News
DawidHEL

Opony do małego ciągnika BCS Vivid400 36KM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Opony
DawidHEL    0

Witam, w pracy posiadamy mały ciągnik rolniczy BCS Vivid400DT o mocy 36KM. Niestety opony na przedniej osi nadają się tylko do wymiany. Stojąc przed wyborem różnych opon postanowiłem zapytać tutaj o opinię gdyż sam nie bardzo się na tym znam. Ciągnik służy nam do przemieszczania się po terenie zakładu, na codzień ciągnie małą przyczepke. W zimie natomiast na przód zakładany jest pług lub odśnieżarka, na tył czasem piaskarka i zamiatarka. W 2006 zakupiliśmy opony 23X8.50-12 MITAS SK-02 10PR TL, 4 lata temu ciągnik przeszedł przegląd ale teraz nie ma co na to liczyć. Szukając w internecie znalazłem kilka modeli i chciałbym zapytać o opinię.

 

1.BKT LG-306 6PR 23x8.5-12 TL - opona zupełnie inna niż te co mamy, bieżnik wydaje się być rozłożony na całej szerokości tylko nie wiem jak z jego głębokością i zużyciem. Ok 200zł

520478.jpg

 

2.BKT TR-315 6PR 23x8.5-12 TL - Ok 200zł

0001098mini.jpg

 

3.BKT SKID POWER HD 6PR 23x8.5-12 TL - Niby wzmacniana, ponoć porównywalna do tych które mamy obecnie. Ok 250zł

opona-bkt-23x85-12-6pr-skid-power-hd-tl.

 

4. Solideal 23X8.5-12 HAULER SKS 12PR. - Ponoć najwytrzymalsza, wzmacniana, najmocniejsza i w ogóle super.. Ok 450zł

570-12-solideal-sks-xtra-6-pr-tl.jpg

5. 23X8.50-12 MITAS SK-02 10PR TL - Czyli to co mamy obecnie. Ok 320zł

15-195-tvs-st-30-14r-tl-.jpg

Ciągnik porusza się praktycznie tylko po asfalcie, rzadko kiedy używany jest napęd 4x4, raczej tylko w zimie. Poprzednie opony zdarły się na samym środku, w sumie tylko w tym miejscu miały kontakt z podłożem. Czy opony z 1 pozycji, z racji tego że bieżnik jest na całej grubości, będą układać się na jezdni całą szerokością i przez to bieżnik będzie się mniej zużywał? Czy lepiej wziąć z takim bieżnikiem jak był, czyli niby wzmacniane na środku? Wszystkie te modele są bezdętkowe, tak? Liczę na szybką odpowiedź i pozdrawiam.

Edytowano przez DawidHEL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Problem ze zużywaniem się środkowej części opony spowodowany jest nadmiernym (nieodpowiednim) ciśnieniem powietrza w oponach.

Osobiście proponowałbym pozostanie przy obecnym bieżniku i producencie.

 

Jeśli ciągnik nie jest nadmiernie obciążony opona (Solideal 23X8.5-12 HAULER SKS 12PR) ze względu na ilość płócien (12) nie jest konieczna.

Z drugiej strony opony z 6 płótnami ze względu na zbyt małą ich ilość odpadają.

 

Oznaczenie "TL" to skrót od TUBELESS - opona bezdętkowa.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidHEL    0

Witam, sorry że tak długo ale po kupnie opon zapomniałem o tym temacie. Wszystko co powiedział kolega/koleżanka wyżej się zgadza, mieliśmy zepsuty manometr i opony były pompowane "na full", zgodnie z radą kupiliśmy taki sam model opon jak był. Okazało się że felgi przystosowane są do opon dętkowych ale po wyczyszczeniu/malowaniu i uszczelnieniu opony ładnie trzymają. Nie jeździmy po krawężnikach więc nie powinny się zsunąć. Mam jedno pytanie, do ilu bar powinny być teraz pompowane koła? Wulkanizator zalecił 2bary jednak po jeździe probnej, ze względu na bieżnik przód ciągnika skakał a opona była brudna tylko na środku, zmniejszyłem ciśnienie do 1,5 bara i wygląda że jest ok, przód nie skacze a koło styka się całym bieżnikiem z podłożem. Tylko nie wiem czy to nie za mało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5006

Jeśli standardowo przód ciągnika nie jest obciążany (np. ładowaczem czołowym) proponowałbym pozostanie przy obecnym ciśnieniu, skoro opona przylega całą szerokością do podłoża.

Najlepszym wyjściem byłoby porównanie z zaleceniami instrukcji obsługi ciągnika odnośnie ciśnienia w oponach. Jeśli jej nie posiadasz to ciśnienie 1,5 bara będzie odpowiednie.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidHEL    0

Dzisiaj niestety zeszło powietrze z prawego koła, musiałem jechac  z nim na wulkanizacje. Mechanik powiedział że będzie trzeba założyć dętki, felgi są przystosowane do opon z dętkami a że po czyszczeniu jest dużo wżerów to nie będą trzymać ciśnienia. Nabił koła do 2,5 barów i kazał przyjechać  z dętkami. Wolałbym zostac jednak przy ciśnieniu 1,5 bar bo teraz bieżnik bierze tylko środkiem. Jakiego rozmiaru dętki potrzebuje i gdzie to kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

W prawie każdym sklepie rolniczo-motoryzacyjnym, motoryzacyjnym, sklepach internetowych lub w dobrym zakładzie wulkanizacyjnym. Opona jaką potrzebujesz to: "23X8.5". To jest typowa dętka do wózka widłowego.

Zwróć tylko uwagę w którym miejscu masz umiejscowiony wentyl. Niektóre dętki mają różnie umiejscowione wentyle.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez kelek
      Witam zakładam taki temat ponieważ jeszcze nikt nie poruszył takiego na forum a mianowicie rozchodzi mi się co robicie ze zużytymi starymi oponami ciągnikowymi? Posiadam około 20 sztuk takich opon i żadna z firm w mojej okolicy która sie zajmuje wymianą opon nie chce podjąć ich odbioru proponowałem juz nawet im za to zapłacic by się tego tylko po zbyc ale mówią że nikt nie chce tego odebrac. Czy w waszej okolicy też jest taki problem?
    • Przez Adam90077
      Witam
      Proszę o poradę dotyczącą skompletowania bliźniaków.
      Kupiłem do c360 za grosze kola bliźniacze r28x12,4 mocowane 3 łapami rozpierane na śrubie centralnej a założone mam r28x 14.9
      Czy jest możliwość założenia nowych opon 14.9 na felgę 12.4 ponieważ są wyższe i czy trzeba dorabiac dystanse do montażu miedzy kołami 
      Z góry serdecznie dziękuję za podpowiedzi.
    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez kris14
      Czy ma ktoś jakiś sposób na proste wykonakie kół bliżniaczych w ciągnikach (głównie MF 255 i Ursus 4514, ale mogą być inne)?
    • Przez deer
      Mam pytanie.
      Przy ciągniku mam koła tył 18,4/85 R38 a przód 14,9/85 R28.
      Jak dobrać wąskie koła ?
      Jaka powinna być ich szerokość (jak najwęższe) tak aby na tylnym podnosniku zawiesić jeszcze ze 2,5 T a ciągnik sam waży ok 5 T (JD6520), no i wszystko sie kupy trzymało, a jazda nie była igraniem ze śmiercią .
      No i oczywiście by średnica przednich współgrała z tylnymi, bez rozbierania skrzyni .
       
      Może ktoś ze społeczności AF użytkuje koła wąskie u tego typu ciągników i podzieli się swoimi spostrzeżeniami i uwagami.
       
      Z góry dzięki za pomocne rady .
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.