Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Na zimnym silniku ciśnienie ma 4,5 atmosfery ,po rozgrzaniu do 80 stopni spada na wolnych obrotach prawie do zera.Jakie powinien mieć na rozgrzanym silniku?Bo wkurza mnie ta kontrolka ciągle się zapala.A może jest jakiś zawór do ustawiania ciśnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

Czy na wolnych czy dużych obrotach , niezależnie od temperatury ciśnienie powinno być to samo. Regulacja nic nie da. Chyba że ci się zacieła regulacja. Wina pompy(sprawdź czy się mieści w dopuszczalnych wymiarach szczeliniomierzem).
Stan oleju. Lub problem z zasysaniem oleju.
Obstawiam raczej silnik do remontu. Ale wtedy rączej nie powinny spadać do zera ciśnienie. A może problem z turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

To już raczej silnik do roboty, mnie na chwile pomogło zastosowanie chłodnicy oleju, 2 sezony jeszcze objechałem hehe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

To już raczej silnik do roboty, mnie na chwile pomogło zastosowanie chłodnicy oleju, 2 sezony jeszcze objechałem hehe 

Ale ja już trzy lata tak jeżdżę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Czy na wolnych czy dużych obrotach , niezależnie od temperatury ciśnienie powinno być to samo. Regulacja nic nie da. 

Ty  wiesz co piszesz  w ogóle? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

To już raczej silnik do roboty, mnie na chwile pomogło zastosowanie chłodnicy oleju, 2 sezony jeszcze objechałem hehe

szlif wystarczył czy coś jeszcze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem misę olejową w niej pełno szczątków metalowych i łożysko igiełkowe skąd ono się wzięło.Ciągnik chodził do końca  zaczęło mi coś chrobolić no i ściągnąłem misę a tu szczątki.Nie mam pojęcia od czego zacząć ?Jęczmień trzeba kosić a traktor klęknął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

Sprawdź w katalogu od czego mogło być łożysko. Przez to uszkodzenie moglo jeszcze coś innego się uszkodzic. Trzeba sprawdzić pompę olejową. Do niej mógł się dostać metal, opiłki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

Tak. Młotek i ściągacz.
"Żeby była równowaga-musi być przeciw waga"
Wezwij mechanika, i zajrzyj do katalogu części i się dowiesz wszystkiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Ja gdy ściągam kolo pasowe to sobie go podgrzeje palnikiem gazowym i praktycznie samo schodzi, lepiej wymienić przypalony uszczelniacz niż całe koło pasowe które trochę kosztuje, a te wałki wywarzające są na łożyskach igiełkowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

tylko taka sprawa ,że pokrywa przednia silnika to jakiś stop aluminium ,więc z grzaniem trzeba ostrożnie

Wałki wyważające to napędzane z wału korbowego silnika wałki umieszczone w środku silnika - kompensują drgania silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem koło ,po śćiągnięciu pokrywy przedniej  zauważyłem brak zębatki na wałku  wyważającym z lewej strony ,jak się wymienia to koło czy trzeba cały rozrząd porozbierać aby założyć łożysko igiełkowe?

Zacząłem go rozbierać z powodu ciśnienia opisanego na początku wątku ,czy to możliwe że już wcześniej przez ten wałek gubił ciśnienie?o nie wiem czy potrzeba jest aby wymienić pompę olejową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black_shadow    41

aby wymienić łożysko igiełkowe wałka wyrównoważającego nie trzeba rozbierać całego rozrządu... jeśli pompa na zimnym oleju mimo uszkodzonego łożyska dawała radę wydusić ciśnienie 4,5 to raczej nie będziesz musiał jej wymieniać... sprawdź  panewki na wale  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

ja pisze o grzaniu kola pasowego a nie pokrywy rozrządu.

 

piszesz też o spaleniu uszczelniacza  a ten gdzie siedzi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

A czy nie można go czasem odrazu wymienić? Jeśli nie było by więcej rozbierania do tej czynności to lepiej czasem wymienic i mieć pewność że będzie szczelność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

No raczej na pewno ze tak gdybyś musiał grzać to kolo pasowe to wtedy ten uszczelniacz bezwzględnie do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×