Darek213PL

Obrot pługa do polowy

Polecane posty

Darek213PL    1

Witam.

Wymieniłem dzisiaj pompe hydrauliczna w c385  wlałem nowy olej do skrzyni (40l)

ciągnik normalnie podnosi pług bez żadnych problemow.

Ale jeśli chodzi o obrócenie pługa to już nie jest tak milo

plug obraca sie do polowy (chowa siłownik) i to bardzo wolno.Nie daje rady go obrócić.

 

Co może być przyczyna takiego problemu?

 

PS. ciagnik bez problemow podnosi ciagana talerzowke i sklada agregat 

problem lezy tylko po stronie pluga(moim zdaniem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek213PL    1

zamiana węży nic nie daje.;/

 

Plug sie nawet blokowac nie chce.(zawor hydrauliczny) za małe cisnienie??

Nie rozumiem juz nic..

Edytowano przez Darek213PL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master21    11

przy siłowniku od obrotu masz kość i na tej kości jest taka nakrętka odkręć ją i w środku pod tą nakrętka powinna być śruba na imbusa i przekręć ją w lewo o jeden obrót i zakręć nakrętke i spróbuj obrucić pług jak nie obruci go to jeszcze popuść te śrubę. ps jakiej firmy masz ten pług?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek213PL    1

Pług Fraudge

Ta kosc przy plugu jest popsuta. dlatego kupilismy zawor hydrauliczny.

odkręciliśmy zawór i bezpośrednio założyliśmy weze pod silownik...ale to i tak nic nie dalo jak nie obracal tak nie obraca.

 

 

weze do silownika nie ida przez kostke(zostalo zastosowane obejscie i ida przez zawor)

Edytowano przez Darek213PL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek213PL    1

Ale wycieków nie widac.

Na starej pompie obracał. 

 

Moze byc silownik zapowietrzony w plugu? rozkrecilismy go ostatnio i olej byl wylany z silownika.

Edytowano przez Darek213PL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master21    11

a jak węże podpiołeś bezpośrednio pod siłownik to podczas obrotu jak siłownik się wsuną to wajche wziołeś w drugą stronę żeby go wysuwało?
hydraulika raczej się nie zapowietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek213PL    1

tak. wajcha w jedna strone jak jest w polowie to w druga strone.  i powinien przewrócić plug...

wszystko byłoby okej tylko poprostu za wolno sie obraca i nie daje rady go przerzucić na druga strone. 

Wyglada to tak jakby mu sil brakowalo zeby obrocic(male cisnienie?) no ale dlaczego tak fajnie i sprawnie sklada agregat..albo talerzowke podnosi na kola..

Edytowano przez Darek213PL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vdan    5

Sprawdź poziom oleju, masz stan?? a co ze starą pompą?  siłownik bez przecieku? za słaba pompa, może uszkodzona, miałem podobną sytuację z pompą hydrauliczną(stara wysiadła na 0) do mtz- nowa okazała się walnięta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek213PL    1

Pompa nowa. niby wzmocniona.pompa daje rade szybko podnosi.nigdzie nie cieknie.podnosnik na 90 % i tak nie obraca.
Najdziwniejsze jest to ze przy innych maszynach jest ok.
Moze akurat pompa walnieta.

Edytowano przez Darek213PL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszido007    155

U mnie też nie chciał obracać. Problemem okazał się zbyt mały poziom oleju. Dolałem ze 1,5l i obraca jak głupi....;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuzaj63    45

Mogą blokować złącza hydrauliki.pokombinuj z gniazdami i wtyczkami. A po drugie pamiętaj że obrót musisz zaczynać naciskając dzwignie hydrauliki na dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xzibit0000    14

Wg. mnie coś z Ciągnikiem nie tak. miałem (w sumie mam) podobny problem tyle że z mf 3070 i ibisem 3+1. jeżeli jest za słaba wydajność oleju, to ciągnik ci przewróci pług do tej połowy ale dalej nic nie zrobi i ci będzie cofać pług do poprzedniej pozycji. próbuj na większym gazie go obracać żeby wywołać większe ciśnienie w pompie i większy przepływ oleju, jeżeli to nie pomoże to już będzie wina tej kostki odpowiedzialnej za sekcje obrotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek213PL    1

Pelny gaz i nic sie nie zmienia. Jest tak samo jak na malych obrotach. Ale cisnienie chyba jest spore bo olej to az sie spienil jak odkrecilem przewod od silownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArekJD1177    11

Sprawdź łożyska obrotu, może koszyczek się rozlecial i go blokuje. Też miałem problem z obrotem, szedł do połowy i koniec. Powodem było uszkodzone łożysko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Pelny gaz i nic sie nie zmienia. Jest tak samo jak na malych obrotach. Ale cisnienie chyba jest spore bo olej to az sie spienil jak odkrecilem przewod od silownika.

 

Masz zapowietrzony układ. Olej nie pieni się od ciśnienia tylko od powietrza. (pod warunkiem, że wlałeś olej a nie produkt olejopodobny)

Powód: zbyt niski poziom oleju, nieodpowiedni olej (zbyt niska jakość oleju lub lepkość), nieszczelności w układzie (ssącym pompy), częściowo zapchany filtr oleju (ssący), uszkodzenie pompy.

 

Sprawdź poziom oleju, jeśli trzeba uzupełnij jeśli nie wiesz ile powinno być dopytaj.

Podaj jaki olej został użyty (pełna nazwa: producent, nazwa i klasa lepkości).

Sprawdź nieszczelności w układzie, w razie konieczności wymień zużyte lub uszkodzone elementy (uszczelki, oringi) lub dokręć złącza.

Sprawdź czystość i szczelość filtra oraz sposób zamocowania.

Sprawdź stan techniczny pompy. Zwróć uwagę na pęknięcia na obudowie, zmianę jej koloru, szczelność połączeń pompy, zamocowanie pompy do korpusu, ...

Dokonaj pomiaru ciśnienia na szybkozączach przy różnych obrotach silnika (od obrotów biegu jałowego, aż do obrotów maksymalnych).

Jeśli nie posiadasz zegara, możesz dokupić go w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym lub kupić gotowy zestaw, choćby tu: http://www.sklep.mizar.com.pl/zestaw-pomiaru-cisnienia-hydrauliki-wtyk-euro-p-15443.html


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilBugdol    1

Moze po prostu jest taki problem ze cisnienie jest ale slaby przeplyw w zetorze na podnosniku mam szybkosc podnoszenia czyli przeplywu oluju nwm jak tam ale powod bedzie z tym zwiazany albo zle cos zrobiles i za maly przeplyw oleju albo cos przerecilez i sie przeplyw zmniejszyl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MICH4Ł
      Witam. Posiadam pług Kuhn i ma problem z obracaniem. Liniuje i nie chce obrócić musze 2 raz hydrauliką ruszyć żeby obrócił. Gdzie szukać przyczyny, może ktoś się spotkał z takim czymś? Z góry dzięki za odpowiedź
    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez koks85
      Panowie który z tych? 4 zagonowa. 
      Unia tur 
      Agromasz pj4
      Akpil mix 40
      Którys można powiedzieć, że bardziej się wyróżnia na plus? 
       
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie jaki pług byłby najlepszy do ciągnika mtz 892.2? (Trochę gliny,torfu i piachu)
      PS.Tylko nie ażurowy
    • Przez dawidosos11
      Witam serdecznie czy ma ktoś na sprzedaż trzymanie wieży do pługu huard470 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj