Skocz do zawartości

Zdjęcie

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy


32 odpowiedzi na ten temat

#1 Share grzechu1977

grzechu1977

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Drawska Pomorskiego

Napisany 10 lipiec 2012 - 20:40

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy W październiku 2011 roku kupiłem Belarusa 2007 roku. Wtedy sprawdziłem poziomy oleju i płynów. W silniku poziom oleju na bagnecie był powyżej połowy stanu, ale mieścił się między kreskami. Ostatnio po koszeniu trawy zauważyłem, że przybyło oleju w silniku i jest ponad stan, powyżej górnej kreski. Jak wyciągnę bagnet z miski oleju to olej spływa po bagnecie jak woda po szybie samochodowej, bagnet robi się czysty. Olej chyba jest rzadszy niż powinien. Sprawdzałem poziom oleju w skrzyni jest czysty i poziom się zgadza. Poziom oleju w hydraulice jest prawidłowy i chyba nie ma możliwości przedostania się do silnika. Poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy. Nie ma żadnych wycieków nie dymi na niebiesko, pali na dotyk i nie czuje spadku mocy, nawet nie specjalnie kopci. Silnik jest czysty i bez wycieków. Proszę o pomoc co może powodować przybywanie oleju w silniku i jak to naprawić. Słyszałem, że to wtryski leja. Jak je ustawić i jakie parametry ciśnienia powinien mieć wtrysk w tym modelu. Z góry dzięki za pomoc.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy Dzisiaj, 19:14
  •  

#2 Share mincek18

mincek18

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 189 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lipnica

Napisany 10 lipiec 2012 - 20:47

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy na pewno ropa dostaje Ci się do oleju, najczęściej dzieje się to przez uszkodzoną pompkę zasilającą, może również dostać się przez pompę wtryskową pod warunkiem że jest ona smarowana centralnie. Jeżeli silnik pracuje normalnie jak wcześniej i nie kopci to uważam że mało prawdopodobne jest żeby wtryski "lały". Takie jest moje zdanie ale mogę się mylić;)

#3 Share grzechu1977

grzechu1977

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Drawska Pomorskiego

Napisany 10 lipiec 2012 - 21:04

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy Jak to sprawdzić co jest przyczyną, czy trzeba coś zdemontować

#4 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 10 lipiec 2012 - 22:05

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy najpierw sprawdź wtryski czy nie leją a potem pompe wtryskową jest centralnie smarowana więc jeżeli puści rope to idzie do silnika
Mój Wladimirec podbija świat

#5 Share yuras23

yuras23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 lipiec 2012 - 18:13

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy a sprawdzałeś poziom oleju w wspomaganiu? pompa jest napędzana z rozrządu i jak pójdzie uszczelniacz olej może się mieszać dlatego wspomaganie powinno być zalane tym samym olejem co silnik, przynajmniej tak jest w starszych modelach

#6 Share grzechu1977

grzechu1977

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Drawska Pomorskiego

Napisany 11 lipiec 2012 - 19:26

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy

a sprawdzałeś poziom oleju w wspomaganiu? pompa jest napędzana z rozrządu i jak pójdzie uszczelniacz olej może się mieszać dlatego wspomaganie powinno być zalane tym samym olejem co silnik, przynajmniej tak jest w starszych modelach

W modelu 820 z 2007 roku olej hydrauliczny jest pobierany z tego samego zbirnika co cała hydraulika. Oleju hydraulicznego ubywałao, ale przy podłączaniu sprzętu trochę go wylatuje. Ostatnio pekł mi waż od przyczepy i był spory wyciek. nie wiem czy jest taka mozliwość aby olej z hydrauliki wlecial do silnika. czy jest możliwość sprawdzenia czy to pompa puszcza rope do silnika. czy zdemontowanie pompy cos pomoże i czy narobie balaganu jak ja zdemontuje. Bo pewnie po zdemontowaniu pompy trzeba ja ustawić i wyregulować. Dziś zdjałem wtryski i sparwdzę czy nie leja. jak to nie to to już nie wiem.

#7 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 11 lipiec 2012 - 19:54

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy Jeśli do oleju silnika dostaje się paliwo poznasz to po zapachu oleju szczególnie na gorącym silniku, pocierając palcami też da się to wyczuć. Olej traci jak by poslizg. Jeśli to paliwo to jedyna droga to pompa paliwa... puszczające sekcje lub pompka zasilająca. Po wyjęciu całej pompy puźniej jest konieczne ustawienie początku tłoczenia paliwa. Bajecznie proste. Lub lejące wtryski. Może przybywac oleju z hydrauliki a tu jedyna droga to przez pompe wspomagania. Musisz obserwować czy nie ubywa w zbiorniku i tyle.
KPK Kumurun Team

#8 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 11 lipiec 2012 - 20:28

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy w MTZ regulować po wyciagnięciu? przecież pompa ma wałek na wypusty gdzie jeden jest duży i inaczej nie da sie założyć a pod innym kątem też nie przykręci bo nie ma fasolek ani przy pompie ani w korpusie nie jak to jest w np: C-360 zetorach czy pompach DPA
Mój Wladimirec podbija świat

#9 Share grzechu1977

grzechu1977

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Drawska Pomorskiego

Napisany 11 lipiec 2012 - 20:46

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy

Jeśli do oleju silnika dostaje się paliwo poznasz to po zapachu oleju szczególnie na gorącym silniku, pocierając palcami też da się to wyczuć. Olej traci jak by poslizg. Jeśli to paliwo to jedyna droga to pompa paliwa... puszczające sekcje lub pompka zasilająca. Po wyjęciu całej pompy puźniej jest konieczne ustawienie początku tłoczenia paliwa. Bajecznie proste. Lub lejące wtryski. Może przybywac oleju z hydrauliki a tu jedyna droga to przez pompe wspomagania. Musisz obserwować czy nie ubywa w zbiorniku i tyle.

Czyli rozumiem, że jak w oleju nie czuć ropy to może być olej z hydrauliki. Z tym śledzeniem poziomu oleju w hydraulice będzie trudno bo przy każdym podłączeniu węża hydraulicznego trochę oleju wycieka. Gdzie mogę poczytać na temat ustawienia tej pompy po jej zdemontowaniu i jak usunąć usterkę, czyli ten przeciek. Dzięki za radę.

#10 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 11 lipiec 2012 - 21:04

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy powyciągnięciu pompy wtryskowej nie trzeba jej ustawiac bo jej nie przestawisz wyciągnięciem a usunać przeciek z pompy hydraulicznej to albo uszczelki wymienisz albo całą pompe
Mój Wladimirec podbija świat

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy Dzisiaj, 19:14
  •  

#11 Share grzechu1977

grzechu1977

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Drawska Pomorskiego

Napisany 11 lipiec 2012 - 22:15

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy

powyciągnięciu pompy wtryskowej nie trzeba jej ustawiac bo jej nie przestawisz wyciągnięciem a usunać przeciek z pompy hydraulicznej to albo uszczelki wymienisz albo całą pompe

Miałem na myśli pompę wtryskowa gdybym musiał ją zdemontować. Czy to jest za trudne i musi to wykonać jakiś fachowiec. Nie jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o silniki, ale każdy ma inne zasady ustawiania i regulacji. Chciałem się dowiedzieć na jakie znaki trzeba patrzeć i jak ustawić aby wszystko grało.

Jeśli do oleju silnika dostaje się paliwo poznasz to po zapachu oleju szczególnie na gorącym silniku, pocierając palcami też da się to wyczuć. Olej traci jak by poslizg. Jeśli to paliwo to jedyna droga to pompa paliwa... puszczające sekcje lub pompka zasilająca. Po wyjęciu całej pompy puźniej jest konieczne ustawienie początku tłoczenia paliwa. Bajecznie proste. Lub lejące wtryski. Może przybywac oleju z hydrauliki a tu jedyna droga to przez pompe wspomagania. Musisz obserwować czy nie ubywa w zbiorniku i tyle.

Czy trudno wymienia sie te sekcje i jak ustawia się ten początek tłoczenia paliwa. Jesli to pompka zasilająca to musze wymienić ją całą czy tylko jakieś uszczelki.

#12 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 lipiec 2012 - 05:38

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy Sekcji pompy samemu nie wymienisz. To musi zrobić pompiarz. Pompke zasilającom wymienia się w całości. Spokojnie zrobisz to samemu. Gdybyś wyciągał pompe wtryskową to trzeba potem ustawić kąt wtrysku. Łatwizna poszukam na forum gdzieś o tym było jak nie znajde to ci to opiszę. W każdym razie łatwe. Nie ma się czego bać.
KPK Kumurun Team

#13 Share grzechu1977

grzechu1977

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Drawska Pomorskiego

Napisany 12 lipiec 2012 - 09:32

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy

Sekcji pompy samemu nie wymienisz. To musi zrobić pompiarz. Pompke zasilającom wymienia się w całości. Spokojnie zrobisz to samemu. Gdybyś wyciągał pompe wtryskową to trzeba potem ustawić kąt wtrysku. Łatwizna poszukam na forum gdzieś o tym było jak nie znajde to ci to opiszę. W każdym razie łatwe. Nie ma się czego bać.

Dzięki za radę. Mam nadzieje, że to wtrysk leje. Mam jeszcze pytanie? Czy przy wymianie końcówki wtrysku trzeba ją ustawić względem korpusu wtryskiwacza jak w C360. Czy to jest obojętne jak zamontuje tak będzie dobrze.

#14 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 lipiec 2012 - 10:43

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy Wymiana samemu końcówek też nic ci nie da bo i tak musisz je zawieść do pompiarza żeby ustawić ciśnienie otwarcia wtryskiwacza. Więc i sama wymianę lepiej zostawić jemu. Wie na co zwrócic uwagę, wyczyści i ustawi.
KPK Kumurun Team

#15 Share grzechu1977

grzechu1977

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Drawska Pomorskiego

Napisany 12 lipiec 2012 - 11:30

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy

Wymiana samemu końcówek też nic ci nie da bo i tak musisz je zawieść do pompiarza żeby ustawić ciśnienie otwarcia wtryskiwacza. Więc i sama wymianę lepiej zostawić jemu. Wie na co zwrócic uwagę, wyczyści i ustawi.

Sprawdziłem wtryski, nie leją i ciśnienie mają dobre 21 MPa na zegarze 210. Stary mechanik polecił mi dokręcić te śruby na pompie wtryskowej, z których wychodzą rurki do wtrysków. Podobno one trzymają sekcje i mogą być trochę luźne. Tylko to jest stary mechanik a ciągnik jest 5 letni i nie wiem na ile zmieniła sie technologia w tym zakresie. Po farbie na silniku i innych podzespołach widać, że tam od nowości nie było nić ruszane. Wtryski pierwszy raz ja wyciągnąłem.

#16 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 lipiec 2012 - 11:33

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy Raczej nic się nie zmieniło. Domyślam się że chodzi mu o króćce na przewody wysokiego ciśnienia w pompie wtryskowej. Nie wydaje mi się żeby mogły popuścić ale sprawdzić możesz. Poza tym nawet jeśli to nie ma to wpływu na przybywanie oleju w silniku. Sprawdz dokładnie olej w silniku czy są jakieś oznaki że jest w nim paliwo.

Ustawianie kąta wtrysku.

Z prawej strony w obudowe sprzęgła jest wkręcony kołek. Odkręć go i włóż trzpieniem w ten sam otwór. Odkręć przewód z pierwszego wtryskiwacz. Daj dawkę paliwa na max. i kręć silnikiem w prawo tak jak pracuje. Gdy w króćcu zacznie podnosić się paliwo to mniej więcej w tym położeniu kołek powinien wejść w otwór w kole zamachowym. Potem odkręć pokrywkę przed pompą pod sprężarką trzy śruby , dwie śruby zębatki i kręć nią w prawo tak by w te pierwszej sekcji drgnęło paliwo. Skręć do kupy i tyle. Tak to wygląda w uproszczeniu. Nie zapomnij wyjąć trzpienia.

Edytowany przez seweryn20, 12 lipiec 2012 - 11:42.

KPK Kumurun Team

#17 Share grzechu1977

grzechu1977

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Drawska Pomorskiego

Napisany 19 czerwiec 2013 - 21:32

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy Wiem, że temat ciągnie sie dość długo, ale chyba znalazłem przyczyne dlaczego prrzybywa oleju w silniku. Od pewnego czasu silnik zaczął dziwnie chodzić. Brat mówi, że dziwnie pierdzi. On jeździ jako kierowca ciężarówki i mówi że diesel tak nie chodzi. Nadmieniam, że z komina nie kopci nawet pod obciążeniem. Ostatnio jeżdziłem talerzówka i nie kopcił. Spadł na mocy od czasu zakupu i myślałem, że nie dostaje paliwa i dlatego pierdzi. Wymieniłem filtry i przedmuchałem przewody - dalej to samo. Doradzono abym odpalił silnik na obroty około 1000 na minutę bez obciązenia. Gdy zilnik chodzi miałem luzowac śruby na przewodach od wtryskiwaczy. Po odkręceniu 1 od kabiny silnik spadł na obrotach, po odkreceniu drugiego silnik nie zmienił obrotów, na trzecim od kabiny nieznacznie spadły obroty, a na czwartym zachował sie podobnie jak na 1 i obroty spadły znacząco.
Czy to jest możliwe czy te dwie sekcje sa wadliwe i nie podaja odpowiedniego ciśnienia do wtrysków i zamiast dawać mgiełkę leją ropę do cylindra.
Jak to naprawić, ile może to kosztowac. Pytam, aby mnie mechanik nie oskubał, bo zobaczy, że zielony jestem w tych sprawach. Czy warto jeszcze raz sprawdzić wtryski gdy sprawdzałem je w zeszłum roku na takim urządzeniu jak sparwdza się wtryski od C-360.
Chce jeszcze dodac, że olej silnika na bagnecie był dość żadki. Brat podpowiada, że na zimnym silniku nie powionien tak szybko kapać. Olej sparwdzałem dzisiaj, a u nas w Drawsku Pom. było 25 stopni.

#18 Share grzechu1977

grzechu1977

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Drawska Pomorskiego

Napisany 05 lipiec 2013 - 09:01

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy Chcę kupić sekcje do pompy paliwowej. Znalazłem tylko jeden rodzaj w sklepie internetowym TECH ROL. Nie wiem czy będą dobre do mojej pompy wtryskowej.

#19 Share bbolas

bbolas

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 05 lipiec 2013 - 21:48

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy Witam
grzechu1977

dziwny przypadek z tego co opisujesz...jeśli wtryskiwacze na bank nie leja (jeden z któryś) nie ma dymu z komina to dziwne trochę a oleju przybywa...czasami zdarza się ze podczas temperatury wtryskiwacz zaczyna lać bo jest wadliwy (za ciasno obrobiony i się zacina podczas temperatury)...wyczujesz po rurkach od pompy do wtryskiwacza. Będą drgać jest to wyczuwalne pod palcem. zobacz na ciepłym i na zimnym czy jest wyczuwalne ciśnienie. Zamień 2 i 3 wtryskiwacz z 1 i 4 i luknij wtedy. przed cała operacja na otwartym sercu sprawdził bym luzy zaworowe czy jeszcze sa :)...ja bym zdemontował wtryski zamontował zegar i posprawdzał ciśnienie sprężania.25 MPa musi być ale powinno być około 30. Może pierścionek pękł. Jeśli jest sprężanie, wykluczysz wtryskiwacze to ja na końcu obstawiał bym pompe wtryskową.z tego co pamiętam to mtz pompę wtryskową ma na oddzielnym obiegu olejowym (należy wymieniać olej i pilnować stan).

ja nie jestem mechanikiem ale takie jest moje spostrzeżenie.

napisz co zrobiłeś i co pomogło...przyda się dla innych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy Dzisiaj, 19:14
  •  

#20 Share grzechu1977

grzechu1977

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Drawska Pomorskiego

Napisany 09 lipiec 2013 - 23:14

Belarus 820 2007 rok przybywa oleju w silniku pomocy Zamieniłem wtryskiwacze 3 z 4 i dalej jest tak samo. Jak poluzuje rurkę na 4 wtrysku to spada na obrotach. Luzując rurkę na 3 wtrysku nie spadł na obrotach i nawet nie dawał specjalnie paliwa tylko się sączyło. Na innych poluzowanych rurkach paliwo tryskało. Na drugim wtrysku mniej niż na 1 i 4. Z wcześniejszych opisów wynika, że pompa jest centralnie smarowana od silnika i jak sekcja puszcza to ropa może iść do silnika. Oleju nie przybywa drastycznie, bo od zeszłego roku ze stanu między kreskami przybyło do górnej kreski. Uwzględniam też, że silnik bierze olej i trochę go spala. Moim zdaniem ciśnienie jest kiepskie bo jak się rozgrzeje, to ciśnienie łapie się ledwo na zielonym. Mam takiego starego mechanika, który wiele razy rozbierał pompy wtryskowe. Zaproponował mi, że wymieni mi sekcje na pompie, tylko nie ma maszyny do jej ustawienia. Nie wiem czy to jest warte zachodu i czy dobrze robię. Wymianę będę miał za darmo a pompiarz by mi ja tylko ustawił i sprawdził wtryski. Szukał oszczędności. Jedna sekcja kosztuje 17 zł. Gdy zrobi to pompiarz w zakładzie zapłacę około 500 zł. No i nie wiem czy wymiana tylko sekcji rozwiąże problem.
Odnośnie sprawdzenia ciśnienia to nie bardzo mam jak bo nie mam urządzenia i nie wiem kto może cos takiego pożyczyć. Chyba, że urządzenie jest tanie, to sobie kupię.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy