Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wracając do tematu pierścieni, to ja się przekonałem, że zestawy 3 pierścieniowe są lepsze pod względem odpalania. Ja zrobiłem sobie na takich (od D260 turbo) i mam rozrusznik oryginalny, w głowicy sam wymieniałem 2 zawory, wszystkie gumki i dotarłem wszystko, pompy wtryskowej nie robiłem. Kolega zakupił zestawy też z Motordetalu z 4 pierścieniami (standardowy TS) oddawaliśmy głowicę do regeneracji, pompa nie była robiona, rozrusznik szybkoobrotowy. Mój w dzisiejszych temperaturach pali po 3 obrotach, jego po 3 próbach.
Opublikowano (edytowane)

A te zestawy miały tę samą komorę spalania? W mtz jest 3 rodzaje stopni sprężania 15:1, 16:1 i 17:1. Chyba d-260 mają 17:1 , a D-245 mają 16:1 i może tu być pies pogrzebany , ale mogę się mylić

Edytowane przez slawek80
Opublikowano
D260 są w 2 odmianach, ja mam akurat zwykłe komory, mierzyłem ich pojemność i wyszło to samo co w 82. A co do czarnego pokrycia, to jest to warstwa o lepszym oddawaniu ciepła do tulei i zmniejsza też tarcie. Na razie jeden sezon nie świadczy o jakości. Poprzednie komplety były jakieś najtańsze wsadzone przez poprzedniego właściciela, to tak się wybiły rowki, że nawet w Jumzie po 30 latach nie było czegoś takiego.
Opublikowano

Skoro komory są różne to czy jest jakoś to oznaczone na tłoku? Jak robiłem uszczelkę to przy okazji wymieniłem tłoki i pierścienie bo jeden pierścień był pęknięty i rowek rozbity. Teraz mam wrażenie, że gorzej odpala na zimnym. U mnie były tłoki na 5 pierścieni i takie założyłem, oleju praktycznie nie bierze a znajomemu po remoncie silnika tzn wymiany całych kompletów na 4 pierścienie i głowicy olej znika i to sporo z tego co mówił.  

Opublikowano
Zapomniałem wspomnieć że ja mam krótkie tuleje. Wszystko zależy jakie zestawy ten znajomy kupił, Producentów jest masa, jakieś niedoróbki, zamek pierścieni za luźny, za szeroki rowek. Trochę tego przerzuciłem, każdy sklep sprowadza co innego. Do MTZ nie opłaca się brać zamienników tylko oryginał. Teraz mi się nie chce szukać instrukcji, ale było opisane jakie są dopuszczalne luzy.
Opublikowano

Ogólnie tuleje też mam do wymiany bo progi już czuć ale jak pomierzyłem luz na nowych pierścieniach to zmieściłem się na styk. Pewnie bym tuleje zmienił ale nie było czasu na poważne docieranie. Seweryn gdzieś podawał luzy na zamkach dla nowych i starych tulei.

Opublikowano

I już ci mówię.  Pierścienie wymienić gdy luz w zamku przekracza 4 mm a luz w rowku tłoka 0,4 mm.

Po założeniu nowych pierścieni luz na zamku nie powinien przekraczać 1,2 mm. Jęśli jest większy do wymiany tuleja.

Opublikowano

Wiem, ze bardzo często się tu o wszystko dopytuję, ale dużo mi to pomaga i teraz mam kolejną sprawę.
Nie dawno pytałem się o montaż orbitrola w MTZ-cie, nie ukrywam, że koszty wole ograniczyć do minimum, bo to nie jedna rzecz którą chcę zrobić w nim i przeglądając sobie tematy natknąłem się na taki sposób, podpięcia się pod siłownik zamontowany w dole przy osi (siłownik mam). Jego podpięcie nie wydaje się trudne, ale nie wiem jak do końca podpiąć pod to przewody hydrauliczne, bo nie widzę u siebie aby tam były jakieś gwinty czy coś pod tym rozdzielaczem.
Druga sprawa to czy nie wadzi ten ślimak gdy kołami skręca siłownik? czy się jakoś nie blokują lub nie niszczą na wzajem?
I czy ten stary siłownik w kolumnie zostaje czy trzeba go wymontować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v