Skocz do zawartości
News
MagdalenaDrywa

Deutz Fahr ciągnik problem - silnik się grzeje

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam

 

Mam problem z ciągnikiem Deutz Fahr typ 4,78,  jest chłodzony powietrzem, mam ten ciągnik od 5 lat, a od pól roku silnik zaczyna się grzać. Mam wymienione wszystkie łożyska w wentylatorze, wszystkie filtry, olej, pasek, a problem nadal istnieje. Gdy nim jadę pod obciążeniem zaczyna coś gwizdać, kwiczeć i zaczyna szybko rosnąć temperatura. Czy ktoś z was miał podobny problem, bądź wie jak pozbyć się tego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to co gwizda to prawdopodobnie turbina, a co do grzania to czy silnik jest czysty/ suchy? i być może jakiś bród utrudnia dostęp powietrza do chłodnicy oleju która jest po prawej stronie pod "trąbą" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest bardzo czysty przedmuchany sprężarką, pod mocnym strumieniem powietrza, chłodnica olejowa jest czysta. Czy turbina odpowiada za grzanie się silnika?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

corrado    359

Według mnie turbina wentylatora nie działa. Sprawdzałeś ją?


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Turbo nie ma nic do grzania silnika. Podaj typ silnika, zrób zdjęcie wentylatora, bo nie wiadomą jakiego typu masz ten wentylator. I czy za silnikiem masz dodatkową chłodnicę do hydrałliki. Sprawdziłeś termostat czy działa. Coś robiłeś w silniku czy po prostu od tak mu się zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Przecież napisał że jest chłodnica oleju to raz, dwa ze wszystko zostało wyczyszczone, a trzy to turbina wentylatora chłodzącego ma znaczenie w grzaniu silnika. I o to pytam.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Skoro tak bardzo lubisz liczenie....... To
Chłodnica oleju silnikowego jest zawsze w tych silnikach, to raz. Pytałem o dodatkową hydrałliczną to dwa.O czystość niepytałem to trzy. Ale skoro wspomniałeś to,zawsze może być zabita w środku. To cztery, bo już nie raz to słyszałem panie czysto myłem. Mina jak myłem i farfucle brudu leciały bezcenna. To pięć. Turbina jak już pisałem do grzania nic nie ma, to sześć. A jak już o coś pytasz to pytaj dokładnie. To siedem. Bo turbina a wentylator to dwie różne rzeczy to osiem. Gdy byś miał co do tego wątpliwości to masz linka, to dziewięć.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Turbina?wprov=sfla1

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Mam kilka takich ciągników więc wiem co mówię. Mądrzysz się jak byś zjadł wszystkie rozumy, a racji nie masz. Hydraulicznej te ciągniki nie posiadają a nawet gdyby to nie ma to nic wspólnego z grzaniem się silnika. Z resztą kłótnia z Tobą nie ma najmniejszego sensu. Robiłeś kiedyś ten silnik? Jeśli tak to możemy rozmawiać dalej jeśli nie to posługuj  się dalej Wikipedią.  Teraz czekam na odpowiedz kolegi który ma problem.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszl22    0

Ja bym stawiał na uszczelke pod głowica jest to taka podkładka zazwyczaj to się dzieje a pytanie na mocy stracił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sory koledzy nie ma co się tutaj kłócić, mam nadzieję, że jakoś rozwiążemy ten poważny problem:)

 

Ciągnik na pewno nie traci na mocy, więc to raczej nie jest wina uszczelki. Chłodnica olejowa jest na pewno czysta w środku też.

 

Chłodnicy od hydrauliki nie posiada i nie ma też termostatu.

 

i to co najważniejsze gdy ciągnik jest pod obciążeniem to jest dziwny gwizd i jak jest ten gwizd to temperatura silnika momentalnie podchodzi do góry.

 

O co chodzi pod hasłem turbina wentylatora?

 

Przy silniku nic nie robiłem, tak samo od siebie to się zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Mam kilka takich ciągników więc wiem co mówię. Mądrzysz się jak byś zjadł wszystkie rozumy, a racji nie masz. Hydraulicznej te ciągniki nie posiadają a nawet gdyby to nie ma to nic wspólnego z grzaniem się silnika. Z resztą kłótnia z Tobą nie ma najmniejszego sensu. Robiłeś kiedyś ten silnik? Jeśli tak to możemy rozmawiać dalej jeśli nie to posługuj się dalej Wikipedią. Teraz czekam na odpowiedz kolegi który ma problem.

To, że masz kilka takich ciągników to o niczym nie świadczy. A w porównaniu do ciebie jednak te rozumy zjadłem. Bo byłem w pierwszej grupie w Polsce, która uzyskała w centrum szkoleniowo treningowym Deutza uprawnienia na ten silnik a był to rok 1990. I gdybyś miał z tymi silnikami odczynienia jak ja a nie tylko się w traktor patrzysz. To byś wiedział jak zapchana chłodnica hydrauliczna zaburza opływ powietrza w silniku. A przede wszystkim podstawa to dokumentacja. Wiki mam pod ręką a dokumentację muszę zeskanować/ drukować.

Ale powiedz, z czego byś w taki razie chciał wydruk. Z Workschop Manual, Parts List, Service Traning, Serpic, Service News.

 

 

Ja bym stawiał na uszczelke pod głowica jest to taka podkładka zazwyczaj to się dzieje a pytanie na mocy stracił?

No a nawet 4 b o każdy cylinder ma swoją. Słychać charakterystyczny strzał przy odpaleniu i widać okopcenie cylindra. Więc nie trafiłeś.

Autorze pisałeś, że wymieniałeś łożyska w wentylatorze Grzanie było po tym czy przed? Czy masz ogrzewanie kabiny, bo jeżeli tak to masz na 100% termostat. W pozostałych wypadkach to był rzadka opcja. Gwizd z silnika może świadczyć o kawitacji pompy oleju. Podłącz manometr i sprawdź, jakie masz wtedy ciśnienie oleju. Miałeś też zrobić zdjęcie wentylatora, a jakość nadmuch sprawdzasz rotometrem. A miejsce i sposób pokaże ci pewnie kolega, co ma tyle tych ciągników.......

post-155299-0-37835200-1459491338_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przesyłam zdjęcia wentylatora i chłodnicy


Łożyska zostały wymienione gdy zaczął się grzać, myślałem, że to może być to ale jak widzisz nie trafiłem:(

 

Ogrzewanie kabiny mam.

 

Ciśnienie silnika jak jest zimny to ma 6 bar, a jak ciepły to spada 1,5 bar.

post-183195-0-05483500-1459539973_thumb.jpg

post-183195-0-99243500-1459540022_thumb.jpg

post-183195-0-79146900-1459540076_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Masz sterowany wentylator. W środku znajduje się sprzęgło wiskotyczne. Załączany jest ciśnieniem oleju. Teraz sprawdź czym jest sterowany. Możliwości są dwie. Termostat wkręcony w kolektor wydechowy i, lub elektrozawór zaraz koło niego. Rysunki podrzucę cię wieczorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

post-155299-0-35236100-1459630491.jpg
Zdejmij tą klapę i zrób mi dokładne zdjęcie wnętrza środek, lewa i prawa strona. Zainteresował mnie czujnik widoczny w prawym skrajnym rogu.post-155299-0-85683300-1459630631.jpg
Tak wygląda zespół sprzęgła w wentylatorze.
post-155299-0-60480300-1459630717.jpg
Po prawej stronie widoczna śruba, a pod nią znajduje się termostat oleju silnikowego.post-155299-0-82738500-1459630802.jpg
Tak wygląda termostat sterujący pracą wentylatora. Wkręcony jest w kolektor wydechowy. Jeżeli oczywiście go masz.
post-155299-0-26341100-1459630846_thumb.jpg
Pozycja 140 to jest termostat oleju silnikowego w innej konfiguracji chłodnicy.
post-155299-0-79403900-1459630931_thumb.jpg
Pozycja 120 to termostat wentylatora wkręcony w kolektor wydechowy, a pozycja 132 to elektrozawów sterujący.post-155299-0-03156600-1459631110_thumb.jpg tu masz rysunek złożeniowy wentylatora że sprzęgłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    750

@Laval ten termostat 140 "odłącza" chłodnicę oleju np podczas nagrzewania silnika? Jego awaria może dezaktywować ją podczas normalnej pracy? Mój F6L913 w kombajnie też zaczął się grzać dziwnie, tłumaczyłem sobie czujnik, zegar itp bo wszystko przedmuchane, czyste, przerobiłem 2 sezony i nic złego się nie dzieje

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

@Laval ten termostat 140 "odłącza" chłodnicę oleju np podczas nagrzewania silnika? Jego awaria może dezaktywować ją podczas normalnej pracy?

Tak właśnie działa termostat. Przy zimnym nie puszcza oleju przez chłodnice. A zaciąć się może w dowolnej pozycji. Mimo że konstruuje się je tak by w razie, czego pozostały otwarte.

Autorze, co już sprawdziłeś? Podejrzewam, że ten czujnik, co jest na dolnej chłodnicy uruchamia elektrozawór sterujący pracą wentylatora. Ale czas pisać, co masz a co nie. I będziemy sprawdzać dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej właśnie zająłem się naprawą  mojego deutz Fahr i miałbym do Ciebie Laval kilka pytań, czy mógłbyś mi podać nr tel kontaktowego do Ciebie? Serdecznie pozdrawiam.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lugi76    0

Witam mam pare pytan dotyczacych Deutz Fahr DX 4.50
otóz wskaźnik temperatury silnika po przekręceniu kluczyka delikatnie sie unosi jakieś 2mm w góre lecz przy pracach polowych rozgrzanym silniku nic sie wiecej nie unosi wskazówka.
czy mogłby mi ktoś podpowiedziec gdzie szukac przyczyny braku wskazan lub jak sprawdzic wskaźnik czy działa i jak prawidłowo powinien być podpiety wskaźnik i czujnik i czy do wskaźnika są 2 czujniki czy 1 w silniku BF4L913T ??
posługując sie zdjeciami z wcześniejszych postów czy ktos mogłby mi podac .post-164351-0-41565800-1478883462.jpg gdzie idą kable z czujnika z jednego zdjecia czy obojetne jest który kabel do którego pinu jest podpiety??
i na drugim zdjeciu post-164351-0-62627000-1478883523.jpg do czego jest ten kabel który oznaczyłem strzałka??
w głowicy mam jakiś czujnik ale kabel mam luźny prosze o pomoc jeśli ktos by mogł coś podpowiedziec bo kiedyś działał wskaźnij a teraz nie wiem co jest grane czy jakis kabel sie gdzies wypiął czy co??
dziekuje i czekam na odp pozdrawiam

Edytowano przez Lugi76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    53

Najprawdopodobniej to czujnik temperatury masz w głowicy, możesz sprawdzić jaki masz kolor przy zegarze i po kablu dojdziesz do czujnika , możesz kabel który jak zrozumiałem jest odłączony przy głowicy to tym kablem dotknij do masy i w ten sposób sprawdzisz czy zegar działa


Sprzedam siewnik do kukurydzy kuhn maxima 4 , zasiał około 500 ha stan idealny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ARTURO04
      Witam szukałem na forum ale nic nie odnalazłem, na temat mojej awarii, a mianowicie problem w moim Samie explorer 2 90t 99r polega na tym, że nie chce odłączać się przód cały czas jeździ z napędem sprawdziłem cewkę elektrozawór wszystko działa zawór wyczyszczony złożone i dalej to samo.Dodam jeszcze że po zgaszeniu po jakiś 10 sekundach zapala się kontrolka od przodka i przy tym słychać cyknięcie czujnika przedniego napędu, po odpaleniu natychmiast gaśnie. Zatem postanowiłem odkręcić przewód ten zasilający od załączania napędu przy moście że może tłok się zaciął i okazało się że brak oleju w przewodzie odpaliłem sama i zacząłem włączać i wyłączać napęd i nic nawet kropla oleju nie poleciała, ale przypadkiem włączyłem blokadę kół i wówczas olej zaczął się lać, dodam że przy tym się okazało że blokada tylnego mostu też jest cały czas włączona. Czy ktoś z was zetknoł się z takimi czarami?
    • Przez tepe71
      Witam
      Jestem świeżo upieczonym właścicielem agrotrona 6.30tt. Usterka jaka się objawiła po rozgrzaniu hydrauliki to blokujące się hamulce. Po wdepnięciu pedał hamulca odbija normalnie ale koła hamowane są w dalszym ciągu. Towarzyszy temu "cykanie" w bloku hydrauliki. Tak jak by zawór na przemian robił i odpuszczał ciśnienie, jednocześnie olej bardzo się rozgrzewa. Po wyłączeniu silnika hamulce odpuszczają, a po krótkotrwałym odczekaniu można kontynuować jazdę ale tylko do momentu kolejnego naciśnięcia pedału hamulca, po którym następuje znów blokada. Problem nie ma miejsca gdy olej  jest jeszcze zimny. Dodam, że sam hamulec zachowuje się niestandardowo. Nie ma możliwości płynnego zwiększania siły hamowania, a tylko całkowite i nagłe zablokowanie kół na końcu skoku pedału. Olej wraz z filtrami wymieniłem po tym jak okazało się że stary wymieszany był z wodą.
      Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.   
    • Przez zacx18
      Witam  mam problem z rozłączaniem się rewersu elektrohydraulicznego   w ciągniku DF Agroplus 100  (skrzynia bez półbiegów). Rewers rozłącza się gdy obroty silnika spadną poniżej 800 obrotów powyżej 800 działa i nie ma  znaczenia czy olej jest ciepły czy zimny    . Gdy rozłączy  się rewers  wyrzuca błąd   w postaci migającej lampki  (jedno błyśnięcie długie , cztery krótkie )
      Czy może być to wina pompy hydraulicznej ? czy coś innego ?
    • Przez MarcinWoos
      Witam posiadam taki problem ze podnosnik po zgaszeniu silnika opada, prawdopodobnie z powodu niskiego stanu oleju moje pytanie jest takie gdzie jest bagnet lub cos innego zeby sprawdzic poziom oleju I jaki olej dolac? Wybaczcie ze zadaje takie pytania ale jestem zielony w tej dziedzinie
    • Przez Or6i
      Witam mam problem, prawdopodobnie urwała mi się linki skrzyni biegów. Wie ktoś może jak ja wymienić w Same Antares 130 chodzi o to czy duzo z tym roboty i czy da radę bez zdejmowania kabiny?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.