DawidHEL

Opony do małego ciągnika BCS Vivid400 36KM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
DawidHEL    0

Witam, w pracy posiadamy mały ciągnik rolniczy BCS Vivid400DT o mocy 36KM. Niestety opony na przedniej osi nadają się tylko do wymiany. Stojąc przed wyborem różnych opon postanowiłem zapytać tutaj o opinię gdyż sam nie bardzo się na tym znam. Ciągnik służy nam do przemieszczania się po terenie zakładu, na codzień ciągnie małą przyczepke. W zimie natomiast na przód zakładany jest pług lub odśnieżarka, na tył czasem piaskarka i zamiatarka. W 2006 zakupiliśmy opony 23X8.50-12 MITAS SK-02 10PR TL, 4 lata temu ciągnik przeszedł przegląd ale teraz nie ma co na to liczyć. Szukając w internecie znalazłem kilka modeli i chciałbym zapytać o opinię.

 

1.BKT LG-306 6PR 23x8.5-12 TL - opona zupełnie inna niż te co mamy, bieżnik wydaje się być rozłożony na całej szerokości tylko nie wiem jak z jego głębokością i zużyciem. Ok 200zł

520478.jpg

 

2.BKT TR-315 6PR 23x8.5-12 TL - Ok 200zł

0001098mini.jpg

 

3.BKT SKID POWER HD 6PR 23x8.5-12 TL - Niby wzmacniana, ponoć porównywalna do tych które mamy obecnie. Ok 250zł

opona-bkt-23x85-12-6pr-skid-power-hd-tl.

 

4. Solideal 23X8.5-12 HAULER SKS 12PR. - Ponoć najwytrzymalsza, wzmacniana, najmocniejsza i w ogóle super.. Ok 450zł

570-12-solideal-sks-xtra-6-pr-tl.jpg

5. 23X8.50-12 MITAS SK-02 10PR TL - Czyli to co mamy obecnie. Ok 320zł

15-195-tvs-st-30-14r-tl-.jpg

Ciągnik porusza się praktycznie tylko po asfalcie, rzadko kiedy używany jest napęd 4x4, raczej tylko w zimie. Poprzednie opony zdarły się na samym środku, w sumie tylko w tym miejscu miały kontakt z podłożem. Czy opony z 1 pozycji, z racji tego że bieżnik jest na całej grubości, będą układać się na jezdni całą szerokością i przez to bieżnik będzie się mniej zużywał? Czy lepiej wziąć z takim bieżnikiem jak był, czyli niby wzmacniane na środku? Wszystkie te modele są bezdętkowe, tak? Liczę na szybką odpowiedź i pozdrawiam.

Edytowano przez DawidHEL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Problem ze zużywaniem się środkowej części opony spowodowany jest nadmiernym (nieodpowiednim) ciśnieniem powietrza w oponach.

Osobiście proponowałbym pozostanie przy obecnym bieżniku i producencie.

 

Jeśli ciągnik nie jest nadmiernie obciążony opona (Solideal 23X8.5-12 HAULER SKS 12PR) ze względu na ilość płócien (12) nie jest konieczna.

Z drugiej strony opony z 6 płótnami ze względu na zbyt małą ich ilość odpadają.

 

Oznaczenie "TL" to skrót od TUBELESS - opona bezdętkowa.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidHEL    0

Witam, sorry że tak długo ale po kupnie opon zapomniałem o tym temacie. Wszystko co powiedział kolega/koleżanka wyżej się zgadza, mieliśmy zepsuty manometr i opony były pompowane "na full", zgodnie z radą kupiliśmy taki sam model opon jak był. Okazało się że felgi przystosowane są do opon dętkowych ale po wyczyszczeniu/malowaniu i uszczelnieniu opony ładnie trzymają. Nie jeździmy po krawężnikach więc nie powinny się zsunąć. Mam jedno pytanie, do ilu bar powinny być teraz pompowane koła? Wulkanizator zalecił 2bary jednak po jeździe probnej, ze względu na bieżnik przód ciągnika skakał a opona była brudna tylko na środku, zmniejszyłem ciśnienie do 1,5 bara i wygląda że jest ok, przód nie skacze a koło styka się całym bieżnikiem z podłożem. Tylko nie wiem czy to nie za mało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeśli standardowo przód ciągnika nie jest obciążany (np. ładowaczem czołowym) proponowałbym pozostanie przy obecnym ciśnieniu, skoro opona przylega całą szerokością do podłoża.

Najlepszym wyjściem byłoby porównanie z zaleceniami instrukcji obsługi ciągnika odnośnie ciśnienia w oponach. Jeśli jej nie posiadasz to ciśnienie 1,5 bara będzie odpowiednie.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidHEL    0

Dzisiaj niestety zeszło powietrze z prawego koła, musiałem jechac  z nim na wulkanizacje. Mechanik powiedział że będzie trzeba założyć dętki, felgi są przystosowane do opon z dętkami a że po czyszczeniu jest dużo wżerów to nie będą trzymać ciśnienia. Nabił koła do 2,5 barów i kazał przyjechać  z dętkami. Wolałbym zostac jednak przy ciśnieniu 1,5 bar bo teraz bieżnik bierze tylko środkiem. Jakiego rozmiaru dętki potrzebuje i gdzie to kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

W prawie każdym sklepie rolniczo-motoryzacyjnym, motoryzacyjnym, sklepach internetowych lub w dobrym zakładzie wulkanizacyjnym. Opona jaką potrzebujesz to: "23X8.5". To jest typowa dętka do wózka widłowego.

Zwróć tylko uwagę w którym miejscu masz umiejscowiony wentyl. Niektóre dętki mają różnie umiejscowione wentyle.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kingway
      Witam , mam problem , otóż posiadam opony Continental AC 65 rozmiar 600 65 38 i chodzi o to , że bieżnik naprawdę super i jeszcze długo długo pochodzi , ale niestety poprzedni właściciel włożył już dętkę bo pewnie już bez dętki powietrze zlatywało a teraz cały często mi przebija tą dętkę . Opona pracuje i niestety gdzieś coś tam się styka i tak się dzieje , nakładam łatki tam gdzie widzę przerobioną oponę  , ale przecież ile to można robić . I teraz moje pytanie czy ktoś np. podkładał znaczy wkładał tzw. fleka ( starą dętkę przeciętą pod dobrą dętkę )  do tak dużego koła i czy to zdaje egzamin bo w małych to wiem , że tak się robi  Czy warto z tym się bawić czy może od razu szukać nowych opon bo używanymi to ciężko . Może ktoś ma inny pomysł to niech się podzieli Za porady i odpowiedzi będę wdzięczny  
    • Przez Chardonnay
      Jakiej marki opony polecacie? W kwocie do 1900zł/szt. Chodzi o tylną oś, rozmiar 380/85R28 (14.9R28). Zastanawiałem się nad radialkami Ascenso lub Alliance Agristar II jednak chciałbym wysłuchać waszej opinii
       
       

    • Przez RafałCieślak
      jakie możliwie najszersze opony wejdą na felgę 13.6 r38?      
    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj