Zaloguj się, aby obserwować  
dejvid

Proxima i jej silnik

Polecane posty

dejvid    0

Czytając af spotkałem się z opinią że nowe proximy posiadają silnik od C-385/385A

Dlatego zaciekawiłem się tym tematem i chciałbym poznać wasze opinie na ten temat

Szukając danych technicznych Ursusa C-385/385A natrafiłem na stronę http://www.auta-prl.pl/index.php?page=ursus

według której "pojemność tego silnika wynosiła 4562 cm3.".Natomiast pojemność silnika w proximie wynosi 4156 cm3

Drugą sprawa która mnie nurtuje to co zmieniono w silnikach 6441/7441/8441 gdyż przy tej samej pojemności silnika osiągają różną moc

Zapraszam do dyskusji.

 

 

 

Pozdrawiam

dejvid

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Z tego co wiem to rozwinięcie konstrukcji z ciężkich Ursusów/Zetorów, Proxima ma zmniejszoną średnice cylindrów o 5 mm, stąd mniejsza pojemność. Ciekawi mnie co w tych silnikach zostało ze starej konstrukcji ;)

 

Różnice mocy w poszczególnych modelach zależą od ustawień pompy, ciśnienia doładowania i może jeszcze paru rzeczy, nie wiem dokładnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

Mam Proksime 6441 i nie widze podobieństwa w budowie tych silników poza tym że pompa paliwowa jest z prawej a rozrusznik z lewej.Wzrokowo to mi się wydaje że silnik w 85 wyglonda na wiekszy gabarytowo a proksima ma miejsze gabaryty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dejvid    0

Dzięki za odpowiedź :o

Czyli jednak proxima nie ma całkowicie zerżniętego silnika od C-385/385A ;)

A co powiecie o wytrzymałości i awaryjności tych silników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

Trudno coś powiedziec ja mam dopiero 770 mt i narazie nic nie nawaliło poza pływakiem w zbiorniku ktury się oberwał i tszeba było wymienic a tak to tylko pszeglond i napszud.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Nie wiem czy kojarzycie , ale w latach 50-tych Zetor produkował coś takiego jak Zetor 50 Super który co ciekawe miał identyczną pojemność, srednicę i skok tłoka jak Proxima. Widziałem jednak jego silnik i raczej nie przypomina on zewnętrznie silnika Proximy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj