Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja osobiście założyłem alternator Valeo 120A z Passata b5. Zakupiłem go za 50 zł ze względu na uszkodzoną rolkę, a jak wiadomo nie jest ona potrzebna. Kółko pasowe miałem + toczenie za 10 zł. Koniec końców za 60zł + trochę pracy przy dopasowaniu mocowania mam alternator który dobrze ładuje. Z przodu 2 x 60w standardowe + 2 x h3 55W + tył 2 x h3 55w + 2 wentylator i do tego wszystkie podświetlenia oraz światłą pozycyjne nie stanowią dla niego problemu i ładowanie zawsze 14v+. Amperomierz również nie wychyla się na - . Jedynie w moim przypadku trzeba pilnować naciągu paska bo jednak jest on dość wąski na tę moc. Miałem chęć spróbować zmienić koło pasowe na wale oraz pompę wody na takie co są na dwa paski, ale jakoś zebrać się nie mogę.

Opublikowano (edytowane)

Nakrętka na podporze 70 Nm według mojej instrukcji napraw bieżących. Osobiście dałem na 140 bo się ślizgało. Mam nadzieję, że jak teraz dobrze kapcie na przód dobrałem to nie będzie tak po d*pie dostawała.

 

Tak dla uproszczenia w katalogu który podał kolega wyżej o podporze jest na 108 stronie biorąc pod uwagę licznik PDF , a jeśli patrzymy na strony katalogu to strona 105 a konkretnie jej dół.

Edytowane przez Lukasz3991
  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

Co tu się stanęło 😮 Dodam tylko że niedawno robiłem hamulce nowe, uszczelniacze, tarcze, rozpieraki. Wszystko było dobrze, ładnie hamowało do dzisiaj gdy użyłem hamulcy usłyszałem lekki trzask po czym miałem wrażenie jak by prawe koło tylko hamowało. Zaglądam pod spód a tu taka niespodzianka. Coś spieprzylem przy składaniu, czy tak miało się stać. 

20200105_155253.jpg

  • Confused 1
Opublikowano

W moim też po remoncie hamulcy potrafi tak zblokować koła że ciary przechodzą. Jak z agregatem na asfalcie zablokowalo hamulec to tylko patrzyłem czy cos za mną na drodze nie zostało. Na szczęście skończyło się oberwaną piastą w jednej tarczy.

Opublikowano

Ja mam taki pomysł i zastanawiam się jak by to się sprawdziło. W bizonie są identyczne hamulce jak w mtz tylko że w bizonie trzeba ustawić małą szczelinę między tarczą a rozpierakiem. Kiedyś była ustawiona dość duża i blokowało koło w bizonie tak samo jak w mtz. Co sądzicie o tym żeby stoczyć bęben hamulcowy i zastosować blaszki dystansowe. Jeśli zmniejszymy ten luz między tarczą a rozpierakiem to tym samym  kulki na rozpierakach nie będą w stanie rozejść się na tak dużą odległość żeby nie mogły wrócić w gniazda. 

  • Thanks 1
Opublikowano

Tu nie chodzi o to, że kólki wychodzą z rowków. Hamulce blokują się po wymianie tarcz czy rozpieraków. Gdzie tą szczelinę zmniejszyć? Bo ja np po założeniu nowego rozpieraka i tarcz nie mogłem obudowy skręcić bo było za ciasno i dawałem podkładki pod bęben a mimo to hamulec blokował.


Hamulce od samochodu fajna sprawa ale w Jumz są same hamulce wyprowadzone a u nas po jednej ręczny a po drugiej blokada.

Opublikowano

Myślę że może być problem z włączaniem i wyłączaniem . Frez jest dość drobny i ciężko będzie zsunąć tę tulejkę jeszcze jak będzie trochę naprężona . Pomysł ogólnie fajny ale ja bym szedł w kierunku sprzęgła kłowego zamiast tej tulejki. Poza tym wydaje mi się że szybciej było by zastosować oryginalną blokadę z mtz 50 starego typu która za pomocą sprzęgła kłowego łączyła razem osie. Można jeszcze takie znaleźć u ludzi którzy sprzedają stare mtz na części. 

 

Opublikowano (edytowane)

Powiem Ci zbyszku, że też myślałem o takim mechaniźmie. W MTZ 52 jak miałem to było luks. Pedał w podłogę i trybiło. Z kolei jak w 82 też pedał... ale ulepszył. 

PS. Zbyszku, jeśli można wiedzieć to w jakieś odległości ustawiasz czoło napędzającego stożkowego koła zębatego przekładni głównej? Tak jak mówi książka 58mm +/- 0,15mm? Kiedyś gdzieś czytałem o metodzie na "kartkę papieru", ale domyślam się, że wtedy trzeba by ściągnąć pokrywę mostu, a tego to już mi się nie chce.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

W tej parze kół luz ustawia się tym dużym przesuwając go w lewo lub prawo. Atak musisz ustawić tak jak w instrukcji żeby koła współpracowały całą długością zębów.

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v