martin68

Naprawa hamulców Ursus C-330

Polecane posty

tomaszesky    0

Witam ja w C-328 miałem też problem z hamulcami i luzem, sporym luzem na zwolnicach. Wymieniłem łożyska w zwolnicach dwa od piast koła i 2 od półosi. Do tego komplet uszczelniaczy, w pochwach i w zwolnicach.Wymienione zostały również szczęki hamulcowe bo starych nie szło domyć od oleju .W c-328 był sam odrzutnik oleju przed bębnem, bez tulejki z oringiem, jak jest w c-330, zostało to dołożone.Do wyjęcia prawej zwolnicy patent z włączoną blokadą świetnie się sprawdza, można ją później włożyć bez problemu. Co do wymiany uszczelnienia w prawej pochwie, również robiłem to przez "okienko blokady". Wszystko poskładane zgodnie z katalogiem c-330. Już ponad rok od remontu, a hamulce jak "brzytwa" i żadnego luzu czy wycieku ze zwolnic. Moim zdaniem podstawą jest, wymiana wszystkich uszczelniaczy i łożysk, jeśli trzeba szczęk i bębnów. Po takim zabiegu hamulce posłużą przez długie lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsuserM    3

Mógłby mi ktos powiedzieć jaka szczęka idzie od strony zaczepu a jaka od strony silnika?

I jakie są konsekwencje szczęk założonych odwrotnie niż poprawnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Dłuższa z przodu(strona silnika), krótsza z tyłu (od strony zaczepu), Tak samo z obu stron ciągnika.

Przy odwrotnie założonych szczekach koła mogą się blokować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Mógłby mi ktos powiedzieć jaka szczęka idzie od strony zaczepu a jaka od strony silnika?

I jakie są konsekwencje szczęk założonych odwrotnie niż poprawnie?

A pisałeś że dobrze założone hehe, więc jednak chyba nie masz pewności jak powinno być s koro o kolejność pytasz i jak przenitować samą okładzinę :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsuserM    3

o to chodziło ze zakładał te szczęki dobry mechanik więc nie powinien popełnić błędu w zakładaniu

ale skoro mi blokuje coś hamulce ciagle nie chce odpuscić więc zaczynam mieć wątpliwości:/

 

dzięki mtracz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    972

W C330M poszedł olej na szczęki, do wymiany jest uszczelniacz, da się jakoś wymienić go od strony zwolnicy? Czy muszę całą pochwę odkręcać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Jeśli to ten przy moście, to nie da rady wyciągnąć go inaczej niż demontując pochwę (zn. wyciągnąć się da jeśli ktoś sie naprawde postara ale włożyć nowy to już problem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denis667    0

Witam Mam kilka pytań dotyczących ursusa c-328 .

1. Gdzie jest wlew oleju do pompy wtryskowej.

2.Czy jak jest niedokręcona pompka ręczna paliwa to może uciekać z pod niej paliwo ( Jest wykręcona z milimetr )

3.Czy pompa wtryskowa pociągnie paliwo sama ?

4.Jak jest ta śrubka do odpowietrzania to ja mam ja bez dziurki i mam 3 podkładki bo jest za długa to coś się stanie ?

 

Pomoże mi ktoś bardzo mi jest ciągnik potrzebny aby wywieść gruz z ziemia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ze względu, że pytania nie tyczą się tego tematu napisałem do ciebie na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mark21    0

Witam. Poddczas wymiany szczęk hamulcowych przy wyjmowaniu prawej zwolnicy wypadło mi sprzęgło kłowe blokady( zapomniałem, że trzeba go zablokować).

Przy składaniu włożyłem go na miejsce od strony pochwy.

Ale widełki blokady nie weszły na swoje miejsce. Co powoduje że czasami sama załącza mi się blokada.

Czy jest możliwe włożenie widełek na sprzęgło kłowe przez otwór pod akumulatorem?

Czy muszę znowu wyciągać zwolnicę?

Z góry dziękuję za fachowe porady.

Pozdrawiam

Marek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Jakiś czas już tam nie zaglądałem ale sprzęgła raczej nie założysz bez wyjęcia półosi z tylnego mostu (gdyby się dało wtedy widełki wylatywałyby w czasie jazdy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Rozumiem że sprzęgiełko siedzi na półośce a spadły tylko widełki. Jeżeli tak to bez problemu można to założyć przez okienko pod akumulatorem. Odkręć widełki od dźwigni i wysuń dźwignię załóż widełki na sprzęgiełko i wsuń dźwignię uważaj tylko bo widełki są osadzone na klinie który lubi wypaść podczas skłdania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mark21    0

Sprzęgło jest na swoim miejscu. tylko widełku są za sprzęgłem. Muszę je włożyć w rowek sprzęgła. Jak to zrobić najprościej. bo zwolnicy nie chciałbym ponownie ściągać. dzięki. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mark21    0

Dzięki JanuszM6040.

Dwie godziny roboty i blokada chodzi jak trzeba

Wszystko poszło bez problemów.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoza    10

witam mam nietypową pytanie przy zakładaniu semeringa powinien być załozone spręzynką od kierynku oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Tak, sprezynka idzie zawsze od strony oleju lub wiekszego cisnienia ktore powoduje samoczynne doszczelnianie.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoza    10

dzięki junkers własnie tak myślałem i zawsze tak zakładałem mechanik załozył najpierw bęben i poprostu wbił go odwrotnie bo było mu lepiej wbic i własnie to mi zdziwiło ze tak jest załozone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grześ    4

Jak w końcu jest z tymi szczękami ! Jedni każą zakładać większą od strony silnika a inni od strony zaczepu. Na elektrodzie ktoś pisze:

W większości układów hamulcowych stosuje się dłuższe i krótsze szczęki hamulcowe dlatego,że okładziny hamulcowe na szczęce przeciwbieżnej zużywają się zawsze szybciej niż na współbieżnej i dlatego aby było w miarę równe zużycie obu okładzin okładzina na szczęce przeciwbieżnej ma być dłuższe to znaczy w C-330 dłuższa ma być od przodu czyli od strony silnika.

W C 330 bęben obraca się w kierunku przeciwnym do ruchu koła a rozpieracz znajduje się u dołu szczęk a szczęka przeciwbieżna to jest ta od przodu,a w C 360 przeciwbieżną jest szczęka tylna.

Myśl że napisałem jasno i zrozumiale dla każdego.


The Truth Is Out There

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Dłuższa przeciwbieżna od strony silnika.

Rób tak jak zacytowałeś w swoim poście, kolega wie co napisał.

Jeśli ktoś założy odwrotnie to raczej nie powinny blokować się koła, bo same szczęki nie patrząc na okładziny są identyczne, a rozpierak i mocowania szczęk symetryczne.

Po prostu hamulce do przodu będą słabsze niż do tyłu, a powinno być odwrotnie bo więcej jeździmy do przodu i z większą prędkością. Oraz okładziny na krótszej szczęce zużyją się o wiele szybciej bo pracują w nie tym miejscu.

Jak już napisałem nie powinny się blokować, robiłem taką C-330 z niewłaściwie założonymi szczękami i problemów z samo blokowaniem kół nie było przez czas użytkowania.

Jeśli wszystko dobrze złożone, a hamulce same trzymają ocierają to najprawdopodobniej górna część okładzin trze o bęben z powodu dziadostwa producentów. Należy rozebrać i wyszlifować okładziny w miejscu widocznego tarcia-wyślizgane miejsca. Opór może być tak duży, że nie da się zakręcić osią kola, więc zawczasu sprawdzać zanim wszystko zostanie złożone.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wg katalogu krótsza szczęka jest przeciwbieżna i ma być od strony silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zgadza się szczęka przeciwbieżna od strony silnika. A skoro jest to szczęka przeciwbieżna to musi być długa. Krótka jest współbieżna.

Z którego katalogu korzystasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W instrukcji napraw i w katalogu części napisano, że przeciwbieżna jest krótsza. Tak samo jest też na rysunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Koledzy a tak na zdrowy rozum to czym uzasadnić stosowanie różnych długości szczęk? Bo wg. mojej logiki to szczęka przeciwbieżna jest niejako "zabierana", przyciągana do bębna a współbieżna "odpychana " , i jeżeli działamy z tą samą siłą na obie szczęki ( przez rozpierak) to to żeby siły przylegania były w miarę równe stosuje się różne długości szczęk. Czyli z tego rozumowania wynika że tam gdzie bęben nam "pomaga" trzeba założyć dłuższą szczękę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez yoma
      Witam, 
      czy miałby ktoś schemat/ budowę zaworu sterującego przyczepy? Podrzucam zdjęcie zaworu, Szukam 2 dzień po Internecie nigdzie nie mogę znaleźć są same schematy podłączenia, a ja potrzebuję budowę, gdyż mój obecny nie działa poprawnie i zastanawiam się czy ktoś już nie grzebał i źle nie złożył. Z góry dzięki.   

    • Przez wyrebski1
      Chcę wymienić bęben hamulcowy w C-330. Mam już wyjętą półoś z pochwy, także półoś wyciągnąłem ze zwolnicy. Praktycznie na samej półosi mam tylko bęben ale jak on schodzi-jest tam jakieś zabezpieczenie?
    • Przez Rafał2222
      Witam.Mam mały problem w zetorze 5011. Gdy wcisnę pedał hamulca są jak żyleta obydwa  koła stoją ale jak drugim razem to już słabiej hamuje. Jak by były zapowietrzone to by za każdym razem by słabo hamowały a tu raz koła stoją raz nie. Tendencja siły hamowania prawego koła jest silniejsza od lewego tutaj podejrzewam wyrównywacz że nie łapie równo dwóch kół. Ale czy może być też winowajcą że hamulce są dobre a raz słabsze?
    • Przez Marcin400
      Witam chciałbym odpowietrzyć układ hamulcowy w valtrze lecz poza typowymi odpowietrznikami na cylinderkach znajduje się też taka skrzyneczka z 2 odpowietrznikami. Pomógł by ktoś i powiedział jak w takim ciągniku odpowietrzyć układ? Z góry dziękuję.

    • Przez tomekraczka12
      No więc tak mam problem przy ruszaniu na 4 biegu no to tak jak wbije już 4 bieg i chce ruszyć to gdy puszczam sprzęgło to jest takie hamowanie jakby koło jaby był na ręcznym i jak już rusze to jest ok dzieje się tak w prawym kole przy biegach terenowych ten problem nie wystepuje proszę o pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj