Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, robi57362 napisał:

Panowie co może być nie tak silnik 150 mth po generalce dosyć mocno kopci na czarno a innym razem na bialo jakby powietrza bylo malo? dwie sprzecznosci i jak to ugryźć?

Może napisz coś więcej - kiedy kopci na czarno a kiedy na biało. Zimny ciepły pod obciążeniem ? Przy takim opisie to cieżko cokolwiek diagnozować. 

I na czym ta generalka polegała, czy te objawy były odrazu czy dopiero po 150 mtg, w ramach generalki sprawdzałeś wtryski i pompe? Ja bym jechał po kolei i zaczoł od żeczy które nie kosztują tj.

1. Kontrola luzów zaworowych

2. Kontrola początku wtrysku (tu sugeruje robić to dwuetapowo, tj 1 etap - regulacja sprzęgiełkiem do ruchu paliwa w kapilarze na zblokowanym kole zamachowym, skręcenie sprzęgiełka i obrót wałem do ponownego ruchu paliwa w kapilarze i sprawdzenie czy wchodzi blokada w kolo zamachowe -jak nie wchodzi - poprawka i od nowa. Regulacja tak jak pisze w książce obrotem wałka pompy na zblokowanym kole zamachowym jest niedokładna i ja wole troche dłużej posiedzieć ale ustawić w punkt.

3. Kontrola wtrysków 

4. Kontrola pompy - po kontroli pompy należy powtórzyć punkt 2. 

Przy Twoim opisie stawiam że masz wiecej niż jeden problem i wg mnie to źle ustawiony początek wtrysku z za dużą dawką paliwa lub lejącymi wtryskiwaczami łącznie. 

Pzdr

Edytowane przez karbex
Opublikowano

remąt byl robiony lecznie z wtryskami i pompa byla u pompiarza ja tego nie robilem wolalem to zlecić mechanikowi .czarny dym pojawia sie pod obciazeniem a pod mocnym coraz większy bialy dym pojawia sie gdy ciagnik pare min pracuje na wolnych obrotach i jest niedogrzany i raptownie dostanie gazu . kutwa znów smok sie w misie odkręcil.....


musze powiedzieć że było odrazu po generalce lech ostatnio sie nasila

Opublikowano (edytowane)

A poza dymem silnik w miare normalnie pracuje? Sprawdz te zawory i początek wtrysku tylko dokładnie tak jak napisałem, czyli troche wg procedury jak w C360. Tj obracaj wałem i jak paliwo drgnie to sprawdzaj czy blokada wchodzi w kolo zamachowe. Jak dalej bedzie dymił to bym reklamował robote na pompie i wtryskach - za wysoka dawka. Rozumiem że filtr powietrza drożny i nie zasyfiony

I popatrz jeszze czy ci gdzieś powietrza nie łapie do ukladu paliwowego bo biały dym to też może być objaw zapowietrzającego sie układu.

Pzdr

Edytowane przez karbex
Opublikowano
klama958 napisał:

Panowie, pacjent Belarus 2 letni na stożkowym moście. Nie mozna rozłaczyc napedu. Cofanie nic nie daje, dopiero jedna osoba musi pod kabiną odsunąć jakąś kulkę a druga w kabinie rozłączy. JAde dzisiaj to obejrzec. Na co zwrocic uwage? 

W przystawce jest taki wodzik w kształcie motylka prawdopodobnie on się wytarł i nie załapuje.

Opublikowano

To nie koniecznie są objawy padania podpory a bardziej puszczania sprzęgła tarczkowego w tej podporze. Przeważnie wystarczy dokręcić nakrętkę od strony tylnego wału napędowego.

  • Thanks 1
Opublikowano

to jest pytanie z serii teoretycznych i z ciekawości, kiedyś widziałem MTZ z silnikiem MAN 120KM, ale bardziej interesują mnie mniejsze. A co do zasadności - mam na myśli pewien projekt , do którego pasowałby silnik o wiekszym zakresie obrotów . MTZ ma ramę , więc silnik nie musi być samonośny z tak masywnym blokiem.

Po prostu pytam, czy ktoś widział

Opublikowano

Znów mi pronar 82 odmówił posłuszeństwo tym razem cała elektryka się podziała gdzie szukać co jemu dolega? Akumulatory dobre bezpieczniki całe co robić? Czy stacyjka ma coś z tym wspólnego?

Zaczynam już powoli mieć dość tego ciągnika. Wszystka robota stoi a jakby na zaciąg zapalił to elektryki nie spali?

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

A na krótko pali? Napisz jakie objawy - zegary nie działają? Czy rozrusznik nie kręci?

Jak go zaciągniesz nic sie nie stanie i bedzie chodził i nic nie spali - z tego co piszesz i tak nie ma ciągłości obwodów a nawet jakby były to sie nic nie stanie

Edytowane przez karbex
Opublikowano
53 minuty temu, robi57362 napisał:

na krótko nie pali? to pierwsze co to wylacznik masy i wszystkie polaczenia 

No tu nie ma filozofii wielkiej - klemy lub masa. 

Pzdr

Opublikowano

Klemy i masa ok. bo nie dawno wymieniałem elektryk obstawiał stacyjkę którą kupiłem od fergusona bo nadaje się lecz zbytecznie ponieważ włącznik 12/24 okazał sie całkowicie zdewastowany. Teraz działa wszystko jak należy no może bo chyba przyjarany przekażnik prądu na rozrusznik bo niekiedy nie odbije i trzyma ale to w poniedziałek? Czy może elektromagnez trzymać?

Opublikowano
5 godzin temu, mateuszmtz napisał:

Panowie co może być nie tak w hydraulice że ciśnienie jest coś koło 100 a po dodaniu gazu bije do 200? Dodam że pompa hydrauliczna wymieniona i zawór przelewowy w rodzielaczu pod kierownicą

A jaki masz olej w hydraulice?

Opublikowano

Olej ok - a masz wogóle jakiś problem z hydrauliką czy tylko ci ciśnienie na zegarze przeszkadza? Przy jakich obrotach jest to 200 a przy jakich 100? Napisz coś wiecej 

Pzdr

Opublikowano

Na zimnym normalnie podnosi a na rozgrzanym są problemy. I przy orce nie trzyma podnośnik bo przednia skiba się zagłębia i trzeba wypłycać. Na wolnych obrotach jest te 100 a tak przy 2tyś podchodzi pod te 200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v