Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W ursusie c385 turbo przybywa oleju, prawdopodobnie leje się ropa do oleju, bo wody w chłodnicy nie ubywa.

Pompa wtryskowa jakiś miesiąc temu z tego samego powodu była oddana do naprawy, były wymienione sekcje i pompka zasilająca. Niedawno zauważyłem że znowu przybyło.

Nie jestem jednak pewien czy w ropie jest olej czy woda, olej jest dosyć rzadki i siwy, nie pachnie ropą ale dolało się go nie dużo, oleju jest ok 0.5 cm ponad stan.

Silnik 3 lata po generalnym remoncie, gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano

jak olej masz siwy to z wodą się olej pomieszał, uszczelkę pod klawiaturą bym sprawdził albo w miarę szybko oddał do mechanika, bo sezon żniw nie tak odległy a dodatkowy ciągnik w żniwa zawsze na wagę złota

Opublikowano

Jeśli olej jest siwy to jest to woda w oleju. Ja tak miałem i przyczyną było rozszczelnienie na uszczelce między tuleją a blokiem. te dwa oringi na dole tulei

Opublikowano

Puszcza tuleją wode U mnie blok wyżarło .Wsyp uszczelnuacz do chłodnic pomoże , ale trzeba robić

 

Widziałeś kolor oleju że stwierdzasz że woda idzie do oleju tym bardziej przez tuleje i w dodatku polecasz sypać uszczelniacz do chłodnic który zrobi jeszcze większy syf w silniku? Zejdź na ziemię albo przestań wróżyć z fusów...

 

Co do autor to kolor oleju oraz jego gęstość bo prawdopodobnie w oleju znajduję się ropa.

Opublikowano

@bears ciekawie piszesz ale to ty powinieneś zejść na ziemię, weź trochę zużytego oleju silnikowego (czarnego) i dodaj ropę, wymieszaj i... nadal będzie czarny, ale jak dodasz trochę wody i wymieszasz to stanie się siwy czyli taki jaki ma @fioletowy  :P miejsca przecieku nie będę odgadywał, szklana kula mi się popsuła więc szanse są mizerne

 

Opublikowano

@bears ciekawie piszesz ale to ty powinieneś zejść na ziemię, weź trochę zużytego oleju silnikowego (czarnego) i dodaj ropę, wymieszaj i... nadal będzie czarny, ale jak dodasz trochę wody i wymieszasz to stanie się siwy czyli taki jaki ma @fioletowy  :P miejsca przecieku nie będę odgadywał, szklana kula mi się popsuła więc szanse są mizerne

Jak na razie to nie wiadomo jaki jest bo "wody" nie ubywa a kolor zmienił... Odnoszę się tylko do wróżenia

Opublikowano (edytowane)

jak jest woda w oleju, to raz, ze olej zmienia kolor na kawe z mlekiem (ewentualnie robi sie szarawy, ale zdecydowanie nie jest czarny)

Trzeba sprawdzac niedługo po wyłączeniu silnika, bo po kilku/kilkunastu godzinach woda oddziela sie od oleju i schodzi na dno miski, a olej na wierzchu znów wyglada normalnie.

dwa- z odmy po rozgrzaniu leci para i na dole widac kropelki wody.

 

Potencjalni winowajcy sa dwa- oringi na tulejach (w razie jakby zaszła koniecznosc wymiany, to szczrze polecam o rozmiar wieksze, teraz konkretnego wymiaru nie pamietam, ale gdzies to w tematach o ursusie pisałem w zeszłym roku, wiec jak ktos potrzebuje to odkopie)

Ewentualnie drugi (o ile jest w aktorze zainstalowany)- nieszczelna chłodniczka oleju- trzeba ja odłaczyc pojeździc minimum pare godzin bez  zobaczyc czy sie polepszy. Gdybu to była jej wina, to woda odparuje, olej odzyska swój kolor i wróci do odpowiedniego stanu.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

Miałem takie coś w c-360. Nie jeżdź na takim oleju bo pójdzie pompa oleju, panewki, a nawet wał korbowy. Siwy olej to woda w oleju. Najpierw wymień uszczelkę pod głowicą. Wlej nowy olej. Sprawdź czy olej nie zmienia barwy. Może być jeszcze pęknięta tuleja cylindrowa, która pod wpływem ciepła się rozszerza i puszcza wodę, może też puszczać głowica.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v