Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Na zimnym silniku ciśnienie ma 4,5 atmosfery ,po rozgrzaniu do 80 stopni spada na wolnych obrotach prawie do zera.Jakie powinien mieć na rozgrzanym silniku?Bo wkurza mnie ta kontrolka ciągle się zapala.A może jest jakiś zawór do ustawiania ciśnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Czy na wolnych czy dużych obrotach , niezależnie od temperatury ciśnienie powinno być to samo. Regulacja nic nie da. Chyba że ci się zacieła regulacja. Wina pompy(sprawdź czy się mieści w dopuszczalnych wymiarach szczeliniomierzem).
Stan oleju. Lub problem z zasysaniem oleju.
Obstawiam raczej silnik do remontu. Ale wtedy rączej nie powinny spadać do zera ciśnienie. A może problem z turbo


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

To już raczej silnik do roboty, mnie na chwile pomogło zastosowanie chłodnicy oleju, 2 sezony jeszcze objechałem hehe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariuszd93    494

Czy na wolnych czy dużych obrotach , niezależnie od temperatury ciśnienie powinno być to samo. Regulacja nic nie da. 

Ty  wiesz co piszesz  w ogóle? 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    62

To już raczej silnik do roboty, mnie na chwile pomogło zastosowanie chłodnicy oleju, 2 sezony jeszcze objechałem hehe

szlif wystarczył czy coś jeszcze ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem misę olejową w niej pełno szczątków metalowych i łożysko igiełkowe skąd ono się wzięło.Ciągnik chodził do końca  zaczęło mi coś chrobolić no i ściągnąłem misę a tu szczątki.Nie mam pojęcia od czego zacząć ?Jęczmień trzeba kosić a traktor klęknął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Sprawdź w katalogu od czego mogło być łożysko. Przez to uszkodzenie moglo jeszcze coś innego się uszkodzic. Trzeba sprawdzić pompę olejową. Do niej mógł się dostać metal, opiłki


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Tak. Młotek i ściągacz.
"Żeby była równowaga-musi być przeciw waga"
Wezwij mechanika, i zajrzyj do katalogu części i się dowiesz wszystkiego


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Ja gdy ściągam kolo pasowe to sobie go podgrzeje palnikiem gazowym i praktycznie samo schodzi, lepiej wymienić przypalony uszczelniacz niż całe koło pasowe które trochę kosztuje, a te wałki wywarzające są na łożyskach igiełkowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    62

tylko taka sprawa ,że pokrywa przednia silnika to jakiś stop aluminium ,więc z grzaniem trzeba ostrożnie

Wałki wyważające to napędzane z wału korbowego silnika wałki umieszczone w środku silnika - kompensują drgania silnika


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem koło ,po śćiągnięciu pokrywy przedniej  zauważyłem brak zębatki na wałku  wyważającym z lewej strony ,jak się wymienia to koło czy trzeba cały rozrząd porozbierać aby założyć łożysko igiełkowe?

Zacząłem go rozbierać z powodu ciśnienia opisanego na początku wątku ,czy to możliwe że już wcześniej przez ten wałek gubił ciśnienie?o nie wiem czy potrzeba jest aby wymienić pompę olejową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black_shadow    47

aby wymienić łożysko igiełkowe wałka wyrównoważającego nie trzeba rozbierać całego rozrządu... jeśli pompa na zimnym oleju mimo uszkodzonego łożyska dawała radę wydusić ciśnienie 4,5 to raczej nie będziesz musiał jej wymieniać... sprawdź  panewki na wale  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    62

ja pisze o grzaniu kola pasowego a nie pokrywy rozrządu.

 

piszesz też o spaleniu uszczelniacza  a ten gdzie siedzi ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

A czy nie można go czasem odrazu wymienić? Jeśli nie było by więcej rozbierania do tej czynności to lepiej czasem wymienic i mieć pewność że będzie szczelność


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

No raczej na pewno ze tak gdybyś musiał grzać to kolo pasowe to wtedy ten uszczelniacz bezwzględnie do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Zetor9540iursusc330M
      Witajcie panowie i panie jestem w trakcie regeneracji ww wzmacniacza chetnie podziele sie informacjami na ten temat oraz zdjeciami 
    • Przez szymek28032001
      Witam
      od pewnego momentu mam problem z hydrauliką w zetorze  forterra objawem jest ciągłe piszczenie podnosić podnosi tylko piszczy cały czas . Myślałem ze to wina oleju ,olej wymieniony i nadal piszczy. Podczas wymiany oleju wypadło cos takiego ,zdjęcie na dole , może miał kto taki problem i mógł by pomóc ,za odpowiedzi z góry dzięki . 
       


    • Przez michal009
      Proszę o uwagę na co zwrócić uwagę podczas oglądania przed zakupem Zetora 8441? 
       
      Planuję zakup tego ciągnika i w najbliższym czasie wybieram się obejrzeć kilka modeli. Z racji, że nie miałem takiego, ani podobnego modelu, zdjęcia ze wskazanymi miejscami do sprawdzenia mile widziane. Pytam co mogę sprawdzić samemu, bo jak już wytypuję konkretny egzemplarz, to zabiorę ze sobą mechanika i niech jeszcze zerknie fachowym okiem. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.