Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Na zimnym silniku ciśnienie ma 4,5 atmosfery ,po rozgrzaniu do 80 stopni spada na wolnych obrotach prawie do zera.Jakie powinien mieć na rozgrzanym silniku?Bo wkurza mnie ta kontrolka ciągle się zapala.A może jest jakiś zawór do ustawiania ciśnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Czy na wolnych czy dużych obrotach , niezależnie od temperatury ciśnienie powinno być to samo. Regulacja nic nie da. Chyba że ci się zacieła regulacja. Wina pompy(sprawdź czy się mieści w dopuszczalnych wymiarach szczeliniomierzem).
Stan oleju. Lub problem z zasysaniem oleju.
Obstawiam raczej silnik do remontu. Ale wtedy rączej nie powinny spadać do zera ciśnienie. A może problem z turbo


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

To już raczej silnik do roboty, mnie na chwile pomogło zastosowanie chłodnicy oleju, 2 sezony jeszcze objechałem hehe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

To już raczej silnik do roboty, mnie na chwile pomogło zastosowanie chłodnicy oleju, 2 sezony jeszcze objechałem hehe 

Ale ja już trzy lata tak jeżdżę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Czy na wolnych czy dużych obrotach , niezależnie od temperatury ciśnienie powinno być to samo. Regulacja nic nie da. 

Ty  wiesz co piszesz  w ogóle? 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

To już raczej silnik do roboty, mnie na chwile pomogło zastosowanie chłodnicy oleju, 2 sezony jeszcze objechałem hehe

szlif wystarczył czy coś jeszcze ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem misę olejową w niej pełno szczątków metalowych i łożysko igiełkowe skąd ono się wzięło.Ciągnik chodził do końca  zaczęło mi coś chrobolić no i ściągnąłem misę a tu szczątki.Nie mam pojęcia od czego zacząć ?Jęczmień trzeba kosić a traktor klęknął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Sprawdź w katalogu od czego mogło być łożysko. Przez to uszkodzenie moglo jeszcze coś innego się uszkodzic. Trzeba sprawdzić pompę olejową. Do niej mógł się dostać metal, opiłki


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

wałki wyważające ,ponoć , są na łożyskach igiełkowych


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Tak. Młotek i ściągacz.
"Żeby była równowaga-musi być przeciw waga"
Wezwij mechanika, i zajrzyj do katalogu części i się dowiesz wszystkiego


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Ja gdy ściągam kolo pasowe to sobie go podgrzeje palnikiem gazowym i praktycznie samo schodzi, lepiej wymienić przypalony uszczelniacz niż całe koło pasowe które trochę kosztuje, a te wałki wywarzające są na łożyskach igiełkowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

tylko taka sprawa ,że pokrywa przednia silnika to jakiś stop aluminium ,więc z grzaniem trzeba ostrożnie

Wałki wyważające to napędzane z wału korbowego silnika wałki umieszczone w środku silnika - kompensują drgania silnika


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem koło ,po śćiągnięciu pokrywy przedniej  zauważyłem brak zębatki na wałku  wyważającym z lewej strony ,jak się wymienia to koło czy trzeba cały rozrząd porozbierać aby założyć łożysko igiełkowe?

Zacząłem go rozbierać z powodu ciśnienia opisanego na początku wątku ,czy to możliwe że już wcześniej przez ten wałek gubił ciśnienie?o nie wiem czy potrzeba jest aby wymienić pompę olejową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black_shadow    42

aby wymienić łożysko igiełkowe wałka wyrównoważającego nie trzeba rozbierać całego rozrządu... jeśli pompa na zimnym oleju mimo uszkodzonego łożyska dawała radę wydusić ciśnienie 4,5 to raczej nie będziesz musiał jej wymieniać... sprawdź  panewki na wale  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

ja pisze o grzaniu kola pasowego a nie pokrywy rozrządu.

 

piszesz też o spaleniu uszczelniacza  a ten gdzie siedzi ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

A czy nie można go czasem odrazu wymienić? Jeśli nie było by więcej rozbierania do tej czynności to lepiej czasem wymienic i mieć pewność że będzie szczelność


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

No raczej na pewno ze tak gdybyś musiał grzać to kolo pasowe to wtedy ten uszczelniacz bezwzględnie do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez darus74
      Witam. Zamierzam kupić Zetora serii x540 . Interesuje mnie jak użytkować wzmacniacz momentu (półbiegi) dwuzakresowy i trzyzakresowy. Konkretnie chodzi oto czy przełączanie między zakresami musi odbywać się przy konkretnie dużych obrotach (jak to jest np. w ursusach i zetorach ciężkich ) i czy używać wszystkich zakresów można na wolnych obrotach silnika. Zwracam się o poradę zwłaszcza użytkowników tych modeli. Osobiście posiadam ursusa 904 i instrukcja wspomina o utrzymaniu wysokich obrotów w momencie przełączania na inny zakres. Denerwuje mnie to a nie zawsze pasuje mi zwiększać obroty. Jeszcze jedno czy można używać tych półbiegów non stop czy tylko krótkotrwale jak w wyżej wspomnianych ciężkich ursusach.
       
    • Przez kris14
      Witam.
      Przeglądając dzisiejszą dostawę fachowych czasopism rolniczych znalazłem informację że Zetor w "dalszej perspektywie" chce rozpocząć produkcję nowych, małych, prostych modeli które nazwie Zetor Major.
      Miały by być to ciągniki o mocach 50-70KM.
       
      Co najciekawsze, producent chce zastosować w nich silniki Zetor, Perkins i John Deere.
       
      Myślę że ten temat będzie dobrym miejscem do dyskusji i zbierania wszystkich informacji o tej serii.
       
      Pozdrawiam.
    • Przez slavo666
      Witam
      Spotkaliście się kiedyś z takimi zegarami? Nie mam do tego żadnej instrukcji, w sumie nie wiem nawet gdzie szukać bo to była raczej rzadkość, a mam z tym mały problem.

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.