Skocz do zawartości
adikpl1

MF serii 5600

Polecane posty

hubertuss    483

Jest też dyna 4 z autodrive i ekonomiczną prędkością ostatniego biegu.Automatycznie bedą zmieniane wszystkie przełożenia. Jednak wyczytałem, że ten bajer będzie w opcji. W standardzie będzie natomiast wysprzęglanie czy też włączanie luzu przy pomocy pedału hamulca. Ciekawe czy pedał sprzegła zniknie? Ma być też dżojstik. Ma on obsługiwać skrzynię, hydraulikę, tura. Chociaż taki bajer mnie nie bawi. Do tego nowa kabina, panel instrumentów, nowa konsola prawa. Dodatkowo chyba w standardzie będzie kombinowana hydraulika z wydajnością 100 l/min. Wydatek oleju ma byc przenosząny automatycznie tam gdzie najbardziej będzie potrzebny. Silnik ma mieć 4 zawory na cylinder. Szkoda, że tylko 3 cylindry.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Narazie seria ma 85-105 koni mocy na 3 cyl., podobnie jak brat z koncernu- Valtra N93/103, ale ciekawe, czy rozszerzą serię o ciągniki większej mocy i z 4 cylindrami. Bo seria nazywa się 5600, a ta rok temu zmodernizowana 5400, więc wygląda na to, że ją (kiedyś) zastąpi.

 

W końcu kabina z szybą w dachu ma okrągłe światła. tak swoją drogą to kabina przypomina mi tą z MF-a 2600 HD oferowanego w USA:

http://www.masseyferguson.us/products/tractors/hd-series-2600-utility-tractors/

inna jest tylko płyta na górze no i oczywiście wnętrze, które wydaje się być bardzo komfortowe i nowoczesne.

Kiedy prezentowali nową serię 5400, spodziewałem się zmian w kabinie i byłem wtedy zawiedziony, ale to jest

najwyższa półka. Pytanie tylko, czy przeciętnej wielkości rolnik będzie w stanie tej półki sięgnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris14    259

Kabina w 5600 jest chyba taka sama jak w 7600, nie licząc wyposażenia na panelu bocznym ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    218

Według mnie to będzie jeden z najlepszych ciągników w tej klasie :) Zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz jest przepiękny :) Ciekawe od kiedy będzie można go zamawiać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

a amortyzowana oska jest choc w opcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Co ciekawe rozstaw osi jest taki sam jak w modelu 4 cylindrowym ze ścięta maską serii 54xx. W małych mf ach nie ma amortyzowanej osi, tylko kabina jest amortyzowana w opcji. Deska rozdzielcza wygląda bardzo ciekawie. Mogą być mało czytelne te wskaźniki na środku na dole. Ale fajne sa wyświetlacze ciekłokrystaliczne po bokach.Jak dla mnie jedna z fajniejszych desek rozdzielczych.

Panowie moderatorzy. Może już czas dodać do tematu mf a. Rozdział z modelami serii x6xx. W końcu mf zmienił już prawie całą gamę. Swoją drogą ciekawe czy będzie model 6660?

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

I pojawił się model Massey Ferguson 6616 :rolleyes: dyna-6 i dyna-vt, przy czym w wersji z przekładnią dyna-6 jest to najmocniejszy ciągnik 4-cylindrowy na rynku 185KM B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrAnimapaj    0

Dawid241 moze i za duzo ale jak doładujesz power boostem to moze byc całkiem niezle ciekawe jak bedzie ze spalaniem pewnie małe w koncu 4 gary tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    10

MrAnimapaj to , że ma 4 cylindry nie znaczy , że będzie mniej palił ;) sama turbina tam nie pracuje lecz jakaś większa dawka na te 4 cylki musi iść ;) To jest moje zdanie i każdy może mieć inne , nie zabraniam ;)

Edytowano przez Dawid241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

To teraz sobie do tego dodaj jeszce 2. Z samej proporcji mieszanki paliwo - powietrze wynika, że spalanie będzie wyższe. Czasy ursusa ze 100 km z 6 litrów mineły bezpowrotnie.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    10

No to powiedz mi jaki jest sens tworzenia silnika 6 cylindrowego jak można zrobić 4 cylindrowy i niech ma 300 koni :) W lekkich pracach 4 cyl na pewno weźmie mniej lecz w ciężkiej pracy 6 cylindrów może być jednak ekonomiczniejsze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Póki co 300 km z 4 cylindrów w ciągnikach nie jest dostępne. Pewnie niegdy nie będzie. Zawsze jak wychodzą mocniejsze silniki z mniejszą pojemnością. Co niektózy marudzą. Z czasem okazuje się, że jednak działa, się nie psuje itd. W ciężkiej pracy 6 nie spali mniej co najwyżej podobnie. Dolicz do tego przejazdy, nawroty, inne manewry. Wyjdzie ci, że po dniu pracy oba zrobią tyle samo (jeśli moc będzie taka sama). 4 spali mniej. Zresztą temat juz był wałkowany nie raz. Zresztą w nowym mf ie 66xx mamy poj 4,9l Silnik nie jest wcale taki malutki.

Trochę dziwi mnie natomiast rozrzut mocy oferowanych modeli w najbardziej popularnym przedziale mocy na rynku. Nie zdziwie się jak pojawią się z czasem 4 cyl modele np 5611 i 5612. Mf zastosował jakąś dziwną politykę. Zamiast rozszerzac gamę n najbardziej popularnym segmencie oni ją zawężają. Nie każdemu np. może być potrzebny 6612, który jest sporo większy, cięższy i pewnie droższy. Wystarczył by 56xx o mocy 120 km.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że 4-cylindrowe modele w serii 56xx to tylko kwesta czasu. Chyba że MF szykuje jeszcze coś pomiędzy 56xx a, 66xx.

Z tym, że narazie jeszcze jest oferowana seria 5400 i pewnie jesze parę modeli 6400 zostało. Jeśli 5600 nie będzie się cieszył

zainteresowaniem wśród rolników, to na pewno wsadzą do niego 4-kę.

 

W tym roku Agritechnika, te nowości to pewnie jakaś zasłona dymna dla jakiejś prawdziwej bomby ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

To tylko traktor raczej jakiejś sensacji bym się nie spodziewał. Ciągniki o mocach 80-120km to dość istotny segment rynku. Dobrze jest mieć tam jak najlepszą oferte. Według mnie pomiędzy 105 km 5610 a 120 km 6612 jest duży przeskok gabarytowy, mocowy, i wagowy. 3 cylindrowe modele napewno przyjmą się jako pomocnicze i w małych gosp. Jako ciągnik główny może to być jednak za mało w gosp powiedzmy o powierzchni 20-30 ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    10

Tutaj się zgodzę , sam się zdziwiłem jak zobaczyłem dane techniczne nowych modeli MF-a. Dziwię się , że wprowadzają skrzynie Vario dopiero od 150 koni :/ Fendt ma już w swojej ofercie ciągniki poniżej 100 km na Vario i myślę , że dla średnich gospodarstw liczy się jednak ta bezstopniówka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    218

Dawid ale jak dołożą do małego bezstopniówkę to cena na pewno pójdzie w górę. Mi z 30 ha obecnie jest ciężko zarobić na jakiegoś 5440, a jeśli cena jeszcze pójdzie w górę przez skrzynię, to całkiem już tylko pomarzyć o takim będę mógł. Według mnie massey właśnie dobrze robi zostając przy normalnych skrzyniach, albo niech zrobią tak jak w 7600, że masz możliwość wyboru skrzyni biegów... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    10

O ten wybór mi właśnie chodzi ;) Bo dla mnie teraz dyna 4 to za mało , już te dyna6 to minimum ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    218

To zależy jak dla kogo. Jak miałem 5450 na testach jesienią, to Dyna-4 mi w zupełności wystarczyła. A takie bajery jak Auto Drive, czy na półbiegi więcej w dyna-6 to już jest dla ludzi z grubym portfelem. ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×