hektor2040

Problem z rozrządem lub pompa wtryskowa

Polecane posty

hektor2040    1

Witam mam proble z odpaleniem ciagnika c 360. A mianowicie problem polega na tym, że ciągnik cięzko odpala, remont był robiony kilka lat temu le od razu tak palił. Osttnio woziłem pompe i wtryski do regulacji i wszystko ładnie miało palić ale dlej kicha. Dzisiaj odkręciłem pierwszy wtrysk i sprawdziłem położenie tłoka w stosunku do podawanej dawki paliwa przez pompe. Wygląda to tak jak tłok jest u dołu to wtedy dawka paliwa na pierwszej sekcji unosi sie . Co moze byc nie tak ja obstawiam źle złożony rozrzad przestawiony o 180 st. Prosze o rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Odjedź przodem i zerknij do rozrządu.Ustawienie to jest takie

Koło pośrednie i koło pompy 0 do 0.

Koło pośrednie koło wałka rozrządu punkt w punkt.

Koło pośrednie i koło wału korbowego punkt w dwa punkty

Żeby sprawdzić jak jest ustawiony rozrząd to musisz galancie pokręcić.Nie pamiętam dokładnie ale 163 obroty i rozrząd się zgrywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hektor2040    1

Demontaż chłodnicy i pokrywy wystarczy do sprawdzenia rozrządu? Tak jak na załaczonym obrazku. Żródło foto z www.

post-6891-0-66252800-1384808749_thumb.jpg

Edytowano przez hektor2040

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Wygląda to tak jak tłok jest u dołu to wtedy dawka paliwa na pierwszej sekcji unosi sie .

Coś kręcisz, jakby tak było to nawet by się nie odezwał, a o jakimś chodzeniu to nie ma w ogóle nawet mowy.

 

Żeby sprawdzić jak jest ustawiony rozrząd to musisz galancie pokręcić.Nie pamiętam dokładnie ale 163 obroty i rozrząd się zgrywa.

Nie pisz bzdur jak nie wiesz, po dwóch obrotach wału musi się zgrywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hektor2040    1

Kolego MAT912 właśnie tak jest po drugim obrocie dawka paliwa wydobywa sie na sekcji a tłok w dole jutro bede rozkręcał przód i zdjecie podeśle. A czy możliwe byłoby złożene rozrzadu o 180 st nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

[/size]

Coś kręcisz, jakby tak było to nawet by się nie odezwał, a o jakimś chodzeniu to nie ma w ogóle nawet mowy.

 

 

Nie pisz bzdur jak nie wiesz, po dwóch obrotach wału musi się zgrywać.

No to rozbierz do rozrządu do c 360 i obróć wałem dwa razy i zobacz czy ci się zgra skoro koło pośrednie ma więcej niż 2 razy więcej ząbków a koło rozrządu i pompy ma trochę mniej od pośredniego no to jak znaki ci się zgrają.Tęż jak pierwszą 60 robiłem 20 lat temu też tak myślałem a jest jak piszę i spytaj się jakiegoś konkretnego mechaniora to to samo ci powie.Jako cykle pracy muszą się zgrywać ale już nie znaki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dobrze, to jeśli by tak było jak mówisz, to o sprawdzeniu przez kręcenie mowy by nie było, bo skąd będziesz wiedział ile jeszcze Masz przekręcisz obrotów, bo wał mógł od ostatniego zegrania zrobić np. 90 obrotów, a jak by było złożone nie na znaki, to i po 1000 by się nie zeszły, o pomyłce przy kręceniu aż tylu obrotów nawet nie wspominam, i co Ty na to? Nigdy co prawda nie sprawdzałem przez kręcenie,być może i się mylę też, każdy zakłada wg. znaków i ma grać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kąt wtrysku ustawia się, sprawdza na znakach koła zamachowego. Fabryka ułatwiła oznaczając GMP tłoka i kąt wtrysku by nie musieć zaglądać przez otwór po wtryskiwaczu.

Początek kąta tłoczenia następuje po zgraniu się znaku koła zamachowego ze znakiem na obudowie. Nie wiem jak chcesz dokładnie go określić dłubiąc drutem w głowicy.

Przestawienie rozrządu o 180 nie możliwe. Przestawienie jest niewielkie na kole pompy wtryskowej i jest za wczesny wtrysk.

Sprawdź kat wtrysku jak należy i spróbuj poregulować położeniem pompy względem bloku i obserwuj czy jest poprawa.

Prawdopodobnie regulacji zbraknie więc będziesz musiał zajrzeć do rozrządu. Możesz także pokombinować ze sprzęgiełkiem pompy.

Przy remoncie była robiona, wymieniana pompa wtryskowa? Może masz sprzęgiełko od zetora założone, a ono ma przesuniecie o jeden ząbek względem wpustu. Sprawdź to bo szkoda się narobić i rozbierać do rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam taka różnica kąta wtrysku jest możliwa , o ile pamiętam już ktoś na tym forum miał podobny problem i okazało się że obracał silnikiem w drugom stronę i takie cuda mu wychodziły .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hektor2040    1

Pompa wraz z wtryskami była sprawdzana przez pompiarza, wczesniej nie wiem w jaki sposób ale odpalał po kilku próbach ale to była katorga dla silnika i tym bardziej dla aku. Na regulacji pompy to nie wiele idzie w moim przypadku podregulować bo całego skoku tłoka sie nie podgoni a skok tłoka i wtrysk sprawdzałem poprzez sprawdzenie GMP za pomocą druta włożonego przez otwór wtrysku. Ustawienie rozrządu takie jak jest na zdjeciu jest prawidłowe?

Edytowano przez hektor2040

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Zobacz znaki na kole pośrednim z oryginalnymi od C 360, bo możesz mieć inne koła rozrządu (nabicie znaków) założone np pasjom od Majora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hektor2040    1

Dziś troche pokręciłem ale nie idzie już przyspieszyc wtrysku bede może myślał nad zeszlifowanie jednego ząbka na sprzęgle do pompy. A jak powinno sie założyc zeszlifowane sprzęgło wyszlifowany zabek z lewej czy z prawej strony patrząc od pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W którym miejscu wychodzi wtrysk na okienku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Dobrze, to jeśli by tak było jak mówisz, to o sprawdzeniu przez kręcenie mowy by nie było, bo skąd będziesz wiedział ile jeszcze Masz przekręcisz obrotów, bo wał mógł od ostatniego zegrania zrobić np. 90 obrotów, a jak by było złożone nie na znaki, to i po 1000 by się nie zeszły, o pomyłce przy kręceniu aż tylu obrotów nawet nie wspominam, i co Ty na to? Nigdy co prawda nie sprawdzałem przez kręcenie,być może i się mylę też, każdy zakłada wg. znaków i ma grać.

Koło rozrządu ma 44 zęby koło wału ma 22 zęby a koło pośrednie ma 51 zębów wiec jak przy dwóch obrotach zgrają ci się znaki.Jak masz trochę pojęcia to nie kręcisz i nie szukasz znaków tylko ustawiasz wał klinem centralnie do góry żeby zgrał się ze znakiem na sprzęgle bierzesz liniał i ustawiasz na środek koła wałka rozrządu i pośredniego ma przejść przez znak na kole wałka i tak samo środek koła pompy i koła pośredniego ma przejść przez zero na kole pompy i cała filozofia i ludzie którzy nie wiedzą tego walą swoje znaki na kołach a potem giną i są problemy jak u autora postu.

 

Pompa wraz z wtryskami była sprawdzana przez pompiarza, wczesniej nie wiem w jaki sposób ale odpalał po kilku próbach ale to była katorga dla silnika i tym bardziej dla aku. Na regulacji pompy to nie wiele idzie w moim przypadku podregulować bo całego skoku tłoka sie nie podgoni a skok tłoka i wtrysk sprawdzałem poprzez sprawdzenie GMP za pomocą druta włożonego przez otwór wtrysku. Ustawienie rozrządu takie jak jest na zdjeciu jest prawidłowe?

Jak masz nowe koła to masz takie ustawienia jak na zdjęciu czyli znaki a jak stare to tak jak ja pisałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hektor2040    1

dwie kreski mija na kole i dopiero wtedy wtrysk idzie, a jak miałem jeszcze wyciagniety wtrysk to tłok w górze stał a wtrysk dopiero sie podnosił

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Koło rozrządu ma 44 zęby koło wału ma 22 zęby a koło pośrednie ma 51 zębów wiec jak przy dwóch obrotach zgrają ci się znaki.Jak masz trochę pojęcia to nie kręcisz i nie szukasz znaków tylko ustawiasz wał klinem centralnie do góry żeby zgrał się ze znakiem na sprzęgle bierzesz liniał i ustawiasz na środek koła wałka rozrządu i pośredniego ma przejść przez znak na kole wałka i tak samo środek koła pompy i koła pośredniego ma przejść przez zero na kole pompy i cała filozofia i ludzie którzy nie wiedzą tego walą swoje znaki na kołach a potem giną i są problemy jak u autora postu.

 

 

 

No zgoda, bo tylko w takim razie tak można sprawdzić przez rozmontowanie i ustawienie od nowa, z tym się zgodzę. Tylko po co pisałeś wcześniej o sprawdzaniu przez kręcenie i to 163 razy jak to jest praktycznie nierealne.

Żeby sprawdzić jak jest ustawiony rozrząd to musisz galancie pokręcić.Nie pamiętam dokładnie ale 163 obroty i rozrząd się zgrywa.

 

@hektor wiadomo że dwie kreski mijają na kole, ale pytałem w którym miejscu w okienku, u góry, czy na dole?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hektor2040    1

na dole, poustawiałem dzisiaj pompe i odpalił jutro jeszcze zobacze co zrobi z rana czy załapie czy dalej bedzie kręcił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hektor2040    1

Regulacja na pompie nic nie pomaga, jak sie psiknie samostart to pół obrotu i pali i tak samo na zaciąg przezuci kołem i juz tyrkocze i od razu na obroty ładnie wchodzi i ma powera. Jednak trzeba rozbebeszyc rozrzad i tam sprawdzic na kołach bo innego wyjscia chyba nie ma. Pytanie za 100pkt czy kloło rozrzadu i pompy paliwowej jak bedzie przestawione o jeden zabek to czy ciągnik bedzie miał taka sama moc cz nie?

Edytowano przez hektor2040

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nik23    2

Moim skromnym zdaniem jeżeli miałby przedstawiony rozrzad to byłby słaby a przyczyn złego podpalania należy szukać po stronie pompy i układu paliwowy wtryskowego. A jeżeli rozrzad byłby złe poskladany słychać by to było po pracy silnika, i odczuwalne w mocy by to także było. Filtry paliwowe niezapchane? Odstojnik, filtr powietrza?

Edytowano przez nik23

Jeżeli pomogłem klik zielona strzałka, to nic nie kosztuje a daje motywacje do pomocy dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hektor2040    1

ale ten jeden zabek na pompie moze nie robi az takiej róznicy bo na forum czytałem ze kolega tez miał poskładny rozrzad i przesuniety o jeden zabek i tez mu cięzko palił a miał kolo pompy ustawione nie 0 do 0. Przestawił i była różnica. A co do układu paliwowego to pompa po sprawdzeniu i ustawieniu a takze 3 wtryski nowe i wyregulowane. Robił to gość który to dobrze robi, przykłada sie do swojej roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

hektor2040 Zawieź tą pompę do innego fachowca niech zmieni sekcje tylko konkretne i sprawdzi ją dokładnie zaworki zwrotne na sekcjach też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hektor2040    1

Panowie ciągnik jezdził w sbote i dzisiaj zauważyłe ze w weżyku który idzie od przelewu nie było nic paliwa. Czy to ma wpływ na palenie i czemu tak sie dzieje. W tym zaworku dziś rozciągnąłem spręzynke moze cos pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nik23    2

Wymien filtry, wyczysc odstojnik, popatrz czy z baku nieblokuje cos paliwa.


Jeżeli pomogłem klik zielona strzałka, to nic nie kosztuje a daje motywacje do pomocy dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Panowie ciągnik jezdził w sbote i dzisiaj zauważyłe ze w weżyku który idzie od przelewu nie było nic paliwa. Czy to ma wpływ na palenie i czemu tak sie dzieje. W tym zaworku dziś rozciągnąłem spręzynke moze cos pomoże.

No to cudujesz ustawiasz pompę a takiej rzeczy nie sprawdziłeś.Zmień też zaworek zwrotny na tym powrocie bo on może też puszczać a druga sprawa zobacz po odpaleniu czy idzie nim paliwo wymień filtry paliwa wyczyść odstojnik sprawdź czy paliwo idzie ze zbiornika czy dochodzi na odstojnik i zmień zaworki na pompce tylko na papierze 2000 musisz je doszlifować bo ta płaszczyzna na nowych zaworkach to aż szkoda gadać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj