riordian

New Holland TD 5.95/5.105

Polecane posty

riordian    0

Witam chciałbym usłyszeć opinie o ciągnikach new holland TD 5.95 lub TD 5.105 pod uwagę bierzemy również TD 5.115. Ciągnik miałby współpracować z pługiem obrotowym z UG 4 skiby oraz z agregatem uprawowo-siewnym 3metry. Uważacie że nadał by się do takiego sprzętu?;p Areał około 80ha, ziemie 6,5,4 klasa. Póki co obrabialiśmy to wszystko ursusem 912 i c360 3p ;) Nie chcemy ciągnika z elektronikom a te modele wydają się w miarę rozsądne i cenowo też by nam odpowiadały ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nht6030    17

ja mam starszy model t5060, tak jakby odpowiednik t5.105 mój NH ma prawie 1500 mth, co prawda cięzko nie robi bo przy ładowaczu, kosiarce, i czasem przy agregacie. Chodzi bezawaryjnie, ale do orki Ci go nie polecam, dużo pali , ma niski prześwit ( przynajmniej mój ) ja bym Ci bardziej polecił nową Valtre 3 cylindrową lub new hollanda z seri t6. Czemu na 80 ha chcesz taki mały ciągnik, nie jeden prałby na taki areał 150 konną maszyne, ale cóż Twoje zdanie ja jak napisałem poleciłbym t6 lub valtre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzsiek1312    1

TD ma mały udźwig, i znajomy ma farmalla 95 A i spalanie , 12-15l/ha orki, tylko że 4 zagonowa i się nie spieszy, a te TD 105 czy 115 to moim zdaniem wykorzystane nie będzie , zależy jak kto uważa u mnie jeden JD 5070 83 km na 85ha pracuje , tak że jeśli o agregacie aktywnym nie myślisz to ok nada się , ale musisz pamiętać jak bedziesz dobierał maszyny to masz ograniczony udźwig, 3600kg, ale uciąg jak na 95km jest u niego ok, tylko obciągniki w tylne koła bierz. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riordian    0

Powiem Ci szczerze że ograniczają mnie środki finansowe i dotacja którą dostaliśmy, mogę kupić ciągnik w przedziale 95-105KM. Ogólnie nie widzę sensu kupowania ciągnika o mocy 150KM bo nie miałbym co do niego zapiąć a i pól nie mam też dużych kawałki po 1ha a największe po 5ha. U nas ursusami 1014 ciągają spokojnie 4 obrotowe a nawet pronarem 82A i na spokojnie sobie radę dają. W okolicy również New Hollandem 100KM pług 4 z UG obrotowy bez problemu ;) A co do wielkości ciągnika to mam wrażenie, że teraz ludzie kupują kto większy i mocniejszy, żeby się tylko pokazać przed sąsiadem takie moje wrażenie ;p Do tej pory dawaliśmy sobie rade ursusem 912 i byliśmy wyrobieni na czas. Na wiosnę kupiliśmy też 914 i bez problemu sobie radziła z agregatem uprawowo-siewnym 2,8m. Dziękuje za odpowiedź ;)

 

No właśnie Farmalla 105A albo 115A też bierzemy pod uwagę, jak się sprawuje twojemu znajomemu? Dużo mth zrobił nim już? Ogólnie to chyba są to odpowiedniki NH TD 5.105 i 5.115, o ile się nie myle. Jak dla mnie jeden poważny minus w tych ciągnikach to brak półbiegów. Czemu uważasz że niewykorzystane będą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fabian777    30

Witam koledzy przyłączę się do rozmowy gdyż posiadam ciągnik t 5060 i jest to główny ciągnik na areale 50 ha i jestem z niego bardzo zadowolony , lecz nie ukrywam gdyż czasami brakuje mu trochę mocy szczególnie w orce pługami kuhn 102 4 skiby. Tydzień temu miąłem na testach t 115 ze skrzynią bezstopniową i powiem wam że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony te 10 km robi kolosalną różnice, komfort w kabinie nie porównywalny do t5000 . Ja bym ci polecał właśnie ten ciągnik t 115 na ten areał będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riordian    0

Znajomy ma T115 i fakt ładny ciągniczek ale też w porównaniu do DT115 cenowo wychodzi dużo drożej co nie bardzo mi się uśmiecha i skrzynia bezstopniowa też mnie nie przekonuje, wolałbym manualną ;/ Pług kupowałeś nowy czy używany? Jak z częściami do niego? Ile spali Ci NH w tym pługu? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
case-jxu-95    12

Zastanów się dobrze bo wg mnie ten traktor może okazać się za lichy na ten areał więcaj o podobnym modelu poczytaj sobie w modelu case farmall a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riordian    0

Na droższy mnie nie stać bo muszę kupić też sprzęt do niego. Ogólnie mieliśmy dotacje złożoną na forterrę 100 ale bardzo w górę poszły. Jeżeli obrabiam ten areał ursusem 912 to czemu ciągnik 100 konny miałby być za lichy? ;) Czytałem o farmallu A i ciekawy ciągnik tylko że brak półbiegów ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
case-jxu-95    12

Mój areał jest o połowę mniejszy posiadam case jxu 95 i powiem ci że maxxum 110 byłby lepszym wyborem ja na twoim miejscu dobrałbym kredyt i kupił traktor mocniejszy bo zobaczysz że tamten będzie miał cięzko a traktor na styk to zły wybór lepiej mieć odrobiną zapasu mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    749

kolego na ten areał to jedynie odpowiednik t5000 czyli T5.95 bądź coś innego. TD albo Farmall A mają za mały udźwig i będziesz potem żałował zakupu. To jedyny minus tych maszyn. My mamy JX90 czyli odpowiednik Farmall A i przy agregacie z siewnikiem 3m co mam w galerii zasypanego pszenicą na uwrociach lekko buja, ale można to załatwić odpowiednim obciążeniem przodu. No ale powiedzmy aktywnego z siewnikiem i pakerem już nie da rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riordian    0

Aktywnego na nasze klasy ziemi nie ma sensu ;) Bierny z wałem strunowym z tyłu jest wystarczający. No własnie widzę że te Farmalle 115A mają tylko 3,5t udźwigu co faktycznie mało jest, no ale np. ursus C385A też zbyt dużego udźwigu nie ma a w agregacie uprawowo-siewnym 2,8 m daje sobie spokojnie rade ;) Macie w tym JX90 półbiegi czy tez nie? Jeśli nie to czy jest to bardzo uciążliwe? Ja wiem że większy ciągnik lub z modelu wyższego byłby lepszy i wydajniejszy no ale niestety ograniczają nas środki finansowe ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    749

my mamy bez pół biegów i na naszych ziemiach jest to uciążliwe ponieważ są górki, góry i częsta zmiana rodzajów gleby co zmusza podczas orki do zatrzymania ciągnika albo przy uprawie. Nawet jeden pół bieg byłby super sprawą nie mówiąc nic jakby było ich więcej ale trzeba się męczyć z tym co się ma. Kolego a ile $$ chcesz przeznaczyć na ciągnik? W tych nowych farmalach jest chociaż na lewym wieszak śruba rzymska i bezproblemowo można sobie go regulować bo w JX/TD jest upierdliwe i zapewne każdy przyzna tu racje. Czasami u dilerów na placach stoją jeszcze JXU albo NH T5000 ja bym coś takiego poszukał na twoim miejscu. Można dostać w przyzwoitej cenie a komfort lepszy pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riordian    0

No wierzę że uciążliwe u nas niestety też górki. Cena w jakiej chciałbym się zmieścić to około 180-190tyś brutto. Dobry byłby zetor ale on w wersji podstawowej kosztuje 190tyś. No myślę że wersja T5000 była by dobra tylko wątpię żeby ją można było jeszcze gdzieś dostać. Tak mało mam funduszy ponieważ muszę kupić jeszcze pług i zestaw agregat+siewnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riordian    0

Okej dzięki kolego ;) Jutro będę dzwonić. Szkoda że nie produkują już JXU i T5000 bo te modele akurat mi się bardzo podobają ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    749

bo wiadomo poprawili swoje niedociągnięcia ale tu kolega ma do dyspozycji okrojony budżet i do t5 albo farmall U by musiał dołożyć 50tysi zapewne. w tej cenie dostaniesz jeszcze proxime power i forterre 100KM albo JD5090M. Najlepszy udźwig i półbiegi dostaniesz w zetorach

Edytowano przez ChiquitaB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzsiek1312    1

na znajomy Ma 95A jak pa razie jest pod wrażeniem , i z spalanie bardzo zadowolony ciągnie 8 t metal-fach rozrzutnik , agregat 3m agro-maszu z ich siewnikiem, i 4 UG zagonową , spalanie 6-8l na godzinę jak się go trzyma do 1700 obrotów i mówi że bardzo ładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118

Powoli zastanawiam się nad zamianą mojego farmtraca na nh t5.95.

Nie ma problemów z wtryskiwaczami w tych nowych modelach?

One mają już system common rail a paliwo jakie jest u nas wiadomo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118

No ok. a teoretycznie ile kosztuje wymiana filtra dpf? Chodzi o cenę samego filtra.

Wiem że można go czyści, regenerować itp.

 

Jeżeli się zepsuje można go przecież usunąć, prawda? Wiem że w samochodach tak sie robi, choć nie jest to zgodne z prawem.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez maciekkowalski91
      Witam czy któryś z użytkowników wie jakie powinny być luzy na zaworach ssących i wydechowych w silniku Forda 2723e bez turbiny w kombajnie New holland. Niestety nie znalazłem żadnych informacji na temat tego silnik w internecie. Z góry dzięki za pomoc
    • Przez 343
      Witam zastanawiam się nad zakupem new hollanda T6 miałby on pryskać i siać nawóz.Tylko nie wiem czy on mieści się między rządkami w kukurydzy.Ktos może widział czy mieści się ten traktor między rządkami ?
    • Przez kisiol
      Witam. Mam problem z kombajnem new holland cx5080 elevation. Kompbajn nie rusza ani do przodu ani do tyłu. Przy próbie ruszenia pokazuje kierunek do jazdy i podnosi obroty, dalszej reakcji brak. Kombajn nie ma świateł pozycyjnych z tyłu. Błędów brak ,bezpiecznik sprawdzone. Może ktoś dysponuję jakaś dokumentacja, chętnie odkupię..
    • Przez mastid
      Witam 

      Jestem posiadaczem ładowarki New Holland LM 430, dzisiaj pojawił się problem, a mianowicie ładowarka po odpaleniu słabo podnosiła teleskop do góry, nawet zwiększając obroty silnika robiła to w takim samym powolnym tempie i na dodatek na wyższych obrotach taki wydawał głos jakby pompa na pusto pracowała (bez obciążenia/bez oleju), ale prędkość wysuwu teleskopu była normalna co mnie zaskoczyło. Po czym zauważyłem że koła słabo reagują na obroty kierownicy, tzn. o bardzo mały kąt się obracają. 

      W pierwszej kolejności sprawdziłem:
      -poziom oleju hydraulicznego - okazało się że było jego brak, więc dolałem 20l i już zapełniło się okienko w "korku inspekcyjnym".
      -po dolaniu oleju zauważyłem czerwoną kontrolę z trybem na desce rozdzielczej (domyślam się że jest to kontrolka od ciśnienia oleju lub poziomu oleju) i po odpaleniu podniosła trochę szybciej teleskop ale wraz nie było to samo co powinno być normalnie (kontrola na chwilę zgasła i znowu się zapaliła)
      -następnie zauważyłem że nie działa rewers, tzn. ładowarka do przodu ani do tyłu nie zaczyna się poruszać.

      I teraz po tym moim skrócie opowieść... Proszę Was o pomoc i udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
      -Gdzie mogę znaleźć filtr od oleju hydrauliki?
      -Od czego zacząć sprawdzanie... ? Dodam że dzień wcześniej ładowarka normalnie pracowała. Od kiedy ją mam delikatnie tylni most się pocił/delikatnie kapie ale myślę że to gdzieś z siłownika... i mam nadzieję że to nie doprowadziło do uszkodzenia pompy...

      Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, bo obecnie ładowarka stoi w jednym miejscu i nic z nią nie mogę zrobić !
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj