News
DawidHEL

Opony do małego ciągnika BCS Vivid400 36KM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Opony
DawidHEL    0

Witam, w pracy posiadamy mały ciągnik rolniczy BCS Vivid400DT o mocy 36KM. Niestety opony na przedniej osi nadają się tylko do wymiany. Stojąc przed wyborem różnych opon postanowiłem zapytać tutaj o opinię gdyż sam nie bardzo się na tym znam. Ciągnik służy nam do przemieszczania się po terenie zakładu, na codzień ciągnie małą przyczepke. W zimie natomiast na przód zakładany jest pług lub odśnieżarka, na tył czasem piaskarka i zamiatarka. W 2006 zakupiliśmy opony 23X8.50-12 MITAS SK-02 10PR TL, 4 lata temu ciągnik przeszedł przegląd ale teraz nie ma co na to liczyć. Szukając w internecie znalazłem kilka modeli i chciałbym zapytać o opinię.

 

1.BKT LG-306 6PR 23x8.5-12 TL - opona zupełnie inna niż te co mamy, bieżnik wydaje się być rozłożony na całej szerokości tylko nie wiem jak z jego głębokością i zużyciem. Ok 200zł

520478.jpg

 

2.BKT TR-315 6PR 23x8.5-12 TL - Ok 200zł

0001098mini.jpg

 

3.BKT SKID POWER HD 6PR 23x8.5-12 TL - Niby wzmacniana, ponoć porównywalna do tych które mamy obecnie. Ok 250zł

opona-bkt-23x85-12-6pr-skid-power-hd-tl.

 

4. Solideal 23X8.5-12 HAULER SKS 12PR. - Ponoć najwytrzymalsza, wzmacniana, najmocniejsza i w ogóle super.. Ok 450zł

570-12-solideal-sks-xtra-6-pr-tl.jpg

5. 23X8.50-12 MITAS SK-02 10PR TL - Czyli to co mamy obecnie. Ok 320zł

15-195-tvs-st-30-14r-tl-.jpg

Ciągnik porusza się praktycznie tylko po asfalcie, rzadko kiedy używany jest napęd 4x4, raczej tylko w zimie. Poprzednie opony zdarły się na samym środku, w sumie tylko w tym miejscu miały kontakt z podłożem. Czy opony z 1 pozycji, z racji tego że bieżnik jest na całej grubości, będą układać się na jezdni całą szerokością i przez to bieżnik będzie się mniej zużywał? Czy lepiej wziąć z takim bieżnikiem jak był, czyli niby wzmacniane na środku? Wszystkie te modele są bezdętkowe, tak? Liczę na szybką odpowiedź i pozdrawiam.

Edytowano przez DawidHEL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Problem ze zużywaniem się środkowej części opony spowodowany jest nadmiernym (nieodpowiednim) ciśnieniem powietrza w oponach.

Osobiście proponowałbym pozostanie przy obecnym bieżniku i producencie.

 

Jeśli ciągnik nie jest nadmiernie obciążony opona (Solideal 23X8.5-12 HAULER SKS 12PR) ze względu na ilość płócien (12) nie jest konieczna.

Z drugiej strony opony z 6 płótnami ze względu na zbyt małą ich ilość odpadają.

 

Oznaczenie "TL" to skrót od TUBELESS - opona bezdętkowa.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidHEL    0

Witam, sorry że tak długo ale po kupnie opon zapomniałem o tym temacie. Wszystko co powiedział kolega/koleżanka wyżej się zgadza, mieliśmy zepsuty manometr i opony były pompowane "na full", zgodnie z radą kupiliśmy taki sam model opon jak był. Okazało się że felgi przystosowane są do opon dętkowych ale po wyczyszczeniu/malowaniu i uszczelnieniu opony ładnie trzymają. Nie jeździmy po krawężnikach więc nie powinny się zsunąć. Mam jedno pytanie, do ilu bar powinny być teraz pompowane koła? Wulkanizator zalecił 2bary jednak po jeździe probnej, ze względu na bieżnik przód ciągnika skakał a opona była brudna tylko na środku, zmniejszyłem ciśnienie do 1,5 bara i wygląda że jest ok, przód nie skacze a koło styka się całym bieżnikiem z podłożem. Tylko nie wiem czy to nie za mało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5003

Jeśli standardowo przód ciągnika nie jest obciążany (np. ładowaczem czołowym) proponowałbym pozostanie przy obecnym ciśnieniu, skoro opona przylega całą szerokością do podłoża.

Najlepszym wyjściem byłoby porównanie z zaleceniami instrukcji obsługi ciągnika odnośnie ciśnienia w oponach. Jeśli jej nie posiadasz to ciśnienie 1,5 bara będzie odpowiednie.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidHEL    0

Dzisiaj niestety zeszło powietrze z prawego koła, musiałem jechac  z nim na wulkanizacje. Mechanik powiedział że będzie trzeba założyć dętki, felgi są przystosowane do opon z dętkami a że po czyszczeniu jest dużo wżerów to nie będą trzymać ciśnienia. Nabił koła do 2,5 barów i kazał przyjechać  z dętkami. Wolałbym zostac jednak przy ciśnieniu 1,5 bar bo teraz bieżnik bierze tylko środkiem. Jakiego rozmiaru dętki potrzebuje i gdzie to kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

W prawie każdym sklepie rolniczo-motoryzacyjnym, motoryzacyjnym, sklepach internetowych lub w dobrym zakładzie wulkanizacyjnym. Opona jaką potrzebujesz to: "23X8.5". To jest typowa dętka do wózka widłowego.

Zwróć tylko uwagę w którym miejscu masz umiejscowiony wentyl. Niektóre dętki mają różnie umiejscowione wentyle.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez witek
      witam mam takie pytanko musze wymjenic opony w MTZ jakie polecacie....jaka firam?? ja mysle o polskich z DĘBIC a wy co polecicie ??
    • Przez deer
      Mam pytanie.
      Przy ciągniku mam koła tył 18,4/85 R38 a przód 14,9/85 R28.
      Jak dobrać wąskie koła ?
      Jaka powinna być ich szerokość (jak najwęższe) tak aby na tylnym podnosniku zawiesić jeszcze ze 2,5 T a ciągnik sam waży ok 5 T (JD6520), no i wszystko sie kupy trzymało, a jazda nie była igraniem ze śmiercią .
      No i oczywiście by średnica przednich współgrała z tylnymi, bez rozbierania skrzyni .
       
      Może ktoś ze społeczności AF użytkuje koła wąskie u tego typu ciągników i podzieli się swoimi spostrzeżeniami i uwagami.
       
      Z góry dzięki za pomocne rady .
    • Przez speedx55
      Witam  wszystkich na forum. Za błędy przepraszam jestem tutaj pierwszy raz. Posiadam ciągnik sadowniczy Claas Nectis 257 vl i potrzebuje założyć szersze opony na przód i tył. Obecnie z tyłu set : 
      Felga 14.9"R28 opona 380x85R28
      Przód :
      Felga 7,5R20 opona 280/70/R20
      Zestaw jaki by mnie interesował to przód opona 420/65/20 i tutaj pytanie jaką felgę muszę mieć ew samą obręcz żeby taką oponę założyć bo przypuszczam ze na tą którą posiadam taka szeroka opona się nie zmieści.
      A z tyłu chce założyć 480/65/R28 możliwe ze taka opona wejdzie na obecną felgę ? Czy w takiej konfiguracji nie będzie żadnych problemów z napędami ? Proszę o radę bardziej doświadczonych w temacie. Pozdrawiam
    • Przez KubAE86
      Witam czy na taką felgę mogę zakładać oponę 360/70/r20? Czy lepiej 320/70 ?

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.