Skocz do zawartości
mani51

Cieknąca pompa układu chłodzenia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa
mani51    144

Tak jak w temacie

Wczoraj przechodzę obok MTZ - ta a pod nim mokro.

Stwierdziłem, że to płyn z układu chłodzenia i po wstępnych oględzinach wypatrzyłem, że leje się z pompy a dokładnie z tej dziurki pod spodem, więc puścił uszczelniacz. Gdy silnik pracuje nie leje się ale po zgaszeniu widać jak się sączy powoli. Póki co pewnie spuszczę płyn i zaleję wodą ale pytanie na przyszłość - czy dużo jest roboty żeby to zrobić? Trzeba ściągać chłodnicę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Niestety ale trzeba ściągnąć chłodnicę my jak mieliśmy MTZ to tak było że po tygodniu ten wyciek sam ustał tylko jeździliśmy bez korka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Jak kupiłem mojego to po jakimś czasie jak mrozy pusciły stał zalany wodą w garażu i była kałuża. Ale wtedy go odpaliłem pojeździłem i narazie suchutko samosie naprawiło jak narazie. A czy to nie dziurka czasem na smarowniczke?


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pamo84    9

Ale tam nawet gwintu nie ma to jest właśnie dziura żeby woda miała gdzie uciec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    144

tak, to jest dziurka którędy woda ma odpływać w razie gdy puści usczelniacz tak żeby nie poszła na łożyska...też tak obstawiam że jak pójdzie w ruch to mu przejdzie ale narazie nie mam dla niego zajęcia to stoi a przecież nie będę bez celu jeździł...wleję wodę bo płynu szkoda a jak mu nie przejdzie to pewnie jesienią się za to wezmę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

odpal na 10 minut chodziasz to mu przejdzie. Ja tlyko po gazete do skrzynki pojechałem 700 metrów i tyle i spokoj


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    144

to sie stało właśnie po tym jak go kilka razy na krótko odpaliłem np napompować koło...zobaczymy jutro jak wrócę z pracy to go przepalę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    144

Odpaliłem silnik i chodził kilkadziesiąt minut. Korek był odkręcony. Jeszcze troszkę jest tam wilgotne, ale już sporo mniej leci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

A mi jeden mechanik mówił że jak poleci z tej dziurki to ją zalepić klejem 2 składnikowym i jeździć. Tylko mówił mi w odniesieniu do pompy w silniku perkinsa. Ale zasada dziurki ta sama żeby płyn uciekał jak puści uszczelniacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    144

Odgrzewamy kotleta :-D

Pompa dopiero teraz padła, tzn jeszcze by pewnie pochodziła gdybym nie zdjął paska. Zdjąłem go żeby się dostać do poduszki silnika i zostawiłem na dwa dni, po tym czasie kałuża pod ciągnikiem. Okazało się, że jest spory luz na łożyskach więc pompa do wyjęcia i regeneracji. Niestety w sklepie nie idzie dostać uszczelniacza więc kupiłem nową, zamiennik za 90zł. 

Dla potomnych - nie trzeba wyjmować chodnicy żeby wymienić pompę. Ja miałem odkręconą sprężarkę, odkręciłem wiatrak i osłonę wiatraka z jednej strony, pompę z wiatrakiem przesunąłem w bok tak, że wiatrak wszedł pod osłonę i wtedy pompa minęła się z korpusem silnika i już była moja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez dzastin
      Witam!
      Mam dylemat odnośnie przyłączenia hydrauliki wapniarki do ciągnika. Potrzebuje podłączyć dwa węże, z którego jeden będzie zasilający a drugi na powrocie. Standardowo podłączyłem je jak pług obrotowy do tych gniazd z lewej strony, zamieniając dwukrotnie pozycją prawy na lewe i lewe na prawe, ale za każdym razem wysadziło mi uszczelniacz przy wapniarce. jako że nie jestem wybitnym specjalistą w tych sprawach , a w książkach serwisowych ciężko cokolwiek znaleźć mam do Was pytanie: czy za powrót oleju nie będzie czasem odpowiadało to gniazdo z prawej strony ciągnika? Będę wdzięczny za jakąkolwiek poradę ;)

    • Przez Kacper2305
      Witam. Niechcący poprzestawialem ustawienia licznika w belarusie. 952 2011r przód krzyzakowy koła z tyłu r34. Czy wie ktoś jakie muszą być ustawione te kody i pomorze? 



    • Przez Nikita_Bennet
      Witam ponownie.
      Dopiero co przyszły świece żarowe i miałem się do tego brać ale najpierw chcieliśmy coś z pszenicy zasiać. Skończyliśmy sianie kawałka (jesteśmy w połowie) ale już zjeżdżając z pola (4km) było słychać tak jakby stukanie między silnikiem a skrzynią biegów. Słychać po obu stronach ciągnika, bardziej metalicznie po prawej tam gdzie jest ten element/obudowa w który wchodzi dźwignia załączania przedniego napędu. Najgorsze że ostatnio musieliśmy kończyć talerzowanie MTZ952 a nie Zetorkiem 10145 bo tam padł mi alternator. Wyszło wtedy że trochę słabo napęd w MTZcie ciągnie ale człowiek pomyślał że pewnie tarczki trza dociągnąć.
      Co może być?
      Ogólnie na jutro plan jest taki aby spuścić olej ze skrzyni i zobaczyć czy nie ma opiłków lub śmieci, spróbować przez otwór z lewej strony, ten od smarowania sprzęgła zobaczyć czy coś nie walnęło przy sprzęgle choć tam niewiele widać, zwalić prawe koło i zdjąć tą przystawkę od napędu, sprawdzić czy tarczki są dokręcone bo to i tak muszę zrobić.
      Jakieś inne sugestie??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.