Skocz do zawartości

Obecna sytuacja polityczna w Polsce


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przesada. Oczywiście podzespoły takie jak turbo, koło dwumasowe czy inne mogą się zepsuć. Ale gary, głowica i wał wytrzymują dużo dużo więcej.  Widziałem silnik craftera co prawda 2,5 w środku po 500 tys km. I na cylindrach zero progów tylko nagar na górze gdzie nie chodzą pierścienie. Silnik rozebrano ponieważ pękła plastikowa nakrętka podstawy filtra oleju. I cześć oleju podawanego przez pompę zamiast smarować wał szła na glebę. Po szlifie silnik dalej śmiga aż miło. W Polsce jest problem z autami taki, że większość ma przebiegi znacznie większe niż te na licznikach.  Druga sprawa to wielu właścicieli czy to obecnych czy poprzednich olewa czynności serwisowe.  Naprawdę jeśli się kupi nawet używkę z małym i pewnym przebiegiem i się o nią dba to można zrobić dużo dużo km. Ojciec jettą v 2,0 tdi najechał prawie 200 tys kupił jak miała 70 tys. Teraz ma 270. Miał ponoć wadliwy silnik 2,0 na pompowtryskach i zero problemów. Dopiero koło 250 tys km padł czujnik położenia wału no i zmienił dwumasę. Te dwie rzeczy na przebieg 270 tys km. Auto dalej jeździ bez problemów. Wszystkie pompowtryski i turbo oraz inne elementy możliwe do zdiagnozowania VCDS em trzymają normy fabryczne.

Opublikowano

Na płaszczu oczywiście były ślady zużycia. Ale bez przesady. Te same tłoki pracują dalej w tym samym silniku. Oczywiście poszły nowe pierścienie. Ale w dieslu uszczelnienie pierścieniami to nie wszystko. Silnik chodzi i ma moc. 

Oczywiście w przypadku diesla istotne jest to w jakich warunkach jeździ. Wiele osób zarzyna silniki w mieście wbrew swojemu przeświadczeniu wolno jeżdżąc itd. Cierpią koła dwumasowe zapycha się egr i powoduje syf w silniku, zapycha się dpf, silnik ciągle nie dogrzany, zapiekają się kierownice turbo a potem lecą teksty jakie to teraz złomy. No i jak pisałem wiele bardzo wiele aut w Polsce ma przebieg o 100 tys większy jak na liczniku. i jest nie wiadomo jak dbane przez obecnych i poprzednich właścicieli.

Opublikowano

 

Home  Polityka  Donoszenie weszło im w krew! Śmietanka byłych polityków wzywa Brukselę na pomoc!
kwasniewski-komor-735x400.png
POLITYKA

Donoszenie weszło im w krew! Śmietanka byłych polityków wzywa Brukselę na pomoc!

Cze 13, 2018, 12:49

67
0
 

Grupa byłych, prominentnych polityków podpisała się pod skandalicznym listem skierowanym do Komisji Europejskiej. Wśród sygnatariuszy wzywających eurokratów na pomoc są między innymi byli prezydenci Lech Wałęsa, Aleksander Kwaśniewski oraz Bronisław Komorowski. Byłym politykom nie podobają się zmiany w Sądzie Najwyższym, które zaczną się z wejściem w życie ustawy o reformie tego organu z dniem 3. lipca.

– 3 lipca w Polsce wejdzie w życie ustawa o Sądzie Najwyższym, która ostatecznie zniesie w Polsce zasadę trójpodziału władzy i istotę demokratycznego państwa prawa. Zasadę, która stanowi tożsamość Unii Europejskiej jako instytucji oraz idei zjednoczonych państw – czytamy w liście umieszczonym w „Gazecie Wyborczej”.

Beneficjenci układu Okrągłego Stołu bez cienia żenady wzywają europejskie instytucje do interwencji we własnym kraju:

– Będąc obywatelami Polski, czujemy się również obywatelami Europy, dlatego świadomi znaczenia wolnej, demokratycznej i praworządnej Polski w Unii Europejskiej, apelujemy do Komisji Europejskiej oraz do Rady Unii Europejskiej o pozostanie wiernymi podstawowym wartościom zapisanym w artykule 2 traktatu o Unii Europejskiej – piszą.

Według nich Unia Europejska „jest ostatnią instancją, która może obronić polską praworządność”. Potem padają patetyczne zwroty o wartościach i wolności: „Nie będzie demokratycznej Polski bez państwa prawa. Nie będzie Europy bez wartości. Nie będzie wolności bez praworządność” – czytamy.

Pod listem podpisały się takie tuzy polskiej polityki jak: Lech Wałęsa, Aleksander Kwaśniewski, Bronisław Komorowski, Włodzimierz Cimoszewicz, Leszek Miller, Marek Belka, Kazimierz Marcinkiewicz, Andrzej Olechowski, Dariusz Rosati, Adam Rotfeld, Radosław Sikorski, Władysław Frasyniuk, Bogdan Lis oraz Zbigniew Bujak.

Warto dodać kilka informacji o sygnatariuszach, z których część donoszenie zaczynała już za czasów poprzedniego ustroju wysługując się komunistycznej Służbie Bezpieczeństwa. Lech Wałęsa – TW „Bolek”; Aleksander Kwaśniewski – TW „Alek”, Adam Rotfeld; były minister spraw zagranicznych – TW „Ralf”. Ponadto, kontaktami operacyjnymi SB byli Włodzimierz Cimoszewicz „Carex”, Dariusz Rosati „Buyer” oraz Andrzej Olechowski „Must”. Wszyscy pełnili oni rolę szefów polskiej dyplomacji. Jak widać, wyżej wymienieni panowie nie potrafią milczeć, mimo tak mało chlubnej przeszłości.

za:DoRzeczy.plniezalezna.pl

Opublikowano
10 godzin temu, DTaras napisał:

Crafter 2.0.... Coś pamiętam. Zasadniczo nie zmieniłem zdania - od 250 - 300 tys. Zaczyna się umieranie każdego silnika.

umieranie silnika zaczyna się od jego pierwszego odpalenia,tak umieranie człowieka zaczyna się od jego narodzin

Opublikowano
2 godziny temu, hubertuss napisał:

Oczywiście w przypadku diesla istotne jest to w jakich warunkach jeździ. Wiele osób zarzyna silniki w mieście wbrew swojemu przeświadczeniu wolno jeżdżąc itd. Cierpią koła dwumasowe zapycha się egr i powoduje syf w silniku, zapycha się dpf, silnik ciągle nie dogrzany, zapiekają się kierownice turbo a potem lecą teksty jakie to teraz złomy. No i jak pisałem wiele bardzo wiele aut w Polsce ma przebieg o 100 tys większy jak na liczniku. i jest nie wiadomo jak dbane przez obecnych i poprzednich właścicieli.

pierwszy raz się z tobą zgodzę mi dwu-masa wytrzymała 360tyś  golf v i zapomniałeś dodać jakość paliwa 

@hubertuss  a słyszałeś o dolewaniu mixola do on ?? na polepszenie paliwa 

12 godzin temu, jacus napisał:

pada,deszczyk pada i to nawet ladnie:P,siano mi moknie-wczoraj skosile-oj niedobrze 9_9.dobrze ze wczoraj stonke dokarmilem bo by mi ziemniaki zjadlaB|, u was tez taki nalot-pare lat nie bylo takiej masy- bruzdy az czerwone.

dawaj trochę deszczu .. masz krowy ?? ja sprasowałem 0,5ha  siana i zdążyłem  mam jedną krówkę zeby było mleczko dla dziecka  

Opublikowano

u mnie tez zostala ostatnia chudoba-dzieci [nawet te dorosle] lubia kulki z mlekiem, siano idzie na handel -wielblada juz sprzedali teraz osly go jedza .:P

takich samochodow juz nie ma i nie bedzie-podobno mercedes zaczal wracac "do siebie' ale to niepotwierdzona pogloska.....

Opublikowano
23 godziny temu, Roman176 napisał:

ma 400tyś od nowości przeżył tankowanie benzyny  gadam o silniku BKC  

wymiana turbina i sprzęgło podaj mi drugie takie auta co tyle wytrzyma

Moje oplowskie C20NE spokojnie dojechało do 400 tyś. ale na własne życzenie wypuściłem korby bokiem. Drugie C20NE 350 tyś, i dalej walczy. K20Z2 Hondy przy 320 tyś. ciągle jeździ na oleju 0w20 i bierze go mniej niż TSI z przebiegiem dziesięciokrotnie mniejszym.

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, jacus napisał:

u mnie tez zostala ostatnia chudoba-dzieci [nawet te dorosle] lubia kulki z mlekiem, siano idzie na handel -wielblada juz sprzedali teraz osly go jedza .

ja też uwielbiam kulki a szczególnie po śląsku kiszkę( mleko osiadłe)  po ile sprzedajesz  siano w kostkach ??

53 minuty temu, Elektryk napisał:

Moje oplowskie C20NE spokojnie dojechało do 400 tyś. ale na własne życzenie wypuściłem korby bokiem. Drugie C20NE 350 tyś, i dalej walczy. K20Z2 Hondy przy 320 tyś. ciągle jeździ na oleju 0w20 i bierze go mniej niż TSI z przebiegiem dziesięciokrotnie mniejszym.

1.9tdi od wymiany do wymiany zero dolewki i brania oleju przebieg 398tyś golf v   i dalej na syntetyku 

Opublikowano

Roman olej do dwusówów możesz dolewać. Z ty, że jeśli masz dpf należy uważać na to jaki olej do dwusówów czyli 2 T się leje. Chodzi o zawartość popiołów. MIxol jest dobry chyba w przezroczystej bańce. Nie pamiętam.  Może później poszukam info.

Opublikowano
Mirro - niema ale niechce mi się o tym pisać. Romanowi nawet uszczelnienia na PD nie siadły. Poza tym Roman to czarne w oleju to sadza i smoła. W silnikach z Twoim przebiegiem pięknie uzupełnia stan. Za to jest sens dolewania ceramizera do oleju ale tego kur.. nie umiem wytłumaczyć. Sam używam do składania maszyn militeca - mam w oliwiarce.
Opublikowano

Doszło do tego że jak ksiądz zrobi coś dobrego i normlnego to wydarzenie medialne bo ja od jednego słyszałem o zniżce za ślub młodym którzy coś tam po jego myśli zrobili. Nie omieszkałem zapytać - a gdzie ten taryfikator cen detalicznych za sakramenty wywieszony, skoro o zniżkach mowa?

Opublikowano
10 godzin temu, mirro napisał:

Chciałbym poddać w wątpliwość sens dolewania oleju typu Mixol do ON. Jest jakiś argument, poza tym że "kolega tak robi"? 

to nie poddaj ,poprawia smarowanie pompy wtryskowej i wtryskiwaczy w starszych typach układów wtryskowych

Opublikowano

A podawał takie zalecenia tego mixolu jaki producent silników (nawet tych starszych)?
Rolę "smarowidła" chyba spełnia parafina - utrapienie filtrów przy niskich temperaturach i co najwyżej do tzw zimowego ON mógł by taki dodatek mieć sens no i jeśli kto na "opałówce"...:ph34r:
Skoro mamy klub ekspertów motoryzacji w kraju który nie wiem czy jeszcze ma fabrykę rowerów własnej konstrukcji.

Opublikowano

Jeden 360 3P to nie reguła. Bo reguła to właśnie nie dolewanie oleju do paliwa. Działanie układu wtryskowego i jego szczelność polega na pasowaniu metal-metal. Jak coś się sypie to raczej wina zanieczyszczeń niż braku smarowania. Jeżeli przewidziane jest smarowanie paliwem to żadne czary tego nie zmienią.  

Opublikowano
Mirro. Teraz jest odsiarczone ON ale tę rolę przejeły estry. Można dolewać ale to strata kasy. Poza tym taniej wychodzi taki środek z kleenflo bodaj. Oleje 2T poprawiają własności smarne i owszem ale nie mixol z tym że to jest zbytek.
Opublikowano (edytowane)

Woda w paliwie sieje większe spustoszenie w precyzyjnych uszczelnieniach metal metal ze stali nawęglanych niż brak oleju czy nawet parafiny, bo one stosunkowo reaktywne a nikt "nierdzewności" nie podnosi w elementach z założenia przewidzianych do pracy w tłustym środowisku węglowodorów, w silnikach benzynowych z racji wysokiej lotności paliwa zwłaszcza w wysokich temperaturach konieczne jest natłuszczanie substancjami mniej lotnymi ale w wysokoprężnych ON rzeczywiście jest wystarczającym "smarowidłem" a dodatki trudniej palnych domieszek tylko podnoszą toksyczność spalin i głównie temu służy odsiarczanie bo i siarka bez dostępu wody nie wytworzy korodujących związków. Ponadto w silnikach gażnikowych jest przebieg otwarty tzn. mieszanki z powietrzem z natury "suchy"...
Dodatek oleju zagęszcza nieco paliwo i tylko nieco podnosi szczelność a tym sprężanie w zużytych już elementach i tylko taka rola może jakoś tłumaczyć sensowność takich "mixów". Dodatek oleju do opałówki zmniejszał jej zużycie i efektywność zwłaszcza latem lub w co bardziej "rozklekotanych" układach paliwowych bo ona nie musi tak trzymać parametrów wszak nie jest przeznaczona do silników a do pieca mimo iż jest tożsamą frakcją w rafinerii z ON 
Napisałem o opałówce w czasie przeszłym bo i ja się nią ratowałem w czasach niedostatku paliw wszelkich ale były "przepały" i niewielka oszczędność z tego wychodziła no i ryzyko trafienia na szczególnie nie przydatną do takich celów partię bo rozrzut parametrów w niej dopuszczalny dużo większy.

Edytowane przez dysydent
Opublikowano
13 godzin temu, mirro napisał:

Chciałbym poddać w wątpliwość sens dolewania oleju typu Mixol do ON. Jest jakiś argument, poza tym że "kolega tak robi"? 

Zaletą tego jest lepsze smarowanie wtryskiwaczy i pomp paliwowych, poprawiona liczba cetanowa, co powoduje lepsze spalanie i brak szkodliwych skutków. Ponieważ te twierdzenia są oparte na anegdotycznych dowodach, niniejsze badanie miało na celu ilościowe określenie takich skutków w warunkach laboratoryjnych.

14 godzin temu, hubertuss napisał:

Roman olej do dwusówów możesz dolewać. Z ty, że jeśli masz dpf należy uważać na to jaki olej do dwusówów czyli 2 T się leje. Chodzi o zawartość popiołów. MIxol jest dobry chyba w przezroczystej bańce. Nie pamiętam.  Może później poszukam info.

ja dolewam najlepszy jest sthil na stacjach jest w 100ml 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez jahooo
      Zapraszam do nowego tematu, kontynuacja wątku z roku 2024
       
    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez jahooo
      Kontynuacja tematu z 2023 roku
       
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v