przemek111447

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

Polecane posty

przemek111447    141

Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość czacha17   
Gość czacha17

Czemu ma służyć takie mieszanie on z benzyną ???,chcesz podnieść moc silnika czy o co chodzi ?

 

Ja słyszałem że kierowcy ciężarówek dolewają benzynę do ON jak są duże mrozy i to podobno pomaga w uruchomieniu silnika w niskich temperaturach .

 

Takie mieszanie paliw może być szkodliwe dla silnika i lepiej nie eksperymentować z paliwem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    317

hmm - tankuj na pewnej stacji gdzie mają dobre paliwo i już.

Jak bierzemy paliwo dla siebie z shella w mojej okolicy to mam pewność że nie będzie problemów - od 2000r tam tankujemy i nigdy problemów w zimie nie mieliśmy. Natomiast jak jeden pojazd jest tankowany na stacji w gminie to zimą albo trochę benzyny do albo trochę dentauratu.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Są przecież w CPN-ach specjalne dodatki do oleju napędowego zapobiegające wytrącaniu się parafiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

benzyna?-jak już to nafta-taniej wychodzi dodatek do paliw przeciw krzepnięciu-20 parę złotych na 1000 litrów.

denaturat jak najbardziej-nie przeciw wytrącaniu parafiny lecz po to by wodę zneutralizować-jakaś kropla zawsze się znajdzie np. z powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    317

benzynę leją kierowcy niektórych ciężarówek - jak skakanka ma juz 1mln kilometrów to jej dodatek nie zaszkodzi.

denaturat - no właśnie jak woda wytrącona przyłapie to jest lipa - ostatnio przeglądałem instrukcję MTZta - zaleca napełnianie baka i utrzymywanie sporej ilości paliwa aby właśnie ta para wodna się nie skraplała.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

lepiej kup jakies uszlachetniacze

mieszanie z benzyna nie wyczodzi najlepiej, przetestowalem kiedys na audi, mialo paliwo nie marznac i lepiej palic <_< , efekt byl taki ze musialem dluzej pokrecic po kazdym zgaszeniu silnika, na szczescie bylo malo paliwa w baku,

stanowczo NIE polecam


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby lepiej silnik chodził zimą dodaje się nafte w odpowiednich proporcjach. ;)


Chce kupić windę (przekładnie łańcuchową) do podnoszenia, o udźwigu powyżej jednej tony. Proszę o kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Panowie ja mam takie pytanie. Czy ktoś z was przechowywał ON w dłuższym okresie czasu? Bo ja dwa razy w zbiorniku 1000l trzymałem tak z 5 miesięcy i paliwo sie popsuło :blink: na wierzchu zrobił sie taki klej i paliwo śmierdziało jak jakaś farba albo coś takiego. Na szczęście było już tylko ze 200l ale niestety dwie pompy od ciągników do remontu... Teraz też mam w zbiorniku 300l które ma 3miesiące już zmienia zapach i boje się lać do ciągników. Spotkał się ktoś z czymś takim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    277

gdzie ty takie paliwo kupujesz ?? ??

Ja swego czasu kupowałem 2 tys lirtów i miałem prawie na rok i nic sie nie działo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nigdy z takim czymś się nie spotkałem, a nie raz stało i rok - zmień dostawcę bo chyba coś kombinuje z tym paliwem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sel    0

Odnośnie dolewania benzyny do oleju napędowego, to instrukcja mercedesa W 124 zaleca stosowanie dodatku benzyny do ON w czasie dużych mrozów miało to zapobiegać wytrącaniu się parafiny.Stosunek bodajże do 20%, tyle tylko , że tam siedzi rzędowa pompa Boscha.Skoro fabryka znanego producenta zalecała taki dodatek to zapewne wcześniej został on przetestowany. Nie wiadomo jak zniosą to nowe pompy rotacyjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Atsihosam    12

Jak zimowe paliwo to polecam Statoil. Trzeba się tylko dowiedzieć czy mają już w sprzedaży. Ropa prosto z norwegi. Ja zawsze na zimę kupuję 1 beczkę i ciągniki chodzą jak rakieta. Do tego zauważalne jest mniejsze spalanie. W mrozy nie ma problemu z odpalaniem nawet przy -30 stopni. Paliwo zaczyna gęstnieć przy -40 (sprawdzone w zamrażarce :P) Polecam ;)

Edytowano przez Atsihosam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Trzeci raz tak mi się zrobiło i za każdym razem kupowałem na innej stacji. Ostatnio na lotosie i już zaczyna zmieniać zapach a wcześniej na orlenie. Myślałem że przyczyna może być zbiornik ale tego samego dnia co kupiłem paliwo wlałem w butelkę plastikową żeby sprawdzić czy coś się będzie działo i okazało się że też już zaczyna zmieniać zapach. Nie wiem w czym tkwi problem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek111447    141

ozon87@ miałem taki sam problem jak Ty i skutkiem tego było pekniecie wałka w pompie paliwowej w fergusonie,zatarcie pompy w zetore 7211 i bizonie na szczescie tylko foterra sie uchowała. @ zbiorniki 1000 l tak przetesotwałem....wniosek....paliwo wchodzi w reakcje z platkiem z tych beczek jak stoja na słoncu...teraz trzymam paliwo w beczkach 200l ocynkowanych i jest wszystko dobrze.Proponuje dla testu kupic banke 5l taka specjalna do trzymania paliwa np mozna ja kupic w sklepie sthila i wlac tam olej napedowy i potrzymac.JA brałem paliwo z dobrej stacji i zawsze dostawałem swiadectwo jakosci od nich.Nie radze Ci lac tej ropy do ciagnikow bo porpostu pompy bd musiał w najlepszym przypadku czyscic a w najgorszym zatrze Ci sie...proponuje wymienic filtry paliwa(to co w nich zobaczysz moze Cie przerazic tak jak mnie)w zbiornikach paliwa masz pewnie taki brazaowy lepiacy sie nalot...proponuje sprobowac je wymyc jakosc (ja karcherem 2 wymyłem)Dzis zastanawiam sie nad kupnem biornika paliwa takiego specjalnego wraz z dystybutorem.

 

a jesli chodzi o moj przypadek to własnie chce dolac benzyne do oleju napedowego w zime zeby lepiej sie odpalało ciagnika.piszcie dalej swoje poglady na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciastek12    44

Panowie ja mam takie pytanie. Czy ktoś z was przechowywał ON w dłuższym okresie czasu? Bo ja dwa razy w zbiorniku 1000l trzymałem tak z 5 miesięcy i paliwo sie popsuło :blink: na wierzchu zrobił sie taki klej i paliwo śmierdziało jak jakaś farba albo coś takiego. Na szczęście było już tylko ze 200l ale niestety dwie pompy od ciągników do remontu... Teraz też mam w zbiorniku 300l które ma 3miesiące już zmienia zapach i boje się lać do ciągników. Spotkał się ktoś z czymś takim?

Mówisz o tych zbiornikach na euro paletach?? Jak tak to one mogą być tego przyczyną...poprostu nie sa przystosowane do przechowywania paliw...Olej napędowy i plastik z tych baniaków tworzy jakąś reakcje chemiczna i dzieją sie takie rzeczy jak mówisz...słyszałem już o takich przypadkach że pompy paliwowe siadaj od trzymania paliwa w tych baniakach :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    277

ozon87 trzeba było odrazu pisać ze w mauzerach trzymasz.

Te pojemniki nie są przystosowane do paliw i niewolno trzymać w nich żadnego rodzaju paliwa.

Najlepsze są takie zbiorniki z tworzywa razem z dystrybutorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja w tych zbiornikach od lat trzymam olej napędowy po roku, to samo sąsiedzi i nie ma najmniejszych zmian w wyglądzie czy zapachu paliwa, oczywiście nie na żadnym słońcu tylko pod dachem. @ozon87 wyraźnie pisze że wlał paliwo w dniu kupna do butelki i dzieje się to samo, to znaczy że nie jest przyczyną plastikowy zbiornik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senator    45

Albo butelka jest z tego samego plastiku co zbiornik. Tego też nie można wykluczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Uważam że jeżeli przyczyną byłby zbiornik to w butelce w którą wlalem ON w dniu zakupu powinien być dobry... A też już zmienia zapach... W każdym bądz razie w przyszłości chyba już do tego zbiornika nie będe lał ON.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mówię Ci że z 10 lat już leje w te zbiorniki i trzymam po roku i nic się nie dzieje, a ja na jakość paliwa to już jestem uczulony jak mało kto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Może tak być, że to biokomponenty. Cytat artykułu naukowca, z netu:

Bio dla diesla

Sytuacja jest jeszcze poważniejsza w przypadku diesli - tutaj biopaliwo to mieszanka oleju napędowego i estrów. Te ostatnie rozpuszczają tworzywa sztuczne, zatem elementy takie jak przewody paliwowe, czy filtry powinny być specjalnie dobrane pod kątem biopaliw.

Estry są także mocno higroskopijne, pod wpływem wody rozpadają się z wydzieleniem kwasu i alkoholu. Kwas w silniku tworzy środowisko wręcz wymarzone dla rozwoju rdzy. Kolejna cecha estrów to skłonność do tworzenia osadów, zapychających silnik.

Biopaliwa stosowane w jednostkach wysokoprężnych, wpływają na przyspieszenie procesu starzenia się oleju silnikowego, który tym samym trzeba częściej wymieniać. To oczywiście oznacza wzrost kosztów eksploatacji samochodów.

Szacuje się, iż do napędu aut poruszających się po polskich drogach służy ponad tysiąc różnych silników. Niektóre są młodsze, inne starsze, łączy je jednak to, że w większości przypadków nikt nie jest w stanie określić wszystkich materiałów, jakie wykorzystano przy ich konstrukcji i czy materiały te nie będą wchodzić w reakcje z biokomponentami zawartymi w paliwie.

 

W takiej plastikowej beczce trzymam tylko ON z prywatnego importu z kraju "B"

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek111447    141

poprostu palwio zachodzi w reakcje z plastiiem.Wlałem paliwo do beczek ocynkowanych 200l i te co sa pełne juz z 3msc to nie smieedzi ani nie ma tak zadnego brazowego klejacego sie nalotu.

Wlałem paliwo do butelki po fancie i stało cały rok w takich samych warunkach jak to paliwo w beczkach ocynkowanych i w tym zbiorniku 1000l i okazało sie ze w tej butelce po fancie tez zrobiło sie to samo co w tym zbiorniku 1000l.Wstawie dzis fotke to sami zobaczycie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Znajomy od kilku wlewa 5l benzyny na 100 ON i mówi że coś daje.

 

Też tak słyszałem że 5l na 100l ON ludzie mówią żeby to ON nie zamarzał a ile w tym prawdy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj