agot23

Zetor Forterra 125 ogromny problem, pomocy!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agot23    0

Mam straszny problem z Zetorem Forterrą, ciągnik ma ponad 2 lata i cały się zaczął sypać a najgorsze jest to, że nie ma żadnej kompetentnej osoby która mogłaby to naprawić. Otóż, najpierw problem z odpalaniem, z popychu odpali a z kluczyka ani sni. I co jemy jest? Nie jest ani zapowietrzony, wszystko szczelne, pompa dobra. Już sam nie wiem... ;( Do tego padł ehr, wogóle już nie podnosi. Ludzie , może znacie kogoś kto się zna na tych ciągnikach? Jestem z woj. śląskiego a serwis za kilka miesięcy coś może zdziałać a tu siew za pasem. Już sam nie wiem co mam robić. Pomocy! moje gg 485332, tel 513151698 oddzwonie, za każda pomoc jestem zobowiązany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLLand    13

Co do odpalania to zobacz świece żarową. Miałem tak w 10540. Za licho nie chciał palić. Okazało się ze swieca żarowa nie grzała. Po wymianie pali jak nówka do dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aster453    26

Ja na Twoim miejscu przeleciałbym instalacje paliwową filtry itp ale zgadzam się z przedmówcą ze świeca tez miałem problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15406

Latem to raczej świeca nie potrzebna. Trzeba mieć drugi w zapasie bo te nowe to g.wno warte, a tak bierzesz drugi i robota idzie. A rozrusznik kręci normalnie czy zipie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ReMeK8250    30

Może nie odpala bo siadło zabezpieczenie odpalania w pedale sprzęgła albo WOM się nie rozłącza i cały czas chodzi nie wiem czy to działa dokładnie w ten sposób jak myślę, ale instalacje trzeba sprawdzić no jakiegoś elektryka dobrego i tyle a bezpieczniki to chyba sprawdziłeś raczej to samo z EHR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
90daniel    15

u sasiada kostka się poluzowała od podłączania konsoli ehr musisz się do niej dostać i przeczyścić i ponownie podłaczyć ją. A jeśli nie ma siły podnieś cieżaru a podnośi puste belki to pompa do wymiany. Co do zapalania sprawdź bezpieczniki i sprawdź nawet na króto czy pompa paliwa z zbironika podaje paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agot23    0

on kręcić, kręci. Akumulator naładowny przecież jest ale nie odpali a co do podnoszenia teraz pług w gorze i ani drgnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLLand    13

U mnie akurat z tą świecą wyszło w lecie. Także nie wykluczałbym tego mimo że jest lato

 

U mnie akurat z tą świecą wyszło w lecie. Także nie wykluczałbym tego mimo że jest lato

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agot23    0

z mozliwych błędów z ksiązki zetora odczytałem tak : 2 mrugnięcia pauza i potem 8 mrugnięć na ehr co w tabeli oznacza nieprawidłowość działania z wyłączeniem elektrohydraulicznego układu sterowania przez zabezpieczenie wewnetrzne - elektrohydrauliczny układ sterowania nie działa co to może oznaczać?

 

i dalej, mniej poważna nieprawidłowość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dudas83    6

Sąsiad tez ma takiego zetora gwarancja sie skonczyła i zetor też ,

sypie sie jak choinka po trzech królach :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co do odpalania to zobacz świece żarową. Miałem tak w 10540. Za licho nie chciał palić. Okazało się ze swieca żarowa nie grzała. Po wymianie pali jak nówka do dzisiaj.

 

Ciągnik powinien zapalic bez świecy żarowej latem zima to co innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLLand    13

Powinien. Ale nie chciał. Tez się dziwiłem, ale sam koleś z serwisu który go oglądał mówił że ten model tak ma i trzeba to wymienić. A po wymianie jak ręką odjął. Ostatnio jeszcze założyłem mu szybki rozrusznik to pali od strzała. Jak ktoś słyszy jak go zapalam to jest w szoku. Przekręcasz kluczyk a Zetor już "chodzi" hehe:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZF9641    22

Jakim cudem nie możesz znaleźć majstra do frotki,przecież to proste ciągniki bez fajerwerków,czy zagadek.Każdy majster z rodowodem po bazach naprawi ją baz trudu .Technicznie to konstrukcja rozwijana od 20 lat bez rewolucji ,wyśmiewana za prostote i przestażałość,a ty nie potrafisz znaleźć majstra,Trzeba było się zapoznać z gwarancyjnymi,to zawsze są fajne chłopaki zwłaszcza jak robią coś na lewo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendias    5
Dnia 31.08.2012 o 12:32, agot23 napisał:

Mam straszny problem z Zetorem Forterrą, ciągnik ma ponad 2 lata i cały się zaczął sypać a najgorsze jest to, że nie ma żadnej kompetentnej osoby która mogłaby to naprawić. Otóż, najpierw problem z odpalaniem, z popychu odpali a z kluczyka ani sni. I co jemy jest? Nie jest ani zapowietrzony, wszystko szczelne, pompa dobra. Już sam nie wiem... ;( Do tego padł ehr, wogóle już nie podnosi. Ludzie , może znacie kogoś kto się zna na tych ciągnikach? Jestem z woj. śląskiego a serwis za kilka miesięcy coś może zdziałać a tu siew za pasem. Już sam nie wiem co mam robić. Pomocy! moje gg 485332, tel 513151698 oddzwonie, za każda pomoc jestem zobowiązany.

Mogłeś kupić zachodni ciagnik nie to dziadostwo miałem ten syf i sprzedalem Zetor to teraz najgorsza firma na rynku

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Mam problem z nabiciem ciśnienia powietrza  w zetorze 8540. Czasami dobije po jakimś dłuższym czasie i jest ok. Stawiam na zawór zwrotny w sprężarce. Czy czyszczenie i smarowanie ma sens czy odrazu wymieniać na nowy?
    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj