Skocz do zawartości
fioletowy

C385 przybywa oleju

Polecane posty

fioletowy    0

W ursusie c385 turbo przybywa oleju, prawdopodobnie leje się ropa do oleju, bo wody w chłodnicy nie ubywa.

Pompa wtryskowa jakiś miesiąc temu z tego samego powodu była oddana do naprawy, były wymienione sekcje i pompka zasilająca. Niedawno zauważyłem że znowu przybyło.

Nie jestem jednak pewien czy w ropie jest olej czy woda, olej jest dosyć rzadki i siwy, nie pachnie ropą ale dolało się go nie dużo, oleju jest ok 0.5 cm ponad stan.

Silnik 3 lata po generalnym remoncie, gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Armag    2

jak olej masz siwy to z wodą się olej pomieszał, uszczelkę pod klawiaturą bym sprawdził albo w miarę szybko oddał do mechanika, bo sezon żniw nie tak odległy a dodatkowy ciągnik w żniwa zawsze na wagę złota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

janek884    10

Jeśli olej jest siwy to jest to woda w oleju. Ja tak miałem i przyczyną było rozszczelnienie na uszczelce między tuleją a blokiem. te dwa oringi na dole tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    229

Puszcza tuleją wode U mnie blok wyżarło .Wsyp uszczelnuacz do chłodnic pomoże , ale trzeba robić

 

Widziałeś kolor oleju że stwierdzasz że woda idzie do oleju tym bardziej przez tuleje i w dodatku polecasz sypać uszczelniacz do chłodnic który zrobi jeszcze większy syf w silniku? Zejdź na ziemię albo przestań wróżyć z fusów...

 

Co do autor to kolor oleju oraz jego gęstość bo prawdopodobnie w oleju znajduję się ropa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekm66    25
Napisano (edytowany)

zlej olej i wtedy zobaczysz czy jest w nim woda wtedy się rozwarstwi  czy jest rozrzedzony przez ropę ...

 

Edytowano przez bartekm66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    265

@bears ciekawie piszesz ale to ty powinieneś zejść na ziemię, weź trochę zużytego oleju silnikowego (czarnego) i dodaj ropę, wymieszaj i... nadal będzie czarny, ale jak dodasz trochę wody i wymieszasz to stanie się siwy czyli taki jaki ma @fioletowy  :P miejsca przecieku nie będę odgadywał, szklana kula mi się popsuła więc szanse są mizerne

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    229

@bears ciekawie piszesz ale to ty powinieneś zejść na ziemię, weź trochę zużytego oleju silnikowego (czarnego) i dodaj ropę, wymieszaj i... nadal będzie czarny, ale jak dodasz trochę wody i wymieszasz to stanie się siwy czyli taki jaki ma @fioletowy  :P miejsca przecieku nie będę odgadywał, szklana kula mi się popsuła więc szanse są mizerne

Jak na razie to nie wiadomo jaki jest bo "wody" nie ubywa a kolor zmienił... Odnoszę się tylko do wróżenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    102

jak jest woda w oleju, to raz, ze olej zmienia kolor na kawe z mlekiem (ewentualnie robi sie szarawy, ale zdecydowanie nie jest czarny)

Trzeba sprawdzac niedługo po wyłączeniu silnika, bo po kilku/kilkunastu godzinach woda oddziela sie od oleju i schodzi na dno miski, a olej na wierzchu znów wyglada normalnie.

dwa- z odmy po rozgrzaniu leci para i na dole widac kropelki wody.

 

Potencjalni winowajcy sa dwa- oringi na tulejach (w razie jakby zaszła koniecznosc wymiany, to szczrze polecam o rozmiar wieksze, teraz konkretnego wymiaru nie pamietam, ale gdzies to w tematach o ursusie pisałem w zeszłym roku, wiec jak ktos potrzebuje to odkopie)

Ewentualnie drugi (o ile jest w aktorze zainstalowany)- nieszczelna chłodniczka oleju- trzeba ja odłaczyc pojeździc minimum pare godzin bez  zobaczyc czy sie polepszy. Gdybu to była jej wina, to woda odparuje, olej odzyska swój kolor i wróci do odpowiedniego stanu.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    57

Miałem takie coś w c-360. Nie jeżdź na takim oleju bo pójdzie pompa oleju, panewki, a nawet wał korbowy. Siwy olej to woda w oleju. Najpierw wymień uszczelkę pod głowicą. Wlej nowy olej. Sprawdź czy olej nie zmienia barwy. Może być jeszcze pęknięta tuleja cylindrowa, która pod wpływem ciepła się rozszerza i puszcza wodę, może też puszczać głowica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sloneczniktv
      Część. Jakie są zmiany w ursusie 902, to seria produkowana dość krotko, ten ciągnik jest charakterystyczny, ma dużo mieszanych części z385 a 912. Mogę pytanie odnosi się do glowicy, korbowód, walu, pompy paliwa między silnikami 8401 a 8401.1. Proszę o trafne informacje a nie podział na stary i nowy typ gdyż z tego co przerobiłem to 902 jest ściśle pomieszana eheheh:) 
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Potrzebuję instrukcji w ustawieniu początku wtrysku w ursusie 912. Dałem pompę do regeneracji gdzie przeszła kapitalny remont jak i również wszystkie wtryski. Założyłem tak jak była. Wydaje mi się ze ciągnik nie ma mocy, słabo wkręca się na obroty przy czym jest tak jakby metaliczny dźwięk. 
    • Przez denis914
      gdy ciągnik jest zimny słabo reaguje na dodanie gazu i niema mocy
    • Przez xzy
      Witam, mam problem z ursusem 6 cyl . Sprawa jest tego typu ze leci mi olej z kolektora wydechowego . 1 i chyba 2 od strony chłodnicy.  Do tego leci dym z odmy  . Tylko dym leci z odmy od razu jak odpalam  . Na zimnym silniku też .  Ciągnik został niedawno kupiony . I gość gadał że kiedyś tam robił głowicę w nim i nie ustawial  zaworów później .  Więc zawory są na pewno są do nastawienia .  Do tego ciśnienie na zimnym przy małych obrotach no tak niecałe 3 . Na dużych 4 . I przy 70 stopniach przy obrotach 600-700 jest już sporo poniżej jeden.  A na wysokich obrotach na ciepłym trzyma też 4 no może nie całe 4 .  Co to może być ? Czy wystarczy nastawić zawory czy może głowicę czy może jeszcze coś innego ? 
      Co ciekawe jest to co jest ale ciągnik ma siłę i nie jest mulowaty i do tego mogę jeszcze powiedzieć że ciągnik nie kopci
    • Przez chicken19
      Witam wszystkich.Mam pytanie do osób które trochę dłubią w pompach wtryskowych.W mojej 80-tce jest czeska pompa Motorpal.Chciałem wymienić symeryng na wałku napędowym pompy ale okazało się że pokrywka w której siedzi jest mocno uczczerbiona w gnieżdzie symeryngu i jest ryzyko że straci szczelność lub nawet symeryng wypadnie.Zamówiłem na jutro nową w Agromie ale mam mały dylemat.Między pokrywką a korpusem pompy nie ma żadnej uszczelki.Na schemacie również nie ma.Uważam że coś tam powinno być lub jest uszczelniane jakimś preparatem np typu hermetyk.Gdy odkręciłem pokrywkę wypadł mały oring może z 1 mm średnicy ale uważam że  nie wygląda na oryginalny no bo powinien mieć swoje miejsce w pokrywce lub korpusie tzn takie wyżłobienie a nie ma.Nie może tak sobie siedzieć byle jak.Ja bym stawiał na hermetyk ale dobrze jakby ktoś to mógł potwierdzić.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.