Zaloguj się, aby obserwować  
sebe1033

skrzynia "14" ma ktoś

Polecane posty

marcin974    30

Chodzi Ci o skrzynie 14/4? czyli 14 biegów przód, 4 tył? Czy co? ;)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

No ja tez mam taką w 82SA i nie narzekam na nią...


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

no to powiedz coś o niej nie brakuje biegów przełożenia dużo się nachodzą .

Ja w starym mam 18/4 z czym pomiędzy 8 a 9 "brakuje" biegu co jest uciążliwe (po drodze 8 to tylko ok20 a 9 ok30-35 ,dobrze że jest reduktor to na 9 żółw mam 25 ale weż przełącz 2 wajchy na raz)

Jeżdziłem sąsiada pronarem 1025 16/8 przerąbana skrzynia albo za mało nauki miałem ,dokładniej gniotłem kiszonkę i tak jak do przodu włącze 1 to wolniej jak (tą samą dźwignią ) wsteczny a 2 za szybko ,tak w ogóle jak ruszałem na drodze to co bieg za szybki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

mi brakuje przełożenia miedzy 2 a 3 (82 sa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30
no to powiedz coś o niej nie brakuje biegów przełożenia dużo się nachodzą .

Ja w starym mam 18/4 z czym pomiędzy 8 a 9 "brakuje" biegu co jest uciążliwe (po drodze 8 to tylko ok20 a 9 ok30-35 ,dobrze że jest reduktor to na 9 żółw mam 25 ale weż przełącz 2 wajchy na raz)

Jeżdziłem sąsiada pronarem 1025 16/8 przerąbana skrzynia albo za mało nauki miałem ,dokładniej gniotłem kiszonkę i tak jak do przodu włącze 1 to wolniej jak (tą samą dźwignią ) wsteczny a 2 za szybko ,tak w ogóle jak ruszałem na drodze to co bieg za szybki

eh jezdzilem troche 1025A i przyznam ze nie byłem zachwycony jego skrzynią... jedne biegi za wolne, jedne za szybkie by ruszyć, a z polowych na szosowe w biegu nie mozna zredukować bo pojawiają sie zgrzyty...

 

w mtz 8 a 9 to tak jak w 82SA 3 a 4 i masz racje ze trochę duza róznica prędkosci jest, z kolei ja dochodzę do 3 calej i redukuje na 4 półbieg no i jest taki moment ze trzeba puscic kierownice i lewą ręką przerzucić półbiegi a prawą dźwignie zmiany biegów, w mtzcie jest to jednak utrudnienie bo skrzynia nie jest zsynchronizowana i biegi są pomiedzy nogami...

 

 

mi brakuje przełożenia miedzy 2 a 3 (82 sa)

eeeeeeee niemożliwe, albo brakuje Ci miedzy 1 a 2 albo miedzy 3 a 4

-2 a 3 to prawie nie ma różnicy :D

 

Mi sie wydaje ze wielką zaletą jest to ze mtzy/pronary mają duzo biegów dla tego ze spokojnie mozna sobie dobrac prędkość do obciązenia (co znacznie wplywa na mniejsze spalanie) ;)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

acha to 14/4 jest podobna do 18/4 też brakuje biegu do transportu marcin974 ja też biore 2 wajchy na raz albo z góry po jednej gorzej jest przy redukcji jak mijasz się z czymś/kimś szczególnie na wioskowych drogach.Biegów jest dość u mnie (18/4) jest w czym wybierać/dobierać powiem więcej 4 biegów nieużywam (są bardzo wolne sporadycznie używane ) .A jak jest ze wstecznym można spokojnie jedną dzwignią zmienić rzeby równo lub lepiej wolniej jechał do tyłu (niż do przodu) ?

Ty też twierdzisz że skrzynia 16/8 jest zje...chana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

Oczywiscie ze 16/8 jest lipa...

 

 

Po miedzy 14/4 a 18/4 to jest taka ze na polowych biegach masz 9bieg (czyli 4 w pronarze) a pronar tego nie ma i cos tam jeszcze... ;)

 

Ale przyznam ze w skrzyni 14/4 dwójka półbieg powinna byc deczko wolniejsza (w polu z przyczepami ciężko ruszyć, ale da radę) a 3 powinna byc szybsza by na szosie 4bieg mozna było swobodnie wrzucić... -jak pisałem wyżej miedzy 2 a 3 nie ma wcale dużej różnicy prędkości :D

 

To kwestia przyzwyczajenia :D


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a jak jest ze wstecznym można spokojnie jedną dzwignią zmienić żeby równo lub lepiej wolniej jechał do tyłu (niż do przodu) ?

A ten 1025 mimo żę miał 1300 Mth to biegi musiałem "wbijać" tak cięzko właziły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

My 82SA mamy ponad 1700 mth i szosowe biegi dwoma palcami mogę wrzucać (polowe deczko ciężej) ale jezdzilem 1025A (ponad 950mth) to nie za ciekawie... trzeba uważać by nie pojawiły sie zgrzyty (a w 1025A o to nie trudno) oraz by nie spalic sprzęgła (przy ruszaniu z wysokiego biegu na wysokich obrotach) no i do tego to ,,wbijanie" biegów... Trzeba sie troszkę usiłować...

 

 

Ja tam w 82SA mogę jechać 7km/h do tyłu, włączę dwójkę i do przodu to az przodek podskoczy (bez zadanych zgrzytów) ;)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a w moim 82 SA jak się zatrzymam to żeby przełączyć biegi wolne na szybkie to muszę najpierw ustawić dźwignię na NEUTRALNE, włączyć jakiś bieg, pościć sprzęgło żeby skrzynia ruszyła i później znów sprzęgło i przełączyć na szybkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

ja jak rozpędzam ciągnik to na reduktorze dopiero na 9 przełanczam na pełen bieg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blood    0

Ja mam skrzynie "14" w mtz,jestem zadowolony chociaż brakuje przełożenia miedzy 3 i 4 i to bardzo wyrażnie.Sterowanie tą skrzynią wymaga wyczucia drążka,bo dla kogoś kto jeździ pierwszy raz na tej skrzyni zmana biegów stanowi problem

 

eh jezdzilem troche 1025A i przyznam ze nie byłem zachwycony jego skrzynią... jedne biegi za wolne, jedne za szybkie by ruszyć, a z polowych na szosowe w biegu nie mozna zredukować bo pojawiają sie zgrzyty...

 

Dwa lata temu woźiłem zielonke na pryzme Belarusem 1025 i tez nie było łatwo sie przyzwyczaić,ale można to robic płynnie i bez zgrzytów,trzeba zamieć kolejność "wbijania" reduktora i biegu (juz dokładnie nie pamietam ale nie zgrzyta)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Goblin    13

Ja mam skrzynie biegów 14/4 jestem zadowolony z synchronizacji jej ale między 3-4 biegiem zgodzę sie z przedmówcami że bez użycia półbiegu ciężko ujechać pod obciążeniem no i przydała by sie ta 4 polowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

MTZ 82TS i skrzynia 14/4 biegów niby sporo ale tak pomiędzy 2 a 3 nie widać prawie różnicy w prędkości, między 3 szosowa a 4 szosowa jest za duża różnica.

1 a 2 polowe duża różnica w przełożeniu(tutaj przydaje się reduktor) no i jak by zamontowano sprzęgło o wielotarczowe :lol:

 

 

 

Ale tak czy siak na swojego ruska narzekać nie mogę i przez 10 lat wiernie służy :) o dziwo oleje wymieniam w trakcie przeglądów, a nie jak według stereotypów, że "podczas kolejnej dolewki w jednym dniu" :) :)


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj