać 14,4 ? Dodam że nawet nie zakręci na obecnych aku... Puki co alter leży odpięty bo po co ma się kręcić skoro i tak ich nie naładuje... Tylko zastanawia mnie dlaczego 15,5 V ? 



#7 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 25 wrzesień 2015 - 14:11

C360 3P alternator ładuje 15,5V.

Co to znaczy od mazdy? Tam było montowane ze 20 modeli.



#8 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 wrzesień 2015 - 10:12

C360 3P alternator ładuje 15,5V.

pytanie do "elektrotechnik"-ka  . Alternator w Zetorze 10540  czeski Magneton 55A ,z własnym regulatorem ( przykręcony do obudowy )  ,jeden przewód do kontrolki ładowania  drugi oczywiście prądowy .

Lampka gaśnie dopiero jak mam na obrotomierzu ponad 1000obr/min  i takie obroty potrzebne są tylko do wzbudzenia alternatora bo po tym już nawet zejście do 500obrotów silnika nie nie zapala kontrolki . Wszystko z ładowaniem jest w porządku (14.4V napięcie). Moc żaróweczki to 2 waty -można dać np 3 watową żeby wcześniej zaczął ładować bez wpływu na wysokość maksymalnego napięcia ładowania ???


nowy

 
 
 
 
 
 

#9 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 wrzesień 2015 - 10:20

C360 3P alternator ładuje 15,5V.

Można. Na pewno to nie zaszkodzi. W niczym też nie pomoże. Jedynie poprawi Twoje samopoczucie. Wszystko masz w porządku, raz na dwa lata zajrzyj do szczotek i łożysk i będziesz miał spokój z układem ładowania.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C360 3P alternator ładuje 15,5V. Dzisiaj, 17:18
  •  

#10 Share konteno

konteno

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tykocin (okolice)
  • Zainteresowania:różne

Napisany 19 styczeń 2016 - 22:08

C360 3P alternator ładuje 15,5V.

pytanie do "elektrotechnik"-ka  . Alternator w Zetorze 10540  czeski Magneton 55A ,z własnym regulatorem ( przykręcony do obudowy )  ,jeden przewód do kontrolki ładowania  drugi oczywiście prądowy .

Lampka gaśnie dopiero jak mam na obrotomierzu ponad 1000obr/min  i takie obroty potrzebne są tylko do wzbudzenia alternatora bo po tym już nawet zejście do 500obrotów silnika nie nie zapala kontrolki . Wszystko z ładowaniem jest w porządku (14.4V napięcie)...

to w 5340 to samo że na wolnych obrotach po zapaleniu nie ma ładowania powyżej 1000  skacze do 14,5-14,6V a później też już nie spada po zmniejszeniu obrotów , tak samo z obciążeniem niby tylko 55A ale włączę światła mijania to tylko 0,05-0,1V przysiądzię napięcie na zaciskach akumutora a przy większej ilośći świateł nie spadnie poniżej 14V , a akumulator nawet po kilkutygodniowym postoju nieodpalanego ciągnika ma ok 12,8V pomimo że sporo wody traci szczególnie w sezonie letnim


Edytowany przez konteno, 19 styczeń 2016 - 22:10.


Podobne tematy