ukaszBaran

C360 3P alternator ładuje 15,5V.

Polecane posty

ukaszBaran    0

Witam, jeżeli pozwolicie od razu przejdę to treści mojego problemu...

 

"Dostałem" Wymienioną w temacie 60tkę... Ale... Silnik w porządku, ale elektryka i osprzęt gorzej :D Rozkopana albo raczej brak instalacji elektrycznej...

 

Zajmijmy się ładowaniem... Stary zamiennik alternatora jaki był tam wstawiony to jakiś niemiecki 52A alternator... Dorwałem alternator od Mazdy 323, który IDEALNIE wpasował się w mocowanie... No ale kolejny problem... + podpięty, zostały 2 kable we wtyczce, gdzie mam je puścić ? Z internetowych schematów podają do kontroli... no więc podpiąłem kontrolkę ładnie zgodnie ze schematem, ale ani przed ani po odpaleniu ona nie świeci... Kolejny problem, a raczej zagwozdka, możliwe jest to, że jeżeli akumulatory są całkiem już padnięte to alternator podaje ponad 15V ? Trochę wydaje mi się to za dużo więc pytam... 

 

Pomógłby to ktoś rozwiązać :) ?

 

Kolejna sprawa na dziś, słyszał ktoś o "regeneracji" aku? Gdzie, co, jak to wygląda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

alter do wymiany. jak by wina akumulatora to bys nawet nie odpalił. 

co do regeneracji. zacznij od pomiaru stezenia kwasu. powinna wynosic 1.23


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukaszBaran    0

Akumulatory są całkiem raczej padnięte... nawet nie zakręci więc obstawiałbym wymianę najpierw aku :D

 

Co do pomiaru kwasu, czym :D ? albo gdzie takie mogą mieć?

Edytowano przez ukaszBaran

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1058

W sklepie z częściami do ciągników i maszyn kupisz gruszkę do pomiaru stężenia (areometr jak dobrze pamiętam). Akumulatory możesz częściowo zregenerować sam, przeprowadzając kilkakrotnie proces ładowania i kontrolowanego rozładowania, ale to ma sens w miarę nowym akumulatorze zajechanym w wyniku niewłaściwego użytkowania. Do 3p wystarczy jeden akumulator 12V 110Ah - ja tak mam.

Kontrolkę ładowania podłaczasz tak:

+ po kluczyku ze stacyjki (plus, który pojawia się po włożeniu kluczyka w stacyjkę)  > jeden zacisk kontrolki >deugi zacisk kontrolki kabelkiem do zacisku D+ alternatora. 

 

Działa to na zasadzie różnicy potencjałów między + akumulatora a wzbudzeniem alternatora (zaraz Elektrotechnik mnie zjedzie, ale to tak dla laików tłumaczenie). Jak na D+ pojawi się napięcie, to lampka przestaje świecić, bo zanika różnica napięć.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Alternator do sprawdzenia na stole, a nie do wymiany jak pisze @zetores. Chyba, że sprezentuje Ci nowy, to rzeczywiście możesz go wyrzucić. @jahooo całkiem dobrze to wytłumaczyłeś, rzeczywiście chodzi o różnicę napięć między akumulatorem a D+, jednak tylko w alternatorze typu A124 i pochodnych. W innych alternatorach kontrolka nie bierze udziału we wzbudzaniu, i w zasadzie może jej nie być. To regulator podaje prąd wzbudzania na wirnik jak tylko wykryje, że wirnik  zaczyna się obracać i jednocześnie gasi kontrolkę. Ale dopóki nie wiemy jaki tam ma alternator dalsze pisanie jest bez sensu, tak samo jak gdybanie co może być przyczyną. Tylko po sprawdzeniu alternatora można cokolwiek powiedzieć na temat jego uszkodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukaszBaran    0

Jak napisałem, alter z mazdy 323 :)  Czyli jednak nawet jeśli akumulatory są całkiem "zniszczone" to powinien dawać 14,4 ? Dodam że nawet nie zakręci na obecnych aku... Puki co alter leży odpięty bo po co ma się kręcić skoro i tak ich nie naładuje... Tylko zastanawia mnie dlaczego 15,5 V ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co to znaczy od mazdy? Tam było montowane ze 20 modeli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    65

pytanie do "elektrotechnik"-ka  . Alternator w Zetorze 10540  czeski Magneton 55A ,z własnym regulatorem ( przykręcony do obudowy )  ,jeden przewód do kontrolki ładowania  drugi oczywiście prądowy .

Lampka gaśnie dopiero jak mam na obrotomierzu ponad 1000obr/min  i takie obroty potrzebne są tylko do wzbudzenia alternatora bo po tym już nawet zejście do 500obrotów silnika nie nie zapala kontrolki . Wszystko z ładowaniem jest w porządku (14.4V napięcie). Moc żaróweczki to 2 waty -można dać np 3 watową żeby wcześniej zaczął ładować bez wpływu na wysokość maksymalnego napięcia ładowania ???


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Można. Na pewno to nie zaszkodzi. W niczym też nie pomoże. Jedynie poprawi Twoje samopoczucie. Wszystko masz w porządku, raz na dwa lata zajrzyj do szczotek i łożysk i będziesz miał spokój z układem ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

pytanie do "elektrotechnik"-ka  . Alternator w Zetorze 10540  czeski Magneton 55A ,z własnym regulatorem ( przykręcony do obudowy )  ,jeden przewód do kontrolki ładowania  drugi oczywiście prądowy .

Lampka gaśnie dopiero jak mam na obrotomierzu ponad 1000obr/min  i takie obroty potrzebne są tylko do wzbudzenia alternatora bo po tym już nawet zejście do 500obrotów silnika nie nie zapala kontrolki . Wszystko z ładowaniem jest w porządku (14.4V napięcie)...

to w 5340 to samo że na wolnych obrotach po zapaleniu nie ma ładowania powyżej 1000  skacze do 14,5-14,6V a później też już nie spada po zmniejszeniu obrotów , tak samo z obciążeniem niby tylko 55A ale włączę światła mijania to tylko 0,05-0,1V przysiądzię napięcie na zaciskach akumutora a przy większej ilośći świateł nie spadnie poniżej 14V , a akumulator nawet po kilkutygodniowym postoju nieodpalanego ciągnika ma ok 12,8V pomimo że sporo wody traci szczególnie w sezonie letnim

Edytowano przez konteno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TomaszStach
      Witam serdecznie. Kupiłem ładowarkę Fortschritt T-174, która ma spalone ładowanie. Oryginalnie jest przełącznik 12/24, ale w moim przypadku jest to wyrzucone, a instalacja jest przełożona na 24V. Tyle, że ktoś nie miał o tym pojęcia tzn. akumulatory podłaczone szeregowo 2 x 12V 170Ah, regulator 28V, alternator 14V. W każdym bądź razie to jest spalone i nie działa. Mam alternator i regulator od kombajnu BIZON Z 056, tylko nie znam się na elektryce, a nie mam kogo zawołać. Mógłby mi ktoś z was dokładnie opisać jak to wszystko razem podłączyć z wykorzystaniem kontrolki ładowania? Nie chciał bym, żeby kolejny alternator się spalił. Mam takie oznaczenia:
      ALTERNATOR: 18 (szczotki), -10, +19
      REGULATOR: D+, DF, D-.
      Mam jeszcze założone takie coś, nie wiem co to. prosił bym, żeby ktoś mi napisał, jak po kolei podłączyć kable. Który do kontrolki, który do stacyjki. Patrzyłem na schematy w Google, ale są jakieś udziwnione, a w schemacie od bizona jest woltomierz, a nie kontrolka. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam serdecznie.

    • Przez Eryko
      Witam.mam pytanko jaki założyć alternator do MTZ 82?bo mam jakis założony ale jak włącze swiatła i nawiew to juz mam na zegarze -30 wiec chyba nie wyrabia.
    • Przez maniek1806
      Witam!!
      Otóż posiadam ursusa c330. Do tej pory stał nieużywany, ale chcę go uruchomić. Mój problem polega na tym, że jeżeli wstawie akumulator to odpali na nim, ale go nie ładuje. Sąsiad mówi, że to wina prądnicy. I radzi mi wstawienie alternatora. Posiadam taki od forda escorta tylko nie wiem czy jest dobry! więc jak go moge sprawdzić?? i może jest jakiś schemat, w którym pokazane by było podłączenie alternatora do ursaka?
      z góry dziękuje:) może ktoś by mi udzielił rady.. w razie czego mozliwy kontakt też na gg. 1815619.
    • Przez Pronio82SA
      Nie wiem co sie dzieje z moim Pronarem Jakoś przed ostatni czas nie ma w nim jakby
      prądu nie było i nie mogę go zapalić :rolleyes: .Przekręcam Kulczyka nawet żadna
      kontrolka sie nie zapali :angry: i nie wiem co mam robić!
      Jak sie go zapali na zaciąg to pali, a jak go zgaszisz to znowu nie ma prądu! ^^
      Pomóżcie B) Pozdro ^^
    • Przez damik
      witam <_< jestem tu pierwszy raz więc prosze o porade <_< Mam taki problem przy c-360 jak laduje mi alternetor to na wolnych obrotach ciagnika mi kontrolka migała to dość mocno a na duzych juz nie. Więc postanowiłem poczyścić kable na alternetorze i patrze a tu kontorlka juz miga tylko na bardzo wolnych obrotach a na srednich to wogóle. i nie wiem czy laduje ogolnie teraz czy cos popsułem jak nic nie miga powiedzcie co to może byc??
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj