Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to jak pedał nie wchodzi po samą blache, tarcze nie zaolejone to trzeba je wymienić - kiedeś tu była debata i wymiana info na temat jakości tarcz i ich skuteczności i bywa z nimi różnie. Możesz te stare mimo wszystko odtłuścić rozpuszczalnikien (dociski też), i przelecieć grubszym papierem ściernym np o gramaturze 40 (tylko tarcze, nie dociski ;)), choć jak piszesz że są suche i nie hamuje to pomoże ale prawdopodobnie na krótko - to już Twoja decyzja czy próbujesz czy wymieniasz na nowe bo z jednej strony koszt, z drugiej robota.

Pozdrawiam

Opublikowano

Z tulejami miałem to samo, powinno być w miarę ciasno na pewno nie może się na boki ruszać. Czeka Cię ciężka robota z wymianą tych tulei szczególnie tej w zwrotnicy. I tak jak kolega wyżej napisał dobrze ustaw luz zębowy i tu też jest wolna amerykanka, ja u siebie to ze 3godziny ustawiałem. Współczuję.

Opublikowano

Jeśli chodzi o tarcze to pewnie wymienie bo szkoda roboty raczej i czasu. A z tuleja wewnetrza się wyjaśniła sprawa kołnierz urwany i pewnie dlatego scielo te zeby. Jednak z turem dostaje ten naped po czterech literach prawie kupil bym jakiegos 550 i przełożył na niego tura plus balonówki i moze było by lepiej ... 

Opublikowano (edytowane)
42 minuty temu, Grzechooo napisał:

Z tulejami miałem to samo, powinno być w miarę ciasno na pewno nie może się na boki ruszać. Czeka Cię ciężka robota z wymianą tych tulei szczególnie tej w zwrotnicy. I tak jak kolega wyżej napisał dobrze ustaw luz zębowy i tu też jest wolna amerykanka, ja u siebie to ze 3godziny ustawiałem. Współczuję.

Toś pocieszył 😂. Ja u siebie mam w planie taki remont - tuleje już rok leżą kupione tylko zawsze coś i nie ma sie kiedy zabrać a już mi konkretnie sie to kolebie 

Arkady, a ty masz na cienkim czy grubym kołnierzu swój most?

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Ja też miałem ten kołnierz popękany ale przyczyną tych pęknięć był luz między tulejami. Miałem dokładnie tak samo jak piszesz cały komplet do wymiany. Zrób raz a dobrze bo będziesz się z tym ciągle bujał.

Tak wyglądała moja tuleja stara i nowa, masakra. Musiałem kawałkami wyciągać.

20210110_134324.jpg

Opublikowano (edytowane)

Taki mam plan. Komplety pokupywane. Wierciłeś w tuleji dodatkowy otwór odpowietrzający żeby oleju nie wywalało? Ja mam 2000 rok to i kalamitki już w oryginale są to chyba i tu trzeba bedzie wiercić w zewnętrznej tulei żeby to sie smarować dało.

Myśle jakiś ściągacz zrobić - na jakimś ruskim filmie taki widziałem ale czy to pójdzie to zobaczymy. Spodziewam sie że to palcami nie wyjdzie 😉

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Z tego co się orientuje to będzie problem wyciągnąć ja z korpusu,  z tego co mi się wydaje to jest to cienki kołnierz aczkolwiek nie mam porównania. Tak czy siak roboty mi się naskladalo przy nim. Ja u siebie wierciłem te otwory wkretarka i do dzieła idzie bardzo lekko.

Opublikowano

Ja miałe wąski kołnierz a samą tuleje to nawiercałem i rozbijałem po kawałku ile się dało, ogólnie to parę godzin roboty. Ten filmik też widziałem i zacząłem tak robić ale i w jedne i w drugiej w miejscu gdzie są oringi to pękało.

Opublikowano

@pawlik794 dobrze pisze, ja też nacinałem lisim ogonem ale trzebanawiercać otwory bo nie ma za co uderzyć. Powiem szczerze że nie wiek jaki wałek chcesz dorabiać, ale tam nie masz punktu zaczepienia. Wiem każdy przypadek jest inny ale mój szedł topornie, zwrotnica rozebrana na części pierwsze i na różne sposoby próbowałem.

Opublikowano
Dnia 10.01.2021 o 11:33, arkady12 napisał:

Siemka panowie takie 2 pytania, szukałem na forum ale nie zadowoliły mnie tamte tematy które znalazłem. 

1. Odnośnie hamulcow do jakiej grubości może być zuzyta tarcza hamulcowa ? , Prawa strona tarcze : jedna 10 mm i dwie po 11 mm lewa strona obydwie po 12 mm wiec prawie jak nowe a hamują jak by były zjechane do zera, miałem je wymienić ale chyba nie ma sensu. Narazie tylko ze nie moge ich wyregulować żeby ciagly.

2.  Przedni naped z prawej strony wycina zęby polosi poziomej i pionowej. Na lewej nic się nie dzieje a na tej nonstop problem z tym . Traktor oczywiscie z turem. Dodam jeszcze że ta tuleja wewnetrzna rusza się na prawo lewo razem z polosia i nie wiem jak to uszytywnic.

Arkady. Przeglądałem jeszcze serwisówke i minimalna grubość tarczy to 10.4 mm (nominał 12 mm) - tak informacyjnie. Może sie komuś przyda

Pozdrawiam

  • Like 1
Opublikowano

Nie daje sie złożyć? No z tymi tarczami (i innymi częściami) to czasem lipa. Traktory niby produkowane od lat w niezmienionej formie a spróbuj coś kupić bez zabrania części do sklepu to czasem sie można zdziwić bo po trzy wersje wszystkiego 

  • Thanks 1
Opublikowano

No ja tak właśnie próbowałem zrobić i tak jak pisałem tuleja pękała w miejscu gdzie są oringi, ale to może tylko mój przypadek taki. A filmiki tego gościa są fajne tylko jemu zawsze jakoś tak wszystko lekko idzie🤔

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, karbex napisał:

No jest takich filmików na ruskich stronach troche. Właśnie ten też widziałem i tak planuje podziałać a czy pójdzie to zobaczymy

Zaprowadź do Firmy Korbanek zrobią   za 20 tyś .

Edytowane przez galan99
  • Haha 1
Opublikowano

Panowie szybkie pytanie , mianowicie chce w mtz przelew z pompy zrobić bezpośrednio pod przelew do zbiornika od w trysku a na wężyk do zasilania dać zaworek jedno kierunkowy będzie miało to sens ? przynajmniej wydaje mi sie ze będzie lżejsze palenie w zimie bo nie będzie cofać paliwa ze względu na to ze zbiornik paliwa jest niżej niż pompa i jakoś nie ufam temu zaworkowi w pompce, a chce zrobić tak przelew żeby pompka zasilająca miała deko lżej 

Opublikowano

Zaworek jednokierunkowy zawsze możesz założyć tylko że bedzie to dodatkowy opór dla pompki. I niby w jaki sposób odciążysz pompkę przerabiając przelew tak jak piszesz?

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v