mani51

Cieknąca pompa układu chłodzenia

Polecane posty

mani51    373

Tak jak w temacie

Wczoraj przechodzę obok MTZ - ta a pod nim mokro.

Stwierdziłem, że to płyn z układu chłodzenia i po wstępnych oględzinach wypatrzyłem, że leje się z pompy a dokładnie z tej dziurki pod spodem, więc puścił uszczelniacz. Gdy silnik pracuje nie leje się ale po zgaszeniu widać jak się sączy powoli. Póki co pewnie spuszczę płyn i zaleję wodą ale pytanie na przyszłość - czy dużo jest roboty żeby to zrobić? Trzeba ściągać chłodnicę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Niestety ale trzeba ściągnąć chłodnicę my jak mieliśmy MTZ to tak było że po tygodniu ten wyciek sam ustał tylko jeździliśmy bez korka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Jak kupiłem mojego to po jakimś czasie jak mrozy pusciły stał zalany wodą w garażu i była kałuża. Ale wtedy go odpaliłem pojeździłem i narazie suchutko samosie naprawiło jak narazie. A czy to nie dziurka czasem na smarowniczke?


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ale tam nawet gwintu nie ma to jest właśnie dziura żeby woda miała gdzie uciec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

tak, to jest dziurka którędy woda ma odpływać w razie gdy puści usczelniacz tak żeby nie poszła na łożyska...też tak obstawiam że jak pójdzie w ruch to mu przejdzie ale narazie nie mam dla niego zajęcia to stoi a przecież nie będę bez celu jeździł...wleję wodę bo płynu szkoda a jak mu nie przejdzie to pewnie jesienią się za to wezmę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

odpal na 10 minut chodziasz to mu przejdzie. Ja tlyko po gazete do skrzynki pojechałem 700 metrów i tyle i spokoj


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

to sie stało właśnie po tym jak go kilka razy na krótko odpaliłem np napompować koło...zobaczymy jutro jak wrócę z pracy to go przepalę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Odpaliłem silnik i chodził kilkadziesiąt minut. Korek był odkręcony. Jeszcze troszkę jest tam wilgotne, ale już sporo mniej leci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

A mi jeden mechanik mówił że jak poleci z tej dziurki to ją zalepić klejem 2 składnikowym i jeździć. Tylko mówił mi w odniesieniu do pompy w silniku perkinsa. Ale zasada dziurki ta sama żeby płyn uciekał jak puści uszczelniacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Odgrzewamy kotleta :-D

Pompa dopiero teraz padła, tzn jeszcze by pewnie pochodziła gdybym nie zdjął paska. Zdjąłem go żeby się dostać do poduszki silnika i zostawiłem na dwa dni, po tym czasie kałuża pod ciągnikiem. Okazało się, że jest spory luz na łożyskach więc pompa do wyjęcia i regeneracji. Niestety w sklepie nie idzie dostać uszczelniacza więc kupiłem nową, zamiennik za 90zł. 

Dla potomnych - nie trzeba wyjmować chodnicy żeby wymienić pompę. Ja miałem odkręconą sprężarkę, odkręciłem wiatrak i osłonę wiatraka z jednej strony, pompę z wiatrakiem przesunąłem w bok tak, że wiatrak wszedł pod osłonę i wtedy pompa minęła się z korpusem silnika i już była moja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj