fioletowy

C385 przybywa oleju

Polecane posty

fioletowy    0

W ursusie c385 turbo przybywa oleju, prawdopodobnie leje się ropa do oleju, bo wody w chłodnicy nie ubywa.

Pompa wtryskowa jakiś miesiąc temu z tego samego powodu była oddana do naprawy, były wymienione sekcje i pompka zasilająca. Niedawno zauważyłem że znowu przybyło.

Nie jestem jednak pewien czy w ropie jest olej czy woda, olej jest dosyć rzadki i siwy, nie pachnie ropą ale dolało się go nie dużo, oleju jest ok 0.5 cm ponad stan.

Silnik 3 lata po generalnym remoncie, gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Armag    2

jak olej masz siwy to z wodą się olej pomieszał, uszczelkę pod klawiaturą bym sprawdził albo w miarę szybko oddał do mechanika, bo sezon żniw nie tak odległy a dodatkowy ciągnik w żniwa zawsze na wagę złota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

janek884    15

Jeśli olej jest siwy to jest to woda w oleju. Ja tak miałem i przyczyną było rozszczelnienie na uszczelce między tuleją a blokiem. te dwa oringi na dole tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertkujawy    66

Puszcza tuleją wode U mnie blok wyżarło .Wsyp uszczelnuacz do chłodnic pomoże , ale trzeba robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    320

Puszcza tuleją wode U mnie blok wyżarło .Wsyp uszczelnuacz do chłodnic pomoże , ale trzeba robić

 

Widziałeś kolor oleju że stwierdzasz że woda idzie do oleju tym bardziej przez tuleje i w dodatku polecasz sypać uszczelniacz do chłodnic który zrobi jeszcze większy syf w silniku? Zejdź na ziemię albo przestań wróżyć z fusów...

 

Co do autor to kolor oleju oraz jego gęstość bo prawdopodobnie w oleju znajduję się ropa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekm66    25
Napisano (edytowany)

zlej olej i wtedy zobaczysz czy jest w nim woda wtedy się rozwarstwi  czy jest rozrzedzony przez ropę ...

 

Edytowano przez bartekm66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    375

@bears ciekawie piszesz ale to ty powinieneś zejść na ziemię, weź trochę zużytego oleju silnikowego (czarnego) i dodaj ropę, wymieszaj i... nadal będzie czarny, ale jak dodasz trochę wody i wymieszasz to stanie się siwy czyli taki jaki ma @fioletowy  :P miejsca przecieku nie będę odgadywał, szklana kula mi się popsuła więc szanse są mizerne

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    320

@bears ciekawie piszesz ale to ty powinieneś zejść na ziemię, weź trochę zużytego oleju silnikowego (czarnego) i dodaj ropę, wymieszaj i... nadal będzie czarny, ale jak dodasz trochę wody i wymieszasz to stanie się siwy czyli taki jaki ma @fioletowy  :P miejsca przecieku nie będę odgadywał, szklana kula mi się popsuła więc szanse są mizerne

Jak na razie to nie wiadomo jaki jest bo "wody" nie ubywa a kolor zmienił... Odnoszę się tylko do wróżenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    180

jak jest woda w oleju, to raz, ze olej zmienia kolor na kawe z mlekiem (ewentualnie robi sie szarawy, ale zdecydowanie nie jest czarny)

Trzeba sprawdzac niedługo po wyłączeniu silnika, bo po kilku/kilkunastu godzinach woda oddziela sie od oleju i schodzi na dno miski, a olej na wierzchu znów wyglada normalnie.

dwa- z odmy po rozgrzaniu leci para i na dole widac kropelki wody.

 

Potencjalni winowajcy sa dwa- oringi na tulejach (w razie jakby zaszła koniecznosc wymiany, to szczrze polecam o rozmiar wieksze, teraz konkretnego wymiaru nie pamietam, ale gdzies to w tematach o ursusie pisałem w zeszłym roku, wiec jak ktos potrzebuje to odkopie)

Ewentualnie drugi (o ile jest w aktorze zainstalowany)- nieszczelna chłodniczka oleju- trzeba ja odłaczyc pojeździc minimum pare godzin bez  zobaczyc czy sie polepszy. Gdybu to była jej wina, to woda odparuje, olej odzyska swój kolor i wróci do odpowiedniego stanu.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    66

Miałem takie coś w c-360. Nie jeżdź na takim oleju bo pójdzie pompa oleju, panewki, a nawet wał korbowy. Siwy olej to woda w oleju. Najpierw wymień uszczelkę pod głowicą. Wlej nowy olej. Sprawdź czy olej nie zmienia barwy. Może być jeszcze pęknięta tuleja cylindrowa, która pod wpływem ciepła się rozszerza i puszcza wodę, może też puszczać głowica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez HornetZnawca
      Witam pytanie które wielu ludzi twierdzi różnie,jedni mówią że tylko do startowania one są i nie wolno długo używać a jedni mówią że można używać cały dzień (ma działać hehe)...Mam 3 biegową skrzynie i z pługiem 2 polowa jest za wolna a 3 za szybka...
    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez lukaskurp
      Witam, do podobnego tematu się nie dokopałem a sprawa pilna więc, kilka dni temu padła mi pompa wodna więc przy jej wymianie postanowiłem naprawić wskaźnik wody bo fałszował. termostat był uszkodzony więc go wymieniłem na nowy lecz nieco inny. stary miał sprężynę u dołu, od strony pompy a klapka otwierała się do góry zgodnie z kierunkiem tłoczenia wody do chłodnicy. W nowym termostacie aby klapka otwierała się do góry trzeba go zamontować sprężyną do góry i tu moja wątpliwość, bo przecież wtedy woda z małego obiegu niema kontaktu bez pośrednio ze sprężyną która odpowiada za otwieranie i zamykanie go. Więc jak ktoś montował niech się podzieli swoimi wnioskami.
      Następna sprawa, mianowicie wymieniałem owy czujnik od temperatury i w agromie dali mi drugi troche inny ale gwint pasował, jednak skala się nie zgadzała, czujnik miał 50 stopni a na zegarze 100 ale dołożyłem opornik i grało. ale przy montażu zerwałem gwint i kupiłem drugą kopułkę i nowy czujnik od c385 w grene i jak go podłączyłem to jeszcze gorzej, w 30 stopniach zegar pokazuje 100 stopni. A to tego tu opornik za bardzo nie pomaga bo skrajne wartości rezystancji są dość blisko i jak dołożę odpowiedni opornik to zegar jak zimna woda to pokazuje 70 stopni, jak gorąca to 90 stopni więc ciężko rozróżnić kiedy jest ok a kiedy się przegrzewa.
      proszę o jakieś rady
       
      ciągnik ursus c-385
    • Przez W1tcher
      Witam mam problem z moją 6 turbo  
      Ciągnik został zakupiony jakieś 2 tygodnie temu , po remoncie silnika blacharce itp 
      I otóż sprzedający zapewnił że ciągnik ma założony nowy wał , pierścienie itp wiadomo mówił że po remoncie nie dotarty  to pochodził trochę na sucho na niskich obrotach później  na troszkę wyższych , pojeździłem nim na sucho i teraz przyszła chwila ogarniałem sobie tereny koło pryzymy agregatem 3 m bomet żeby nie miał ciężko  i teraz sprawa wygląda tak  na zimnym silniku na małych obrotach ciśnienie oleju wskazuje 6  a na temp ok 70-80c przy obciążeniu wiadomo nie katuje go 4,5-5  przy czym z odmy wali biały jakiś dym i ciągnik ogólnie strasznie kopci  jak myślicie kwestia dotarcia? może turbina ? chętnie  czekam na opinie i uwagi użytkowników 1614  
      pozdrawiam
    • Przez mateunia19
      mam takie pytanie odnośnie ciśnienia oleju. Gdy ciągnik jest zimny i tuż po zapaleniu ma 3-4 na niskich obrotach a jak się przegazuje to 5-6. Gdy ciągnik popracuje i olej się już rozgrzeje porządnie to na małych obrotach ma 1 atak w pracy przy np pługu przy 18-20 tyś obrotów to ma w granicy 2-4. Takie ciśnienie jest wystarczające? pytam w kwestii ciekawości tak na przyszłość. dzięki za odpowiedzi.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.