adikpl1

MF serii 5600

Polecane posty

hubertuss    4652

Jest też dyna 4 z autodrive i ekonomiczną prędkością ostatniego biegu.Automatycznie bedą zmieniane wszystkie przełożenia. Jednak wyczytałem, że ten bajer będzie w opcji. W standardzie będzie natomiast wysprzęglanie czy też włączanie luzu przy pomocy pedału hamulca. Ciekawe czy pedał sprzegła zniknie? Ma być też dżojstik. Ma on obsługiwać skrzynię, hydraulikę, tura. Chociaż taki bajer mnie nie bawi. Do tego nowa kabina, panel instrumentów, nowa konsola prawa. Dodatkowo chyba w standardzie będzie kombinowana hydraulika z wydajnością 100 l/min. Wydatek oleju ma byc przenosząny automatycznie tam gdzie najbardziej będzie potrzebny. Silnik ma mieć 4 zawory na cylinder. Szkoda, że tylko 3 cylindry.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Narazie seria ma 85-105 koni mocy na 3 cyl., podobnie jak brat z koncernu- Valtra N93/103, ale ciekawe, czy rozszerzą serię o ciągniki większej mocy i z 4 cylindrami. Bo seria nazywa się 5600, a ta rok temu zmodernizowana 5400, więc wygląda na to, że ją (kiedyś) zastąpi.

 

W końcu kabina z szybą w dachu ma okrągłe światła. tak swoją drogą to kabina przypomina mi tą z MF-a 2600 HD oferowanego w USA:

http://www.masseyferguson.us/products/tractors/hd-series-2600-utility-tractors/

inna jest tylko płyta na górze no i oczywiście wnętrze, które wydaje się być bardzo komfortowe i nowoczesne.

Kiedy prezentowali nową serię 5400, spodziewałem się zmian w kabinie i byłem wtedy zawiedziony, ale to jest

najwyższa półka. Pytanie tylko, czy przeciętnej wielkości rolnik będzie w stanie tej półki sięgnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Kabina w 5600 jest chyba taka sama jak w 7600, nie licząc wyposażenia na panelu bocznym ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    246

Według mnie to będzie jeden z najlepszych ciągników w tej klasie :) Zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz jest przepiękny :) Ciekawe od kiedy będzie można go zamawiać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

a amortyzowana oska jest choc w opcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Co ciekawe rozstaw osi jest taki sam jak w modelu 4 cylindrowym ze ścięta maską serii 54xx. W małych mf ach nie ma amortyzowanej osi, tylko kabina jest amortyzowana w opcji. Deska rozdzielcza wygląda bardzo ciekawie. Mogą być mało czytelne te wskaźniki na środku na dole. Ale fajne sa wyświetlacze ciekłokrystaliczne po bokach.Jak dla mnie jedna z fajniejszych desek rozdzielczych.

Panowie moderatorzy. Może już czas dodać do tematu mf a. Rozdział z modelami serii x6xx. W końcu mf zmienił już prawie całą gamę. Swoją drogą ciekawe czy będzie model 6660?

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

I pojawił się model Massey Ferguson 6616 :rolleyes: dyna-6 i dyna-vt, przy czym w wersji z przekładnią dyna-6 jest to najmocniejszy ciągnik 4-cylindrowy na rynku 185KM B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrAnimapaj    0

Dawid241 moze i za duzo ale jak doładujesz power boostem to moze byc całkiem niezle ciekawe jak bedzie ze spalaniem pewnie małe w koncu 4 gary tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    13

MrAnimapaj to , że ma 4 cylindry nie znaczy , że będzie mniej palił ;) sama turbina tam nie pracuje lecz jakaś większa dawka na te 4 cylki musi iść ;) To jest moje zdanie i każdy może mieć inne , nie zabraniam ;)

Edytowano przez Dawid241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

To teraz sobie do tego dodaj jeszce 2. Z samej proporcji mieszanki paliwo - powietrze wynika, że spalanie będzie wyższe. Czasy ursusa ze 100 km z 6 litrów mineły bezpowrotnie.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    13

No to powiedz mi jaki jest sens tworzenia silnika 6 cylindrowego jak można zrobić 4 cylindrowy i niech ma 300 koni :) W lekkich pracach 4 cyl na pewno weźmie mniej lecz w ciężkiej pracy 6 cylindrów może być jednak ekonomiczniejsze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Póki co 300 km z 4 cylindrów w ciągnikach nie jest dostępne. Pewnie niegdy nie będzie. Zawsze jak wychodzą mocniejsze silniki z mniejszą pojemnością. Co niektózy marudzą. Z czasem okazuje się, że jednak działa, się nie psuje itd. W ciężkiej pracy 6 nie spali mniej co najwyżej podobnie. Dolicz do tego przejazdy, nawroty, inne manewry. Wyjdzie ci, że po dniu pracy oba zrobią tyle samo (jeśli moc będzie taka sama). 4 spali mniej. Zresztą temat juz był wałkowany nie raz. Zresztą w nowym mf ie 66xx mamy poj 4,9l Silnik nie jest wcale taki malutki.

Trochę dziwi mnie natomiast rozrzut mocy oferowanych modeli w najbardziej popularnym przedziale mocy na rynku. Nie zdziwie się jak pojawią się z czasem 4 cyl modele np 5611 i 5612. Mf zastosował jakąś dziwną politykę. Zamiast rozszerzac gamę n najbardziej popularnym segmencie oni ją zawężają. Nie każdemu np. może być potrzebny 6612, który jest sporo większy, cięższy i pewnie droższy. Wystarczył by 56xx o mocy 120 km.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że 4-cylindrowe modele w serii 56xx to tylko kwesta czasu. Chyba że MF szykuje jeszcze coś pomiędzy 56xx a, 66xx.

Z tym, że narazie jeszcze jest oferowana seria 5400 i pewnie jesze parę modeli 6400 zostało. Jeśli 5600 nie będzie się cieszył

zainteresowaniem wśród rolników, to na pewno wsadzą do niego 4-kę.

 

W tym roku Agritechnika, te nowości to pewnie jakaś zasłona dymna dla jakiejś prawdziwej bomby ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

To tylko traktor raczej jakiejś sensacji bym się nie spodziewał. Ciągniki o mocach 80-120km to dość istotny segment rynku. Dobrze jest mieć tam jak najlepszą oferte. Według mnie pomiędzy 105 km 5610 a 120 km 6612 jest duży przeskok gabarytowy, mocowy, i wagowy. 3 cylindrowe modele napewno przyjmą się jako pomocnicze i w małych gosp. Jako ciągnik główny może to być jednak za mało w gosp powiedzmy o powierzchni 20-30 ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    13

Tutaj się zgodzę , sam się zdziwiłem jak zobaczyłem dane techniczne nowych modeli MF-a. Dziwię się , że wprowadzają skrzynie Vario dopiero od 150 koni :/ Fendt ma już w swojej ofercie ciągniki poniżej 100 km na Vario i myślę , że dla średnich gospodarstw liczy się jednak ta bezstopniówka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    246

Dawid ale jak dołożą do małego bezstopniówkę to cena na pewno pójdzie w górę. Mi z 30 ha obecnie jest ciężko zarobić na jakiegoś 5440, a jeśli cena jeszcze pójdzie w górę przez skrzynię, to całkiem już tylko pomarzyć o takim będę mógł. Według mnie massey właśnie dobrze robi zostając przy normalnych skrzyniach, albo niech zrobią tak jak w 7600, że masz możliwość wyboru skrzyni biegów... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    13

O ten wybór mi właśnie chodzi ;) Bo dla mnie teraz dyna 4 to za mało , już te dyna6 to minimum ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    246

To zależy jak dla kogo. Jak miałem 5450 na testach jesienią, to Dyna-4 mi w zupełności wystarczyła. A takie bajery jak Auto Drive, czy na półbiegi więcej w dyna-6 to już jest dla ludzi z grubym portfelem. ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza

    • Przez marian508
      witam serdecznie od kilku dni pali mi sie kontrolka akumulatora oraz czerwony trójkąt ostrzegawczy czasami sie żarzą, napięcie na alternatorze sprawdziłem jest 14,2 więc jest ok czy owe kontrolki oprucz ładowania jeszcze za coś odpowiadają czy dalej szukać problemu w instalacji i ładowaniu ?
    • Przez neqsik
      Witam,
       
      Co prawda mój temat dotyczy koparko-ładowarki, ale zabudowanej na ciągniku MF, także myślę, że dział odpowiedni. Koparko-ładowarka jest na silniku perkins 4P, ogólnie kabina jest dość fajnie zrobiona, pełna podłoga, sporo szyb, fajne uszczelki na drzwiach, szybach itp. dobra guma na podłodze. Ale mimo wszystko wydaję mi się, że można trochę poprawić fabrykę, bo np. ściana grodziowa pomiędzy silnikiem a kabiną jest z blachy i nie jest niczym wyłożona, a jest tam sporo miejsca i tak się zastanawiam, czy mogę ją wyłożyć od środka i od zewnątrz? I co najlepiej w tym miejscu przykleić? Od środka tam są pompki hamulcowe, przewody, deska rozdzielcza itp także myślę, że tu nie będzie problemu, ale od zewnątrz jest bak no i pod bakiem już jest silnik, więc zastanawiam się co tam ewentualnie można przykleić aby to było bezpieczne - coś ognioodpornego może? Macie coś sprawdzonego? 
      Tak samo myślę nad dachem, jest tam co prawda jakaś tapicerka, ale będę go ściągał do malowania, więc myślę, żeby go też wykleić czymś. Jeszcze nie wiem ile tam jest miejsca żeby zmieścić wyciszenie ale wstępnie myślałem nad matą butylową - spełni to swoje zadanie?
      Maszynę trochę ogarniam, bo kupiłem częściowo zapuszczoną i przy okazji chcę trochę poprawić fabrykę - nie potrzebuje mieć ciszy jak w aucie, ale chcę niewielkim kosztem trochę poprawić komfort pracy
       
    • Przez lukaszkuc
      Wie ktoś gdzie reguluje się linke sprzęgła bo mi pedał opada trochę 
    • Przez raszpl
      Witam, chciałbym wyposarzyc mojego ferdka w TURa, czy możecie mi coś doradzić, macie jakieś propozycje lub wskazówki odnośnie wyboru? Dodam że będę go używał sporadycznie w obrębie gospodarstwa.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj