fioletowy

C385 przybywa oleju

Polecane posty

fioletowy    0

W ursusie c385 turbo przybywa oleju, prawdopodobnie leje się ropa do oleju, bo wody w chłodnicy nie ubywa.

Pompa wtryskowa jakiś miesiąc temu z tego samego powodu była oddana do naprawy, były wymienione sekcje i pompka zasilająca. Niedawno zauważyłem że znowu przybyło.

Nie jestem jednak pewien czy w ropie jest olej czy woda, olej jest dosyć rzadki i siwy, nie pachnie ropą ale dolało się go nie dużo, oleju jest ok 0.5 cm ponad stan.

Silnik 3 lata po generalnym remoncie, gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Armag    2

jak olej masz siwy to z wodą się olej pomieszał, uszczelkę pod klawiaturą bym sprawdził albo w miarę szybko oddał do mechanika, bo sezon żniw nie tak odległy a dodatkowy ciągnik w żniwa zawsze na wagę złota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

janek884    11

Jeśli olej jest siwy to jest to woda w oleju. Ja tak miałem i przyczyną było rozszczelnienie na uszczelce między tuleją a blokiem. te dwa oringi na dole tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    252

Puszcza tuleją wode U mnie blok wyżarło .Wsyp uszczelnuacz do chłodnic pomoże , ale trzeba robić

 

Widziałeś kolor oleju że stwierdzasz że woda idzie do oleju tym bardziej przez tuleje i w dodatku polecasz sypać uszczelniacz do chłodnic który zrobi jeszcze większy syf w silniku? Zejdź na ziemię albo przestań wróżyć z fusów...

 

Co do autor to kolor oleju oraz jego gęstość bo prawdopodobnie w oleju znajduję się ropa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekm66    25
Napisano (edytowany)

zlej olej i wtedy zobaczysz czy jest w nim woda wtedy się rozwarstwi  czy jest rozrzedzony przez ropę ...

 

Edytowano przez bartekm66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    285

@bears ciekawie piszesz ale to ty powinieneś zejść na ziemię, weź trochę zużytego oleju silnikowego (czarnego) i dodaj ropę, wymieszaj i... nadal będzie czarny, ale jak dodasz trochę wody i wymieszasz to stanie się siwy czyli taki jaki ma @fioletowy  :P miejsca przecieku nie będę odgadywał, szklana kula mi się popsuła więc szanse są mizerne

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    252

@bears ciekawie piszesz ale to ty powinieneś zejść na ziemię, weź trochę zużytego oleju silnikowego (czarnego) i dodaj ropę, wymieszaj i... nadal będzie czarny, ale jak dodasz trochę wody i wymieszasz to stanie się siwy czyli taki jaki ma @fioletowy  :P miejsca przecieku nie będę odgadywał, szklana kula mi się popsuła więc szanse są mizerne

Jak na razie to nie wiadomo jaki jest bo "wody" nie ubywa a kolor zmienił... Odnoszę się tylko do wróżenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    146

jak jest woda w oleju, to raz, ze olej zmienia kolor na kawe z mlekiem (ewentualnie robi sie szarawy, ale zdecydowanie nie jest czarny)

Trzeba sprawdzac niedługo po wyłączeniu silnika, bo po kilku/kilkunastu godzinach woda oddziela sie od oleju i schodzi na dno miski, a olej na wierzchu znów wyglada normalnie.

dwa- z odmy po rozgrzaniu leci para i na dole widac kropelki wody.

 

Potencjalni winowajcy sa dwa- oringi na tulejach (w razie jakby zaszła koniecznosc wymiany, to szczrze polecam o rozmiar wieksze, teraz konkretnego wymiaru nie pamietam, ale gdzies to w tematach o ursusie pisałem w zeszłym roku, wiec jak ktos potrzebuje to odkopie)

Ewentualnie drugi (o ile jest w aktorze zainstalowany)- nieszczelna chłodniczka oleju- trzeba ja odłaczyc pojeździc minimum pare godzin bez  zobaczyc czy sie polepszy. Gdybu to była jej wina, to woda odparuje, olej odzyska swój kolor i wróci do odpowiedniego stanu.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    64

Miałem takie coś w c-360. Nie jeżdź na takim oleju bo pójdzie pompa oleju, panewki, a nawet wał korbowy. Siwy olej to woda w oleju. Najpierw wymień uszczelkę pod głowicą. Wlej nowy olej. Sprawdź czy olej nie zmienia barwy. Może być jeszcze pęknięta tuleja cylindrowa, która pod wpływem ciepła się rozszerza i puszcza wodę, może też puszczać głowica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kobra66
      Witam! Może ktoś wie a moż posiada klucz którym można odkręcić nakrętkę od mocowania pompy wtryskowej od strony bloku silnika, albo podpowiedźcie czego do tej operacji używacie. Liczę na pomoc, pozdrawiam
    • Przez XaWi
      witam odalem pompe wtryskowa ursus 1014 do regeneracji po powrocie nie moge ustawic zaplonu a nic wiecej oprocz pompy w tym czasie nie robilem  wydaje mi sie ze sprzegielko jest nie to lub cos w pompie jak ustawic teraz zaplon  .ciagnik odpale lecz po dodaniu gazu slabo reaguje na niskich obrotach na  gaz na wyzszych jest lepiej zbiera sie odrazu lecz gdy spuszcze do ok 500 i dodam gaz to trwa to pare sekund proszę o porady co mam robic gdyż ciągnik mam jeszcze nie dotarty
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
    • Przez tobi0092
      Witam wszystkich forumowiczów .Mam problem w ursusie 1014 ,a mianowicie popychacz laski zaworowej tzw.szklanka spada w dół bloku co powoduje stuk w silnik poprzez zbyt duży luz zaworowy. Zaznaczam  ze zawory ustawione na luz 0.25 na ssacym i 0.3 wydechowy. Po wyciągnięciu laski z gniazda silą i ponownym ustawieniu zaworów problem się powtarza . Co może byc przyczyną takiego zachowania .Reszta szklanek pozostaje w swoim miejscu .Może ktoś się spotkał z takim problem i coś doradzi w tej kwestii.
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.