Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
sybiuszek24 napisał:

Mam regulator

I dociążałeś regulatorem czy dźwignią przy kierownicy?


master20002 napisał:

Panowie mam dla niektórych banalne pytanie, ale jednak. Którą srubą zmienia się obroty wałka WOM? Będę wdzięczny za zdjęcie, oraz jak duży zakres obrotu tej sruby jest potrzebny do tej zmiany?

Przełącznik jest pod spodem ciągnika na obudowie reduktora. Zabezpieczny jest blaszką przykręconą śrubką na 14 kluczyk. Popuszczasz trochę tą śrubkę i przekręcasz ten grubszy wałek do oporu. W blaszce zabezpieczającej jest fasolka w którą wkręcona jest ta mała śrubka. Zakres ruchu przełącznika ogranicza właśnie ta fasolka więc przypadkiem nie wykręcaj całkiem tej małej śrubki.

Opublikowano

To dziwne, ja jak miałem jeszcze regulator to wystarczyło, że dociążyłem rozdzielaczem a dźwignia przy siedzeniu musiała być w pozycji zero, próbowałeś tak? Regulatora przypadkiem nie wymieniałeś? Często za problemy z regulatorem odpowiada zła regulacja cięgna od dźwigni sterującej przy siedzeniu.

Opublikowano

Właśnie jestem po przeglądzie i dalej nie dociska podniosłem siedzenie regulator na wierzchu jest i co nic mi to nie mówi wymiana było pompy tloka na c110 i rozdzielacza a teraz co czas na regulator? Jak dam te wajchy co powinny być bo przecież w tamtym roku dociskałem to olej tłoczy i dociśnie z 3cm i dalej jakby nie może i to cała przyczyna tego.Może za dużo pytań trochę ale jak jest coś w sprzęcie lubię to zrobić i mieć poprostu😎. Pozdrawiam 🤚

Opublikowano

Masa ludzi ma z tym regulatorem problemy. W zasadzie to prawie nikt tego nie wymienia tylko większość wyrzuca i zostawia sam rozdzielacz pod kierownicą. Jeszcze jedno, masz pod kierownicą ten wzmacniacz hydrauliczny? Jak masz to będzie wystawała pod kierownicą taka gałka z możliwością obracania i jest 4 dźwignie obok kierownicy.

Opublikowano

To może na nim coś przełączyłeś? Bo tam jest kilka pozycji tej dźwigni z tego co pamiętam. Spróbuj jeszcze dać na dociążanie przy kierownicy i powoli przestawiać tą dźwignię przy siedzeniu w inne położenie. Wiem tylko, że w nowszych regulatorach jest jakiś zaworek który zmniejsza ciśnienie na dociążaniu ale skoro u Ciebie wcześniej działało i go nie zmieniałeś to nie będzie to.

Opublikowano

Wywal całe to ruskie badziewie i wstaw normalny rozdzielacz. Ja na wiosnę wstawiłem 3sekcyjny z widlaka i teraz operowanie hydraliką w iwanie to bajka, nic nie cieknie i nie szarpie. polecam

Opublikowano

Ja też wywaliłem wszystko zrobiłem wodziki przy siedzeniu i jest całkiem inna bajka a koszt około 800 zł w tym nowy rozdzielacz z Agricole 

A propos montował ktoś regulator ciśnieniowy od samo samochodu do pompy od MTZ ? Może jakies zdjęcia czy podpowiedzi ? 

Opublikowano
6 godzin temu, grzesiek88 napisał:

Wywal całe to ruskie badziewie i wstaw normalny rozdzielacz. Ja na wiosnę wstawiłem 3sekcyjny z widlaka i teraz operowanie hydraliką w iwanie to bajka, nic nie cieknie i nie szarpie. polecam

3 miesiące temu kupiłem nowy rozdzielacz za 650 zł rok temu silownik mocniejszy i tak bym nie wiedział jak to zrobić nigdy się nie zastanawiałem 🤔 jeszcze wieczorem popatrzę bo mam siedzenie w górze i tak

Opublikowano

Rozdzielacz jak nowy to możesz zostawić i też będzie. Ja wywaliłem regulator i został oryginalny rozdzielacz pod kierownicą. Podnośnik działa bez porównania lepiej niż z regulatorem. Oczywiście wygodniej by było mieć dźwignię obok siedzenia no ale to są jakieś koszty. Myślę że można by dać rozdzielacz jednosekcyjny z kontynuacją ciśnienia w miejsce regulatora a oryginalny zostawić do hydrauliki zewnętrznej.

Opublikowano
2 godziny temu, jahooo napisał:

Stare rozdzielacze miały takie samo ciśnienie na podnoszenie co na opuszczanie, nowe juz nie podniosa ciągnika w górę, jest ograniczony docisk

Czyli jak kupiłem nowy rozdzielacz to nie będzie docisku? Dzisiaj robiłem i olej tłoczy a docisk 5cm docisnie i koniec dalej nie idzie 🤔

Opublikowano (edytowane)

To info od machera co zna te maszyny. U wuja nie byli docisku tylko delikatnie w dół. Od któregoś roku taka modyfikacja była, może 88 i nie na każdy rynek od razu, jak to u ruskich. Podobno kwestia bezpieczeństwa 

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Ograniczony docisk był na regulatorze pod siedzeniem a nie na rozdzielaczu pod kierownicą. Poza tym w nowszych podnośnik był obsługiwany już tylko regulatorem pod siedzeniem a rozdzielacz był wyłącznie od hydrauliki zewnętrznej i w nim nie było takiej zmiany.

Opublikowano

Ważne, że w nowszych wersjach nie ma juz możliwości podniesienia ciągnika na podnośniku w górę, jak w starszych. Z tego co się orientuję, w wersji z pełnym sterowaniem podnośnikiem przy siedzeniu jest już tylko docisk maszyny (ten ograniczony) a nie ma pełnego działania w dwie strony.

Opublikowano

do dzisiaj podnosnik w moim mtz 99 r czasem nie chcial podnosic tak jakby nie dawal rady ale dwignia przy siedzeniu na opuszczenie i podnosil a od dzis samo sie naprawilo lecz teraz nie chce opuszczac tzn opuszcza ale bardzo wolno pług 500 kg z max położenia opuszcza tyle ze papierosa mozna spalic co może byc nie tak ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v