Skocz do zawartości
ukaszBaran

C360 3P alternator ładuje 15,5V.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ukaszBaran    0

Witam, jeżeli pozwolicie od razu przejdę to treści mojego problemu...

 

"Dostałem" Wymienioną w temacie 60tkę... Ale... Silnik w porządku, ale elektryka i osprzęt gorzej :D Rozkopana albo raczej brak instalacji elektrycznej...

 

Zajmijmy się ładowaniem... Stary zamiennik alternatora jaki był tam wstawiony to jakiś niemiecki 52A alternator... Dorwałem alternator od Mazdy 323, który IDEALNIE wpasował się w mocowanie... No ale kolejny problem... + podpięty, zostały 2 kable we wtyczce, gdzie mam je puścić ? Z internetowych schematów podają do kontroli... no więc podpiąłem kontrolkę ładnie zgodnie ze schematem, ale ani przed ani po odpaleniu ona nie świeci... Kolejny problem, a raczej zagwozdka, możliwe jest to, że jeżeli akumulatory są całkiem już padnięte to alternator podaje ponad 15V ? Trochę wydaje mi się to za dużo więc pytam... 

 

Pomógłby to ktoś rozwiązać :) ?

 

Kolejna sprawa na dziś, słyszał ktoś o "regeneracji" aku? Gdzie, co, jak to wygląda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

alter do wymiany. jak by wina akumulatora to bys nawet nie odpalił. 

co do regeneracji. zacznij od pomiaru stezenia kwasu. powinna wynosic 1.23


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukaszBaran    0

Akumulatory są całkiem raczej padnięte... nawet nie zakręci więc obstawiałbym wymianę najpierw aku :D

 

Co do pomiaru kwasu, czym :D ? albo gdzie takie mogą mieć?

Edytowano przez ukaszBaran

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    527

W sklepie z częściami do ciągników i maszyn kupisz gruszkę do pomiaru stężenia (areometr jak dobrze pamiętam). Akumulatory możesz częściowo zregenerować sam, przeprowadzając kilkakrotnie proces ładowania i kontrolowanego rozładowania, ale to ma sens w miarę nowym akumulatorze zajechanym w wyniku niewłaściwego użytkowania. Do 3p wystarczy jeden akumulator 12V 110Ah - ja tak mam.

Kontrolkę ładowania podłaczasz tak:

+ po kluczyku ze stacyjki (plus, który pojawia się po włożeniu kluczyka w stacyjkę)  > jeden zacisk kontrolki >deugi zacisk kontrolki kabelkiem do zacisku D+ alternatora. 

 

Działa to na zasadzie różnicy potencjałów między + akumulatora a wzbudzeniem alternatora (zaraz Elektrotechnik mnie zjedzie, ale to tak dla laików tłumaczenie). Jak na D+ pojawi się napięcie, to lampka przestaje świecić, bo zanika różnica napięć.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Alternator do sprawdzenia na stole, a nie do wymiany jak pisze @zetores. Chyba, że sprezentuje Ci nowy, to rzeczywiście możesz go wyrzucić. @jahooo całkiem dobrze to wytłumaczyłeś, rzeczywiście chodzi o różnicę napięć między akumulatorem a D+, jednak tylko w alternatorze typu A124 i pochodnych. W innych alternatorach kontrolka nie bierze udziału we wzbudzaniu, i w zasadzie może jej nie być. To regulator podaje prąd wzbudzania na wirnik jak tylko wykryje, że wirnik  zaczyna się obracać i jednocześnie gasi kontrolkę. Ale dopóki nie wiemy jaki tam ma alternator dalsze pisanie jest bez sensu, tak samo jak gdybanie co może być przyczyną. Tylko po sprawdzeniu alternatora można cokolwiek powiedzieć na temat jego uszkodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukaszBaran    0

Jak napisałem, alter z mazdy 323 :)  Czyli jednak nawet jeśli akumulatory są całkiem "zniszczone" to powinien dawać 14,4 ? Dodam że nawet nie zakręci na obecnych aku... Puki co alter leży odpięty bo po co ma się kręcić skoro i tak ich nie naładuje... Tylko zastanawia mnie dlaczego 15,5 V ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co to znaczy od mazdy? Tam było montowane ze 20 modeli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

pytanie do "elektrotechnik"-ka  . Alternator w Zetorze 10540  czeski Magneton 55A ,z własnym regulatorem ( przykręcony do obudowy )  ,jeden przewód do kontrolki ładowania  drugi oczywiście prądowy .

Lampka gaśnie dopiero jak mam na obrotomierzu ponad 1000obr/min  i takie obroty potrzebne są tylko do wzbudzenia alternatora bo po tym już nawet zejście do 500obrotów silnika nie nie zapala kontrolki . Wszystko z ładowaniem jest w porządku (14.4V napięcie). Moc żaróweczki to 2 waty -można dać np 3 watową żeby wcześniej zaczął ładować bez wpływu na wysokość maksymalnego napięcia ładowania ???


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Można. Na pewno to nie zaszkodzi. W niczym też nie pomoże. Jedynie poprawi Twoje samopoczucie. Wszystko masz w porządku, raz na dwa lata zajrzyj do szczotek i łożysk i będziesz miał spokój z układem ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konteno    1361

pytanie do "elektrotechnik"-ka  . Alternator w Zetorze 10540  czeski Magneton 55A ,z własnym regulatorem ( przykręcony do obudowy )  ,jeden przewód do kontrolki ładowania  drugi oczywiście prądowy .

Lampka gaśnie dopiero jak mam na obrotomierzu ponad 1000obr/min  i takie obroty potrzebne są tylko do wzbudzenia alternatora bo po tym już nawet zejście do 500obrotów silnika nie nie zapala kontrolki . Wszystko z ładowaniem jest w porządku (14.4V napięcie)...

to w 5340 to samo że na wolnych obrotach po zapaleniu nie ma ładowania powyżej 1000  skacze do 14,5-14,6V a później też już nie spada po zmniejszeniu obrotów , tak samo z obciążeniem niby tylko 55A ale włączę światła mijania to tylko 0,05-0,1V przysiądzię napięcie na zaciskach akumutora a przy większej ilośći świateł nie spadnie poniżej 14V , a akumulator nawet po kilkutygodniowym postoju nieodpalanego ciągnika ma ok 12,8V pomimo że sporo wody traci szczególnie w sezonie letnim

Edytowano przez konteno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mate0
      Witam 
      Chciałbym się podzielić informacją i awari w kombajnie new Holland TC 5040 z 2008 roku. Problem polegał na tym, że przestał działać joystick czyli:
      - podnoszenie i opuszczanie hederu
      - wszystko związane z motowidłami 
      Prąd w panelu bezpiecznikach był, bezpieczniki sprawne.
      Awaria wynikła po tygodniowej przerwie w żniwach ( skończenie omłotu rzepaku czas przygotować kombajn na zboża i kicha )
      Telefony do serwisów z całego województwa każdy zajęty mogą być dopiero za 2-3 dni. Przez telefon podejrzewają awarię komputera.
      Po wielo godzinnych męczarniach okazało się, że wszystkiemu winny jest alternator który przestał pełnić swoją rolę. Co ciekawe panel informacyjny z początku nie wyświetla kontrolki od słabego napięcia trzeba około 2-3 godzin pracy w polu lub parenaście rozruchów silnika. W serwisie cena nowego alternatora 2600 netto. Udało się znaleźć kolesia z drugiego końca Polski, który z niemiec załatwił nówkę oryginał za 860 netto ,  który był na drugi dzień. 
      Co ciekawe przy słabym napięciu elektrycznym w kombajnie nie można go zgasić - jedyną opcją jest wyciągniecie bezpiecznika.

      Mam nadzieję, że komuś przyda się ten wpis i oszczędzi sobie kupę nerwów. 
    • Przez Wojtas501
      Tak jak w temacie dzisiaj powstała mi awaria z ładowaniem akumulatora. po opłukaniu ciągnika (alternatora oczywiście nie myłem, choć mogła woda z chłodnicy się dostać) i przejechaniu 2h ciągnik padł, pracował na wolnych obrotach i włączone światła więc mogło się tak zdarzyć, ale problem po krótkim podładowaniu się powtórzył. Po bezpiecznikach patrzyłem z lewej strony ciągnika, ale nie mogę znaleźć odpowiedzialnego za ładowanie. Czy woda mogła uszkodzić alternator oraz czy są jeszcze gdzieś  bezpieczniki oprócz tego miejsca?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Kizo
      Witam Może ktoś zakładał alternator do C330. Alternator owszem z wbudowanym regulatorem napięcia. Jeżeli ktoś wie co w trzeba jak popodłańczac proszę o krótki opis. Chodzi mi w szczegulności o podłączenie kabli na alternatorze D+ B+ jaki kabel do lampki ładowania a który do bieguna + instalacji czy jakoś tak. W skrócie mówiąc żeby działało jak trzeba.
    • Przez emsi
      Wigan pomoglby ktoś podłączyć ten alternator 
      http://www43.zippyshare.com/v/5NWLnVmJ/file.html
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.